
Δοκιμή Audi Q3 1.5 TFSI Hybrid: Ανακεφαλαίωση
Μετά από προσεκτική χαρτογράφηση στα βαθιά νερά της premium C-SUV κατηγορίας, η Audi πήρε το Q3 και το ανανέωσε συνολικά, φτιάχνοντας ένα άρτιο SUV που τοποθετείται προσεκτικά στην αγορά με ξεκάθαρο στόχο την κορυφή.
- -
- -
με μια ματιά
To νέο Audi Q3 έχει αλλάξει σε όλους τους τομείς και δεν χρειάζονται περισσότερα από μερικά λεπτά για να το καταλάβεις. Δοκιμάζουμε την υβριδική εκδοχή που τοποθετείται στη βάση της γκάμας του, με τον 1.5000άρη TFSI απόδοσης 150 ίππων.
Το Audi Q3, το μοντέλο με το οποίο η εταιρεία εκπροσωπείται εδώ και περίπου 15 χρόνια στην κατηγορία των premium C-SUV, είναι ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα στην γκάμα. Αντιπροσωπεύει τον «πυρήνα» των πωλήσεων, αφού βρίσκεται σταθερά στις κορυφαίες θέσεις της κλάσης, με τα 2 εκατομμύρια αντίτυπα που έχουν πουληθεί στη μέχρι τώρα ιστορία του μοντέλου να «μιλάνε» από μόνα τους. Ωστόσο, με τον ανταγωνισμό να μαθαίνει γρήγορα και το σκηνικό στην αυτοκίνηση να αλλάζει, η στασιμότητα αποδεικνύεται καταστροφική πρακτική. Ευτυχώς το Ingolstadt παίζει πολύ καλά το παιχνίδι της εμπορικής επικαιρότητας και επιστράτευσε όσα είχε και δεν είχε για την ανανέωση του Q3, προκειμένου το κυρίως σώμα στην γκάμα των SUV της να παραμείνει μια κορυφαία επιλογή. Η σωστή ερώτηση για τη νέα γενιά του μοντέλου, λοιπόν, δεν είναι «τι άλλαξε» αλλά… «τι έμεινε ίδιο», αφού μόνο το ταμπελάκι με την επιγραφή της ονομασίας “Q3” μένει να θυμίζει το παρελθόν.

Από έξω προς τα μέσα
Σε επίπεδο εμφάνισης, το Audi Q3 παίζει τα ρέστα του και εμφανίζεται πιο ενδιαφέρον από ποτέ. Αν και όπως πάντα, οι απόψεις διίστανται, η δική μας θέση είναι πως έχει επιτευχθεί μια σπουδαία οπτική αρμονία, με τον δυναμισμό να μην επισκιάζει την premium υπόσταση και αντίστοιχα, η τελευταία να μην έρχεται σε βάρος της τεχνολογικής εικόνας. Στο εμπρός τμήμα η Singleframe μάσκα, που αποτελεί το σχεδιαστικό σήμα κατατεθέν των σύγχρονων Audi, γεμίζει πειστικά το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας και με το κυψελοειδές μοτίβο της, επιτρέπει την απρόσκοπτη είσοδο του αέρα για την ψύξη του μοτέρ.

Τα φωτιστικά σώματα δύο επιπέδων, με τα λεπτά LED ημέρας (μπορείς να επιλέξεις το σχέδιο της φωτεινής υπογραφής τους, από το infotainment) και τους κεντρικούς προβολείς «καμουφλαρισμένους» στις πλαϊνές εισαγωγές του προφυλακτήρα, δημιουργούν ένα ενδιαφέρον σύνολο. Τα έντονα «νεύρα» στο καπό, οι καμπύλες στο προφίλ του αμαξώματος και τα επίσης λεπτά φώτα LED πίσω (προαιρετικά OLED), σε συνδυασμό με τη φωτεινή μπάρα που διατρέχει τη θύρα του πορτμπαγκάζ και το φωτιζόμενο σήμα, υπογράφουν τη νέα εποχή του Audi Q3. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη και στην SUV εκδοχή του Audi Q3 (όχι τη Sportback έκδοση, δηλαδή) η γραμμή της οροφής είναι επικλινής «σβήνοντας» προς την κολόνα C, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τα δυναμικά χαρακτηριστικά του σχήματος.

Ανακατεύει την τράπουλα
Μπαίνοντας στην καμπίνα του νέου Audi Q3, έρχεσαι και στο βασικό ζητούμενο αυτής της ανανέωσης, με τη μάρκα να προχωρά σε μια ολοκληρωτική αλλαγή συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Σε πρώτο πλάνο βρίσκονται φυσικά οι οθόνες, μια στις 12,8 ίντσες για το σύστημα πολυμέσων και ένα πάνελ 11,9 ιντσών για τον πίνακα οργάνων. Η πρώτη διακρίνεται για την εξαιρετική απόκριση στις εντολές και την ευκρίνειά της. Τα γραφικά είναι ευχάριστα, η περιήγηση στο μενού όχι και τόσο δύσκολη (ύστερα από μικρή περίοδο προσαρμογής) και η υποστήριξη νέων τεχνολογιών πλήρης, με ασύρματη σύνδεση για Apple CarPlay και Android Auto, όπως και λογισμικό βασισμένο στο Android Automotive OS, προσφέροντας πρόσβαση σε εφαρμογές τρίτων (YouTube κλπ) μέσα από το Audi Application Store.
Δείτε ακόμη: Η Audi και οι υπάλληλοι της δωρίζουν 850.000 ευρώ!

Μπορούν να ρυθμιστούν πολλαπλά προφίλ για αποθήκευση προσωπικών ρυθμίσεων, υποστηρίζεται η λογική συντομεύσεων για ταχεία πρόσβαση σε συγκεκριμένες λειτουργίες, ενώ στο χαμηλότερο τμήμα της συναντάμε σε σταθερή προβολή τα χειριστήρια για τον κλιματισμό, επιτρέποντας τον χειρισμό των βασικών ρυθμίσεων σε οποιοδήποτε μενού κι αν βρίσκεται η υπόλοιπη οθόνη. Σχετικά με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, η αλήθεια είναι ότι μας ξένισε λίγο το πολύ μικρό ύψος της οθόνης, ωστόσο υπάρχουν πολλές επιλογές για παραμετροποίηση των γραφικών, όπως και των προβαλλόμενων πληροφοριών. Κατεβαίνοντας προς τα κάτω, υπάρχει μια σειρά διακοπτών για μερικές λειτουργίες (alarm, προγράμματα οδήγησης, ESP Off κλπ) ενώ χαμηλότερα, συναντάμε στο start/stop του κινητήρα και ένα περιστροφικό χειριστήριο για την αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματος.

Οι σχεδιαστές της Audi έβαλαν «Χ» στον επιλογέα του αυτόματου σασμάν στην κεντρική κονσόλα, μετακινώντας το αντίστοιχο χειριστήριο στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας χώρο για επιπλέον θήκες και ποτηροθήκες στο διαμέρισμα μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Το υποβραχιόνιο κρύβει ακόμη έναν αποθηκευτικό χώρο και γενικότερα, οι προβλέψεις για θέσεις μικροαντικειμένων είναι σε πολύ καλό επίπεδο, εξυπηρετώντας την καθημερινή πρακτικότητα. Τώρα, σχετικά με τα υλικά κατασκευής, το γενικότερο επίπεδο είναι πολύ καλό, όμως χρησιμοποιούνται περισσότερα σκληρά πλαστικά από όσα θα θέλαμε για μια premium κατασκευή όπως το Q3.

Ωστόσο, το παραδοσιακό asset της Audi, αυτό της ποιότητας συναρμολόγησης, δεν έχει αμβλυνθεί και όλα τα μέρη είναι γερά μονταρισμένα μεταξύ τους, μηδενίζοντας τους τριγμούς και δίνοντας τα απαραίτητα εχέγγυα για απροβλημάτιστη, μακροχρόνια συμβίωση δίχως ενοχλητικούς θορύβους. Κλείνοντας το κεφάλαιο του εσωτερικού, το νέο Audi Q3 προσφέρει την ευρυχωρία που περιμένεις να βρεις σε ένα SUV του είδους. Τέσσερις ή και πέντε επιβάτες κάθονται άνετα, με τους πίσω να απολαμβάνουν σημαντικό χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι. Αντίστοιχα, το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 488 lt (στις mild hybrid εκδόσεις), όμως το συρόμενο πίσω κάθισμα (με επιπλέον ρύθμιση κλίσης της πλάτης) επιτρέπει να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο το διαμέρισμα των αποσκευών, ανάλογα με τις ανάγκες.

Σταθερή αξία
Κάτω από το καπό του Audi Q3 της δοκιμής μας, βρισκόταν ο αποδεδειγμένης αξίας τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας του Volkswagen Group, 1.5 TFSI, «ενισχυμένος» με ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Ταυτόχρονα με την Mild Hybrid τεχνολογία, υπάρχει και το σύστημα Cylinder On Demand (COD) που σε συγκεκριμένες φάσεις, απενεργοποιεί τους δύο εξωτερικούς κυλίνδρους του μοτέρ και κρατάει σε λειτουργία μόνο τους δύο εσωτερικούς, περιορίζοντας έτσι την κατανάλωση σε στιγμές χαμηλών απαιτήσεων σε ισχύ. Η απόδοση ορίζεται στους 150 PS με 250 Nm και η μετάδοση γίνεται στους εμπρός τροχούς, μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic των επτά σχέσεων. Ένα σύνολο ραφιναρισμένο, αρκετά εύστοχο στις υποχρεώσεις του, που χαρίζει επαρκείς επιδόσεις με 0-100 km/h σε 9,1 sec και τελική ταχύτητα 209 km/h. Στην πράξη είναι εύρωστος, αποδοτικός πάνω από τις 2.000 rpm και δεν προβληματίζει, όσο τα δεδομένα περιορίζονται σε έναν ήπιο, οικογενειακό ρυθμό κίνησης. Πάντως, σε μια προσπάθειά του να πριμοδοτήσει τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, το κιβώτιο S-Tronic συχνά βιάζεται να ανεβάσει σχέση, αφήνοντας «εκτεθειμένο» κατά κάποιο τρόπο τον κινητήρα αφού τον αναγκάζει να δουλεύει σε ένα φάσμα γύρω από τις 1.500 rpm, που αντικειμενικά, δεν είναι το δυνατό του σημείο.
γλυκά
- Εμφάνιση
- Ποιότητα κατασκευής
- Τεχνολογία
- Πρακτικότητα
- Χώροι επιβατών
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Απόδοση φώτων
- Ηχομόνωση
- Premium αίσθηση
ξινά
- Απόκριση κινητήρα χαμηλά
- Κιβώτιο που βιάζεται να ανεβάσει
- Αίσθηση πεντάλ φρένων
- Κόστος προαιρετικού εξοπλισμού
Γενικότερα, επειδή ο τετρακύλινδρος 1.5 TFSI (ή TSI, πείτε τον όπως θέλετε) είναι ένα μοτέρ που χρησιμοποιείται ευρέως από το Group, σε τεράστια ποικιλία αμαξωμάτων, τον έχουμε οδηγήσει πολύ και έχουμε παρατηρήσει ότι στις νεότερες εκδοχές του που έχουν γίνει συμβατές με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων, έχει χάσει μέρος από το νεύρο και την ελαστικότητά του. Το φαινόμενο περιορίζεται σημαντικά επιλέγοντας τη σπορ (ή την χειροκίνητη) λειτουργία του κιβωτίου, όπως και το πρόγραμμα οδήγησης Dynamic. Κατά τα λοιπά, πρόκειται για έναν ήσυχο κινητήρα που δεν παράγει υπερβολικό θόρυβο ή κραδασμούς, συνάδοντας με τον πολιτισμένο, premium χαρακτήρα του Audi Q3. Σε επίπεδο κατανάλωσης τα δεδομένα δεν είναι ούτε εξαιρετικά, ούτε όμως και άσχημα, αφού σε έναν μεικτό κύκλο σταθεροποιείται εύκολα στα πέριξ των 8 lt ανά 100 km. Στο ταξίδι το νούμερο θα πέσει εύκολα στα χαμηλά 6άρια, ενώ εντός πόλης, με συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα, θα φλερτάρει με τα 10 lt ανά 100 km.

Όσο πιο Audi γίνεται
Δεν χρειάζονται περισσότερα από λίγα χιλιόμετρα για να αντιληφθείς ότι η πιο σταθερή αξία της Audi, δίνει κανονικά το «παρών» στο σώμα του νέου Q3. Ο λόγος για την οδική συμπεριφορά, τη «μασίφ» αίσθηση που λέμε, όταν θέλουμε να περιγράψουμε κάποιο από τα μοντέλα της φίρμας. Η ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, είναι ενδοτική και διαχειρίζεται σωστά την προβληματική οδοποιία της χώρας μας, σε μεγάλο ποσοστό. Και το λέμε αυτό γιατί υπάρχουν και μερικές εξαιρέσεις, όπως τα βαθιά κοψίματα της ασφάλτου που συχνά συναντάμε στα καπάκια φρεατίων ή και σε βαθιές λακκούβες, που θα προκαλέσουν ένα βαθύτερο χτύπημα του τροχού από αυτό που θα περίμενες αρχικά. Σε επαρχιακό δίκτυο, αν ο οδηγός πιέσει περισσότερο το νέο Q3, θα ανακαλύψει ένα ομοιογενές σύνολο με φιλικό χαρακτήρα και άκρως προβλέψιμη συμπεριφορά. Το άκαμπτο πλαίσιο είναι το μυστικό που κρύβεται πίσω από αυτή τη θετική εικόνα, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο αποκάλυψε έναν αρκετά fun to drive χαρακτήρα που δεν περιμέναμε, με την ουρά να συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία ανοίγοντας διακριτικά την τροχιά της.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Audi Q5 2.0 TDI!

Αν και η κίνηση μεταδίδεται μόνο εμπρός, οι μεταφορές βάρους ελέγχονται διαισθητικά και μπορεί να βρεθείς να πηγαίνεις με πολύ γρήγορο ρυθμό όσο οδηγείς το Q3, εκμεταλλευόμενος τη φόρα που μαζεύεις. Φυσικά δεν μιλάμε για καθαρόαιμη κατασκευή, ούτε καν για σπορ SUV, όμως θα χαρείς πολύ μια άδεια, όμορφη διαδρομή. Το μπροστινό εξασφαλίζει την απαιτούμενη πρόσφυση, το τιμόνι δεν παρέχει σπουδαία αίσθηση αλλά είναι ακριβές, ενώ τα φρένα αποδίδουν σταθερά και με συνέπεια. Εδώ όμως θα βάλουμε έναν αστερίσκο, που αφορά την κάτω του μετρίου αίσθηση από το πεντάλ των φρένων, με «λαστιχένιο» feedback στην αρχή και απότομο δάγκωμα στην πορεία, που συνηθίζεται δύσκολα. Επιστρέφοντας σε πιο… χρήσιμες (για το αγοραστικό κοινό ενός Q3) πληροφορίες, στον αυτοκινητόδρομο το C-SUV της Audi καταπίνει τα χιλιόμετρα ταχύτατα και ταξιδεύει με υψηλή μέση ωριαία, δίχως κόπο. Το 7άρι S-Tronic με τη μακριά κλιμάκωση στις τελευταίες σχέσεις εξασφαλίζει ησυχία, χαμηλή κατανάλωση και μεγάλη αυτονομία και η κύλιση δημιουργεί ένα πολύ ήσυχο περιβάλλον στην καμπίνα, για τον οδηγό και τους επιβάτες.
συμπέρασμα
Το Audi Q3 ήταν ήδη ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό μοντέλο, όμως μετά την ανανέωσή του, θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για την κορυφή της κατηγορίας του. Τώρα, αν πετυχαίνει τον στόχο του, είναι ένα πιο υποκειμενικό ζήτημα. Σε περίπτωση που το ζητούμενο είναι ένα αυτοκίνητο με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, εξαιρετικό τεχνολογικό υπόβαθρο, όμορφη εμφάνιση και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά και ταυτόχρονα να ανήκει σε ένα αναγνωρισμένο premium ευρωπαϊκό brand, που συνεπάγεται υψηλή μεταπωλητική αξία, κύρος και αναγνωρισιμότητα, τότε δύσκολα θα βρεθεί άξιος αντίπαλος απέναντι στο νέο Audi Q3. Και φτάνοντας στο κόστος, η βασική έκδοση του Audi Q3 ξεκινά από 41.980 ευρώ, ένα… αρκετά υπολογίσιμο ποσό. Σημειώστε ωστόσο πως σε αντίθεση με τη μέχρι σήμερα πρακτική της Audi, που οι βασικές εκδόσεις της χρειάζονταν αρκετές χιλιάδες ευρώ προαιρετικού εξοπλισμού για να φτάσουν σε ένα ανταγωνιστικό επίπεδο, το νέο Q3 προσφέρεται σε ένα αρκετά τίμιο επίπεδο εξοπλισμού ακόμη και ως βασικό. Από εκεί και πέρα, αν κάποιος θέλει να βουτήξει στον… ωκεανό των extras, η μάρκα προσφέρει πάρα πολλά «νοικοκυρεμένα» πακέτα για να επιλέξει, όπως πακέτα Premium, Premium Plus, Dynamic, S Line, Tech, Tech Plus, Tech Pro κλπ, με το αζημίωτο φυσικά.































































και στη συνέχεια 'Προσθήκη στην οθόνη αφετηρίας'