
Δοκιμή Suzuki S-Cross 2WD 110 PS GLX: Ακέραιος χαρακτήρας!
Το Suzuki S-Cross δέχτηκε πρόσφατα μία μικρή, αλλά σημαντική αλλαγή που αφορά την ισχύ του κινητήρα. Πόσο επηρεάζει τον χαρακτήρα του ιαπωνικού SUV;
- -
- -
με μια ματιά
Οι αλλαγές στο νέο S-Cross εντοπίζονται στα μηχανικά μέρη, έτσι ώστε να είναι σύμφωνο με τις πιο αυστηρές εκπομπές ρύπων. Πόσο επηρεάζεται από τη μείωση της ονομαστικής ισχύς; Όχι, τόσο που να διαταράσσεται ο πολύπλευρος χαρακτήρας του.
Το Suzuki S-Cross δεν άλλαξε, ούτε δέχτηκε κάποια σχεδιαστική ανανέωση. Παραμένει αυτό που γνωρίζαμε, με τη μόνη διαφορά να εντοπίζεται στον κινητήρα του. Πλέον η Strong Hybrid επιλογή καταργήθηκε, ενώ το mild hybrid σύνολο έχει δεχθεί μία σειρά μηχανικές διαφοροποιήσεις, για να συμμορφωθεί με τις πιο αυστηρές νόρμες που αφορούν τις εκπομπές ρύπων. Αυτές, έχουν σαν κυριότερο αποτέλεσμα τη μείωση της ισχύος από τους 129, στους 110 ίππους. Ωστόσο, οι Ιάπωνες τεχνικοί κατάφεραν να διατηρήσουν την ίδια ροπή, και μάλιστα σε χαμηλότερες στροφές, αλλά και σε μεγαλύτερο φάσμα περιστροφής! Ταυτόχρονα, μεγάλωσαν ελαφρώς την μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος (0,48 kWh από 0,38 kWh) και αύξησαν ελαφρώς την ισχύ του ηλεκτρικού κινητήρα (στους 17 ίππους από τους 14 που ήταν πριν). Φυσικά, οι παραπάνω αλλαγές δεν αποφασίστηκαν τυχαία αλλά ήταν αποτέλεσμα πολύ εστιασμένης στρατηγικής. Το κινητήριο σύνολο Strong Hybrid καταργήθηκε λόγω χαμηλής δημοφιλίας, ενώ οι αλλαγές στο mild Hybrid σύνολο έγιναν λόγω των νέων προδιαγραφών ρύπων με την ονομασία Euro 6e-bis.

Ξεπερασμένη ή… οικεία εικόνα;
Η σχεδίαση του Suzuki S-Cross έχει μια ιδιαιτερότητα. Αν και παρουσιάστηκε το 2022, διατηρεί μία διαχρονική αισθητική προσέγγιση. Δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με εξεζητημένες λύσεις. Μπορεί να μην αιχμαλωτίζει το βλέμμα, αλλά καταφέρνει να σε κάνει να νιώθεις οικεία. Τεχνολογικά δεν του λείπει τίποτα, αφού έχει όλα τα σύγχρονα στοιχεία όπως LED φώτα και κάμερες (ακόμα και 360 μοιρών), όμως όλα αυτά είναι ενσωματωμένα με τέτοιο τρόπο που δεν γίνονται φλύαρα. Επιπλέον, ο τρόπος που συνδυάζονται η μεγάλη μάσκα στο εμπρός μέρος, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και οι προστατευτικές ποδιές σε προφυλακτήρες και μασπιέ, του χαρίζουν μία εικόνα που παραπέμπει σε μεγαλύτερα και ακριβότερα SUV. Στο πλάι, οι τονισμένοι θόλοι των τροχών και οι ράγες οροφής ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του, ενώ το πίσω μέρος με τα διάφανα κρύσταλλα στα φωτιστικά σώματα και την αεροτομή, ολοκληρώνουν την ελκυστική του εικόνα. Τέλος, οι διαστάσεις παραμένουν αμετάβλητες, με το μήκος να φτάνει τα 4,3 μέτρα.

Πληθωρικό σε τεχνολογίες
Η ίδια γνώριμη εικόνα επικρατεί και στο εσωτερικό. Τα αναλογικά όργανα, τα κουμπιά στο τιμόνι, η ύπαρξη φυσικών πλήκτρων, αλλά και το πάνελ με τα αναλογικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, του χαρίζουν υψηλό βαθμό εργονομίας. Μοναδική εξαίρεση, αποτελεί η ρύθμιση της έντασης με πλήκτρα αφής στο κάτω μέρος της οθόνης. Δεδομένου του πλήθους των φυσικών πλήκτρων ξενίζει αυτή η επιλογή, τουλάχιστον όμως δεν χρειάζεται να μπούμε σε κάποιο μενού για κάτι τόσο απλό. Οι Ιάπωνες τεχνικοί έχουν χρησιμοποιήσει κυρίως σκληρά πλαστικά, με εξαίρεση την ύπαρξη κάποιων μαλακών επιφανειών στο πάνω μέρος του ταμπλό. Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Suzuki S-Cross είναι ένα αυτοκίνητο που εστιάζει στην ουσία. Όχι στον εντυπωσιασμό.
γλυκά
- Χαμηλή κατανάλωση
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Εργονομία
ξινά
- Ποιότητα υλικών
- Σχεδίαση
Έτσι, τα λιγότερο ή περισσότερο σκληρά υλικά (ανάλογα το σημείο) συμβάλουν ώστε να μένει η τελική τιμή σε χαμηλά επίπεδα, ενώ η παράδοση της μάρκας εγγυάται ότι θα αντέξουν με την πάροδο του χρόνου. Όσο για οθόνες, υπάρχουν δύο. Η μεγάλη στο κέντρο του ταμπλό έχει διαγώνιο 9 ιντσών, ενώ υπάρχει ακόμα μία μικρότερη σε διαστάσεις ανάμεσα στα αναλογικά όργανα του πίνακα οργάνων, προσφέροντας επιπλέον πληροφορίες στον οδηγό. Χωροταξικά το Suzuki S-Cross θα καλύψει χωρίς προβλήματα τις ανάγκες σε οποιαδήποτε από τις πέντε θέσεις, ενώ και το πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων κινείται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Η έκδοση GLX με ηλιοροφή της δοκιμής είναι η κορυφαία στην γκάμα του S-Cross και διαθέτει υπερπλήρη εξοπλισμό. Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας 360 μοιρών και δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα. Ξεχωρίζει η μεγάλη, πανοραμική, ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή. Στον τομέα της ασφάλειας, το S-Cross είναι εξοπλισμένο με μία πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Αυτή περιλαμβάνει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, adaptive cruise control, σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση τυφλού σημείου και σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων.

Οικονομία και… οικολογία
Ο κινητήρας του S-Cross είναι ο γνωστός τετρακύλινδρος BoosterJet των 1,4 λίτρων, ο οποίος πλέον αποδίδει 110 ίππους και 235 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 17 ίππων και μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 0,48 kWh. Το υβριδικό σύστημα συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, ενώ παράλληλα ενισχύει την απόδοση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 6,7 lt/100 km, τιμή εξαιρετική για ένα SUV αυτού του μεγέθους. Στο δρόμο, το S-Cross είναι ευχάριστο και ασφαλές. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την άνεση και τις περισσότερες φορές τα καταφέρνει, με κάποιες εξαιρέσεις στις πολύ έντονες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Σε κάθε περίπτωση, απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ ταυτόχρονα δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Ουσιαστικά, ισορροπεί ανάμεσα στη διαχείριση των αντιδράσεων του αμαξώματος και την καλή ποιότητα κύλισης. Όσο για το τιμόνι, είναι ελαφρύ και ακριβές, προσφέροντας καλή πληροφόρηση στον οδηγό. Το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων έχει σωστή κλιμάκωση και σαφές κούμπωμα, συμβάλλοντας στην απροβλημάτιστη οδηγική εμπειρία. Τα φρένα, με δίσκους σε όλους τους τροχούς, είναι αποτελεσματικά και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση. Κάτι που αξίζει αναφοράς είναι ότι παρά τον value for money χαρακτήρα του ιαπωνικού SUV, τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι της Continental, μίας premium μάρκας.

Δεν καταλαβαίνεις τη διαφορά!
Παρά τη μείωση της ιπποδύναμης από τους 129 στους 110 ίππους, οι επιδόσεις του S-Cross παραμένουν ικανοποιητικές. Η διαδικασία του 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 11,4 sec (από 9,5 sec όταν απέδιδε 129 ίππους) και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 185 km/h (ήταν στα 195 km/h). Παρά τις αλλαγές, ακόμα κι αν οδηγήσεις τη μία εκδοχή μετά την άλλη, θα χρειαστεί να είσαι αρκετά προσεκτικός και να ξέρεις πού να εστιάσεις ώστε να αντιληφθείς τη διαφορά. Για αυτό ευθύνεται η τιμή της ροπής, η οποία και έχει διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα. Μάλιστα, η μέγιστη τιμή της εμφανίζεται 1.000 rpm χαμηλότερα (αντί για 2.000 rpm), οπότε είναι διαθέσιμη ακόμα και με μία σχέση πάνω, γεγονός που βοηθά και στη μειωμένη κατανάλωση. Στην πράξη, το αυτοκίνητο είναι σβέλτο και μπορεί να κινηθεί με άνεση τόσο στην πόλη, όσο και στον αυτοκινητόδρομο, και σίγουρα δεν θα προβληματίσει τον οδηγό σε καμία περίπτωση. Ακόμα κι αν είναι φορτωμένο με πέντε άτομα και αποσκευές.
συμπέρασμα
Γενικά η Suzuki ακολουθεί μία συντηρητική αλλά και ορθολογική τακτική. Σε κάθε τροποποίηση των κανονισμών κάνει τόσες αλλαγές όσες απαιτούνται, ώστε τα μοντέλα της να συμμορφώνονται, χωρίς να καταφεύγει σε ακραίες λύσεις που εκτινάσσουν το κόστος. Για παράδειγμα όταν εφαρμόστηκε το πακέτο GSR II, άλλαξε το πλαίσιο της κεντρικής οθόνης προσθέτοντας την κάμερα που παρακολουθεί τον οδηγό. Τώρα με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων επεμβαίνει ελαφρώς στο κινητήριο σύνολο που διαθέτει στη γκάμα της. Ακολουθώντας τέτοιου είδους λύσεις, καταφέρνει μικρές ή ακόμα και μηδενικές αλλαγές στις τιμές. Έτσι, σήμερα το Suzuki S-Cross παραμένει ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό SUV, που προσφέρει πλούσιους χώρους, υψηλό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, σε συνδυασμό με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Η προσαρμογή του κινητήρα στις νέες προδιαγραφές ρύπων δεν άλλαξε τον χαρακτήρα του, κερδίζοντας σε άνεση και οικονομία, ό,τι έχασε σε ισχύ. Με τιμή που ξεκινά από τα 22.680 ευρώ, 5 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, το S-Cross αποτελεί μία από τις πιο ανταγωνιστικές προτάσεις στην κατηγορία του. Είναι ένα αυτοκίνητο που αξίζει την προσοχή όσων αναζητούν ένα πρακτικό, οικονομικό και αξιόπιστο SUV.









































και στη συνέχεια 'Προσθήκη στην οθόνη αφετηρίας'