Δοκιμή 5008 Hybrid 145 e-DCS6: Μη ψάχνεις για οικογενειακό

Στη νέα γενιά του, το Peugeot 5008 είναι η απόδειξη πως ακόμη κι ένας πολύτεκνος γονιός έχει το δικαίωμα στην απολαυστική οδήγηση.

  • -
  • -
Ισχύς145 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)131,0 gr/km
με μια ματιά
Το κορυφαίο SUV στη γκάμα της Peugeot τοποθετείται ανάμεσα στις premium επιλογές της κατηγορίας και στην υβριδική του εκδοχή με το σύνολο των 145 ίππων προσφέρει υψηλό δείκτη αποδοτικότητας. 

Σχετικά πρόσφατα, σε ένα από τα διασημότερα ευρωπαϊκά βραβεία, το νέο Peugeot 5008 έλαβε τον τίτλο του «Καλύτερου Οικογενειακού Αυτοκινήτου». Τι σημαίνει όμως το «καλό»; Πώς μπορεί κάποιος, είτε αυτός είναι σχεδιαστής, είτε μηχανικός, είτε εμπειρογνώμονας, να χαρακτηρίσει ένα αυτοκίνητο με μια λέξη; Η κριτική επιτροπή των γερμανικών βραβείων το έκανε. Προσωπικά, θα επιλέξω να το περιγράψω ως ένα SUV που ανεβάζει πραγματικά τον πήχη στην κατηγορία. Ένα αυτοκίνητο που καταφέρνει να παντρέψει ιδανικά τον οικογενειακό χαρακτήρα με την οδηγική απόλαυση και τις πρωτοποριακές τεχνολογίες με ένα design που φωνάζει: «Είμαι εδώ για να κάνω τη διαφορά».

Στιβαρό και κομψό

Το 5008 παρότι υιοθετεί τη φιλοσοφία του best seller 3008, έχει αποκτήσει έναν πιο στιβαρό και κομψό σχεδιαστικό χαρακτήρα. Σε σχέση με το μικρότερο SUV της γαλλικής μάρκας, εκπέμπει μια ωριμότητα, έχοντας πιο καθαρές γραμμές και ιδιαίτερα έντονη προσωπικότητα που αναδεικνύεται από το μεγαλύτερο αμάξωμα. Το μήκος του αγγίζει τα 4,8 m και το μεταξόνιο ξεπερνά τα 2,9 m, νούμερα που εκτοξεύουν τις μεταφορικές δυνατότητές του. Από την άλλη, η δυναμική μάσκα με το νέο σήμα στο κέντρο, τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και οι 19άρες ζάντες τονίζουν την premium διάσταση του μοντέλου, χωρίς όμως να χάνεται ο οικογενειακός του προσανατολισμός. Πρόκειται για ένα SUV που εντυπωσιάζει χωρίς να το βροντοφωνάζει με σχεδιαστικές ακρότητες, αποπνέοντας εμπιστοσύνη και δείχνοντας έτοιμο για όλα: από τις καθημερινές μετακινήσεις έως τα ταξίδια.

Σαλόνι για όλους

Ανοίγοντας τις πόρτες αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη ματιά, πως αυτό το αυτοκίνητο έχει δημιουργηθεί για να παρέχει τα πάντα. Το εσωτερικό του είναι ξεκάθαρα premium και συγχρόνως τόσο high tech όσο απαιτούν οι σύγχρονοι καιροί.Το Panoramic i-Cockpit έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, όντας ένα από τα καλύτερα και πιο πρωτοποριακά infotainment της αγοράς. Το κυρτό πάνελ 21 ιντσών καλύπτει το μισό ταμπλό, δίνοντας την αίσθηση μιας αιωρούμενης κονσόλας.

Δείτε ακόμη: Αυτό το Peugeot αγόρασαν 25.000 άνθρωποι σε ένα μήνα! 

Ο LED φωτισμός του εσωτερικού, κάτω από την οθόνη ενισχύει ακόμα περισσότερο το «αιωρούμενο» εφέ. Τοποθετημένη για βέλτιστη εργονομία, είναι στραμμένη προς τον οδηγό, ενώ παραμένει απόλυτα προσβάσιμη και από τον συνοδηγό. Αριστερά, πάνω από το μικρό τιμόνι, η οθόνη περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες οδήγησης: ταχύτητα, μετρητή ισχύος, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ροή ενέργειας κ.λπ. Δεξιά, στο κέντρο του ταμπλό, από την οθόνη αφής, ο χρήστης ελέγχει τα συστήματα θέρμανσης και κλιματισμού, πλοήγησης, πολυμέσων και συνδεσιμότητας. Το κυριότερο, όλα ελέγχονται με μεγάλη ευκολία, κάτι το οποίο αποτελεί το μεγάλο πλεονέκτημα του συστήματος πολυμέσων της Peugeot.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Premium αισθητική
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ευρυχωρία
  • Ποιότητα κύλισης
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Κατανάλωση υπό πίεση
  • Μικρό σε διαστάσεις τιμόνι

Βασικό στοιχείο είναι και το τιμόνι. Οι μικρές του διαστάσεις έχουν διατηρηθεί, με το κεντρικό τμήμα να επανασχεδιάζεται ώστε να δείχνει απομονωμένο από τις ακτίνες, παραμένοντας άβολο για όσους με μεγάλο ύψος κρύβοντας μέρος του πίνακα οργάνων. Νέα είναι και τα χειριστήρια, εντοπίζοντας αυτόματα τα δάχτυλα του οδηγού. Βέβαια, για να ενεργοποιηθούν απαιτείται πίεση, κάτι το οποίο λογίζεται ως θετικό, αφού αποφεύγεται τυχόν λάθος. Η ποιότητα κατασκευής παραμένει σε κορυφαία επίπεδα, με την επιλογή των υλικών στις επιφάνειες και τη διακόσμηση να αναδεικνύουν την πολυτέλεια και την φινέτσα. Χάρη στα μεγάλα πλευρικά τζάμια, η καμπίνα παραμένει εξαιρετικά φωτεινή μέχρι και την τρίτη σειρά, ενώ το σύστημα AQS (Air Quality System), ελέγχει συνεχώς την ποιότητα του αέρα, εξασφαλίζοντας την τέλεια ατμόσφαιρα.

Πόσοι χωράνε πραγματικά στο 5008

Όσο για τους χώρους, το νέο Peugeot 5008 έχει δημιουργηθεί για να προσφέρει τη μέγιστη άνεση και ευχαρίστηση, ειδικά στα ταξίδια. Η αφθονία περισσεύει, με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων να βολεύει ακόμη και δίμετρους. Οι πλάτες των καθισμάτων της 2ης σειράς μπορούν να ανακλιθούν ανεξάρτητα σε πέντε θέσεις για μεγαλύτερη άνεση των επιβατών. Η τρίτη σειρά απευθύνεται κυρίως σε παιδιά, αλλά αυτό είναι το ζητούμενο, καθώς δεν μπορεί να χαθεί χώρος από το πορτμπαγκάζ. Σε πενταθέσια διάταξη, η χωρητικότητα ανέρχεται στα 748 lt, χωρώντας κυριολεκτικά τα πάντα. Στην επταθέσια, ο όγκος πέφτει στα 259 lt, ενώ αν αναδιπλωθούν όλα τα καθίσματα, τότε θα μπορείς να κάνεις και μια μίνι μετακόμιση, αφού το πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 1.815 lt.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το αμιγώς ηλεκτρικό Peugeot 3008

Φουλ του hybrid και της οικονομίας

Το νέο 5008 στην υβριδική εκδοχή του, ταιριάζει ιδανικά στην ελληνική αγορά. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος 1.200άρης κινητήρας turbo, ο οποίος πλέον αποδίδει 145 ίππους και 230 Nm ροπής. Το μοτέρ λαμβάνει βοήθεια από έναν ηλεκτροκινητήρα που αντλεί ενέργεια από μπαταρία 0,43 kWh. Ο ρόλος του ηλεκτροκινητήρας είναι σημαντικός, καθώς εξασφαλίζει αφενός μεγάλη οικονομία στην πόλη, η οποία φθάνει έως και το 50%, αφετέρου μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά 20%. Στις αστικές διαδρομές καταλαβαίνεις πως το ηλεκτρικό μοτέρ είναι μόνιμα σε λειτουργία, οπότε όταν κινείσαι χαλαρά ή το αυτοκίνητο ρολάρει, η κατανάλωση καυσίμου είναι σχεδόν μηδενική.

Απόδειξη χαρακτήρα

Το μεγάλο γαλλικό SUV έχει χαρακτήρα και το δείχνει από τα πρώτα χιλιόμετρα. Με το που καθίσεις στο αναπαυτικό κάθισμα και πιάσεις το μικρό τιμόνι, αντιλαμβάνεσαι πως το αυτοκίνητο δεν έχει κατασκευαστεί μόνο για να μεταφέρει 5,6 ή 7 άτομα και τις αποσκευές, αλλά και για να σε ευχαριστήσει. Η ποιότητα κύλισης έχει αναβαθμιστεί, τα διπλά κρύσταλλα αποτρέπουν κάθε εξωτερικό θόρυβο να σε ενοχλήσει και η ανάρτηση έχει υποδειγματική λειτουργία. Λόγω του όγκου του αμαξώματος, εμφανίζονται επιπλέον κλίσεις στις στροφές σε σύγκριση με το 3008 για παράδειγμα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα σου προκαλέσει αίσθηση ανασφάλειας.

Το στιβαρό πλαίσιο διαχειρίζεται μαεστρικά τις όποιες αντιδράσεις και η πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης είναι εκεί σε κάθε στιγμή, κάνοντας οποιαδήποτε διαδρομή πιο άνετη και κυρίως ασφαλή. Προφανώς και το 5008 δεν καυχιέται για τη σπορ συμπεριφορά του, αλλά είναι τόσο διασκεδαστικό στον δρόμο που εκπλήσσει. Το τιμόνι είναι γρήγορο και με σωστή πληροφόρηση, την ώρα που ο κινητήρας δίνει την εντύπωση πως μπορεί να δώσει το κάτι παραπάνω. Παρά τα 1.780 kg του αμαξώματος δεν δείχνει να ζορίζεται ιδιαίτερα. Είναι ελαστικός από χαμηλά, ανεβάζει στροφές και επιδεικνύει μια ανέλπιστη σβελτάδα. Βέβαια, σε μια ανηφορική διαδρομή και με πλήρες φορτίο θα χρειαστεί επιπλέον πίεση του γκαζιού για να επιταχύνει, αλλά αυτό θα συμβεί ελάχιστες φορές. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DSC6 «κουμπώνει» άψογα στο υβριδικό σύνολο και του δίνει την ώθηση που απαιτεί.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Peugeot 3008 Hybrid

Από πλευράς επιδόσεων, το 5008 δεν διεκδικεί δάφνες. Απολύτως λογικό, καθώς εδώ αναφερόμαστε σε ένα υβριδικό οικογενειακό αυτοκίνητο, με ξεκάθαρα οικονομικό προσανατολισμό. Όποιος λοιπόν επιθυμεί και την ταχύτητα εκτός όλων των άλλων υπάρχει και η επιλογή της plug in hybrid εκδοχής με τους 195 ίππους. Στην περίπτωση του 1.2 Hybrid E-DCS6, τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 11,3 sec και η τελική αγγίζει τα 200 km/h. Η κατανάλωση καυσίμου δύσκολα θα αγγίξει τα 5,8 lt στα 100 km που υπόσχεται ο κατασκευαστής. Σε πραγματικές συνθήκες είναι μεταξύ 7,5 και 8 lt, τιμή που σίγουρα θα ικανοποιήσει τον οδηγό.

συμπέρασμα

Το νέο Peugeot 5008 Hybrid αποτελεί μια από τις πιο ισορροπημένες προτάσεις για όποιον αναζητεί ένα 7θέσιο SUV. Ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες της σύγχρονες οικογένειας, έχει μοντέρνο στυλ, ένα εντυπωσιακό εσωτερικό και υψηλή αισθητική. Οι τεχνολογίες που ενσωματώνει, ο πλούσιος εξοπλισμός, το προηγμένο υβριδικό σύνολο και τα επίπεδα ασφάλειας, εγκαινιάζουν μια νέα σελίδα για το δημοφιλές γαλλικό μοντέλο. Το γεγονός ότι δεν στερείται οδηγικής απόλαυσης και χαρακτήρα, του προσδίδουν ένα σοβαρό μπόνους. Όσο για το κόστος των 39.900 ευρώ που απαιτείται για την αγορά του, είναι απόλυτα φυσιολογικό με βάση αυτά που προσφέρει.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...