Honda Jazz CVΤ
Με αλλαγές «αστραπή» και χαρακτήρα «σπαθί», το CVT Jazz αποδεικνύεται ιδανικός σύντροφος της καθημερινότητας…
- -
- -
με μια ματιά
Με ιδανικό για την πόλη αυτόματο κιβώτιο CVT, η Honda δημιουργεί άλλη μια επιλογή για να μπεις στον κόσμο του Jazz.
γλυκά
- Πρακτικότητα-Χώροι
- Λειτουργία CVT
- Ευκολία οδήγησης
- Πλούσιος εξοπλισμός
ξινά
- Θόρυβος σε πλήρη επιτάχυνση
- Τσιμπημένη τιμή
απόψεις
Το κιβώτιο του Jazz CVT πρώτης γενιάς το είχα χαρακτηρίσει ως το καλύτερο της κατηγορίας, μακράν. Στη 2η γενιά του Jazz όμως, η Honda το αντικατέστησε με το επιεικώς μέτριο i-Shift, ένα ρομποτιζέ ημιαυτόματο κιβώτιο που σε λειτουργία μου θύμιζε αρκετά αυτό το Smart. Επιτρέψτε μου λοιπόν να θεωρώ πως η επαναφορά του CVT είναι η σοφότερη επιλογή και η καλύτερη προσθήκη που έκαναν οι Ιάπωνες στο facelift του πετυχημένου μικρού μοντέλου τους. Γι' αυτό, αν δεν είσαι από αυτούς που επιμένουν στην απόλαυση του χειροκίνητου, επέλεξε CVT. Αξίζει τα λεφτά του.
Γιάννης Λημναίος
Σε γνώριμες επιλογές επιστρέφει το Jazz, προσφέροντας στο κοινό ένα αυτόματο κιβώτιο CVT που ακολουθεί πιστά το δόγμα που έκανε τόσο επιτυχημένη την αντίστοιχή έκδοση πρώτης γενιάς. Όπλα του η δεδομένη πρακτικότητα, η καλοδουλεμένη σχέση μεταξύ αυτόματου κιβωτίου-κινητήρα και η αξιοπιστία που εμπνέει το όνομα Honda. Με τα παραπάνω εφόδια, το «πανούργο» από άποψη χώρων Jazz βάζει άλλη μια έκδοση στο οπλοστάσιο του, καλύπτοντας ακόμη πιο ουσιαστικά το απαιτητικό κοινό της κατηγορίας του.
Γιατί Jazz;
Εύκολα αποκρυπτογραφείς τον πρακτικό χαρακτήρα του Jazz. Αρκεί να ρίξεις μια προσεκτική ματιά στο εσωτερικό. Απευθείας ανακαλύπτεις, ότι η έννοια της εκμετάλλευσης χώρων αποτελεί τη σημαία του ιαπωνικού supermini. Ρεσιτάλ πρακτικότητας για τις «ευπροσάρμοστες» πίσω θέσεις, με το έξυπνο σύστημα Magic Seats που έχουμε αναλύσει πολλάκις στις δοκιμές της χειροκίνητης και υβριδικής έκδοσης, σε βάζουν σε σκέψεις αν πραγματικά χρειάζεσαι ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Ο χώρος κάτω από τα πίσω καθίσματα, το επίπεδο πάτωμα και η «παρέλαση» από θήκες για μικροαντικείμενα, ενισχύουν την αύρα πρακτικότητας που κυριαρχεί εκ των έσω. Ο χώρος αποσκευών των 337 lt χτυπά στο ταβάνι της κατηγορίας των supermini, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω θέσεων τα 883 lt μέχρι το ύψος των παραθύρων, ικανοποιούν και τους πιο λαίμαργους σε χώρο φόρτωσης.
Η σωστή θέση οδήγησης, ιδανική για την καθημερινότητα της
αστικής μετακίνησης, φέρνει το Jazz εύκολα στα μέτρα σου. Η
ποιότητα κατασκευής και η συναρμογή ικανοποιούν σε κάθε περίπτωση,
χωρίς όμως να ενθουσιάζουν. Η πλούσια έκδοση Elegance της δοκιμής
μας, προσφέρει τα πάντα από άποψη εξοπλισμού, με την γυάλινη οροφή
να ενισχύει την φωτεινότητα στο ευρύχωρο εσωτερικό. Ο επιλογέας του
αυτόματου κιβωτίου CVT, δεσπόζει ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, ενώ
το «παιχνίδι» με τις 7 προεπιλεγμένες σχέσεις μετάδοσης γίνεται από
τα εύχρηστα paddles στο τιμόνι.
Θεωρεία και πράξη!
Γνωστή φιλοσοφία το κιβώτιο CVT του Jazz, επικεντρώνει το ενδιαφέρον στην συγκεκριμένη έκδοση του. Το ταίριασμα με τον 16βάλβιδο κινητήρα των 99 ίππων είναι αρμονικό, ειδικά αν ο οδηγός επιλέξει το δρόμο της στρωτής οδήγησης. Σε πιο επιθετικούς ρυθμούς, το στιγμιαίο βουητό του κινητήρα εκεί κοντά στις 6.000 rpm, ταράζει την εξαιρετική ηχομόνωση, αλλά αποτελεί αναγκαίο κακό ενός κιβωτίου CVT. Το τελευταίο βέβαια, προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα στην πυκνή κίνηση της πόλης. Η αδιάκοπη μεταβολή της σχέσης μετάδοσης, «ξορκίζει» τα κενά και τα κομπιάσματα στις αλλαγές ενός κλασσικού αυτόματου κιβωτίου, ειδικά όταν αυτό συνδυάζεται με ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ χαμηλού κυβισμού.
Ακουμπώντας τον επιλογέα στο «D», το κιβώτιο επικεντρώνεται στην οικονομία καυσίμου, προσφέροντας την βέλτιστη σχέση μετάδοσης, ανάλογα με τον πεδίο δράσης. Το πρόγραμμα «S» πριμοδοτεί την επιτάχυνση εις βάρος της βέλτιστης κατανάλωσης, κρατώντας τις σχέσεις σε πιο υψηλές στροφές του κινητήρα. Οι 7 προεπιλεγμένες σχέσεις, διαχειρίζονται από τα paddles στο τιμόνι, ενώ προσφέρουν περισσότερο την αίσθηση –παρά ουσία- των σειριακών αλλαγών στον οδηγό. Σημαντικό στοιχείο στην κίνηση της πόλης είναι η ύπαρξη της λειτουργίας Creeping Control System που βοηθά τον οδηγό στο ξεκίνημα -ειδικά σε ανωφέρειες- χωρίς το αυτοκίνητο να κυλά προς τα πίσω.
Σε επίπεδο αίσθησης πάντως, το αυτόματο Jazz χάνει λίγη από την σβελτάδα της χειροκίνητης έκδοσης, αφού νιώθεις ότι η πρακτικότητα του CVT έχει κόψει κάτι σε απόλυτες επιδόσεις. Η παραπάνω αίσθηση επιβεβαιώνεται και από τα νούμερα των τεχνικών χαρακτηριστικών (0-100 km/h σε 13,0’’ έναντι 11,4’’ του manual). Οι εκπομπές των CΟ2 παραμένουν σχεδόν ταυτόσημες, με την μέση κατανάλωση της δοκιμής μας να κυμαίνεται στα 7,5 lt/100km.
Στην οδήγηση στην πόλη, το ηλεκτρικό τιμόνι βοηθά με την λειτουργία και την κατευθυντικότητα που χαρίζει στο ευθύβολο Jazz, αν και οι πιο απαιτητικοί θα παραπονεθούν για την υπερβολικά τεχνητή αίσθηση που το χαρακτηρίζει. Το ιαπωνικό μοντέλο μπορεί σαν σύνολο να μην εμπνέει για γρήγορη οδήγηση, αλλά σε κάθε περίπτωση παραμένει ασφαλές και καλοστημένο, θωρακισμένο και από το διακριτικό σύστημα ευστάθειας VSA. Η σωστή λειτουργία της ανάρτησης, μεταφράζεται σε ποιοτική κύλιση και καλή άνεση, προσφέροντας εμπιστοσύνη και σε ταχύτητες άνω των 150 km/h.
συμπέρασμα
Το CVT κιβώτιο έρχεται να συμπληρώσει ιδανικά την γκάμα του Jazz. Αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές για ένα αυτόματο supermini, εστιασμένο στην πρακτικότητα και την ευχρηστία. Οικονομικά η έκδοση CVT στέκεται ακριβώς ανάμεσα στη χειροκίνητη και το αποκλειστικά αυτόματο Hybrid. Χωρίς να απαιτεί σημαντικές παραχωρήσεις, σε σχέση με τις άλλες δύο εκδόσεις, δημιουργεί μια επιπλέον επιλογή, για αυτούς που το υβριδικό μοντέλο μοιάζει τσιμπημένο τιμολογιακά.