Δοκιμή Renault 5 E-Tech 40 kWh 120 PS: Influencer

Εμπνευσμένο από το ένδοξο παρελθόν της μάρκας, το νέο Renault 5 αναβιώνει ως ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με κορυφαία τεχνολογία και αδιαπραγμάτευτο στυλ.

  • -
  • -
Ισχύς122 PS
Ροπή225 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Κατανάλωση ενέργειας14,50 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η νέα εποχή της Renault στηρίζεται σε αυτοκίνητα όπως το νέο R5. Διατίθεται αποκλειστικά σε ηλεκτρικές εκδόσεις και επιστρατεύει τη γοητεία, τη συνολική του ποιότητα και την ευχάριστη οδική συμπεριφορά για να κερδίσει τον οδηγό, χωρίς να υπολείπεται σε τομείς όπως η πρακτικότητα, η ευχρηστία και βέβαια, η τεχνολογία. Η αναβίωση του θρυλικού πλέον Renault 5, είναι μια από τις πιο επιτυχημένες στη σύγχρονη εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ψάχνοντας έναν τρόπο για να κάνει μια δυναμική επανεκκίνηση στην αγορά, η Renault προχώρησε στην αναβίωση του R5, του iconic μοντέλο της από τη δεκαετία του 1970, το οποίο γνώρισε απίστευτη εμπορική επιτυχία και κατάφερε να γίνει συνώνυμο μιας ολόκληρης εποχής για τη γαλλική φίρμα. Και αυτό που έχει πραγματικά μεγάλη σημασία είναι ότι το νέο R5 δεν είναι απλώς μια… αντιγραφή του κλασικού μοντέλου, αλλά εισάγει τη δική του προσωπικότητα, πλήρως εναρμονισμένη με τη σημερινή εποχή της αυτοκίνησης. Πανέμορφο αλλά και τεχνολογικά προηγμένο, πρακτικό αλλά και ενδιαφέρον στην οδήγηση, οι Γάλλοι έφτιαξαν ένα αληθινά συναρπαστικό αυτοκίνητο πόλης που σε κερδίζει από την πρώτη ματιά και συνεχίζει να σε εντυπωσιάζει, όσο περισσότερο το οδηγείς. Αναδρομή στην ιστορία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας λοιπόν, όσο η αγορά γεμίζει από value for money μεν, αλλά και κάπως… αδιάφορα σχήματα από κινέζικες εταιρείες…

Απ’ όπου κι αν κοιτάξεις

Το νέο Renault 5 δεν αντλεί απλώς σχεδιαστική έμπνευση από το κλασικό 5άρι, αλλά δανείζεται σχεδόν όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία και βέβαια, το σχήμα του. Οι Γάλλοι δεν έπεσαν στην παγίδα της «κακής αντιγραφής», αλλά έδωσαν προσωπικότητα στη νέα γενιά, φτιάχνοντας ένα τελικό αποτέλεσμα που ταιριάζει στον όρο «ρετροφουτουριστικό» αφού και απόλυτα μοντέρνο δείχνει, και επιτυχημένη σύνδεση με το παρελθόν προσφέρει. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, το «εξόγκωμα» στο καπό με το φωτιζόμενο «5», η κλειστή μάσκα με το νέο σήμα της εταιρείας, αλλά και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, δημιουργούν ένα πανέμορφο αποτέλεσμα που κοντοστέκονται για να παρατηρήσουν οι νεότεροι άνθρωποι, αλλά ακόμη περισσότερο οι μεγαλύτεροι, που ξαφνικά βλέπουν μπροστά τους ένα Renault 5 με… σημερινές σχεδιαστικές επιρροές, ξυπνώντας τους μνήμες από τα παιδικά τους χρόνια. Να πούμε ότι το 5άρι έχει λίγο μικρότερες διαστάσεις από το Renault Clio, με μήκος στα 3.922 mm, πλάτος 1.770 mm και ύψος 1.498 mm, ενώ το μεταξόνιο ορίζεται στα 2.540 mm.

Ο οδηγός στο επίκεντρο

Στο εσωτερικό, η ρετρό εικόνα που συνδέει το παρόν με το παρελθόν υπάρχει, αλλά σε μικρότερο βαθμό. Οι σχεδιαστές ενσωμάτωσαν ωραία τις δύο οθόνες των 10 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, μέσα σε ένα αλουμινένιο πλαίσιο. Μάλιστα έχουν κλίση προς τον οδηγό, με το ταμπλό να «εστιάζει» σε εκείνον ενισχύοντας τη θετική αίσθηση που λαμβάνει από τη συνολική εργονομία. Ο πίνακας οργάνων έχει πολύ όμορφα γραφικά και διαθέτει μπόλικες επιλογές εξατομίκευσης, ώστε ο οδηγός να λαμβάνει τις πληροφορίες που εκείνος θέλει. Μπορεί να αλλάξει το περιεχόμενο και το στυλ προβολής, δίνοντας την απαραίτητη ελευθερία επιλογών. Από την άλλη η οθόνη του συστήματος πολυμέσων είναι 10,1 ιντσών και τρέχει το νέο OpenR Link που διαθέτει ενσωματωμένο λογισμικό Google. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πρόσβαση στο Play Store και σε διάφορες εφαρμογές. Για παράδειγμα το built-in σύστημα πλοήγησης είναι το γνωστό μας Google Maps, υποστηρίζεται Google Assistant και πολλά ακόμη software της Google.

Όλα «τρέχουν» γρήγορα και απροβλημάτιστα, με την οθόνη να έχει εξαιρετική απόκριση στις εντολές και πολύ υψηλή ανάλυση. Στο Renault 5 κάνει ντεμπούτο και ο Reno, το επίσημο avatar της Renault, το οποίο λειτουργεί σαν βοηθός του οδηγού. Χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη, του δίνεις μια φωνητική εντολή για να ρυθμίσει τη θερμοκρασία της καμπίνας, να βρει τον κοντινότερο φορτιστή ή ακόμη και να κλείσει τα παράθυρα και αυτό την εκτελεί. Συνεχίζοντας στα της καμπίνας, η ποιότητα των υλικών, όπως και η συναρμογή, είναι υπεράνω κριτικής για τα δεδομένα της κατηγορίας, με ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια και σωστή επιλογή επενδύσεων που δημιουργεί ένα φιλόξενο περιβάλλον. Το ύφασμα υπάρχει ακόμη και στο ταμπλό, ενώ η πρακτικότητα αγγίζει πολύ υψηλά επίπεδα χάρη στην πλήρως εκμεταλλεύσιμη κονσόλα με ποτηροθήκες, θήκες και «ράφια» για μικροαντικείμενα. Υπάρχει ευρύχωρο υποβραχιόνιο, όπως και «τσέπες» στις πόρτες για επιπλέον αποθηκευτικό χώρο.

Η εργονομία έχει λάβει αντίστοιχη προσοχή από τους σχεδιαστές. Οι διακόπτες βρίσκονται εκεί που περιμένεις, υπάρχει ανεξάρτητο πάνελ χειρισμού για τον κλιματισμό, στοιχείο που «ξεκλειδώνει» πολλούς πόντους ευκολίας στην καθημερινότητα, όμως μοναδικό μελανό σημείο κατά την άποψή μας, είναι η «υπερφόρτωση» της δεξιάς πλευράς του τιμονιού με μοχλούς, αφού εκτός από εκείνον των υαλοκαθαριστήρων, συναντάμε τον επιλογέα κίνησης, όπως και τον «δορυφόρο» της Renault με τον οποίο χειρίζεσαι το σύστημα πολυμέσων. Τα χειριστήρια επάνω στο τιμόνι είναι για άλλα συστήματα, όπως τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων, το cruise control, τα ADAS και άλλα. Όσο για τους χώρους, οδηγός και επιβάτες θα εκτιμήσουν το γεγονός πως κάθονται χαμηλά, με τα καθίσματα να αγκαλιάζουν σωστά το σώμα και να προσφέρουν επαρκή στήριξη, αλλά και άνεση στις μετακινήσεις. Αντίθετα, οι πίσω επιβάτες, αν δεν είναι παιδιά ή μικρόσωμοι, δύσκολα θα μπορέσουν να βολέψουν τα πόδια τους, αφού ο χώρος είναι οριακός για τις απαιτήσεις ενήλικων. Ο αέρας για το κεφάλι και τους ώμους είναι σε ελαφρώς καλύτερη μοίρα. Τέλος, ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 326 lt, ικανοποιεί για την κατηγορία.

Τηρεί τις υποσχέσεις του

Το Renault 5 που είχαμε στη διάθεσή μας για τη δοκιμή μας ήταν με το μικρό πακέτο μπαταριών των 40 kWh (υπάρχουν και 52 kWh) και με τον ηλεκτροκινητήρα των 120 PS και 225 Nm στον εμπρός άξονα. Με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα όχημα αστικού χαρακτήρα, το σύνολο είναι αντάξιο των προσδοκιών, κυρίως λόγω της πολύ καλής διαχείρισης της ενέργειας που συνεπάγεται χαμηλή κατανάλωση, στα πέριξ των 13 kWh ανά 100 km ή και λιγότερο, αν κυριαρχούν οι εντός πόλης διαδρομές.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Χαρακτήρας
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Αποδοτικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Πρακτικότητα
  • Εργονομία
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Μέτριοι χώροι πίσω
  • Αυτονομία μικρής μπαταρίας
  • Κάποιες ξερές αντιδράσεις ανάρτησης
  • Έλλειψη one pedal

Κάπως έτσι είναι ρεαλιστικό να μιλάμε για περίπου 300 km μέγιστης αυτονομίας (312 km μεικτή μέση ονομαστική αυτονομία) με μια φόρτιση εντός πόλης, νούμερο που ικανοποιεί για αυτοκίνητο αστικής στόχευσης, αλλά όχι και για ταξίδια. Στον αυτοκινητόδρομο που η κατανάλωση ανεβαίνει κοντά στις 18 kWh ανά 100 km, η ώρα του ανεφοδιασμού θα έρθει σύντομα, σε περίπου 200 km. Ευτυχώς, αυτός δεν θα αργήσει ιδιαίτερα, αφού η ταχύτητα φόρτισης είναι στα 80 kW σε τερματικό συνεχούς ρεύματος DC, προσφέροντας 10-80% σε μισή ώρα. Από την άλλη, σε σταθμό εναλλασσόμενου ρεύματος AC, ο On-Board-Charger είναι στα 11 kW, προσφέροντας ανεφοδιασμό κάπου στις 3,5 ώρες. Αναφορικά με τις επιδόσεις, έχουμε 0-100 km/h σε 9 sec και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 150 km/h.

Γαλλικό DNA!

Οδηγώντας το νέο Renault 5, το ξεχωρίζεις για την ευκολία στις αστικές μετακινήσεις και τη φιλικότητα στην καθημερινή χρήση. Το αυτοκίνητο είναι… κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες της καθημερινότητας και αποδεικνύεται αρκούντως ευέλικτο, ευκολοδήγητο και ραφιναρισμένο. Το τιμόνι του «κόβει», είναι ελαφρύ και ακριβές, ενώ τα διάφορα προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort, Sport, Perso) επιτρέπουν στον οδηγό να διαλέξει εκείνο που προτιμά, ανάλογα την περίσταση. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει ανεξάρτητη ανάρτηση σε κάθε τροχό και όχι ημιάκαμπτος άξονας, όπως στις περισσότερες περιπτώσεις της κατηγορίας. Η απόσβεση κρίνεται ως ποιοτική, ωστόσο υπάρχουν μερικές φορές που θα προκύψουν κάποιες ξερές αντιδράσεις, αν η κακοτεχνία της ασφάλτου είναι έντονη. Κατά την κίνηση σε πιο ανοικτούς δρόμους, το Renault 5 προσφέρει σωστή ποιότητα κύλισης και προσεγμένη ηχομόνωση.

Η ρύθμιση από την ανάρτηση, που δεν είναι ούτε μαλακή, ούτε σκληρή, επιτρέπει τον σωστό έλεγχο του αμαξώματος, ενώ αν ο οδηγός έχει τη διάθεση να πιέσει λίγο περισσότερο σε δρόμο με στροφές, θα διαπιστώσει ότι τα περιθώρια πρόσφυσης είναι ιδιαίτερα υψηλά. Το γαλλικό DNA του αποκαλύπτεται στο όριο, όπου δεν υποστρέφει όπως ένα τυπικό εμπροσθιοκίνητο αυτοκίνητο, αλλά γλιστράει προοδευτικά η ουρά, ανοίγοντας την τροχιά της. Ο πίσω άξονας συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία του στριψίματος και το R5 «ακούει» στην τοποθέτηση πριν τη στροφή, εξελίσσοντας μια άκρως συμμετοχική πλευρά που εμείς τουλάχιστον, δεν περιμέναμε. Αν θα ζητούσαμε κάτι αυτό θα ήταν λίγο καλύτερη αίσθηση από το πεντάλ των φρένων, το οποίο μερικές φορές είναι κάπως «ξύλινο». Η απόδοση ωστόσο είναι πολύ καλή, με δίσκους και στους τέσσερις τροχούς (οι εμπρός αεριζόμενοι). Δυστυχώς δεν υπάρχει λειτουργία one pedal όπως σε πολλά ηλεκτρικά μοντέλα, όμως υπάρχει η επιλογή B που αυξάνει αρκετά την αναγεννητική πέδηση και η ανάκτηση γίνεται πιο έντονη, όταν απελευθερώνεις το δεξί πεντάλ, με όφελος στην ευκολία οδήγησης αλλά και στην αποδοτικότητα του ηλεκτρικού συστήματος.

Είναι βαριά η κούπα

Το Renault 5 διατίθεται σε δύο εκδόσεις κινητήρα-μπαταρίας και τρία επίπεδα εξοπλισμού, φτιάχνοντας συνολικά τέσσερις επιλογές. Η βασική Evolution με την μπαταρία των 40 kWh και τους 120 PS θέτει ως σημείο εκκίνησης τις 26.900 ευρώ, ενώ η έκδοση δοκιμής (Techno) με το ίδιο μοτέρ και την ίδια μπαταρία, ανεβαίνει στις 29.400 ευρώ. Το R5 με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 52 kWh και τον ηλεκτροκινητήρα των 150 PS στην έκδοση Techno ξεκινάει από 32.900 ευρώ, ενώ καταλήγει στις 34.900 ευρώ, στην κορυφαία έκδοση Iconic. Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος σε όλες τις περιπτώσεις και βέβαια να αναφέρουμε ότι δεν υπολογίζουμε κάποια κρατική επιδότηση στις αναγραφόμενες τιμές.

συμπέρασμα
Το Renault 5 ήταν ένα από τα θρυλικά μοντέλα της μάρκας, που όχι απλά άφησαν εποχή, αλλά κατάφεραν να δημιουργήσουν νέες τάσεις. Η αναβίωση του, σήμερα, κρίνεται ως ιδιαίτερα επιτυχημένη, αφού οι σχεδιαστές πέτυχαν μια ιδανική ισορροπία ανάμεσα στο ρετρό και το μοντέρνο, ενώ οι μηχανικοί έφτιαξαν ένα πολύ καλό αυτοκίνητο με πραγματικό νόημα ύπαρξης και όχι μόνο… νοσταλγικό τόνο.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...