Δοκιμή Smart #5 Brabus: Στον υπερθετικό βαθμό!

Το νέο Smart #5 διαθέτει τα πάντα στο μέγιστο. Ευρυχωρία, άνεση, τεχνολογίες, και στην περίπτωση της έκδοσης Brabus υπερβολική ισχύ!

  • -
  • -
Ισχύς646 PS
Ροπή710 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h3,8 sec
Κατανάλωση ενέργειας19,90 kWh/100 km
με μια ματιά

Το #5 είναι το μεγαλύτερο σε διαστάσεις και ισχυρότερο Smart που έχει βγει ποτέ από τη γραμμή παραγωγής της μάρκας. Και αν σας ακούγεται υπερβολικό, η έκδοση Brabus που οδηγούμε έχει απόδοση 646 ίππους και -κρατηθείτε- 710 Nm! Αυτό το Smart είναι ένα οικογενειακό SUV με επιδόσεις supercar.

Θα λέγαμε πως η Smart, ως άλλος… Φοίνικας έχει αναγεννηθεί από τις στάχτες της. Η συνεργασία ανάμεσα σε Mercedes-Benz και Geely οδήγησε στη ριζική μεταμόρφωση της μάρκας. Όσοι την θυμόμασταν ως έναν κατασκευαστή αποκλειστικά μικρών σε μέγεθος μοντέλων, είναι δεδομένο πως πρέπει να αναθεωρήσουμε. Οι κινεζικές επιρροές έφεραν κοσμογονικές αλλαγές στη μάρκα, η οποία σήμερα ακολουθεί τις δύο σημαντικότερες τάσεις της εποχής. Την ηλεκτροκίνηση και το trend των SUV. Με τα #1 και #3 πήραμε μία πρώτη γεύση από τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων της μάρκας. Και αν αυτά αποτέλεσαν το ορεκτικό, τότε το νέο #5 αποτελεί το κυρίως πιάτο.

Η πιο πρόσφατη δημιουργία της Smart συγκεντρώνει πολλές «πρωτιές». Καταρχήν, είναι το μεγαλύτερο σε διαστάσεις μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η μάρκα. Τοποθετείται στην καρδιά των D-SUV, και ως οικογενειακό προσφέρει σημαντική ευρυχωρία. Επιπλέον, υποστηρίζει αρχιτεκτονική 800V, κάτι που μεταφράζεται σε υψηλή ταχύτητα φόρτισης και μεγάλη αυτονομία. Και στην περίπτωση της έκδοσης που δοκιμάζουμε επί ελληνικού εδάφους με τα διακριτικά της Brabus, έχουμε να κάνουμε με το ισχυρότερο μοντέλο που βγήκε ποτέ από τη γραμμή παραγωγής της Smart.

Ας γνωριστούμε…

Από τη στιγμή που θα παρατηρήσεις το σήμα της μάρκας, δεν μπορείς να πιστέψεις πως πρόκειται για μοντέλο της Smart. Και όμως, αυτό το μεγάλο SUV των 4,7 m είναι απόγονος του λιλιπούτειου διθέσιου που άλλαξε το μοντέλο της μετακίνησης στις πόλεις. Η σχεδιαστική του προσέγγιση διαφοροποιείται σε σχέση τα #1 και #3, αλλά διαθέτει μέρος του νέου DNA της Smart, φέρνοντας μία funky προσέγγιση σε μία αναμφίβολα politically correct κατηγορία. Σε αντίθεση με τα δύο μικρότερα crossover της μάρκας που διατηρούν κάποια κοινά στοιχεία μεταξύ τους, το #5 έχει τη δική του ταυτότητα.

Δείτε ακόμη: Αυτό είναι ασφαλέστερο SUV στην Ευρώπη! 

Οι καμπύλες «λάμπουν» δια της απουσίας τους με το αμάξωμα να ακολουθεί μία τελείως τετράγωνη και boxy λογική. Είναι ένα γνήσιο SUV, στοιχείο που ενισχύεται από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, που αγγίζει τα 197 mm. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τα οποία έχουν παρόμοια σχεδίαση. Αυτή απεικονίζεται με μία ενιαία λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους, που ξεχωρίζει με ένα μοτίβο παραλληλόγραμμων φωτών ημέρας στο εσωτερικό της. Επιπλέον, η έκδοση Brabus ξεχωρίζει από μία σειρά λεπτομερειών που καθιστούν ακόμα πιο επιθετική την εικόνα του. Ανάμεσα τους συμπεριλαμβάνονται οι  διαφοροποιημένοι προφυλακτήρες, οι κόκκινες λεπτομέρειες γύρω από το αμάξωμα και τους καθρέφτες, αλλά και οι ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών.

Πολυμορφικό και futuristic!  

Με δεδομένο ότι ανήκει στην κατηγορία των D-SUV, η ευρυχωρία στο εσωτερικό αποτελεί σημαντικό παράγοντα, και το #5 κυριολεκτικά αριστεύει! Περισσότερο θυμίζει MPV, παρά ένα μεγάλο σε διαστάσεις crossover. Το εντυπωσιακό μεταξόνιο των 2,9 m, σε συνδυασμό με τους κοντούς προβόλους, εκτοξεύει τις χωροταξικές του δυνατότητες. Χωρίς καμία δόση υπερβολής, ακόμα και τρεις ενήλικες θα βολευτούν πίσω, έχοντας όσο χώρο θέλουν για τα γόνατα και το κεφάλι τους, εκμεταλλευόμενοι και το επίπεδο πάτωμα. Το ίδιο πληθωρικός είναι και ο χώρος αποσκευών των 630 lt, ο οποίος μπορεί να φτάσει έως τα 1.530 lt, αν και οι άνθρωποι της Smart μετρούν από το πάτωμα έως και την οροφή. Επιπλέον, τα 47 lt στο frunk μπροστά, προσθέτουν μία ακόμα λύση αποθήκευσης.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, όλα στο #5 είναι σε… υπερθετικό βαθμό! Και είναι εμφανές από τη στιγμή που θα αντικρύσεις την κεντρική κονσόλα. Από άκρη σε άκρη καλύπτεται από οθόνες, θυμίζοντας περισσότερο απόσπασμα από ταινίας επιστημονικής φαντασίας. Ξεκινώντας από την πλευρά του οδηγού, συναντάμε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων Full HD σε διάσταση 10,15’’, ενώ δίπλα συνορεύουν σε ένα οβάλ πλαίσιο δύο οθόνες OLED 13 ιντσών. Η πρώτη φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων με το νέο πανίσχυρο λογισμικό, το οποίο το χαρίζει τεράστιες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Ανάμεσα τους συναντάμε φωνητικές εντολές, απομακρυσμένες ενημερώσεις, live streaming, spotify, μέχρι και δυνατότητα για gaming! Σε αντίθεση με τη σχεδίαση του αμαξώματος, η καμπίνα του #5 δανείζεται αρκετά στοιχεία από τη στιλιστική αισθητική των #1 και #3, με το εσωτερικό να είναι γενικότερα προσεγμένο και ποιοτικό.

H ταχύτητα απόκρισης της οθόνης είναι πολύ καλή, αλλά σίγουρα για να βρεις όλα τα μενού και να διαπιστώσεις τις δυνατότητες και τις εφαρμογές που διαθέτει, θα χρειαστεί να περάσει ένα εύλογο διάστημα προσαρμογής. Το τεχνολογικό του υπόβαθρο ενισχύεται περαιτέρω με το προηγμένο σύστημα Head-Up Display των 25,6 ιντσών, τον ατμοσφαιρικό φωτισμό με συνδυασμούς 256 χρωμάτων, αλλά και το κορυφαίο ηχοσύστημα της Sennheiser με 20 ηχεία υψηλής απόδοσης, μέγιστη ισχύ 1.190 Watt! Φυσικά, κανένας συμβιβασμός δεν έχει γίνει σε επίπεδο ασφάλειας, με την ομπρέλα των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού να είναι υπερπλήρης, έχοντας μάλιστα ως δεδομένο πως το #5 έχει αποσπάσει κορυφαία βαθμολογία στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.

Με κινεζική καρδιά

Ένα από τα σημαντικότερα προτερήματα του #5 είναι το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το οποίο έχει κινεζική προέλευση. Βασίζεται στην πλατφόρμα SEA2 της Geely και πρακτικά χαρίζει στο #5 state of the art τεχνολογία. Κάνει χρήση αρχιτεκτονικής 800V, με αποτέλεσμα να υποστηρίζει ταχύτητες φόρτισης έως 400 kW! Αυτό σημαίνει πως 18 λεπτά είναι αρκετά για το 10%-80%, ενώ σε πέντε λεπτά μπορεί να ανακτήσει αρκετή ενέργεια για 188 km, ενώ σε δέκα λεπτά «κερδίζει» έως και 318 km αυτονομίας! Θα λέγαμε, πως με αυτόν τον τρόπο και αυτές τις ταχύτητες, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να χαρακτηριστεί πρακτική… Στην περίπτωση της έκδοσης Brabus, η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα, έχει χωρητικότητα 94 kWh και υπόσχεται πως του εξασφαλίζει 540 km αυτονομίας με μία φόρτιση. Από όσο διαπιστώσαμε, στο πανίσχυρο Brabus με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, το συγκεκριμένο νούμερο είναι αρκετά αισιόδοξο. Στην πόλη η κατανάλωση ενέργειας είναι αρκετά συγκρατημένη, αλλά μόλις αποφασίσεις να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του πανίσχυρου ηλεκτρικού συνόλου, τότε το νούμερο κυριολεκτικά εκτοξεύεται… Μία μέση τιμή κατανάλωσης θα λέγανε πως είναι κοντά στις 23 kWh/100 km, με την αυτονομία να αγγίζει περίπου τα 450 km σε μικτές συνθήκες.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Smart #3 Brabus! 

Ο διάβολος στο κορμί του!

Αυτό που δεν έχουμε αναφέρει έως τώρα, είναι η ονομαστική ισχύ του #5 Brabus. Και όχι τυχαία... Βλέπετε, διαβάζοντας όλα τα παραπάνω έχετε την εικόνα ενός φιλήσυχου, funky, ευρύχωρου και tech freak SUV. Όμως, τα λογότυπα της Brabus δεν βρίσκονται τυχαία στο αμάξωμα του #5. Δεν έχουν μόνο στιλιστικό λόγο ύπαρξης, ούτε υποδηλώνουν κάποιο εξοπλιστικό πακέτο. Ουσιαστικά, μαρτυρούν και τονίζουν πως πρόκειται για το ισχυρότερο smart που έχει κατασκευαστεί ποτέ, αλλά και ένα από τα ισχυρότερα SUV της αγοράς! Και αν νομίζετε πως είμαστε υπερβολικοί απλά σημειώστε: Οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν 646 ίππους και 710 Nm ροπή! Είπατε κάτι;

γλυκά
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Άνεση
  • Τεχνολογίες
  • Επιδόσεις
  • Ταχύτητα φόρτισης
ξινά
  • Κατανάλωση ενέργειας
  • Βάρος υπό πίεση

Μπορεί να ακούγεται τρομακτικό, αλλά το #5 είναι σαν τον Dr. Jekyll και τον Mr. Hyde. Με το πρόγραμμα comfort ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας ουσιαστικά τίθεται εκτός λειτουργίας. Είναι εξαιρετικά άνετο και απολαμβάνεις το ποιοτικό και πολυτελές εσωτερικό, με τις κόκκινες ζώνες και ραφές που αποπνέουν την αύρα μίας σπορ κατασκευής. Ακόμα περισσότερο, όμως, εκτιμάς την πολύ καλής λειτουργίας της ανάρτησης. Οι τεχνικοί της smart δεν έχουν επιλέξει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, αλλά μηχανικές λύσεις με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Είναι σίγουρα σφικτό, διαβάζει λεπτομερώς τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά χωρίς να κουράζει. Αντίθετα, σε προδιαθέτει ευχάριστα. Μάλιστα, το περιμένεις πιο σκληρό σκεπτόμενος πως έχουν παρέμβει οι τεχνικοί της Brabus. Κάποιες ξερές αντιδράσεις που περνάνε στην καμπίνα, οφείλονται περισσότερο στις ζάντες των 21 ιντσών με το χαμηλό προφίλ, παρά στη ρύθμιση της ανάρτησης.

Bέβαια, όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport ή Brabus, ο Dr. Jekyll μεταμορφώνεται σε Mr. Hyde και το #5 Brabus εμφανίζει το δαίμονα που κρύβει στο αμάξωμα του. Με το πόδι στο πάτωμα, ξαφνικά νομίζεις πως οι 2,4 τόνοι έγιναν 1.000 κιλά! Το εμπρός μέρος ανασηκώνεται, το στομάχι κολλάει στο κάθισμα, το σβέρκο στο προσκέφαλο, με σχεδόν τρομακτικό τρόπο! Η επιτάχυνση είναι ακαριαία, ο δρόμος μπροστά σου στενεύει, ενώ οι εικόνες στα πλαϊνά παράθυρα αλλάζουν με κινηματογραφική ταχύτητα. Δεν είναι υπερβολή πως πρέπει να επαναπροσδιορίσεις τις αποστάσεις ανάμεσα από τις στροφές και τις ευθείες. Για να έχετε μία τάξη μεγέθους, με τη χρήση του rocket launch (καθόλου τυχαία ονομασία για το launch control) το #5 χρειάζεται μόλις 3,8 sec για να ολοκληρώσει το 0-100! Επιδόσεις supercar!

Όμως, στον επαρχιακό δρόμο και σε κλειστά κομμάτια, το βάρος είναι εκεί και δεν πρέπει να το ξεχνάς. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές για το μέγεθος του αυτοκινήτου και σου εμπνέει σιγουριά να κινηθείς γρήγορα στις καμπές. Την ίδια ώρα το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, αν και είναι υπερβολικά βαρύ στο πρόγραμμα Brabus. Η απόκριση στο απότομο πάτημα του γκαζιού έχει μία πολύ μικρή υστέρηση, με τη δύναμη να περνάει στο δρόμο αρχικά από τους πίσω τροχούς και τους μπροστινούς να «μπαίνουν» στο παιχνίδι μισό δευτερόλεπτο αργότερα, στοιχείο που θεωρητικά βοηθάει στην ισορροπία στο μέσο της στροφής. Σε καλή άσφαλτο είναι ουδέτερο, μέχρι να πατήσεις παραπάνω το γκάζι από όσο πρέπει και τα 710 Nm κάνουν ξαφνικά την εμφάνιση τους. Σε αυτή την περίπτωση το εμπρός θα ανοίξει την τροχιά του απότομα, αποδεικνύοντας πως η συμπεριφορά του είναι απόλυτα ρυθμίσιμη με το γκάζι.

Η χρήση του πεντάλ σε στιλ «on-off» δεν ενδείκνυται, αφού η υπερβολική ισχύς των δύο ηλεκτροκινητήρων απαιτεί σεβασμό στην ελληνική άσφαλτο. Έχει τον τρόπο του, ουσιαστικά πρέπει να το τοποθετήσεις στην είσοδο και εν συνεχεία να το ισορροπήσεις στην έξοδο. Έχοντας υπομονή και ρυθμίζοντας την ουρά με το γκάζι μπορείς να προκαλέσεις ένα γλίστρημα στο μέσο της στροφής, μέχρι τη στιγμή που το μπροστινό θα σε τραβήξει στην έξοδο «με τα τέσσερα». Όσο πιο επιθετικά το οδηγήσεις, τόσο περισσότερο θα υποστρέψει, αλλά αν βρεις τη χρυσή τομή αποδεικνύεται ευχάριστο, με το γκάζι να αποτελεί τον ουσιαστικό ρυθμιστή της συμπεριφοράς του #5 Brabus. Την ίδια ώρα, τα φρένα είναι αποτελεσματικά, διαθέτοντας παράλληλα και ικανοποιητική αίσθηση.

συμπέρασμα

Η Smart άλλαξε και δεν είναι πλέον ένας κατασκευαστής μικρών σε μέγεθος αυτοκινήτων. Ασχέτως αν σύντομα περιμένουμε και το #2... Το #5 είναι ένα πολυχρηστικό και υπερσύγχρονο D-SUV, το οποίο απευθύνεται σε όσους έχουν μεγάλες χωροταξικές ανάγκες, αλλά επιθυμούν το αυτοκίνητο τους να έχει χαρακτήρα. Και η αλήθεια είναι πως τα καταφέρνει εξαιρετικά και στους δύο τομείς. Σίγουρα, η έκδοση Brabus είναι ολίγον τι υπερβολική και όλο αυτό το κοπάδι από άλογα θα φανεί σε πολλούς αχρείαστο, στοιχείο που καθιστά τις πιο αποδοτικές εκδόσεις ως την… λογική λύση. Αν βέβαια συγκαταλέγεστε ανάμεσα στους πιο ανήσυχους είναι σίγουρο ότι η κορυφαία του εκδοχή θα σας συναρπάσει με τις επιταχύνσεις, αλλά και την fun to drive συμπεριφορά του. Βλέπετε, στο τέλος της ημέρας αποτελεί δείγμα γραφής των δυνατοτήτων της Smart σήμερα, διαθέτοντας δύο στοιχεία που τείνουν να χαθούν σήμερα στην εποχή της κινεζικής επέλασης. Ταυτότητα και χαρακτήρα…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...