Fiat Doblo Natural Gas
Η εναλλακτική λύση του φυσικού αερίου (CNG) χτυπά και πάλι την πόρτα του Doblo
- -
- -
με μια ματιά
Το πολυχρηστικό Doblo συναντά τον T-Jet κινητήρα και το φυσικό αέριο...
Τo έχουν δουλέψει το σενάριο του CNG οι Ιταλοί, που δεν διστάζουν εδώ και χρόνια να προτείνουν εργοστασιακές λύσεις bi-fuel. Είτε με φυσικό αέριο, είτε με υγραέριο, η πιο οικονομική και οικολογική μετακίνηση είναι ανέκαθεν ο σκοπός των εκδόσεων αυτών.
Που βάζω… Φυσικό Αέριο;
Το υψηλό κόστος για την δημιουργία πρατηρίων με φυσικό αέριο (CNG), περιορίζουν τις επιλογές ανεφοδιασμού στο πρατήριο του αμαξοστάσιου της ΕΘΕΛ στην Ανθούσα. Το πρατήριο λειτουργεί 24 ώρες όλο το χρόνο. Η τιμή διαμορφώνεται κάθε εβδομάδα και εμείς ανεφοδιαστήκαμε με 1,08 €/kg. Περισσότερες πληροφορίες καθώς και την τιμή που ισχύει για κάθε περίοδο μπορείτε να βρείτε εδώ
Στα πλαίσια των δράσεων της για την περαιτέρω διείσδυση του φυσικού αερίου στην κίνηση των οχημάτων στη χώρα, η ΔΕΠΑ πρόκειται να προχωρήσει στην εγκατάσταση αντλιών τροφοδοσίας συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) σε πρατήρια υγρών καυσίμων στις μεγάλες πόλεις του εθνικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης, Λάρισα και Βόλο. Προωθείται επίσης η χρήση φυσικού αερίου στην κίνηση οχημάτων της Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, με την υπογραφή πρόσφατα Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Δήμου και της ΔΕΠΑ.
Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα με κατάλληλες συσκευές να ανεφοδιάσετε το όχημα σας, από το οικιακό δίκτυο φυσικού αερίου, με μοναδικό μείον την μεγαλύτερη χρονική διάρκεια του ανεφοδιασμού. Πράγμα που αν ενθαρρυνθεί καταλλήλως από την πολιτεία θα δώσει κίνητρο για την εξάπλωση της χρήσης του φυσικού αερίου και στις ιδιωτικές μετακινήσεις.
γλυκά
- Πρακτικοτητα - Χώροι
- Ευκολία φόρτωσης
- Εξοπλισμός
- Οικονομία με φυσικό αέριο
ξυνά
- Έλλειψη σταθμών ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο
- Μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης
- Κατανάλωση
- Παραπλήσια τιμή με 1.6 MJT
απόψεις
Πρόκειται για ένα πραγματικό αυτοκίνητο-εργαλείο με δυνατότητες επαγγελματικού υψηλής μεταφορικής ικανότητας και αξιοπρεπείς επιδόσεις χάρη στον T-Jet. Αν το σπίτι ή η δουλειά σου δεν γειτνιάζουν με την Ανθούσα Αττικής δεν υπάρχει λόγος να μπεις στη διαδικασία να το αποκτήσεις, καθώς η περιορισμένη αυτονομία με φυσικό αέριο σου στερεί το οικονομικό κίνητρο για να το αποκτήσεις τη στιγμή που υπάρχει πετρελαιοκίνητη έκδοση με χαμηλότερη τιμή αγοράς. Θέλει προσοχή σε όσους επιχειρήσουν να τροποποιήσουν τον T-Jet για να τοποθετήσουν υγραέριο. Οι κινητήρες με turbo θέλουν προσεκτική ρύθμιση και είναι ευπαθείς σε καταστροφές λόγω ελλιπούς ψύξης των βαλβίδων εξαγωγής.
Βασίλης Παπαδόπουλος
Για το Doblo τελευταίας φουρνιάς η έκδοση CNG φέρνει και τον turbo 1.4 T-Jet στην γκαρνταρόμπα του MPV μοντέλου, το οποίο ξεπερνά πλέον τους «σιτεμένους» ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Μπορεί όμως αυτή η green εκδοχή του Doblo να τα βάλει με τους μαέστρους της οικονομίας, diesel MultiJet;
Τετράγωνη Λογική
Μιλώντας για το Doblo δεν σας ζαλίσουμε με σαγηνευτικές καμπύλες και τολμηρούς σχεδιαστές. Τα πράγματα είναι πιο απλά για το 4390 mm μήκους MPV μοντέλο, το οποίο μπορεί να στερείται από συναίσθημα, προσφέρει απλόχερα την έννοια της πρακτικότητας. Χωρίς να κρύβει τις επαγγελματικές καταβολές του και με ύψος που φτάνει τα 1895 mm, ξεχωρίζει εκτός από την άνετη 5θέσια διάταξη και για τον τετράγωνο χώρο φόρτωσης που μπορεί να διαμορφωθεί από τα 720 έως τα 3200 lt. Προσθέστε το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και την προαιρετική 7θέσια επιλογή με επιπλέον 470 € , βγάζοντας εύκολα συμπέρασμα ότι από πρακτικότητα το πακέτο πείθει.
Στον ταμπλό και τον πίνακα οργάνων να πάντα είναι εύπεπτα, με το δόγμα της πρακτικότητας να κυριαρχεί. Η υψηλή θέση οδήγησης και το «καλοταϊσμένο» παρ-μπριζ δίνουν μια διαφορετική αντίληψη για τα τεκταινόμενα στο δρόμο. Στην καμπίνα των επιβατών οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι μπόλικες, ενώ και ο εξοπλισμός της μοναδικής έκδοσης, με αυτόματο κλιματισμός και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, δεν αφήνει παράπονα.
T-Jet & CNG στα πλήκτρα
Λίγο οι προδιαγραφές Euro5, λίγο το βάρος του Doblo, ανάγκασαν τη Fiat να βγάλει από τα ράφια τον 1400άρη T-Jet. Με 120 ίππους και 206 Nm ροπής δίνει τη μάχη του με τον 1,5+ τόνο του Doblo. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά μιλούν για 0-100 km/h σε 12,3’’ και 172 km/h τελικής ταχύτητας. Στην πράξη νιώθεις τη ροπή μετά τις 3000 rpm, αλλά για να μπορέσεις να κινηθείς σβέλτα πρέπει να πιέζεις συνεχώς. Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, δεν ενθουσιάζει σε αίσθηση, αλλά βοήθα να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του T-Jet και να διατηρήσεις την ησυχία στο εσωτερικό, αν επιλέξεις να ταξιδέψεις.
Φουλάρουμε την δεξαμενή των 16.15 kg με φυσικό αέριο, από το μοναδικό πρατήριο της ΕΘΕΛ στην Ανθούσα. Με τιμή 1,08 €/kg και κίνηση σε μικτές συνθήκες καταφέρουμε να επιτύχουμε μια μέση κατανάλωση 6,9 kg/100 km, νούμερο που μεταφράζεται σε 235 km αυτονομίας με χρήση αποκλειστικά φυσικού αερίου. Η κίνηση με τον παραδοσιακό τρόπο της αμόλυβδης, βγάζει μια κατανάλωση 8,5 lt/100km σε μικτές πάντα συνθήκες. Για την πιο ευκολότερη σύγκριση ανάμεσα στα παραπάνω νούμερα, το κόστος ανά km με φυσικό αέριο ανέρχεται στα 7,5 cent/km, τη στιγμή που αν βρεις αμόλυβδη με τιμή 1,60 €/lt, θέλεις 13,6 cent/km, τιμή κατά σχεδόν 45% υψηλότερη. Στην πρακτική πλευρά της σύγκρισης, το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει χωρητικότητα μόλις 22 lt, οπότε η αυτονομία του Doblo, χωρίς τη δυνατότητα χρήσης φυσικού αερίου, περιορίζεται σημαντικά, μόλις στα 260 km. Επιπλέον αν επιθυμείς να φυλάξεις το πολύτιμο ως προς την εύρεση φυσικό αέριο, υπάρχει διακόπτης επιλογής κίνησης με βενζίνη.
FamilyMan
Αν έχεις στο μυαλό σου τις διαστάσεις, το βάρος και το ύφος μιας κατασκευής σαν το Doblo, δεν θα δυσκολευτείς πίσω από το τιμόνι του. Η περιμετρική ορατότητα προσφέρει πόντους στην καθημερινή κίνηση , ενώ και η ευελιξία δεν λείπει. Οι σχετικά μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων βοηθούν την άνεση, παρόλο που οι αναπηδήσεις της πίσω (ανεξάρτητης) ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες είναι αισθητές. Αν ξεπεράσεις την ανασφάλεια που προκαλεί η ψηλή θέση οδήγησης και οι κλίσεις, το Doblo στρίβει καλά για το βάρος του. Το ESP βρίσκεται πάντα ετοιμοπόλεμο να αποτρέψει οποιαδήποτε δυσχέρεια. Το τιμόνι δεν διακρίνεται για την αίσθηση του, αλλά σε στριμωγμένες καταστάσεις σε πυκνή κίνηση θα το εκτιμήσεις. Σωστά και τα φρένα, αν και χρειάζεται κάποια σύνεση με πλήρες φορτίο.
Ο T-Jet δοκιμάζεται από τα κιλά και την αεροδυναμική του Doblo, χωρίς να φανερώνει σε αίσθηση απόλυτα την ροπή του. Η ηχομόνωση είναι καλή, ενώ η μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο ανεπαίσθητη. Η διαφορά εν κινήσει ανάμεσα στα δύο καύσιμα δεν είναι εύκολα αντιληπτή, λαμβάνοντας μόνον έναν λίγο πιο «τολμηρό» άκουσμα από το μοτέρ με την χρήση βενζίνης.
συμπέρασμα
Ακόμη πιο πλούσια η γκάμα του πολυχρηστικού Doblo. Μειώνει το κόστος κίνησης η CNG πλευρά του Doblo, αλλά ο συσχετισμός τιμής με το 1600άρι MJT (diesel) δεν αφήνει πολλά περιθώρια για εμπορικό παιχνίδι. Η δυσκολία ανεύρεσης ανεφοδιασμού φυσικού αερίου (CNG) και το μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης βάζουν τους επόμενους περιορισμούς.