Δοκιμή Renault 5 E-Tech 52 kW 150PS: Magnifique!

Το νέο Renault 5 είναι μία από τις πλέον επιτυχημένες σύγχρονες αναβιώσεις των τελευταίων ετών και η ισχυρότερη έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία αναδεικνύει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό τις αρετές του γαλλικού supermini.

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή245 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,0 sec
Κατανάλωση ενέργειας15,00 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η πρώτη μας επαφή με το νέο Renault 5 E-Tech έγινε με τη μικρή εκδοχή των 120 ίππων. Η μεγαλύτερη, με τη μπαταρία των 52 kW και απόδοση 150 ίππους, είναι αυτή που ταιριάζει «γάντι» στο γαλλικό supermini. Τόσο σε επίπεδο αποδοτικότητας, όσο και οδηγικής ευχαρίστησης.

Με το «5» η Renault κατάφερε να προκαλέσει ενθουσιασμό στους φίλους της αυτοκίνησης από το 2021! Εκείνη ήταν η χρονιά που αποκάλυψε το πρωτότυπο, που ουσιαστικά προμήνυε τη μεγάλη επιστροφή του εμβληματικού supermini. Ακόμα και ως concept car «έκαψε καρδιές», στοιχείο που μάλλον ώθησε τους ανθρώπους της γαλλικής μάρκας να το… περάσουν σχεδόν απαράλλαχτο στη γραμμή παραγωγής. Γεγονός που ουσιαστικά σηματοδότησε μία από τις πλέον επιτυχημένες αναβιώσεις της σύγχρονης εποχής. Βλέπετε, με έναν μοναδικό τρόπο, οι σχεδιαστές της μάρκας συνέδεσαν με απόλυτη επιτυχία το ένδοξο παρελθόν, με το παρόν και το μέλλον της Renault.

Διαθέσιμο αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό απέδειξε πως τα μοντέλα που κάνουν χρήση αυτής της τεχνολογίας, μπορούν να είναι funky και ευχάριστα, επιστρατεύοντας την ακαταμάχητη γοητεία του, αλλά και την εμπειρία των Γάλλων τεχνικών σε νευραλγικούς τομείς, όπως η οδική συμπεριφορά. Το αποτέλεσμα είναι το Renault 5 E-Tech να αναδειχθεί Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025, κερδίζοντας επιπλέον ουκ ολίγα βραβεία, αλλά και τα κολακευτικά σχόλια του Ειδικού Τύπου. Η πρώτη μας επαφή έγινε με την έκδοση των 120 ίππων και τη μικρή μπαταρία των 40 kWh. Τώρα, έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για να οδηγήσουμε την ισχυρότερη εκδοχή απόδοσης 150 ίππων, με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 52 kWh που υπόσχεται σημαντικά αυξημένη αυτονομία.

Τα σχόλια περιττεύουν…

Αν μπούμε στη διαδικασία να συγκρίνουμε τις δύο εκδόσεις μεταξύ τους, καταρχήν μπορούμε να σας μεταφέρουμε με σιγουριά πως αισθητικά δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφορά. Έχουν γραφτεί αρκετά για τη σχεδίαση του αμαξώματος, αλλά δεν γίνεται να μην κάνεις αναφορά στο μοναδικό του στιλ. Οι άνθρωποι στο σχετικό τμήμα της Renault έδωσαν… ρέστα. Δεν μπορούμε να φανταστούμε πιο ενδεδειγμένο και ιδανικό τρόπο της σύνδεσης ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον. Είναι ξεκάθαρο, πως η ρετρό προσέγγιση της αισθητικής του παραπέμπει στην τελευταία γενιά του γαλλικού μοντέλου της δεκαετίας του ‘90.

Τα τετράγωνα εμπρός φωτιστικά σώματα, τα κάθετα φανάρια στο πίσω μέρος και το χαρακτηριστικό προφίλ του αμαξώματος, ξυπνούν μνήμες από το παρελθόν. Το μήκος των 3.92 m σε συνδυασμό με το πλάτος των 1.770 mm το καθιστά συμπαγές, αλλά και επιβλητικό. Σαν ένα μικρόσωμο, αλλά μυώδες pit bull. Χωρίς καμία δόση υπερβολής, το νέο R5 είναι τόσο όμορφο που είναι αδύνατο να περάσει απαρατήρητο. Και το σημαντικότερο; Καταφέρνει και σου φτιάχνει τη διάθεση και μόνο που το αντικρίζεις. Θα έλεγες πως είναι απόλυτα ερωτεύσιμο και από τις περιπτώσεις αυτοκινήτων που τα περισσότερα σχόλια περιττεύουν…

Το φοράς!

Αντίστοιχα νοσταλγική είναι η στιλιστική προσέγγιση στο εσωτερικό, με πολλές όμορφες λεπτομέρειες. Αν και αυτό που θα διαπιστώσεις αμέσως είναι το εξαιρετικό φινίρισμα και η στιβαρή συναρμογή των ποιοτικών υλικών, έχοντας την αύρα αλλά και την αίσθηση μίας premium κατασκευής. Ένα μεγάλο τετράγωνο πλαίσιο που αντλεί έμπνευση από το 5άρι της δεκαετίας του ’80, καλύπτει τον πίνακα οργάνων των 10,25’’, αλλά και την οθόνη αφής των 10’’, με το σύστημα OpenR Link να υποστηρίζει το λογισμικό της Google. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η λειτουργία του να είναι αναγνωρίσιμη στους περισσότερους, στοιχείο που αυξάνει το βαθμό ευχρηστίας του συστήματος πολυμέσων και των εφαρμογών.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χαρακτήρας
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός
  • Εργονομία
  • Πρακτικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αποδοτικότητα
ξινά
  • Χώρος πίσω επιβατών
  • Έλλειψη one pedal

Δεν ξέρουμε αν αποτελεί συνειδητή επιλογή η παρουσία φυσικών διακοπτών για βασικές ρυθμίσεις, όπως του κλιματισμού, αλλά σίγουρα προσθέτει σημαντικούς πόντους σε επίπεδο εργονομίας. Γενικότερα, όλα είναι σωστά τοποθετημένα και σε σημεία που το χέρι θα πάει… «μόνο του». Μοναδική παραφωνία, αποτελεί η παρουσία του επιλογέα για το κιβώτιο, αλλά και των δύο μοχλών για τους υαλοκαθαριστήρες και το ηχοσύστημα στη δεξιά πλευρά της κολώνας του τιμονιού, με αποτέλεσμα να επικρατεί ένα μικρό μπέρδεμα. Δεν ήταν λίγες οι φορές που θέλαμε να επιλέξουμε την όπισθεν, αλλά καταλήγαμε να θέτουμε σε λειτουργία τους καθαριστήρες. Πάντως, αξιοσημείωτη είναι και η πρακτικότητα που το διακρίνει, με μία σειρά από θήκες και χώρους στη καμπίνα να επιτρέπουν την εύκολη αποθήκευση μικροαντικειμένων.

Δείτε ακόμη: Γαλλική επανάσταση στα ηλεκτρικά! 

Βέβαια, δεν είναι όλα ανθηρά στην καμπίνα του γαλλικού supermini. Όσο άνετα θα νιώσουν αυτοί που θα βρεθούν στις εμπρός θέσεις, άλλο τόσο θα στριμωχτούν όσοι θα προσπαθήσουν να βολευτούν στην πίσω σειρά καθισμάτων. Ο αέρας για το κεφάλι είναι άκρως ικανοποιητικός, αλλά αυτός για τα γόνατα είναι σημαντικά περιορισμένος. Ειδικά στην περίπτωση που στη θέση του οδηγού βρεθεί κάποιος με ανάστημα που ξεπερνάει το 1.90, ακόμα και ένα μικρό παιδί  δύσκολα θα χωρέσει πίσω του. Σχετικά ικανοποιητικός είναι ο χώρος αποσκευών των 326 lt, συμπεριλαμβάνοντας βέβαια και το χώρο αποθήκευσης στο κάτω μέρος του διπλού πατώματος.

Απολαμβάνοντας κάθε χιλιόμετρο…

Μπορεί οι χώροι για τους πίσω να είναι περιορισμένοι, αλλά στο εσωτερικό του Renault 5 αισθάνεσαι πως τις περισσότερες φορές δεν χρειάζεσαι… παρέα! Μπορείς και το απολαμβάνεις μόνος στην καθημερινότητα, είτε στον επαρχιακό δρόμο σε πιο γρήγορο ρυθμό. Από τη στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του νιώθεις όμορφα. Σε αυτό συμβάλλει η χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, αλλά και το εξαιρετικό τύπου μπάκετ κάθισμα, του οποίου η σχεδίαση παραπέμπει στο R5 Turbo στις αρχές της δεκαετίας του ’80! Εν συνεχεία, δεν χρειάζεται παρά να κάνεις μερικά χιλιόμετρα, για να καταλάβεις πως αυτό το αμιγώς ηλεκτρικό δεν είναι σαν την πλειονότητα όσων κυκλοφορούν ανάμεσα μας. Είναι το ζωντανό και πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι, αλλά ακόμα περισσότερο η ρύθμιση της ανάρτησης που ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Η έκφραση γαλλική σχολή δεν δημιουργήθηκε τυχαία, και οι τεχνικοί της Renault έχουν κάνει επίδειξη της σπουδαίας παράδοσης και τεχνογνωσίας που έχουν στη ρύθμιση της ανάρτησης. Η επιλογή με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω αποδεικνύεται καταλυτική, με το 5άρι να είναι τόσο άνετο όσο χρειάζεται για να περνάει με άνεση από την πλειοψηφία των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων (με εξαίρεση κάποιες ξερές αντιδράσεις του πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες), αλλά και τόσο σφικτό όσο πρέπει για να ελέγχει τις αντιδράσεις του αμαξώματος. Έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και σου εμπνέει εμπιστοσύνη. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πολύ μικρές, ενώ η υποστροφή που εμφανίζεται αν το παρακάνεις στην είσοδο είναι εύκολα ελεγχόμενη.

Τα 1.500 kg βάρους μπορεί να ακούγονται πολλά για ένα παραδοσιακό supermini, αλλά η πραγματικότητα είναι πως το 5 Ε-Tech καταφέρνει με δεξιοτεχνία να τα κρύψει. Το διαπιστώνεις σε πιο γρήγορο ρυθμό και σε μία διαδρομή με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης, όπου ξεδιπλώνει μία διαφορετική πτυχή του χαρακτήρα του, άρρηκτα συνδεδεμένη με παλιότερες δημιουργίες της Renault. Είναι η συμμετοχικότητα και η δυνατότητα που σου προσφέρει να ρυθμίσεις τη συμπεριφορά του στην είσοδο της στροφής με το γκάζι. Η τοποθέτηση, το ελάφρωμα του πίσω μέρους και το προοδευτικό γλίστρημα που ακολουθεί, είναι διαδικασία που χαρακτήριζε παλιότερα τα μοντέλα της γαλλικής σχολής. Και το νέο 5άρι αποτελεί το νεότερο απόφοιτο. Είναι τόσο καλά ζυγισμένο και φιλικό που στην πράξη αποδεικνύεται εξαιρετικά ευχάριστο.

Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το νέο Renault Twingo! 

Πολύ καλά σε απόδοση είναι και τα φρένα, με δισκόφρενα για τους εμπρός αλλά και τους πίσω τροχούς, κάνοντας μάλιστα χρήση τεχνολογίας brake-by-wire. Είναι δυνατά και θα ακινητοποιήσουν σχεδόν άμεσα το γαλλικό supermini, αν και χρειάζεται να συνηθίσεις το σχετικό απότομο σε απόκριση πεντάλ. Στην ευχάριστη αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι του Renault 5 έχει και ο ηλεκτροκινητήρας των 150 ίππων με τα 245 Nm ροπή. Η μεγαλύτερη ισχύ σου επιτρέπει να απολαύσεις σε μεγαλύτερο βαθμό τις αρετές του συνδυασμού πλαισίου-ανάρτησης. Μπορεί σήμερα το νούμερο να μην ακούγεται εντυπωσιακό, αλλά είναι αρκετό για να χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις στο γαλλικό μοντέλο. Κάτι που μαρτυρούν και τα 7,9 sec που χρειάζονται για τα πρώτα 100 km/h από στάση. Το σημαντικότερο πλεονέκτημα του ηλεκτροκινητήρα είναι πως έχει σωστό καλιμπράρισμα. Επιταχύνει προοδευτικά, ομαλά, χωρίς εκρήξεις, στοιχείο που συμβάλλει στην ισορροπημένη οδική συμπεριφορά του 5 E-Tech.

Κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μας με την έκδοση που εφοδιαζόταν με τη μικρή μπαταρία, η σχετικά μειωμένη αυτονομία ήταν ένα από τα στοιχεία που μας προβλημάτισε. Αυτό το πρόβλημα λύνεται με τη μπαταρία των 52 kWh, η οποία προσφέρει θεωρητική αυτονομία 412 km. Στην πραγματικότητα, το Renault 5 αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτικό, και ειδικά στην πόλη, αφού εύκολα μπορείς να δεις καταναλώσεις κοντά στις 12 kWh/100 km! Σε μικτές συνθήκες και με οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, σκαρφαλώνει κοντά στις 19 kWh, με μία μέση τιμή ανάμεσα στις 15 – 16 kWh/100 km να είναι ρεαλιστική. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε πως υπάρχει ένα επίπεδο ανάκτησης και πιθανότατα με την παρουσία συστήματος one pedal ο δείκτης αποδοτικότητας να ήταν ακόμα μεγαλύτερος. Ακόμα και έτσι, η εκδοχή με τη μεγάλη μπαταρία μπορεί να σου χαρίσει 350 με 370 km αυτονομίας με μία φόρτιση. Τέλος, σημειώστε πως σε ταχυφορτιστή DC μπορεί να υποστηρίξει ταχύτητες έως 100 kW, κάτι που σημαίνει πως για το 0%-80% αναπλήρωσης της ενέργειας, χρειάζονται περίπου 30 λεπτά.

συμπέρασμα

Οι Γάλλοι είχαν αρκετό καιρό να μας αιφνιδιάσουν τόσο ευχάριστα. Βλέπεις, το νέο Renault 5 είναι πολλά περισσότερα από ένα γοητευτικό σχεδιαστικά μοντέλο, με ρετρό και νοσταλγικό χαρακτήρα. Είναι ένα αποδοτικό, άνετο, με κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο supermini και αποκορύφωμα την ευχάριστη οδική συμπεριφορά που το διακρίνει. Αναμφίβολα η έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία είναι αυτή που αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τις αρετές του και μικραίνει τη λίστα με τα μειονεκτήματα του. Σίγουρα, δεν είναι αντίστοιχα φθηνό με τον πρόγονο του, αλλά μερικά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του είναι αρκετά για να σε πείσουν πως εν τέλει πρόκειται για ένα μοντέλο που καθιστά την ηλεκτροκίνηση ελκυστική, ακόμα και αν δεν είσαι ο πιο ένθερμος οπαδός της.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...