Δοκιμή Peugeot E-5008 73 kWh 210 PS: Premium Traveller

Το Peugeot E-5008 αποτελεί μια σημαντική προσθήκη στην κατηγορία των μεγάλων, οικογενειακών ηλεκτρικών SUV, προσφέροντας μια πρακτική και καλαίσθητη πρόταση για όσους αναζητούν χώρους και οικολογική μετακίνηση.

  • -
  • -
Ισχύς213 PS
Ροπή345 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,7 sec
Κατανάλωση ενέργειας17,90 kWh/100 km
με μια ματιά
Ένα γνήσια επταθέσιο SUV, για εκείνους που τα κλασικά πενταθέσια δεν τους είναι αρκετά ή χρειάζονται το πραγματικά μεγάλο πορτ μπαγκάζ. Όποιο κι αν είναι το ζητούμενο, η άνετη και αληθινά premium ατμόσφαιρα, είναι δεδομένες.

Βασισμένο στην ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με το E-3008, η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του 5008 ξεχωρίζει με την αναβαθμισμένη του ευρυχωρία και την στάνταρ διάταξη των επτά θέσεων, καλύπτοντας αποτελεσματικά τις ανάγκες μιας μεγαλύτερης οικογένειας. Πρόκειται για την τρίτη γενιά του κορυφαίου επταθέσιου SUV της Peugeot, το οποίο πλέον είναι διαθέσιμο ως υβριδικό, plug in hybrid, αλλά και με αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα, όπως αυτό που οδηγούμε. Οι ηλεκτρικές εκδόσεις ξεχωρίζουν από την προσθήκη του κεφαλαίου γράμματος E πριν από την ονομασία του μοντέλου. Έτσι, προκύπτει το E-5008.

2-peugeot-e5008-e-5008-dokimi

Δυναμική εμφάνιση; Τόσο-όσο!

Το Peugeot E-5008 ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά. Η σχεδιαστική γλώσσα της Peugeot, με τις χαρακτηριστικές κάθετες λωρίδες LED στα φωτιστικά σώματα που μοιάζουν με νύχια λιονταριού, δίνει στο γαλλικό SUV μια επιβλητική εικόνα. H εντυπωσιακή μάσκα και τα λεπτά, αιχμηρά φωτιστικά σώματα, του χαρίζουν μία φουτουριστική αισθητική, ενώ το τετραγωνισμένο σχήμα και οι μυώδεις γραμμές προσθέτουν δυναμισμό. Το E-5008 είναι σύγχρονο και ελκυστικό, χωρίς να υπερβάλλει σε επιθετικότητα, κάτι που το καθιστά ιδανικό για οικογένειες που θέλουν στυλ, αλλά όχι υπερβολές.

3-peugeot-e5008-e-5008-dokimi

Το μέγεθός του ξεγελάει…

Οι εξωτερικές διαστάσεις του είναι συγκρατημένες για τους χώρους που προσφέρει. Συγκεκριμένα, έχει μήκος 4.791 mm, πλάτος 1.895 mm και ύψος 1.694 mm, τη στιγμή που το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.901 mm. Τα παραπάνω νούμερα μεταφράζονται σε… «κόμπακτ» εξωτερικές διαστάσεις για την κατηγορία, αλλά πολύ ευρύχωρο εσωτερικό, αφού προσφέρει άφθονο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Η έκδοση GT που οδηγούμε ξεχωρίζει αισθητικά με τις ζάντες αλουμινίου των 20 ιντσών, τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες και την προαιρετική διχρωμία, που ενισχύουν την premium εμφάνιση του. Πάντως, δεν είναι μυστικό πως η νέα σχεδιαστική στιλιστική προσέγγιση που έχει επιλέξει η Peugeot, καθιστούν την αισθητική του ως μία από τις πιο ελκυστικές στην κατηγορία. Η ομοιότητα με το μικρότερο E-3008 είναι εμφανής, αλλά μόνο θετικά μπορούμε να το κρίνουμε…

4-peugeot-e5008-e-5008-dokimi

Υλικά από το πάνω ράφι!

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του E-5008, η πρώτη εντύπωση που σου δημιουργείται είναι πψς βρίσκεσαι στο εσωτερικό ενός premium μοντέλου. Το i-Cockpit της Peugeot, με το μικρό σε διαστάσεις και χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι, οι δύο οθόνες για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment που ενσωματώνονται σε ένα ενιαίο κυρτό πάνελ 21 ιντσών, δημιουργούν μια φουτουριστική ατμόσφαιρα. Κοινό στοιχείο των οθονών είναι η καθαρότητα και η ευκρίνεια. Το μενού είναι σαφώς βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν, τόσο σε δομή όσο και σε ταχύτητα απόκρισης, αν και θα λέγαμε πως και στους δύο τομείς υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.

Τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας, με μαλακές επιφάνειες, δερμάτινες επενδύσεις και αλουμινένιες λεπτομέρειες. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός προσθέτει μια ζεστή αίσθηση, ενώ η εργονομία είναι πολύ καλή, με όλα τα χειριστήρια εύκολα προσβάσιμα. Ενδεικτικά, για τον κλιματισμό (ο οποίος είναι τριζωνικός) και το ηχοσύστημα υπάρχουν κάποια πλήκτρα για τις πιο βασικές λειτουργίες, τα οποία διευκολύνουν σημαντικά τον χειρισμό. Συνολικά, η καμπίνα είναι από τις πιο εντυπωσιακές στην κατηγορία, με έμφαση στην άνεση και την αίσθηση πολυτέλειας.

5-peugeot-e5008-e-5008-dokimi

Κάτι που χρήζει ιδιαίτερης αναφοράς είναι η ηχομόνωση του Peugeot E-5008, και όχι λόγω της ηλεκτρικής του φύσης. Ο τρόπος που απομονώνει ό,τι  ενοχλητικό υπάρχει στο εξωτερικό περιβάλλον είναι σημαντικά πάνω από το μέσο όρο και πλησιάζει μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ηρεμία στην καμπίνα που δημιουργεί η ηχομόνωση αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερα από τα καθίσματα AGR, τα οποία έχουν ακριβώς τη σωστή ρύθμιση. Δεν είναι ούτε… «πολυθρόνες», ούτε σπορ, αγγίζοντας τη χρυσή τομή σε κάθε επίπεδο. Ειδικά στην έκδοση GTπου είναι θερμαινόμενα (μπροστά-πίσω), αεριζόμενα (μόνο τα μπροστά) και με μασάζ (μόνο τα μπροστά), δεν μπορείς να ζητήσεις κάτι παραπάνω. Η διάταξη επτά θέσεων είναι ένα από τα δυνατά σημεία του E-5008. Τα καθίσματα στις δύο πίσω θέσεις έχουν κανονικό μέγεθος, όμως η χρήση τους αφορά περισσότερο παιδιά ή κάπως πιο μικρόσωμους ενήλικες λόγω του διαθέσιμου χώρου για τα πόδια. Αντίθετα, η μεσαία σειρά προσφέρει άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι.

6-peugeot-e5008-e-5008-dokimi

γλυκά
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός
  • Ηχομόνωση
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα υλικών
  • Ευελιξία εσωτερικού
ξινά
  • Έλλειψη one pedal
  • Τιμή

Η δεύτερη σειρά καθισμάτων εκτοξεύει την ευελιξία, καθώς οι θέσεις είναι συρόμενες και ανακλινόμενες. Αν και θεωρείται αυτονόητο, οφείλουμε να πούμε ότι η τρίτη σειρά μπορεί να αναδιπλωθεί εύκολα για να αυξηθεί ο χώρος αποσκευών. Μιλώντας για το πορτ μπαγκάζ, ο όγκος του ξεκινά από 259 lt σε εφταθέσια διάταξη, ανεβαίνει στα 748 lt όταν χρησιμοποιούνται οι πέντε θέσεις, ενώ εκτοξεύεται στα 1.815 λίτρα όταν πέσουν όλα τα καθίσματα (μετρημένα με τη μέθοδο VDA που είναι πιο… αυστηρή). Αυτά τα μεγέθη κάνουν το Peugeot E-5008 ιδανικό για μεγάλες οικογένειες ή αγοραστές που χρειάζονται τον πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών.

 

Αποτελεσματικό!

Το Peugeot E-5008 βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis. Η έκδοση της δοκιμής έχει μπαταρία με χωρητικότητα 73 kWh και ισχύ 210 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα να κινεί τους εμπρός τροχούς, προσφέροντας ροπή 345 Nm. Η διαδικασία του 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 170 km/h. Όπως μαρτυρούν και τα νούμερα, η αυξημένη ισχύς δεν συνεπάγεται και εκρηκτικές επιδόσεις, κάτι λογικό αν συνυπολογίσουμε το αυξημένο βάρος. Ωστόσο, υπάρχει ακόμα ένας παράγοντας. Οι μηχανικοί της Peugeot έχουν ρυθμίσει την απόκριση με τέτοιον τρόπο ώστε η επιτάχυνση να είναι πιο γραμμική, και λιγότερο εκρηκτική. Αντίθετα, θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που αναπτύσσει ταχύτητα ένα ισχυρό θερμικό μοντέλο. Πρόκειται για μια επιλογή που ακολουθούν όλο και περισσότερες εταιρείες σε μοντέλα με λιγότερο σπορ χαρακτηριστικά, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη δημιουργία μίας πιο πολιτισμένης και ισορροπημένης συμπεριφοράς. Το αποτέλεσμα είναι η απόκριση του ηλεκτροκινητήρα να είναι άμεση, αλλά χωρίς… «ξεσπάσματα», και ειδικότερα με τα προφίλ Eco και Normal. Στο Sport το ηλεκτρικό 5008 ζωντανεύει, ανεβάζοντας εύκολα χιλιόμετρα και επιτρέποντας στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα, αλλά και να προσπεράσει με ασφάλεια.

7-peugeot-e5008-e-5008-dokimi

Προσανατολισμένο στην άνεση!

Στο δρόμο, το E-5008 εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Η ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ισορροπεί ιδανικά μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς, με τη ζυγαριά να γέρνει φυσιολογικά προς την άνεση. Απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με ευκολία, καθιστώντας το γαλλικό SUV ιδανικό για μεγάλες αποστάσεις. Στον επαρχιακό δρόμο και σε πιο σβέλτο ρυθμό, το αμάξωμα θα πάρει κλίσεις, αλλά χωρίς να τρομάξει τον οδηγό. Είναι προβλέψιμο και ασφαλές, ενώ στο όριο θα διαπιστώσεις πως το εμπρός μέρος έχει την τάση να ανοίξει την τροχιά του. Κάτι λογικό, αφού είναι ξεκάθαρο πως δεν πρόκειται για ένα σπορ μοντέλο. Αντίθετα, στον αυτοκινητόδρομο, το E-5008 βρίσκεται στο στοιχείο του, αφού κινείται με εξαιρετική σταθερότητα, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να θυμίζουν περισσότερο ψίθυρο. Αν και όταν εμφανιστούν…

8-peugeot-e5008-e-5008-dokimi

Αυτονομία και φόρτιση; Δεν απογοητεύει

Όσον αφορά την αυτονομία, η επίσημη τιμή σύμφωνα με τον κύκλο WLTP φτάνει τα 502 km. Στην πραγματικότητα, με μία πλήρη φόρτιση είναι ικανό να καλύψει αποστάσεις 400-450 km ανάλογα με τις συνθήκες και πόσο βαρύ είναι το πόδι του οδηγού. Όταν έρθει η ώρα της φόρτισης, αν το Peugeot E-5008 συνδεθεί σε ταχυφορτιστή μπορεί να δεχτεί ρεύμα μέχρι και με 160 kW, επιτρέποντας φόρτιση από 20% έως 80% σε 30 λεπτά. Σε αργούς φορτιστές τύπου AC η μέγιστη ισχύς αγγίζει τα 11 kW. Προαιρετικά, μπορεί να αποκτηθεί και με δυνατότητα φόρτισης στα 22 kW. Όσον αφορά το σύστημα ανάκτησης, η ένταση του φρεναρίσματος μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία επίπεδα, μέσω των δύο paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Γενικά το σύστημα είναι πολύ καλά ρυθμισμένο, όμως δυστυχώς, δεν υπάρχει η επιλογή για one pedal, που θα το καθιστούσε τέλειο. Έτσι, απαιτείται πάντα η χρήση του φρένου ώστε το αυτοκίνητο να ακινητοποιηθεί.

9-peugeot-e5008-e-5008-dokimi

Λίστα εξοπλισμού που δεν τελειώνει

Η έκδοση GT που είχαμε στα χέρια μας είναι πλούσια εξοπλισμένη. Περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), όπως adaptive cruise control, διατήρηση λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και παρακολούθηση τυφλού σημείου. Η κάμερα 360 μοιρών και οι αισθητήρες στάθμευσης διευκολύνουν τους ελιγμούς, ενώ το σύστημα infotainment υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto ασύρματα. Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, πανοραμική οροφή, premium ηχοσύστημα, κλιματισμό τριών ζωνών και ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου. Σε αυτό το εξοπλιστικό επίπεδο τα πρόσθετα χαρακτηριστικά είναι τόσα πολλά, ώστε να κάνουν το Peugeot E-5008 να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.

10-peugeot-e5008-e-5008-dokimi

Πρακτικότητα και οικολογική μετακίνηση

Το Peugeot E-5008 είναι σχεδιασμένο για οικογένειες κι αυτό φαίνεται στην πρακτικότητά του. Οι πολλαπλές θήκες αποθήκευσης, οι θύρες USB-C και η ευελιξία των καθισμάτων το καθιστούν ιδανικό για καθημερινή χρήση. Η κατανάλωση ενέργειας που είδαμε κυμάνθηκε στην καθημερινότητα περίπου στις 17 kWh/100 km, ενώ στον αυτοκινητόδρομο αυτό το νούμερο ανεβαίνει περίπου στις 21 kWh/100 km, τιμή αρκετά καλή για το μέγεθος και το σχήμα του αυτοκινήτου. Η τιμή του Peugeot E-5008 στην Ελλάδα με την μπαταρία των 73 kWh ξεκινά από 53.900 ευρώ στην έκδοση Allure, ενώ η έκδοση GT της δοκιμής είναι στα 56.500 ευρώ. Τα ίδια εξοπλιστικά επίπεδα διατίθενται και με μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 96,9 kWh και μοτέρ ισχύος 230 ίππων, συνδυασμός που ανεβάζει την αυτονομία στα 668 km. Αργότερα θα έρθει και η τετρακίνητη εκδοχή. Σε κάθε περίπτωση, η εγγύηση της Peugeot καλύπτει το όχημα για 3 χρόνια και την μπαταρία για 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.

συμπέρασμα
Το Peugeot E-5008 με την μπαταρία των 73 kWh και ισχύ 210 ίππων είναι ένα εντυπωσιακό ηλεκτρικό SUV που συνδυάζει στυλ, άνεση και πρακτικότητα. Η premium καμπίνα, η αξιοπρεπής αυτονομία και η πληθώρα τεχνολογιών το καθιστούν ελκυστική επιλογή για οικογένειες που αναζητούν ένα ευρύχωρο και σύγχρονο όχημα.
Μικρές αδυναμίες, όπως η έλλειψη του one pedal και η ταχύτητα απόκρισης του μενού δεν είναι ικανές να το κάνουν να μην ξεχωρίζει στην κατηγορία του. Οι μαζεμένες διαστάσεις συναντούν τους πλούσιους χώρους και η παροιμιώδης ησυχία της καμπίνας την άνεση σε κάθε μετακίνηση.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...