
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip 6AΤ: Ένας για όλους και όλοι για έναν!
Η Suzuki ανανέωσε το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας της, με τον υβριδικό κινητήρα και το σύστημα τετρακίνησης να δημιουργούν ένα από τα πληρέστερα σύνολα στα 4Χ4.
- -
- -
με μια ματιά
Τα πιο αυστηρά όρια εκπομπών ρύπων οδήγησαν τη Suzuki στη διαφοροποίηση του υβριδικού της συστήματος, εξασφαλίζοντας επιπλέον βελτιωμένη και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, την ώρα που η ισχύς έχει μειωθεί στους 110 ίππους, αλλά η ροπή έχει διατηρηθεί στα 230 Nm.
Για τη Suzuki, το Vitara δεν είναι ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο.
Είναι αυτό που ουσιαστικά την καθιέρωσε τουλάχιστον στην ευρωπαϊκή
αγορά, την έκανε must στις παραλίες, στα βουνά και στις off-road
διαδρομές. Είναι το SUV που μπορείς πραγματικά να το πεις
«αυθεντικό», καθώς όσο και να εξελίσσεται, όσο και να προσαρμόζεται
στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, παραμένει πιστό στις ρίζες
του. Πλέον, το Vitara είναι ένα all-around όχημα, ένα B-SUV που τα
κάνει όλα, έχοντας ως βασική προϋπόθεση το εξής: να σε
μεταφέρει παντού με απόλυτη αξιοπιστία και κυρίως
οικονομικά. Στην αναβαθμισμένη μάλιστα εκδοχή του με το
βελτιωμένο, πιο αποδοτικό, υβριδικό κινητήρα και το νέο αυτόματο
κιβώτιο ταχυτήτων 6AT, επιτυγχάνει σχεδόν το άριστα, με την
τετρακίνηση να αποτελεί τον «άσο στο μανίκι του».

Το Vitara του 2025 εφοδιάζεται αποκλειστικά με
τον κινητήρα 1.4L BOOSTERJET αντιρρυπαντικής τεχνολογίας
Euro 6e-bis (κωδική ονομασία K14D), που αποδίδει
110 ίππους στις 4.500 rpm και 235
Nm ροπής στις 2.000 – 2.500
rpm, εξασφαλίζοντας ακόμη
χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Το
ήπιο υβριδικό σύστημα 48V Mild Hybrid SHVS
συνεχίζει να προσφέρει ηλεκτρική υποβοήθηση κατά την επιτάχυνση,
αθόρυβη επανεκκίνηση του κινητήρα και ανάκτηση ενέργειας κατά την
επιβράδυνση. Την ίδια στιγμή, συνδυάζεται τόσο με μηχανικό όσο και
με το νέο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (6AT).
Δείτε ακόμη: Suzuki Swift και
Vitara με leasing - Δες τι κερδίζεις!

Vitara Hybrid με αυτόματο κιβώτιο και 4Χ4
Η έκδοση Hybrid του Vitara με το αυτόματο κιβώτιο και το σύστημα τετρακίνησης κυμαίνεται τιμολογιακά στα πιο υψηλά επίπεδα της γκάμας του μοντέλου. Ξεκινά από 27.080 ευρώ, όμως αν το συγκρίνουμε τις υπόλοιπες προτάσεις της αγοράς αλλά και αυτά που προσφέρει, ανήκει στις πιο value for money επιλογές. Αρχικά, να τονίσουμε πως το νέο κιβώτιο 6AT έχει σαφώς βελτιωμένη αίσθηση από το προηγούμενο 6AGS και καλύτερη ροή ισχύος κατά τις αλλαγές των σχέσεων. Αυτή η αδυναμία που εμφανιζόταν στον προκάτοχό του την στιγμή του ανεβάσματος ή κατεβάσματος μια ταχύτητας έχει εξαλειφθεί σε μεγάλο βαθμό, ενώ ακόμη και σε πιο γρήγορους ρυθμούς κίνησης επιδεικνύει προθυμία να ακολουθήσει.
γλυκά
- Απόδοση υβριδικού συνόλου
- Κατανάλωση καυσίμου
- Εξοπλισμός
- all around ικανότητες
- Σχέση αξίας/τιμής
ξινά
- Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ
- Ηχομόνωση
Το 1.400άρη μοτέρ αποδίδει πλέον 110 ίππους, διαθέτοντας ενισχυμένη μπαταρία 48V, πλήρως συμμορφωμένη με τους αυστηρότερους κανονισμούς θερμικής μετάδοσης. Η ισχύς του μειώθηκε προκειμένου να καλύψει τα αυστηρότερα πρότυπα Euro 6e-bis, αλλά όπως αποδεικνύεται στην πράξη αυτό μόνο οφέλη είχε. Αρχικά, τα επίπεδα θορύβου μειώθηκαν ακόμη και υπό πίεση, ενώ και η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται χαμηλότερα. Το εργοστάσιο αναφέρει πως το Vitara Hybrid All Grip 6AT καίει γύρω στα 5,4 με 5,6 lt στα 100 km, νούμερα που πετυχαίνει κυρίως μέσα στην πόλη. Στον αυτοκινητόδρομο από την άλλη, με σταθερή ταχύτητα τα 120-130 km καταγράφει σχεδόν τον ίδιο στόχο, με το όριο να ανεβαίνει πάνω από τα 6,5 lt μόνο στο επαρχιακό δίκτυο όπου απαιτούνται άλλα φορτία.

Από την άσφαλτο στο χώμα ένα κουμπί
Παρά τους 110 ίππους, το Vitara Hybrid τα καταφέρνει εξαιρετικά στην άσφαλτο. Το αυτοκίνητο δίνει μια αίσθηση σιγουριάς στον οδηγό, πατάει σταθερά στο οδόστρωμα και η ανάρτηση ισορροπεί μεταξύ άνεσης και σκληρότητας, έτσι ώστε να σου παρέχει την αίσθηση χαλάρωσης που επιζητείς και παράλληλα τον έλεγχο στις στροφές. Από πλευράς επιδόσεων μην περιμένεις να «βάλει φωτιά» στον δρόμο. Αυτό το Vitara θέτει ως προτεραιότητα την οικονομία, αλλά παρόλα αυτά δεν θα διστάσει να κινηθεί πιο σβέλτα αν το θελήσεις, δείχνοντας μια προθυμία που θα σε εκπλήξει, ειδικά αν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα «Sport».

Βγαίνοντας στο χώμα, η απόσταση των 17,5 cm από το έδαφος - της έκδοσης mild hybrid - και το σύστημα AllGrip, δίνουν το έναυσμα. Επιλέγοντας είτε το Snow, είτε το Lock για κλείδωμα της τετρακίνησης, το B-SUV της Suzuki πηγαίνει παραπέρα από αυτό που θεωρείς. Ακόμη και με τα εργοστασιακά ασφάλτινα ελαστικά οι off-road ικανότητές του δεν συγκρίνονται με κανένα άλλο όχημα της κατηγορίας. Μην φοβηθείς πως θα κολλήσει σε μια λασπώδη επιφάνεια, ούτε πως θα γλιστρήσει σε μια χιονισμένη κατωφέρεια. Αυτό είναι πραγματικό 4Χ4 και θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο δίχως αμφιβολία. Αν τώρα του βάλεις ένα σωστό σετ ελαστικών, να είσαι βέβαιος ότι θα εξερευνήσεις μέρη που άλλοι πρέπει να δώσουν μια περιουσία για να τα καταφέρουν.

Καλοφτιαγμένο και πλούσιο
Μαζί με την έλευση του αναβαθμισμένου υβριδικού συνόλου, οι Ιάπωνες προχώρησαν και στον εκσυγχρονισμό του τεχνολογικού υποβάθρου του μοντέλου. Το Vitara εξοπλίζεται με ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Dual Sensor Brake Support II, το Adaptive Cruise Control με αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, τα συστήματα υποβοήθησης λωρίδας κυκλοφορίας και αναγνώρισης σημάτων, αυτός της ανίχνευσης υπνηλίας, αλλά και το σύστημα διαχείρισης κυβερνο-ασφάλειας.

Η οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών με δυνατότητα ασύρματης συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto ενσωματώνει όλες τις ψηφιακές λειτουργίες, όντας βελτιωμένη σε αμεσότητα και λειτουργικότητα. Επίσης, υπάρχει και το Suzuki Connect που επιτρέπει την απομακρυσμένη παρακολούθηση του οχήματος εξ αποστάσεως μέσω εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο του κατόχου. Από πλευράς αισθητικής δεν έχει αλλάξει κάτι, με το σαλόνι του Vitara να καλύπτεται από ανθεκτικά υλικά και τους χώρους να κρίνονται ιδανικοί για 4 ενήλικες, Το πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 362 lt, σε αντίθεση με τα 289 lt των εκδόσεων Strong Hybrid, καλύπτοντας επαρκώς τις ανάγκες των επιβατών.
συμπέρασμα
Ελάχιστα αυτοκίνητα μπορούν να υπερηφανεύονται για την κληρονομιά που κουβαλάνε∙ για το γεγονός ότι και μόνο στο άκουσμα του ονόματός τους, σχεδόν αυτόματα έρχονται στο μυαλό συνειρμοί που κάνουν ξεκάθαρη την ταυτότητά του. Ένα από αυτά είναι το Suzuki Vitara, το πιο καλοπουλημένο και, το κυριότερο, το πιο διάσημο μοντέλο των Ιαπώνων. Στην ανανεωμένη εκδοχή του με το υβριδικό σύνολο, το Vitara έχει καταφέρει κάτι μοναδικό. Να παραμείνει το απόλυτο «fun beach car», το κορυφαίο εργαλείο για όσους ζουν στις ορεινές περιοχές και η βασική επιλογή για όσους αναζητούν ένα αξιόπιστο B-SUV με νεανικό lifestyle. Η έκδοση Hybrid AllGrip 6ΑΤ κρίνεται ιδανική για όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο για…όλες τις περιστάσεις. Παρέχει ευελιξία και οικονομία στην καθημερινότητα, άνεση και σταθερότητα σε κάθε διαδρομή και ικανότητα σε πιο απαιτητικές συνθήκες, ειδικά τον χειμώνα.














































και στη συνέχεια 'Προσθήκη στην οθόνη αφετηρίας'