Δοκιμάζουμε το Ecocar Neo – Ξεχωριστό είδος

Το Ecocar Neo αποτελεί μία τελείως διαφορετική πρόταση, με βασικό πλεονέκτημα ότι δεν υπάρχει κανένα άλλο αυτοκίνητο που να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες, σε αυτές τις διαστάσεις.

  • -
  • -
Ισχύς40 PS
Ροπή92 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h sec
Με μια ματιά

Το Ecocar Neo αποτελεί μία τελείως διαφορετική πρόταση, με βασικό πλεονέκτημα ότι δεν υπάρχει κανένα άλλο αυτοκίνητο που να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες, σε αυτές τις διαστάσεις.

Το Toyota iQ αποτέλεσε από το 2008 μέχρι το 2015, την απόλυτη λύση για όσους ήθελαν ένα αυτοκίνητο στην κατηγορία του Smart Fortwo, αλλά με χώρο για δύο επιπλέον επιβάτες. Στα 10 χρόνια που μεσολάβησαν από όταν σταμάτησε να παράγεται, δεν υπήρξε κανένα μοντέλο που να καλύψει το κενό που άφησε. Μέχρι τώρα. 

Σήμερα, θα μπορούσε να πεις κανείς πως το συγκεκριμένο ρόλο αναλαμβάνει εν μέρει το Ecocar Neo! Το μοναδικό αυτοκίνητο με μήκος στα 3 μέτρα, που μπορεί να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες, με τον κάτοχο του να απολαμβάνει  πολλαπλά οφέλη. Όπως, τα πλεονεκτήματα της κατηγορίας των microcars, το εξαιρετικά εύκολο παρκάρισμα οπουδήποτε, αλλά και την ικανότητα μεταφοράς τεσσάρων ατόμων, φιλοξενώντας ένα ή δύο άτομα στην πίσω σειρά καθισμάτων. Όλα αυτά με 13.890 ευρώ (16.890 ευρώ προ επιδότησης).

1-ecocar-neo

Διαστάσεις που το κάνουν ξεχωριστό

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, το Ecocar Neo έχει μήκος 3.064 mm, πλάτος 1.493 mm και ύψος 1.629 mm. Έτσι είναι ελάχιστα πιο μακρύ από το ιαπωνικό μοντέλο, έχει αρκετά μικρότερο πλάτος και ελάχιστα μεγαλύτερο ύψος. Με πιο απλά λόγια, είναι ευέλικτο αλλά ταυτόχρονα ευρύχωρο.

Το Ecocar Neo εκμεταλλεύεται το γεγονός πως είναι ηλεκτρικό και καταφέρνει να προσφέρει πραγματικό χώρο για τέσσερις επιβάτες. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης, κιβώτιο ταχυτήτων και μία σειρά μηχανικών μερών που είναι απαραίτητα σε ένα θερμικό μοντέλο, ελευθερώνεται ουσιαστικός χώρος για τους επιβάτες. Βέβαια, το πορτ μπαγκάζ είναι πρακτικά ανύπαρκτο, αλλά σε αυτές τις διαστάσεις δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς.

5-ecocar-neo

Από τεχνικής πλευράς…

Το Ecocar Neo εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα με ισχύ 41 ίππων και ροπή 92 Nm. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 17,3 kWh και είναι τύπου LFP. Το μέγεθος της μπαταρίας σημαίνει πως η φόρτιση ακόμα και από οικιακή πρίζα, μπορεί να ολοκληρωθεί σε 5-6 ώρες.

Το Ecocar Neo θεωρητικά μπορεί να φορτίσει και σε ταχυφορτιστή, απαιτώντας 35 λεπτά για να πάει από το 30% μέχρι το 80%. Ωστόσο, το βύσμα που έχει γι’ αυτήν την περίπτωση είναι CHAdeMO, δηλαδή αντίστοιχο με αυτό που χρησιμοποιεί και το Nissan Leaf. Το πρόβλημα είναι ότι αυτό το βύσμα εγκαταλείπεται σταδιακά, με αποτέλεσμα να το συναντάμε όλο και πιο σπάνια. Σε ένα μεγάλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυτό θα ήταν πρόβλημα, όμως όχι στο Ecocar Neo, καθώς ο σκοπός του δεν είναι η κάλυψη μεγάλων διαδρομών στον αυτοκινητόδρομο, αλλά οι αστικές μετακινήσεις.

3-ecocar-neo

Μένοντας στην μπαταρία, ίσως κάποιος σκεφτεί ότι οι 17,3 kWh είναι μικρό μέγεθος. Πρέπει να θυμόμαστε όμως ότι μιλάμε για microcar και ότι το βάρος είναι εξαιρετικά χαμηλό. Συγκεκριμένα, η ζυγαριά σταματάει στα 700 kg. Ο παραπάνω συνδυασμός μπαταρίας, κινητήρα και χαμηλού βάρους, έχει αποτέλεσμα η αυτονομία να είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική.

Στο 100% η ένδειξη στην οθόνη γράφει 215 km. Στην πράξη το νούμερο δεν είναι τόσο μεγάλο, όμως δεν είναι δύσκολο να δεις πάνω από 170 ή ακόμα και 180 km, με μία φόρτιση. Αυτό σημαίνει ότι η κατανάλωση είναι περίπου στις 10 kWh/100 km ή μόλις 2 ευρώ, αν η ανανέωση της ενέργειας γίνει στο σπίτι.

9-ecocar-neo

Φυσικά, η αυτονομία εξαρτάται και από το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξεις, ανάμεσα στα 4 διαθέσιμα, και συγκεκριμένα τα Sport, Standard, Eco+ και Eco. Η επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης δεν επηρεάζει μόνο την αυτονομία, αλλά και την απόκριση στο γκάζι. Αναμενόμενα, στο Sport είναι άμεση, όμως ακόμα και στο Eco που είναι το πιο οικονομικό, δεν θα νιώσει ο οδηγός ότι του λείπει η δύναμη. Το αντίθετο!

Υπάρχουν περιπτώσεις που η επιλογή του προγράμματος Eco ενδείκνυται, όπως στο βρεγμένο οδόστρωμα, καθώς τα ελαστικά 12 ιντσών που προέρχονται από τη Linglong είναι ένας από τους ελάχιστους αδύναμους κρίκους του Ecocar Neo. Στο στεγνό η χαμηλή τους απόδοση δεν είναι ιδιαίτερα εμφανής, εκτός αν η άσφαλτος είναι εξαιρετικά ολισθηρή και πατήσεις απότομα το γκάζι. Ωστόσο, σε βρεγμένη επιφάνεια απαιτείται παραπάνω προσοχή, αν και τα ηλεκτρονικά φροντίζουν για την αποφυγή προβλημάτων. Με βάση τη γενικότερη συμπεριφορά του τετραθέσιου microcar, μία διαφορετική τετράδα ελαστικών θα βελτίωνε άρδην την εικόνα.

4-ecocar-neo

Σπιρτόζικο

Σε κάθε περίπτωση, το Ecocar neo είναι ευχάριστο στο δρόμο, έχει νεύρο στο ξεκίνημα και δεν δυσκολεύεται στο ελάχιστο να ακολουθήσει τη ροή της κυκλοφορίας. Η επιτάχυνσή του είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική, ενώ η τελική του ταχύτητα δεν προβληματίζει. Το κοντέρ δείχνει έως και 107 km/h, όμως στο GPS του κινητού δεν είδαμε πάνω από 101 km/h. Μόλις φτάσει σε αυτήν την ταχύτητα επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός κόφτης, έχοντας γεμάτη αίσθηση σε όλο το φάσμα της επιτάχυνσης.

6-ecocar-neo

Ακόμα και στην τελική ταχύτητα, η συμπεριφορά του Ecocar neo δεν σε αγχώνει. Σίγουρα αντιλαμβάνεσαι το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου, αλλά δεν σου προκαλεί ανασφάλεια. Αν το παρακάνεις στην είσοδο της στροφής, η ψιλόλιγνη σιλουέτα του θα πάρει κλίσεις, χωρίς να ξεφεύγει από τα φυσιολογικά πλαίσια. Άλλωστε ο στόχος του δεν είναι η σπορ συμπεριφορά, αλλά η αποτελεσματική κίνηση στην πόλη και το εύκολο παρκάρισμα.

11-ecocar-neo

Γλυκά
  • Μέγεθος
  • Επιδόσεις
  • Επαρκείς χώροι για τέσσερις
  • Ευχάριστη καμπίνα
  • Ελάχιστο κόστος μετακίνησης

Πρόκειται για δύο τομείς στους οποίους τα καταφέρνει περίφημα. Καταφέρνει να περάσει από σημεία που δεν θα χωρούσε ούτε μοντέλο της mini κατηγορίας (A segment), ενώ μπορεί να πραγματοποιήσει επί τόπου στροφή με σχεδόν… «αφύσικο» τρόπο. Επιπλέον, παρκάρει παντού, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας που περιλαμβάνεται στον στάνταρντ εξοπλισμό βοηθάει να εκμεταλλευτείς ακόμα και το τελευταίο χιλιοστό.

Ξινά
  • Ελαστικά
  • Μικρό πορτ μπαγκάζ
  • Κλίσεις υπό πίεση

Όμως, πέρα από όλα τα παραπάνω, το Ecocar neo ικανοποιεί και στο αισθητικό/χωροταξικό κομμάτι. Μπροστά δεν θα υπάρξει κάποιο θέμα χώρου, ενώ και πίσω θα βολευτούν επιβάτες με ύψος έως 1,85. Εντύπωση μας προκάλεσε ότι τα πίσω καθίσματα έχουν και βάσεις isofix για παιδικά καθίσματα, κάτι που ενισχύει τον ρόλο του ως μεταφορικού μέσου για τις καθημερινές ανάγκες μίας οικογένειας (σχολεία, φροντιστήρια, δραστηριότητες).

Η λεπτομέρεια που μας… ταξίδεψε αρκετά χρόνια πίσω, ήταν ότι έπρεπε να μετακινηθούν τα μπροστά καθίσματα για να μπουν οι πίσω επιβάτες, καθότι πρόκειται για τρίθυρο αυτοκίνητο! Ένα στιλ αμαξώματος που εκλείπει πλέον από την αγορά.

8-ecocar-neo

Ευχάριστη όψη, ζεστά χρώματα

Στην καμπίνα του εσωτερικού, η γενικότερη αισθητική, τα χρώματα και οι συνδυασμοί είναι άκρως ευχάριστα στην όψη, δημιουργώντας μία πρόσχαρη εικόνα, με τη θετική της διάθεση να περνάει και σε όσους το βλέπουν. Εσωτερικά τα χρώματα είναι ζεστά, οι διακόπτες των παραθύρων είναι τοποθετημένοι σε βολικό σημείο, όπως και οι υπόλοιποι, ελάχιστοι, διακόπτες, ενώ οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί, ειδικά αν αναλογιστούμε το μέγεθός του.

Ακόμα ένα στοιχείο που εκτιμήσαμε δεόντως, ήταν η ύπαρξη κλιματισμού. Ένα χαρακτηριστικό που σπανίζει στα microcars, ανεξαρτήτως κατηγορίας, αλλά είναι τόσο απαραίτητο στη χώρα μας. Τα χειριστήρια είναι εύκολα στη χρήση, ενώ η θέρμανση της καμπίνας γίνεται ταχύτατα και ομοιόμορφα. Αν αποδίδει εξίσου καλά και το καλοκαίρι, είναι τεράστιο bonus.

10-ecocar-neo

Συνολικά, το Ecocar neo είναι ένα microcar μόνο κατ’ ευφημισμόν. Στην πραγματικότητα μπορεί εύκολα να αποκαλεί τον εαυτό του κανονικό αυτοκίνητο πόλης. Το βασικό του ατού έγκειται στο γεγονός ότι καλύπτει εύκολα τις αστικές μετακινήσεις φιλοξενώντας 4 άτομα, χωρίς να χρειαστεί να γίνουν παραχωρήσεις.

Συμπέρασμα

Αυτήν τη στιγμή πρόκειται για το μοναδικό τετραθέσιο μοντέλο με τόσο μαζεμένες διαστάσεις. Έτσι, καλύπτει ένα σημαντικό κενό, με τρόπο πολύ πιο πειστικό από όσο περιμένεις στην πρώτη ματιά. Το μόνο που χρειάζεται για να σου αλλάξει γνώμη, είναι να περάσεις μερικές μέρες μαζί του.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...