
Δοκιμή Hyundai Inster: Το ηλεκτρικό όπως πρέπει να είναι
Εάν οι κατασκευαστές είχαν συστήσει την ηλεκτροκίνηση στο κοινό με μοντέλα όπως το νέο Inster της Hyundai, τότε η ιστορία ίσως να είχε γραφτεί διαφορετικά. Κάλλιο αργά παρά ποτέ βέβαια…
- -
- -
με μια ματιά
Το νέο Hyundai Inster έρχεται για να αλλάξει τις ισορροπίες στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, αναδεικνύοντας τις αρετές της ηλεκτροκίνησης. Δοκιμάζουμε την έκδοση Long Range, η οποία υπόσχεται αυτονομία που ξεπερνάει τα 370 km!
Δε χρειάζεται να είναι κανείς «ειδικός», για να καταλάβει ότι η στρατηγική που ακολούθησαν οι κατασκευαστές στη μετάβασή τους προς τη νέα ηλεκτρική εποχή, ήταν λανθασμένη. Με κίνδυνο μάλιστα, να οδηγηθούν μέχρι και στην καταστροφή, επιτρέψτε μου να προσθέσω. Κάποιοι, όπως η Hyundai για παράδειγμα, φαίνεται πως κατάλαβαν γρηγορότερα από τους ανταγωνιστές τους ότι ο δρόμος που βαδίζουν… είναι αδιέξοδος. Και αποφάσισαν να ακολουθήσουν ένα άλλο μονοπάτι. Που ενδεχομένως να τους στοιχίσει βραχυπρόθεσμα σε κέρδη, αλλά μακροπρόθεσμα είναι βέβαιο, πως θα τους ανταμείψει πλουσιοπάροχα. Εν ολίγοις και για να μην πλατειάζω, θεωρώ ότι τα ογκώδη, βαριά και ενεργοβόρα ηλεκτρικά μοντέλα που λάνσαραν οι εταιρείες, με τη φιλοδοξία να πείσουν το κοινό για τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, δεν ήταν και η πιο εύστοχη κίνηση τους. Και σίγουρα, τα εν λόγω μοντέλα, δεν πρεσβεύουν τις αξίες του «πράσινου» αυτοκινήτου που θα σώσει τον πλανήτη.
Ήταν μια κίνηση ουσιαστικά, που είχε ως στόχο την «έναρξη» των διαδικασιών για την απόσβεση των τεράστιων επενδύσεων που είχαν γίνει στον τομέα. Η απόσβεση αυτή, μόνο με ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτών των προδιαγραφών και κόστους θα μπορούσε να πετύχει. Αντιθέτως, ηλεκτρικά μοντέλα σαν το Inster, αυτοκίνητα πόλης δηλαδή, είναι αυτά που αφήνουν το μικρότερο κέρδος αλλά συγχρόνως και εκείνα, που έχει ανάγκη όχι μόνο ο «μικρόκοσμος» των μεγαλουπόλεων που ζούμε αλλά και οι ίδιοι οι κάτοικοι του προκειμένου οι μετακινήσεις όλων στο κλεινόν άστυ, να είναι ευχάριστες, οικονομικές και… με τις απαραίτητες περιβαλλοντικές ευαισθησίες.
Το πρώτο ηλεκτρικό πόλης της Hyundai
H τελευταία ηλεκτρική προσθήκη στη γκάμα της Hyundai, είναι συγχρόνως η πιο ενδιαφέρουσα, η μικρότερη από πλευράς διαστάσεων αλλά και κατηγορίας στην οποία τοποθετείται το μοντέλο. Το Inster είναι και με τη βούλα, ένα ηλεκτρικό του Segment A. Έχοντας μήκος 3,8 m, πλάτος 1,6 m και ύψος 1,5 m, έχει τις απαραίτητες compact διαστάσεις, αυτές που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο της κλάσης του, ώστε να «σουλατσάρει» με άνεση στα στενά των πόλεων. Η σχεδίαση του είναι ιδιαίτερη. Όπως και σε άλλες περιπτώσεις οχημάτων στο παρελθόν πιστεύω ότι ή θα αρέσει πολύ ή καθόλου. Προσωπικά, θεωρώ ότι έχει αυτό το «κάτι» που το διαφοροποιεί από τη μάζα. Ειδικά σε ένα έντονο χρώμα. Όπως αυτό της δοκιμής μας ή σε κάποιο από τα δέκα που προσφέρει η Hyundai. Τα περισσότερα εξ αυτών… «φωτεινά». Επιπλέον, τα φώτα pixel που αποτελούν διακριτικό στοιχείο της ταυτότητας του αυτοκινήτου, το καθιστούν εύκολα αναγνωρίσιμο και ως ηλεκτρικό Hyundai. Το «look», ολοκληρώνεται με τους έντονα τονισμένους θόλους των τροχών, τα πλαστικά μαύρα φιλέτα που διατρέχουν περιμετρικά το όχημα αλλά και τις «αλουμινένιες» ποδιές, οι οποίες προσθέτουν αν θέλετε και έναν πιο αθλητικό χαρακτήρα στην εικόνα που αντικρίζει κανείς.
Κι αν η αισθητική, είναι ζήτημα… υποκειμενικό, η συνολική εικόνα του εσωτερικού διακόσμου είναι αντικειμενικά, προσεγμένη και μελετημένη στη λεπτομέρεια. Κάθεσαι σωστά, έχεις εξαιρετική ορατότητα και νιώθεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε μια ευρύχωρη καμπίνα με σωστά τοποθετημένα χειριστήρια - διακόπτες αφής (για το χειρισμό του κλιματισμού, του ηχοσυστήματος και όχι μόνο). Το πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου, μπορεί να μην είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού αλλά προσφέρεται απλόχερα. Πέραν των βασικών συστημάτων που λίγο πολύ έχουν πλέον όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, το Inster, εφοδιάζεται μεταξύ άλλων και με περισσότερα από 15 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης! Εξοπλιστικά στοιχεία, που συναντάς σε μοντέλα της κλάσης των supermini και όχι στα ελάχιστα που υπάρχουν στην κλάση των Mini (Segment A). Οι στάνταρντ οθόνες για το infotainment και τον πίνακα οργάνων (10,25’’ η κάθε μία), κρύβουν στα ενδότερα τους όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός στους τομείς της ενημέρωσης, της ψυχαγωγίας, της ασφάλειας και της συνδεσιμότητας. Προσθέτοντας επιπλέον και αυτήν την «upper class» πινελιά στο διάκοσμο.
γλυκά
- Ποιότητα κύλισης
- Άνεση
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Τεχνολογία
- Κατανάλωση
ξινά
- Αμφιλεγόμενη σχεδίαση
- Τιμή
Τα υλικά που ντύνουν το ταμπλό και τις πόρτες είναι σκληρά. Σου δίνουν όμως την αίσθηση ότι θα αντέξουν στο χρόνο και σίγουρα, έχουν «κουμπώσει» σωστά. Το κερασάκι ωστόσο στην τούρτα, ακούει στο όνομα χώροι. Οι άνθρωποι της Hyundai εκμεταλλεύτηκαν ιδανικά το φλατ δάπεδο και το μακρύ μεταξόνιο των 2,5 m, δημιουργώντας ένα θάλαμο επιβατών που συνολικά, παίρνει άριστα. Όχι μόνο γιατί είναι σε θέση να φιλοξενήσει «πραγματικά» τέσσερις ενήλικες επιβάτες ανεξαρτήτως ύψους και… πλάτους αλλά κυρίως, γιατί προσφέρει κορυφαία πρακτικότητα. Τα πίσω καθίσματα, αναδιπλώνονται πλήρως και σύρονται (ανάλογα με την έκδοση), «παίζοντας» με τη διαμόρφωση του αποθηκευτικού όγκου. Ο οποίος, υπό κανονικές συνθήκες προσφέρει 280 lt, «ανεβαίνει» στα 351 lt και κορυφώνεται στα 1.059 lt. Ένα μίνι ηλεκτρικό δηλαδή, με προδιαγραφές… supermini.
Δείτε ακόμη: Έριξε την τιμή του Kona η Hyundai!
Μεγάλο… και σε ουσία
Η Hyundai προχώρησε σε μια πάρα πολύ σωστή κίνηση. Αποφάσισε πως το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της στην Ευρώπη δε θα έπρεπε να υπολείπεται τεχνολογικά σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της «ηλεκτρικής» οικογένειας. Το Inster, διατίθεται σε δυο εκδόσεις μπαταριών. Τη Standard, με χωρητικότητα 42 kWh και τη Long Range των 49 kWh. Στη μεν πρώτη περίπτωση, η ισχύς ανέρχεται στους 97 ίππους, ενώ στη δεύτερη, φθάνει τους 115 ίππους. Η ροπή είναι ίδια στα 147 Nm και η κίνηση πάντα, στους μπροστινούς τροχούς. Υπάρχουν όμως διαφορές στην αυτονομία. Η Standard, προσφέρει έως 327 km (με 15’’ τροχούς), ενώ η Long Range, 370 km (επίσης με 15άρια ελαστικά). Αμφότερες όμως, μπορούν να φορτίσουν σε DC φορτιστή ≥120 kW από το 10 έως το 80% σε περίπου 30 λεπτά, διαθέτοντας επίσης και από το βασικό τους εξοπλισμό εσωτερικό φορτιστή 11 kW.
Εφοδιάζονται επίσης, με υψηλής απόδοσης αντλία θερμότητας, η οποία βελτιστοποιεί τη χρήση της ενέργειας, συμβάλλοντας στη συνολική απόδοση και την εμβέλεια του αυτοκινήτου, ενώ υποστηρίζουν εξωτερικό και εσωτερικό Vehicle-to-Load (V2L, 110V/220V), επιτρέποντας την ευέλικτη διαχείριση ενέργειας και τη δυνατότητα τροφοδοσίας εξωτερικών συσκευών απευθείας από το αυτοκίνητο. Το Inster, διαθέτει, από το βασικό εξοπλισμό, μέχρι και τα paddles πίσω από το τιμόνι, όχι βέβαια για αλλαγές ταχυτήτων αλλά για τον χειρισμό του επιπέδου της αναγεννητικής πέδησης. Χαρακτηριστικό που ενσωματώνουν επίσης όλα τα EV’s της Hyundai.
Από το Inster μέχρι και το κορυφαίο από πλευράς τεχνικών
προδιαγραφών, Ioniq 5 N.Στα δικά χέρια μας χέρια, βρέθηκε η Long
Range έκδοση του Inster. Η οποία φαντάζει και ως η πλέον
ολοκληρωμένη για το μοντέλο. Για τον απλούστατο λόγο ότι η
αυτονομία της είναι πράγματι, άνω των 300 km! Σε
μικτό κύκλο. Ειδικά εάν επιλέξεις, να δουλέψεις το σύστημα
στο πρόγραμμα Eco (υπάρχουν ακόμα τα Normal, Sport και Snow) τότε
θα δεις στην ψηφιακή οθόνη του αυτοκινήτου να αναγράφεται η τιμή
των 384 km. Πλήρως φορτισμένο
προφανώς για να μην παρεξηγηθώ. Κινείσαι σε αστικό περιβάλλον με το
Inster, και αναρωτιέσαι «πως είναι δυνατόν οι κατασκευαστές να
έχουν εξαφανίσει από το χάρτη τα αυτοκίνητα πόλης!». Είμαι
σίγουρος, ότι σύντομα θα επιστρέψουν θέλοντας και μη, σε
αυτού του είδους τα αμαξώματα. Το μικρό της Hyundai όμως δε
προσφέρει μονάχα υψηλή αυτονομία, που συνεπάγεται προφανώς και
εξαιρετική οικονομία στη χρήση αλλά και ορισμένα, νευραλγικά
στοιχεία που οφείλει να έχει στο DNA του ένα «πραγματικό»
αυτοκίνητο πόλης.
Hyundai Inster: Είναι ετοιμοπαράδοτο
ή έχει χρόνο αναμονής;
Πρωτίστως, «ευκολία» και «ευελιξία». Είναι ωραίο να αισθάνεσαι «άνετα» μέσα στο αυτοκίνητό σου. Ειδικά εάν αυτό καλείται να σε μεταφέρει καθημερινά στο χάος των πόλεων. Το Inster στο «βγάζει» αυτό το συναίσθημα. Είναι επίσης «ήσυχο» πολύ. Λογικό από τη στιγμή που απουσιάζουν και τα πολλά κινούμενα μηχανικά μέρη. Είναι όμως «περισσότερο ήσυχο» από τα συνηθισμένα… Αυτό οφείλεται στα ενισχυμένα κρύσταλλα στα τζάμια, στα πολλά ηχομονωτικά υλικά που χρησιμοποίησε η Hyundai στην κατασκευή του αλλά κυρίως στην εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης του. Η οποία σημειωτέων, δεν έχει κάποια σοφιστικέ δομή. Γόνατα McPherson εμπρός και έναν ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Είναι όμως σωστά «ζυγισμένο» το set up της και στιβαρό το πλαίσιο του αυτοκινήτου, χαρακτηριστικά, που καταφέρνουν να προσδώσουν στο αυτοκίνητο μια εντυπωσιακά καλή για την κλάση του ποιότητα κύλισης. Εάν σε όλα αυτά τα ατού, προστεθούν η ευκολία στο παρκάρισμα, η ευελιξία, το τιμόνι που «κόβει» πολύ και η σπιρτάδα που εμφανίζει κάθε φορά που βυθίζεις το πόδι στο γκάζι, τότε έχετε στο πιάτο μπροστά σας μια πρώτη γεύση των αστικών δυνατοτήτων του Inster.
Το καλό βέβαια είναι ότι το μικρό της Hyundai, έχει το τσαγανό να κινηθεί και πιο γρήγορα. Έχει σταθερό πάτημα, οι 115 ίπποι και τα 147 Nm ροπής του, είναι αρκετά για πιο σβέλτους ρυθμούς, η αίσθηση και η πληροφορία που λαμβάνεις από το τιμόνι είναι καλή και μόνο εάν πιεστεί πολύ θα εμφανίσει σημάδια κόπωσης, θα νιώσεις δηλαδή την ανάρτηση του να μαλακώνει και να έχει κάπως αργή επαναφορά. Αυτό βέβαια εξηγείται εύκολα και λόγω χαρακτήρα του μοντέλου και λόγω βάρους (1.410 kg). Ακόμα κι έτσι όμως, το Inster δεν «καίει»! Πιεσμένο, θα φθάσει max τις 16,6 kWh/100 km, σε νορμάλ ρυθμούς δύσκολα θα υπερβείς τις 14,5-15,5 kWh/100 km και μέσα στην πόλη, με Eco στο mode, ανάκτηση στο δεύτερο από τα τέσσερα στάδια της δυναμικής της και «στρωτή» οδήγηση, χωρίς απότομες δηλαδή αυξομειώσεις στο γκάζι, «παίζεις» στα 12,7 με 13,3 kWh/100 km… Εύκολα.
συμπέρασμα
Είναι λοιπόν το Inster το μοντέλο που φέρνει την επανάσταση στο χώρο της ηλεκτροκίνησης; Εν μέρει, ναι. Η προσέγγιση και η φιλοσοφία του είναι αυτή που πρέπει. Ένα μικρό όχημα, άνετο, ήσυχο, ευρύχωρο, πρακτικό, οικονομικό στη χρήση και με «ελαφρύ» οικολογικό αποτύπωμα. Χωρίς όμως τις κρατικές επιδοτήσεις (την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά δεν είχε σεντ πλέον στα ταμεία του), είναι ένα μίνι ηλεκτρικό πόλης σε τιμή… supermini. Και με καλό εξοπλισμό μάλιστα supermini. Η entry level έκδοση του μοντέλου με την 42άρα μπαταρία κοστίζει 24.990 ευρώ. Η δε βασική με τη μεγάλη μπαταρία (49 kWh) εκκινεί από τα 27.290 ευρώ. Με το Green Bonus, των 2.600 ευρώ της Hyundai, η τιμή μειώνεται αλλά και πάλι χρειάζεται ιδανικά ένα ακόμη οικονομικό «μπουστάρισμα»… Εάν οι ιθύνοντες που τρέχουν το κρατικό πρόγραμμα επιδότησης σκέφτονται να ρίξουν ξανά λεφτά στα ταμεία του, καλό θα ήταν να ενισχύσουν με περισσότερα κίνητρα-χρήματα όσους θέλουν να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης και με πολύ λιγότερα εκείνους, που ούτως ή άλλως, μπορούν να αγοράσουν κάποιο ηλεκτρικό αξίας άνω των 50.000 ευρώ…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ