
Δοκιμή Citroen C3 Aircross Hybrid 145: To supermini δια χειρός Citroen
Το νέο Citroen C3 έχει «πιάσει» τον παλμό της αγοράς προσφέροντας όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός του σήμερα. Η δε υβριδική έκδοση Aircross, φαντάζει ως το κερασάκι στην τούρτα.
- -
- -
με μια ματιά
Η κορυφαία από πλευράς απόδοσης έκδοση στη γκάμα του C3, ονομάζεται Aircross Hybrid 145, και διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (e-DTC) και ήπια υβριδική τεχνολογία.
Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Εάν υπάρχει τη σήμερον ημέρα μια κατηγορία αυτοκινήτων, τα μοντέλα της οποίας έχουν την καλύτερη σχέση τιμής-αξίας, αυτή είναι δίχως αμφιβολία η κλάση των Supermini. Και των «αδελφών» B-SUV φυσικά. Όσοι τυχόν έχουν αντιρρήσεις επ’ αυτού, μπορούν να ρίξουν μια ματιά στους πίνακες των πωλήσεων. Μέχρι και τον Ιούλιο του 2025, τα Supermini είχαν μερίδιο αγοράς 21,43%, ενώ οι χωμάτινοι συγγενείς τους, τα B-SUV, «έπιασαν» το 35,04%! Συνολικά δηλαδή, τα «μικρά» μοντέλα στη χώρα μας, καταλαμβάνουν το 56,47% από την πίτα των πωλήσεων!
Οι Έλληνες -και οι Ευρωπαίοι σε μεγάλο βαθμό- ψηφίζουν δαγκωτό τα συγκεκριμένα μοντέλα γιατί προφανώς, είναι αυτό που λέμε απλά και λαϊκά, «καλά αυτοκίνητα». Ίσως τώρα που το ξανασκέφτομαι και γιατί μέχρι εκεί αντέχει η τσέπη μας… Ουδέν κακό βέβαια αμιγές καλού. Διότι τα supermini του 2025 βρίσκονται στην πιο ώριμη φάση τους. Έχουν αγγίξει το τεχνολογικό τους ζενίθ, είναι προσιτά στη κτήση, οικονομικά στη χρήση και κυρίως, έτοιμα να υποστηρίξουν τις οικογενειακές ανάγκες. Σε αυτό το άκρως απαιτητικό περιβάλλον, όπως αντιλαμβάνεστε, πέφτουν κορμιά. Εμπορικά μιλώντας πάντα. Η Citroen πάντως, μοιάζει με το νέο C3, να έχει χτυπήσει στο δόξα πατρί της αγοράς. Ηλεκτρικό, βενζινοκίνητο, υβριδικό, 7θέσιο αλλά… και Aircross, για όσους επιθυμούν μια πιο περιπετειώδη νότα και extra στυλ από το αυτοκίνητο τους.
Ο τολμών νικά
Οι Γάλλοι, «τόλμησαν» για πολλοστή φορά στο C3. Το χουν κάνει πολλάκις στο παρελθόν και θα το ξανακάνουν σίγουρα στο μέλλον Είναι στο DNA τους ξεκάθαρα… Θυμηθείτε την περίπτωση του άκρως επιτυχημένου Saxo. Ο αντικαταστάτης του ήταν το -πρώτο- C3 το 2002. Δεν είχε καμία απολύτως σχέση με το προκάτοχο μοντέλο. Πολλοί τότε, πόνταραν μέχρι και τα ρέστα τους, ότι η νέα πρόταση των Γάλλων θα αποτύχει παταγωδώς. Διαψεύστηκαν βέβαια πανηγυρικά, με την πρώτη γενιά C3 να πουλά παγκοσμίως 2.250.150 αντίτυπα! Ακολούθησαν έκτοτε άλλες δυο γενιές, εξίσου «διαφορετικές» σε σχεδιαστική φιλοσοφία αλλά επιτυχημένες εμπορικά, για να φθάσουμε στο σήμερα, όπου για μία ακόμη φορά το C3 παρουσιάζεται ως κάτι «φρέσκο», αλλιώτικο από τους συγγενείς του, τολμηρό εν τέλει.
Έχει καταρχήν μεγαλώσει πολύ σε διαστάσεις. Το μήκος του έφθασε τα 4.395 mm, φλερτάροντας ξεκάθαρα με τα C-SUV. Δεν ανήκει όμως σε αυτήν την κλάση. Και κυρίως τιμολογιακά… Οπτικά, δείχνει συμπαγές, είναι αρκετά τετραγωνισμένο, με ευμεγέθεις προφυλακτήρες που του προσδίδουν μια extra «αγριάδα», ενώ στέκεται στα 20 cm απόστασης από το έδαφος, έχοντας πολλές επίσης όμορφες σχεδιαστικές λεπτομέρειες (το ντιζάιν των φώτων, της μάσκας, το νέο λογότυπο της φίρμας, η διχρωμία στο αμάξωμα κ.α.) στο «κορμί» του που αν μη τι άλλο, δύσκολα περνούν απαρατήρητες. Όχι μόνο στην έκδοση Aircross που δοκιμάζουμε, αλλά και στο «απλό» C3, το οποίο ελάχιστα διαφέρει αισθητικά από το εκδρομικό αδερφάκι του.
Η ίδια όμορφη εικόνα ακολουθείτε και στην καμπίνα. Λιτές φόρμες, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, πολλή τεχνολογία και μια ευρυχωρία, που συγκρίνεται ευθέως, με μοντέλα… ένα σκαλί πιο πάνω. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά υπερυψωμένη, κάτι που ταιριάζει με το «SUVοειδή» χαρακτήρα του μοντέλου, με τα καθίσματα Advanced Comfort της Citroen, να προσφέρουν για πολλοστή φορά υψηλού επιπέδου άνεση (όσοι ταλαιπωρούνται από τη μέση τους θα τα εκτιμήσουν δεόντως) και ικανοποιητική στήριξη στο σώμα. Γενικά, η καμπίνα έχει υιοθετήσει με απόλυτη επιτυχία τη φιλοσοφία «C-Zen Lounge» της γαλλικής φίρμας. Ο διάκοσμος είναι «καθαρός», χωρίς σχεδιαστικές φανφάρες που κουράζουν και αρκετές φορές μπερδεύουν το «μάτι» και με φουλ τεχνολογία.
Δείτε ακόμη: Στην Ελλάδα το Νο1 van της Citroen!
Συμπυκνωμένη ωστόσο έξυπνα, σε μια οθόνη 10,25’’, με πολύ καλή απόκριση και… μέτρια γραφικά. Υπάρχει επίσης ασύρματη υποστήριξη για Apple CarPlay και Android Auto, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, να προβάλλει τις πιο «νευραλγικές» πληροφορίες του μέσω ενός πολύ καλού σε ευκρίνεια Head-up Display. Η δε εργονομία, παρά την απουσία φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό, συνηθίζεται γρήγορα και σε καμία περίπτωση δε δυσκολεύει το χρήστη στο χειρισμό των επιμέρους λειτουργιών. Σε επίπεδο υλικών, γίνεται ουσιαστικά ένα mix and match μαλακών και σκληρών επενδύσεων, με τις περισσότερες βέβαια επιφάνειες να «ντύνονται» με σκληρά στην αφή πλαστικά, τα οποία όμως έχουν προσεγμένη συναρμογή και σωστό φινίρισμα, δίνοντας σου την αίσθηση ότι θα αντέξουν στο πέρασμα του χρόνου.
Highlight όμως της καμπίνας είναι δίχως άλλο η πρακτικότητα και η ευρυχωρία. Το μεταξόνιο των 2.670 mm είναι προδιαγραφών… C-SUV, και δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες ώστε τέσσερις ή ακόμα και πέντε ενήλικες επιβάτες να μεταφερθούν με χαρακτηριστική ευκολία στο εσωτερικό του C3 Aircross. Έχοντας μάλιστα στη διάθεση τους έναν πραγματικά «huge» χώρο φόρτωσης, ο οποίος υπό κανονικές συνθήκες ανέρχεται στα 460 lt, ενώ σε περίπτωση που αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, η χωρητικότητά του εκτοξεύεται στα 1.600 lt! Προς ενημέρωση σας επίσης, η Citroen προσφέρει το C3 Aircross και με τρίτη σειρά καθισμάτων, ως 7θέσιο δηλαδή, με μια έξτρα χρέωση της τάξεως των 744 ευρώ.
Με 145 ίππους και μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
To C3 Aircross ως γνήσιο τέκνο του ομίλου Stellantis, πάτησε πάνω στην πλατφόρμα Smart Car Platform, που δημιουργήθηκε από τους ανθρώπους του… πολυπολιτισμικού κολοσσού για τις ανάγκες των «μικρών» μοντέλων του ομίλου. Πρόκειται ουσιαστικά για μια «ευέλικτη» πλατφόρμα η οποία υποστηρίζει θερμικές, υβριδικές αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις, έχοντας ήδη «περάσει» σε ποικίλα μοντέλα του Group, όπως στο Fiat Grande Panda και 600, στο Opel Frontera, στο C3 φυσικά και σε πλήθος ακόμα νέων προτάσεων που αναμένονται από τις εταιρείες του ομίλου. Στην περίπτωση μας, της υβριδικής έκδοσης δηλαδή που δοκιμάζουμε με τους 145 ίππους, το C3 Aircross, κρύβει κάτω από το μπρουτάλ περιτύλιγμα του τον γνώριμο τρικύλινδρο PureTech κινητήρα των 1,2 lt (τούρμπο φυσικά), αλλά πλέον υπάρχει και ένα 48βολτο σύστημα, το οποίο συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο e-DCT6 διπλού συμπλέκτη, στο οποίο «κουμπώνει» και ο μικρός ηλεκτροκινητήρας των 21 kW.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Άνεση
- Ευρυχωρία
- Πρακτικότητα
ξινά
- Υστέρηση σασμάν
- Θόρυβος κινητήρα υπό πίεση
Η συνδυαστική απόδοση φθάνει όπως προανέφερα τους 145 ίππους και η ροπή τα 230 Nm, με το σπριντ του «0-100» να ολοκληρώνονται σε 8,8’’ και τη τελική ταχύτητα, να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 193 km/h. Το διπλοσύμπλεκτο σασμάν λειτουργεί κατά βάση ομαλά και χωρίς «νευρικές» αντιδράσεις και μόνο στην περίπτωση που του ζητηθεί να ακολουθήσει ένα πιο σπορ τέμπο, θα εμφανίσει μια υστέρηση -κυρίως στα κατεβάσματα των σχέσεων- η οποία τρόπο τινά, σου υπενθυμίζει ότι χρησιμοποιείς «λάθος»… το αυτοκίνητο. «Καμπανάκι» που χτυπά και ο κινητήρας υπό αυτές τις συνθήκες. Όχι γιατί υστερεί σε ελαστικότητα ή απόδοση, τουναντίον, αλλά γιατί όσο ανεβαίνουν οι στροφές του τόσο πιο έντονος είναι ο θόρυβος που περνά στην καμπίνα.
Δείτε ακόμη: All-in στην υβριδική τεχνολογία από το Group Stellantis
Το C3 Aircross, παρότι δε δημιουργήθηκε για να εξιτάρει τα οδηγικά ένστικτα του οδηγού του, κάτι που γίνεται αμέσως αντιληπτό από το «μαλακό» set up της ανάρτησης και την κλίση που αυτό προκαλεί στο αμάξωμα υπό πίεση, στρίβει… Ως γνήσιο Citroen, έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ένα μοναδικό τρόπο να κινείται σβέλτα, παρά τον ξεκάθαρα οικογενειακό του προσανατολισμό. Ακόμα και το τιμόνι, που στερείται αίσθησης, έχει εξαιρετική απόκριση και κατευθυντικότητα. Σε νορμάλ χρήση βέβαια, το μικρό Citroen είναι απολαυστικό. Εξαιρετικά άνετο, αρκετά ήσυχο, ευέλικτο και με ένα ηλεκτρικό σύστημα που επιτρέπει στο θερμικό κινητήρα να σβήνει αρκετά συχνά ακόμα και με σταθερές ταχύτητες, περιορίζοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου και προσφέροντας συνάμα, πολλές ηλεκτρικές «ενέσεις» στο σύστημα. Σε… ανθρώπινη χρήση και με τον κλιματισμό τις ημέρες του test να λειτουργεί διπλοβάρδιες, το C3 Aircross έκαψε σε μικτό κύκλο 7,3 lt/100 km. Που σημαίνει ότι λίγο πιο προσεκτικός αν είναι κανείς με το γκάζι ή εάν κινηθεί περισσότερο σε αστικό περιβάλλον, η μέση κατανάλωση μπορεί εύκολα να «πέσει» στα 6,8 ή 7,0 lt/100 km.
συμπέρασμα
Εν κατακλείδι, η ισχυρότερη από πλευράς απόδοσης έκδοση στη γκάμα του νέου Citroen C3 (Aircross Hybrid 145) προσφέρει έναν ισορροπημένο συνδυασμό πρακτικότητας και φινέτσας, ευρυχωρίας και άνεσης, επιδόσεων και οικονομίας. Απαιτεί βέβαια από εσάς, μίνιμουμ 25.000 ευρώ (έκδοση Plus, η Max της δοκιμής μας τιμάται στα 27.500 ευρώ) για να γίνει δικό σας, όταν το «απλό» C3 με τους 100 ίππους και τον ικανοποιητικό εξοπλισμό από τη βασική έκδοση, εκκινεί από τα 17.900 ευρώ. Είναι θέμα budget, κάλυψης αναγκών και φυσικά προτεραιοτήτων του τι αναζητά κανείς από το όχημα του.