
Δοκιμή MINI Cooper S Cabrio: Τρία σε ένα
Η ΜΙΝΙ δίνει για μία ακόμη φορά ψήφο εμπιστοσύνης στα «ανοιχτά» αμαξώματα, με το νέο Cooper Cabrio, να είναι ουσιαστικά τρία στυλ αυτοκινήτου σε ένα!
- -
- -
με μια ματιά
Η ενδιάμεση έκδοση στη γκάμα του ανοιχτού MINI Cooper είναι αυτή με το λογότυπο «S» τους 204 ίππους και τα 300 Nm ροπής. Και κατά την άποψη μας και η πιο ισορροπημένη συγκριτικά με τη βασική των 163 ίππων ή την κορυφαία JWC με τους 231 ίππους.
18 δευτερόλεπτα. Τόσα χρειάζεστε. Όχι, δεν εννοούσα αυτό που ίσως να σκέφτηκε το πονηρό μυαλό σας. Αυτός είναι ο χρόνος που απαιτεί η υφασμάτινη ηλεκτρική οροφή του MINI για να «διπλώσει» και να σας αποκαλύψει τον ουρανό… με τ’ άστρα. Η MINI έμεινε πιστή στην παράδοση. Και η τελευταία γενιά Cooper, έχει στις τάξεις της μια «ανοιχτή» έκδοση. Πέραν των 3θυρων, 5θυρων και ηλεκτρικών εκδόσεων που δίνουν κανονικά το παρών. Και σε πείσμα ίσως, όλων όσων πόνταραν στο αντίθετο. Η βρετανική φίρμα δεν «άκουσε» κανέναν και ακολούθησε το ένστικτο και την καρδιά της. Και σωστά έπραξε. Γιατί τα μικρά και τρόπο τινά «προσιτά» cabrio μοντέλα, δεν τείνουν αλλά έχουν (σχεδόν) εξαφανιστεί από το χάρτη.
Πριν από 10-15 χρόνια, υπήρχαν ανοιχτές εκδόσεις για όλα τα γούστα, όλα τα βαλάντια και κυρίως σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων! Σήμερα, οι μόνοι εκπρόσωποι που μπορεί να «πλησιάσει» οικονομικά το ευρύ κοινό, σίγουρα ευκολότερα από τα υπόλοιπα διαθέσιμα cabrio της αγοράς, είναι οι εξής δυο: Το θρυλικό Mazda MX-5 και το εικονιζόμενο, MINI Cooper Cabrio. Ναι, καμία σχέση το ένα αυτοκίνητο με το άλλο. Συμφωνώ με όσους σκέφτηκαν έτσι. Ο «Ιάπωνας» είναι ο ορισμός του roadster (2θεσιο, κινητήρας εμπρός, κίνηση πίσω), ενώ ο «Βρετανός», προσφέρει τέσσερις θέσεις και έχει φυσικά κινητήρα και μετάδοση, εμπρός. Αμφότερα όμως, τα συνδέει ένα κοινό στοιχείο: Η απόλαυση στην οδήγηση και η αίσθηση ελευθερίας που μόνο ένα «ξεσκέπαστο» αυτοκίνητο μπορεί να σου χαρίσει απλόχερα.
Η οροφή στο νέο MINI Cooper Convertible είναι φυσικά ηλεκτρική. Τρία σε ένα. Δύναται δηλαδή να «ανοίξει» ένα τμήμα της, έως και 40 cm πάνω από τα κεφάλια των εμπρός επιβατών (τύπου targa) ή ολόκληρη. Φέρει στον «ουρανό» της το εμβληματικό για τη MINI σχέδιο του union jack και όπως προανέφερα, χρειάζεται μόλις 18 δευτερόλεπτα, ακόμη και όταν οδηγείτε με ταχύτητα έως και 30 km/h, για να «μαζέψει» πλήρως πίσω από τα κεφάλια των δυο τελευταίων επιβατών. Διαθέτει επίσης την κλασσική εφαρμογή των Βρετανών, που «μετρά» με χρονόμετρο πόση ώρα είναι η οροφή ανοιχτή, φέρει επίσης μια μη ορατή μπάρα προστασίας, η οποία ο μη γένοιτο, θα προστατεύσει το πλήρωμα σε περίπτωση ανατροπής του οχήματος, ενώ είναι τόσο ποιοτική ως προς την κατασκευή της, που με κλειστό το υφασμάτινο top νιώθεις στην κυριολεξία σαν να βρίσκεσαι μέσα σε ένα οποιοδήποτε άλλο MINI Cooper της οικογένειας. Δεν υπάρχουν δονήσεις, δεν υπάρχουν αεροδυναμικοί θόρυβοι, είναι σα να έχεις «λαμαρίνα» πάνω από το κεφάλι σου!
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το MINI Aceman SE
Σίγουρα, οι δυο πίσω θέσεις δεν είναι για όλους. Δυο επιβάτες όμως με ανάστημα έως 1,70 m θα βολευτούν με μικρές παραχωρήσεις κυρίως όσον αφορά τον προσφερόμενο «αέρα» για τα γόνατά τους. Σε αυτές τις διαστάσεις, ένα cabrio αμάξωμα, είναι λογικό να έχει ορισμένα... default. Περιορισμένος επίσης είναι και ο χώρος φόρτωσης. Υπό κανονικές συνθήκες προσφέρει μόλις 215 lt και μόνο σε περίπτωση που το MINI Cooper Cabrio χρησιμοποιηθεί… ως διθέσιο, επιτρέπει στο πλήρωμα του να πάρει τα πάντα μαζί του. Γιατί με τα 665 λίτρα φόρτωσης που προσφέρει υπό αυτές τις συνθήκες, χωρά τα πάντα, στο πορτπαγκάζ του.
Από κει και πέρα, το «ανοιχτό» Cooper είναι καρμπόν σε όλα του, με την υπόλοιπη οικογένεια. Σε σιλουέτα και… «γραμμές» δηλαδή. Η σχεδίαση του στο μπροστινό τμήμα, ξεχωρίζει χάρη στους χαρακτηριστικούς κυκλικούς προβολείς. Υπάρχει επίσης ένας ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και μια νέα μάσκα που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα προς το ψυγείο, ενώ τα πίσω LED φώτα, είναι customizable, από την άποψη ότι ο κάτοχος του μοντέλου μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία διαφορετικά μοτίβα φωτισμού, σύμφωνα… με τη διάθεσή σου.
Η καμπίνα επίσης, ακολουθεί την ίδια λογική σε ποιότητα και ντιζάιν με των υπολοίπων εκδόσεων. Κάθεσαι χαμηλά, τα καθίσματα είναι άνετα και με σωστή στήριξη του σώματος και η ορατότητα εξαιρετική χάρη στο κάθετο παρμπρίζ. Τα «πλεκτά» υλικά, από ανακυκλώσιμες ύλες, που ντύνουν ταμπλό και πόρτες είναι μια έξυπνη πινελιά των σχεδιαστών της MINI καθώς προσφέρουν αυτή τη διαφορετικότητα στο διάκοσμο. Δείχνουν ανθεκτικά και κρύβουν με μαεστρία τα σκληρά πλαστικά που κυριαρχούν στην καμπίνα. Στο επίκεντρο βέβαια του ενδιαφέροντος, βρίσκεται η εντυπωσιακή κυκλική οθόνη OLED με διάμετρο 240 mm (διαγώνιο 9,5’’) και κρύσταλλο υψηλής ποιότητας (με νέο επίσης λογισμικό MINI Operating System 9) η οποία στεγάζεται στο κέντρο του ταμπλό. Πρόκειται ουσιαστικά για έναν κόμβο λειτουργιών, πληροφόρησης αλλά και ψυχαγωγίας, που «εκτελεί» διαισθητικά τις εντολές του οδηγού, προσφέροντας εύκολη και γρήγορη ενημέρωση.
Ακριβώς κάτω από αυτήν την στυλάτη οθόνη, υπάρχει μια μπάρα με φυσικούς διακόπτες για τις πιο σημαντικές λειτουργίες οδήγησης. Εκεί, θα βρείτε μεταξύ άλλων τον επιλογέα του κιβωτίου, το μπουτόν για την εκκίνηση του κινητήρα και φυσικά, τα MINI Experience Modes (Green, Core, Go Cart κ.α.) που δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να μεταμορφώσει την καμπίνα των επιβατών με διάφορα μοτίβα φωτισμού, ηχητικά τοπία και σχέδια και βέβαια, να αλλάξει τον τρόπο που «συμπεριφέρεται» το MINI Cooper Cabrio στο δρόμο. Επιλέγοντας για παράδειγμα το πρόγραμμα… Go Cart.
Ένα γνήσιο MINI, με ένα όμως μεγάλο… «γιατί»
Και η ανοιχτή έκδοση του MINI Cooper, βαδίζει στα σπορτίφ μονοπάτια που μας έχει συνηθίσει η εταιρεία από την αναβίωση του σύγχρονου μοντέλου μέχρι και σήμερα. Οι μηχανικοί της φίρμας δεν αλλοίωσαν επ’ ουδενί την επιτυχημένη αυτή συνταγή, αντίθετα, με στοχευμένες επεμβάσεις στην πλατφόρμα UKL και με νέες ρυθμίσεις σε ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης, κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα cabrio μοντέλο με τη γνωστή αίσθηση… «καρτ» στο δρόμο.
Δείτε ακόμη: 8κύλινδρο MINI με 300 ίππους!
Ένα ακόμη σημείο που αξίζει ιδιαίτερης μνείας στο νέο MINI Cooper Cabrio είναι το εξαιρετικό του και ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο. Βασικά, δε νιώθεις επ’ ουδενί ότι απουσιάζει η μεταλλική οροφή! Και αυτό γίνεται αντιληπτό σε ένα δρόμο με σφιχτή χάραξη. Εκεί όπου το ανοιχτό MINI Cooper αλλάζει γρήγορα κατεύθυνση, έχοντας «μπόλικα» χιλιόμετρα στο «κοντέρ» του, δίχως την παραμικρή στρέβλωση στο αμάξωμα του και πάντα με τα περιθώρια πρόσφυσης να αγγίζουν το μέγιστο βαθμό. Αναμφίβολα, πέραν του στιβαρού πλαισίου, σπουδαίο ρόλο σε αυτήν την σπορτιφ αίσθηση «παίζει» τόσο η καλορυθμισμένη ανάρτηση όσο και το κοφτερό – «ακριβές» τιμόνι του αυτοκινήτου, που είναι δυο ακόμα σύμμαχοι στα χέρια του οδηγού.
γλυκά
• Εμφάνιση
• Υφασμάτινη οροφή
• Κινητήρας
• Οδική συμπεριφορά
ξινά
• Απουσία χειροκίνητης επιλογής στο κιβώτιο ταχυτήτων
• Χώροι
Ο δε κινητήρας της έκδοσης «S» που είχαμε στα χέρια μας (2,0 lt TwinTurbo) με τους 204 ίππους και τα 300 Nm ροπής (1.450-4.500 rpm), μπορεί στα «χαρτιά» ή να το θέσω διαφορετικά, με τα σημερινά δεδομένα των ηλεκτρικών οχημάτων, οι προδιαγραφές του να ηχούν στα αυτιά κάποιου ως «λίγες», είναι όμως υπέρ του δεόντως αρκετές για να κινήσουν σε γοργούς ρυθμούς το αμάξωμα των 1.455 kg. Το μοτέρ έχει πολύ ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, δύναμη σε όλο σχεδόν το εύρος λειτουργίας του και επιπλέον μια όμορφη χροιά, μια βραχνάδα στον ήχο του, η οποία γίνεται ακόμα πιο έντονη και μελωδική όταν η οροφή του αυτοκινήτου είναι… ξεσκέπαστη. Στη γλώσσα των αριθμών, το δίλιτρο μοτέρ με τους 204 ίππους χρειάζεται 6,9’’ για τα πρώτα 0-100 km/h, ενώ «χαρίζει» μέγιστη τελική ταχύτητα στο όχημα της τάξεως των 237 km/h.
Σημαντικό επίσης, ότι σε νορμάλ ρυθμούς κίνησης, αποδεικνύεται και ιδιαιτέρως φειδωλό σε ποσότητες καυσίμου. Σίγουρα, τα 6,6 lt/100 km που δηλώνει η MINI ως μέση τιμή δεν είναι εύκολα πραγματοποιήσιμο, κρατήστε όμως ότι χωρίς κόπο και άγχος και με αρκετές σπορτίφ «δόσεις» στο οδηγικό σας ρεπερτόριο, δύσκολα θα ξεπεράσετε τα 9,0-9,5 lt/100 km. Δυστυχώς, τα πάντα δεν είναι αγγελικά πλασμένα όπως ενδεχομένως να ακούγονται στο νέο MINI Cooper S Cabrio. Για παράδειγμα, η πίσω ανάρτηση σε εγκάρσιες ανωμαλίες εμφανίζει μια ξερή αντίδραση, ενώ σε περίπτωση που δεν επιλέξει κανείς τον έξτρα ανεμοθραύστη, μετά τα 70-80 km/h, ο στροβιλισμός του αέρα στην καμπίνα (με την οροφή ανοιχτή) είναι έντονος, κυρίως, για τους πίσω επιβάτες. Το μεγαλύτερο όμως «γιατί» στο νέο MINI Cooper S Cabrio όπως και σε όλα τα Cooper νέας γενιάς, είναι η ανεξήγητη απόφαση της MINI να μην προσφέρει ούτε ως προαιρετική επιλογή τη χειροκίνητη λειτουργία στο επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Φαντάζομαι ότι δε χρειάζεται να εξηγήσω το γιατί… Απλά θα πω, ότι με αυτήν την κίνηση, η εταιρεία κατάφερε να μειώσει αισθητά τη σπορτίφ αίσθηση του αυτοκινήτου και τη χαρά της οδήγησης… Και είναι κρίμα γιατί το MINI Cooper S Cabrio, έχει κατά τα λοιπά, όλα τα εφόδια για να σου προσφέρει τη μέγιστη ευχαρίστηση πίσω από τα πηδάλια του.
συμπέρασμα
Το νέο MINI Cooper S Cabrio είναι ένα από τα τελευταία μοντέλα του είδους που δεν αποτελούν άπιαστο όνειρο για κάποιον που επιθυμεί να αποκτήσει ένα τετραθέσιο, οδηγοκεντρικό και αν μη τι άλλο ξεχωριστό αισθητικά ανοιχτό αυτοκίνητο.