Volvo S60 1.6 Turbo T3
Όταν το ζητούμενο της εποχής είναι το downsizing και υπάρχει στη φαρέτρα ένας 1600άρης turbo τότε οι επιλογές σε κάθε κατασκευαστή είναι μονόδρομος.
- -
- -
με μια ματιά
Η πιο προσιτή αλλά και λογική για τα δεδομένα της εποχής πρόταση για το S60 φέρει την υπογραφή EcoBoost.
Η Volvo μπορεί να πέρασε στα χέρια της Κινεζικής Geely όμως η
προίκα από τη μακρόχρονη συμβίωση με τη Ford, αποδεικνύεται
πολύτιμη για το μέλλον της. "Sedan με coupe γραμμές": Είναι
συνοπτικά η σχεδιαστική συνταγή της επιτυχίας για το αναγεννημένο
S60 που πλέον τεκμηριωμένα έχει αποτάξει τη συντηρητική εικόνα του
παρελθόντος. Το «πάντρεμα» των γραμμών ενός coupe με την τυπική
φόρμα ενός sedan της μεσαίας κατηγορίας είναι δύσκολη υπόθεση που
απαιτεί ταλέντο και ρίσκο ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι
ισορροπημένο. Στην περίπτωση του S60 φαίνεται πως όλα πήγαν κατ’
ευχή και το αθλητικό πνεύμα που θέλησε να περάσει η Volvo στο
premium saloon της κυριαρχεί χωρίς ωστόσο να χάνετε κάτι από την
classy στόφα που φέρει η μάρκα στα γονίδια της. H πρώτη επαφή με το
δίλιτρο turbo ήταν πιο ξεκάθαρη, αφού η γοητεία του ελκυστικού
αμαξώματος συνδυάζεται με την δύναμη των 203 ίππων (η οποία
σημειωτέον δεν εισάγεται παρά μόνο η T5 με απόδοση 240ps), ωστόσο
την αγορά αφορά η πιο προσιτή επιλογή των ,6Τ.
GTDi όπως …EcoBoost
Η καρδιά που χτυπά κάτω από το καπό του T3 μπορεί να εκφέρεται από
την Volvo ως GTDi όμως πρόκειται για ένα γνήσιο μέλος της
οικογένειας EcoBoost που παράγεται επί Αγγλικού εδάφους στο
εργοστάσιο της Ford στο Bridgend. Η Volvo ως πρώην μέλος του
Premier Group διασφάλισε τη χρήση αυτής της γενιάς κινητήρων που
δίνουν σημαντικά πλεονεκτήματα.
Ο κινητήρας GTDi με την κωδική ονομασία Β41464Τ3 είναι
κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο προς όφελος της
εξοικονόμησης βάρους αλλά και για την καλύτερη διάχυση της
θερμότητας που επηρεάζει το βαθμό απόδοσης. Η πολλαπλή εισαγωγής
είναι πλαστική και για την τροφοδοσία υπάρχει σύστημα άμεσου
ψεκασμού βενζίνης. Ο εγχυτήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο
ακριβώς του κάθε κυλίνδρου, χιλιοστά δίπλα από το μπουζί και
ψεκάζει το καύσιμο με πίεση 100 bar από έξι οπές. Ο κεντρικά
τοποθετημένος εγχυτήρας διασφαλίζει καλύτερη ποιότητα καύσης
ειδικά στις κρύες εκκινήσεις όπου κοντά στα τοιχώματα δημιουργείται
άκαυστο μίγμα. Ο άμεσος ψεκασμός της Bosch επιτρέπει από την άλλη
την ταχύτερη θέρμανση του καταλύτη ώστε να λειτουργεί
αποτελεσματικότερα και επειδή γίνεται καλύτερος έλεγχος της καύσης
βελτιώνεται η απόκριση του turbo ειδικά στις χαμηλές στροφές
λειτουργίας. Ο GTDi διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού (Τwin
Variable Valve Timing) και των δύο εκκεντροφόρων. Χάρη στο
μεταβλητό χρονισμό του ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής και
εξαγωγής βελτιστοποιείται το overlapping και γίνεται καλύτερη
πλήρωση του κυλίνδρου με καύσιμο μίγμα σε όλο το εύρος των στροφών
λειτουργίας. Επιπλέον γίνεται πιο άμεση η απόκριση του κινητήρα στο
πάτημα του πεντάλ του γκαζιού.
Στο δρόμο με αξιώσεις
Εντάξει, ο μικρός EcoBoost δεν έχει το νεύρο του δίλιτρου ωστόσο
ταιριάζει απόλυτα με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και χωρίς να
προσφέρει έντονες συγκινήσεις στις επιταχύνσεις, σού επιτρέπει να
κινηθείς αξιοπρεπώς με επάρκεια δύναμης στις προσπεράσεις και
πολιτισμένη λειτουργία στην καθημερινότητα. Τα 240Nm της ροπής
είναι διαθέσιμα από τις 1600 έως τις 4000rpm και χάρη στο πυκνό
6άρι κιβώτιο δύσκολα θα αισθανθείς ότι δεν αξιοποιείς όλο το
απόθεμα των 150 ίππων. Με 0-100km/h σε 9,5 δευτερόλεπτα δεν είναι
και το πιο ταχύ στην κατηγορία του, αφού το απόβαρο των 1,5 τόνων
δεν κρύβεται, όμως και πάλι το καλοστημένο πλαίσιο θα σου επιτρέψει
να κινηθείς αξιοποιώντας τη φορά ειδικά όταν κινείσαι στο επαρχιακό
δίκτυο.
Αμέριστη συμπαράσταση στη αναζήτηση οδηγικής ευχαρίστησης παρέχει ο
συνδυασμός τιμόνι-πλαίσιο-αναρτήσεις. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος,
καλή αίσθηση στο στρίψιμο και μπορείς να σημαδέψεις με ακρίβεια την
τροχιά σου, αξιοποιώντας το στιβαρό πλαίσιο και τις καλορυθμισμένες
αναρτήσεις οι οποίες τέμνουν το μέσο στον άξονα άνεσης - δυναμικής
απόδοσης.
Τις οδηγικές υπερεκτιμήσεις ανακόπτει έγκαιρα το προηγμένο σύστημα
ευστάθειας DSTC επικουρούμενο από το Corner Traction Control, που
ελέγχει και μοιράζει ανάλογα τη ροπή στους κινητήριους τροχούς, ενώ
στην καθημερινή χρήση την κορυφή στον τομέα της ενεργητική ασφάλεια
χαρίζει το πακέτο: City Safety, Pedestrian Detection και Adaptive
Cruise Control. Το μεν πρώτο ακινητοποιεί πλήρως το αυτοκίνητο σε
περίπτωση μη αντίδρασης του οδηγού σε φρενάρισμα του
προπορευόμενου, το δεύτερο φρενάρει αυτόματα όταν ο οδηγός δεν
αντιδράσει έγκαιρα και υπάρχει πεζός στην τροχιά του αυτοκινήτου
και το τρίτο διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο
όχημα, σύστημα που είναι χρήσιμο κατά την κίνηση στον
αυτοκινητόδρομο. Στα ανωτέρω προσθέστε και το προαιρετικό σύστημα
ελέγχου της απόσβεσης και σκληρότητας των αμορτισέρ (FOUR-C) που
ελέγχει τον ρυθμό απόσβεσης σε τρία mode λειτουργίας
(Comfort-Sport-Advanced).
Από πλευράς κατανάλωσης ο κατασκευαστής υπόσχεται ιδιαίτερα χαμηλές
τιμές που δικαιολογούνται από την καθορισμένη μεθοδολογία μέτρησης,
όμως στην πράξη κατά τα αστικά καθήκοντα το trip computer σπάνια θα
δείξει κάτω από τα 9,0lt/100km και μόνον εκτός πόλης, με χαλαρό
δεξί πόδι, θα δεις τιμή κάτω από τα 8,0 lt/100km.
γλυκά
- Φορολογικά κίνητρα λόγω 1.600 κ.εκ.
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Απόδοση κινητήρα
- Καλές ρεπρίζ
- Οδική συμπεριφορά
ξυνά
- Μικρός χώρος αποσκευών
- Διακόπτες στην κονσόλα που απαιτούν εξοικείωση
- Τσιμπημένη κατανάλωση
απόψεις
Τo S60 είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα Volvo των τελευταίων ετών. Η μικρή έκδοση των 1.6 λίτρων κοιτά κατάματα τα νέα δεδομένα στην ελληνική αγορά, προσπαθώντας να κλέψει ματιές, έναντι στο γερμανικό κατεστημένο. Σε κερδίζει με την αύρα πολυτέλειας και τα πλούσια στοιχεία, παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Ποιοτικός και ζουμερός σε λειτουργία ο κινητήρας των 150 ίππων, μαζί με την μεγαλύτερη έκδοση T4 των 180 ίππων, κάνει τη δίλιτρη επιλογή πλέον, περιττή πολυτέλεια στον τιμοκατάλογο του S60.
Δημήτρης Παππάς
συμπέρασμα
Αν με το δίλιτρο EcoBoost η Volvo απέταξε το συντηρητισμό της μεσαίας κατηγορίας, δίνοντας δύναμη σε ένα πανέμορφο «κουπεδίζον» αμάξωμα, ο επώνυμος 1600άρης με τους 150 ίππους και τη βελούδινη λειτουργία, έκανε πιο προσιτό το πακέτο στον Έλληνα πελάτη.