Δοκιμή Audi Q6 e-tron quattro: Ματιά στο μέλλον!

Βασισμένο σε μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα, το Q6 e-tron αποτελεί το νέο σημείο αναφοράς για την Audi στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

  • -
  • -
Ισχύς387 PS
Ροπή855 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας17,00 kWh/100 km
με μια ματιά

Το νέο Q6 e-tron έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα ηλεκτρικών SUV της Audi, και τοποθετείται στο C-Segment διεκδικώντας σημαντικό μερίδιο της αγοράς. Δοκιμάζουμε την έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες που προσφέρουν χαρακτηριστικά τετρακίνησης και έχουν συνδυαστική απόδοση 387 ίππων.

Δεν πρόκειται απλά για ακόμα μία προσθήκη στη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Audi. Με το νέο Q6 e-tron, η γερμανική μάρκα ανοίγει ένα καινούργιο τεχνολογικό κεφάλαιο, λανσάροντας το πρώτο της μοντέλο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric). Έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Porsche και τη γνωρίσαμε προσφάτως στη νέα Macan. Από εδώ και στο εξής, τα premium και ακριβά μοντέλα της Audi θα βασίζονται στο συγκεκριμένο πάτωμα, το οποίο εκτός από state of th eart τεχνολογίες, υπόσχεται κορυφαία αποδοτικότητα και υψηλές ταχύτητες φόρτισης.

Το νέο Q6 e-tron τοποθετείται ανάμεσα στα Q4 και Q8 e-tron, έχοντας να αντιμετωπίσει ισχυρό ανταγωνισμό στην κατηγορία των μεσαίων premium ηλεκτρικών SUV. Απέναντι του βρίσκει μοντέλα όπως το Tesla Model Y, η Mercedes-Benz EQE, η Ford Mustang Mach-E, αλλά και η BMW iX3. Όμως, δεν πρόκειται για μία παραλλαγή στο ίδιο θέμα, με την Audi να έχει σχεδιάσει από λευκό χαρτί τη νεότερη προσθήκη στη γκάμα της, στοχεύοντας να πρωταγωνιστήσει στο segment. Διατίθεται σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις, και η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους έγινε με αυτή που συνοδεύεται από το διακριτικό quattro. Μπορεί να μην μεταφράζεται με το γνωστό… «μηχανικό» τρόπο που γνωρίζαμε μέχρι πρότινος, αλλά διατηρεί τη φιλοσοφία της μετάδοσης και τους τέσσερις τροχούς, η οποία προκύπτει από την παράλληλη λειτουργία δύο ηλεκτροκινητήρων τοποθετημένους σε κάθε άξονα, με συνδυαστική απόδοση 387 ίππων!

Εvolution!

Το Q6 e-tron δεν απαρνείται τις ρίζες του και διατηρεί βασικές αρχές της σχεδιαστικής φιλοσοφίας των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Audi. Με τη διαφορά, πως σήμερα αποτελεί κύριο εκφραστή της εξέλιξης της ταυτότητας που θα χαρακτηρίζει τις δημιουργίες από το Ingolsadt, από εδώ και στο εξής. Η χρήση της πλατφόρμας ΡΡΕ του χαρίζει συμπαγείς διαστάσεις, αφού το μακρύ μεταξόνιο συνδυάζεται με κοντούς προβόλους εμπρός και πίσω. Το μήκος του είναι 4.771 mm και το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.899 mm, στοιχείο που επιπλέον συμβάλλει στην αυξημένη ευρυχωρία. Όμως, το πλάτος των σχεδόν δύο μέτρων είναι η λεπτομέρεια που το καθιστά επιβλητικό. Και σε συνδυασμό με τους τονισμένους θόλους δείχνει μυώδες και δυναμικό. Ειδικά, στο κόκκινο χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής, είναι σχεδόν αδύνατο να περάσει απαρατήρητο…

Οι καμπύλες του αμαξώματος συνδυάζονται αρμονικά με τις ακμές, χαρίζοντας μία ιδιαίτερη φινέτσα και στιλ στο γερμανικό SUV. Η κλειστή singleframe μάσκα σε κόκκινη απόχρωση και ο προφυλακτήρας με τις λεπτομέρειες σε μαύρο high gloss χρώμα αποπνέουν δυναμισμό, αλλά παράλληλα του χαρίζουν φινέτσα και premium αισθητική. Τα νέα και πιο λεπτά φωτιστικά σώματα αποτελούν σήμα κατατεθέν της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Audi, κάνοντας τόσο εμπρός όσο και πίσω, χρήση τεχνολογίας OLED δεύτερης γενιάς. Μάλιστα, περιλαμβάνουν 360 στοιχεία και με το σύστημα Active Digital Signature προσφέρουν μέσα από το σύστημα πολυμέσων ΜΜΙ τη δυνατότητα διαφορετικής απεικόνισης. Επιπλέον, στην 5η πόρτα διατηρείται η φωτεινή λωρίδα που χαρακτηρίζει παραδοσιακά τη σειρά e-tron. Πάντως, παρόλο που πρόκειται για την έκδοση SUV (διατίθεται και σε Sportback εκδοχή) η σιλουέτα του είναι εξαιρετικά αεροδυναμική, με το συντελεστή να αγγίζει το 0,28 Cd.

Digital stage!

Επιπλέον, με το νέο Q6 η Αudi αποκάλυψε τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα και αισθητική της καμπίνας των επιβατών. Η ψηφιοποίηση στην απόλυτη μορφή της, θα συμπληρώσουμε εμείς. Όλο το κεντρικό ταμπλό καλύπτεται από… οθόνες, ακολουθώντας τη λογική που έχουμε δει στις Mercedes-Benz και BMW. Μία κυρτή επιφάνεια, καλύπτει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Vitrual Cockpit διάστασης 11.9’’ και την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων ΜΜΙ των 14.9’’, δίνοντας την αίσθηση πως είναι ένα ενιαίο κομμάτι. Μάλιστα, υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης οθόνης 10,9 ιντσών μπροστά και από τον συνοδηγό, ολοκληρώνοντας την απόλυτη ψηφιακή εμπειρία στο εσωτερικό του νέου Q6 e-tron. Στην πράξη, τα νέα γραφικά είναι ευανάγνωστα και όμορφα, αν και η χρήση του συστήματος πολυμέσων απαιτεί ένα μικρό χρονικό διάστημα εξοικείωσης. Οι φυσικοί διακόπτες είναι ακόμα λιγότεροι, και συγκεκριμένα ελάχιστοι, στοιχείο που αφαιρεί ένα μέρος της πρακτικότητας. Βέβαια, περισσότερο δυσλειτουργικά αποδεικνύονται τα διαισθητικά κουμπιά στο τιμόνι, τα οποία και είναι εύκολο να πατήσεις χωρίς να το καταλάβεις…

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Premium αισθητική
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώρος αποσκευών
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Επιδόσεις
  • Ταχύτητα φόρτισης
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Τιμή

Η μοντέρνα και μινιμαλιστική σχεδίαση της καμπίνας αποπνέει μία αύρα που συνάδει με αυτή ενός premium μοντέλου. Η ποιότητα κατασκευής είναι αντίστοιχη με αυτή που μας έχει συνηθίσει η Audi, με το φινίρισμα και τη συναρμογή των κορυφαίων υλικών να είναι υπεράνω κριτικής.  Ακόμα, οι μαύρες γυαλιστερές επιφάνειες και η προσεγμένη επένδυση στην κονσόλα προσφέρουν ισχυρές δόσεις πολυτέλειας και δυναμισμού. Χωροταξικά, το μεγάλο μεταξόνιο και το επίπεδο πάτωμα επιτρέπουν σε τέσσερις ενήλικες να ταξιδέψουν απολαμβάνοντας εξαιρετικό επίπεδο άνεσης, έχοντας παράλληλα στη διάθεση τους 526 lt στο χώρο αποσκευών. Ακόμα, το frunk κάτω από το εμπρός καπό έχει σημαντική χωρητικότητα, η οποία αγγίζει τα 64 lt προσφέροντας επιπλέον λύσεις αποθήκευσης.

Δείτε ακόμη: Μάθε τα πάντα για τη νέα υβριδική τεχνολογία της Audi! 

Στο νέο Q6 e-tron, η Audi αποκάλυψε και τη νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E3 1.2, μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα με πέντε υπολογιστές υψηλής απόδοσης, οι οποίοι ελέγχουν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Από τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μέχρι την ημιαυτόνομη οδήγηση σε μεταγενέστερα στάδια εξέλιξης, που θα δούμε σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας. Ακόμα, εφοδιάζεται με το νέας τεχνολογίας Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας που αντιστοιχεί σε οπτικό πεδίο με διαγώνιο περίπου 88 ιντσών! Επιπλέον, υπάρχει φωνητικός βοηθός, με το σύστημα πολυμέσων να χρησιμοποιεί για πρώτη φορά λογισμικό με βάση το Android Automotive, έχοντας τη δυνατότητα απομακρυσμένων ενημερώσεων. Όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, το γερμανικό SUV είναι εφοδιασμένο τη νεότερη γενιά τεχνολογιών που διαθέτει η γερμανική μάρκα στα εργαστήρια της.

Αποδοτική προσέγγιση

Μέχρι πρότινος, για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της η Audi χρησιμοποιούσε την πλατφόρμα ΜΕΒ του Group. Μαζί με την Porsche, σχεδίασαν την PPE, η οποία έρχεται σήμερα για να διορθώσει… «παθογένειες» του παρελθόντος. Το πρώτο και βασικό στοιχείο είναι πως υιοθετεί αρχιτεκτονική 800V, κάτι που μεταφράζεται σε ταχύτητα φόρτισης έως τα 270 kW. Στην πράξη, το νέο Q6 χρειάζεται σε ταχυφορτιστή DC μόλις 21’ για την αναπλήρωση της ενέργειας από το 10% στο 80%, όταν μόλις δέκα λεπτά είναι αρκετά για να «γεμίσεις ρεύμα» που θα σου επιτρέψει να καλύψεις 255 km. Σημειώστε, πως η οικιακή φόρτιση AC αγγίζει τα 11 kW, ενώ στο μέλλον θα είναι διαθέσιμο και με 22 kW. Η μπαταρία ιόντων λιθίου υιοθετεί τη νεότερη τεχνολογία της Audi και αποτελείται από 12 modules και 180 πρισματικές κυψέλες, έχοντας χωρητικότητα 100 kWh. Η Audi υποστηρίζει ότι η τετρακίνητη έκδοση μπορεί να καλύψει με μία φόρτιση 625 km, νούμερο που στην πράξη μοιάζει αρκετά αισιόδοξο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση τιμή κυμάνθηκε κοντά στις 23 kWh/100 km, κάτι που μεταφράζεται σε λίγο από περισσότερα από 450 km, ενώ ακόμα και με προσπάθεια δεν έπεσε κάτω από τις 20 kWh/100 km.

Αναβάθμιση

Η έκδοση Quattro εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον κάθε άξονα, οι οποίοι μεταφέρουν την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Η συνδυαστική ισχύ των 387 ίππων είναι εντυπωσιακή, αλλά αυτό που σε αφήνει άφωνο είναι η ροπή που φτάνει τα 855 Nm! Ναι, καλά διαβάσατε. Δεν πρόκειται για λάθος… Για αυτόν ακριβώς το λόγο, το θηριώδες SUV των 2,4 τόνων καταφέρνει σε μόλις 5,9 sec να ξεπεράσει τα 100 km/h από στάση. Και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να διαπιστώσεις στην πράξη ότι τα νούμερα ισχύουν. Κάθε πάτημα του γκαζιού συνοδεύεται από μία ελαφριά ανύψωση του εμπρός μέρους και… εκτόξευση στην ευθεία. Δεν είναι τόσο η εκρηκτικότητα που σε εντυπωσιάζει, όσο ο τρόπος με τον οποίο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στην εξαιρετική θέση του οδηγού και στα τύπου μπάκετ καθίσματα με την πολύ καλή πλευρική στήριξη είσαι απομονωμένος από το περιβάλλον και δεν συνειδητοποιείς πόσο εύκολα αναπτύσσει απαγορευτικές για δημόσιο δρόμο ταχύτητες. 

Δείτε ακόμη: Έφτασε το νέο προσιτό premium SUV της Audi!  

Η εξαιρετική ηχομόνωση του χαρίζει κορυφαία ποιότητα κύλισης, ενώ σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει και η ανάρτηση του Q6. Καταρχήν, το άκαμπτο πλαίσιο το καθιστά στιβαρό, με τους Γερμανούς τεχνικούς να έχουν διαφοροποιήσει την αρχιτεκτονική της ανάρτησης. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Audi συναντάμε διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, λύση που θεωρητικά ισορροπεί ανάμεσα σε άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά. Μάλιστα, το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη αερανάρτηση της Audi, με την απόσταση από το έδαφος να διαφοροποιείται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Σε σχέση με τις απλές εκδόσεις που εφοδιάζονται με αμορτισέρ τεχνολογίας FSD, το e-tron quattro μπορεί να χαμηλώσει κατά 28 mm στο Dynamic, αλλά και να αυξήσει την απόσταση κατά 45 mm στο πρόγραμμα Οff-road.

Το αποτέλεσμα είναι το Q6 να ξεχωρίζει στο δρόμο για τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά. Στο πρόγραμμα comfort, ακόμα και οι εγκάρσιες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων φιλτράρονται αποτελεσματικά και μένουν μακριά από την καμπίνα των επιβατών, καθιστώντας το ιδανικό για μεγάλα ταξίδια, αλλά και στις καθημερινές μετακινήσεις. Επιλέγοντας το πρόγραμμα Dynamic, αμέσως εντοπίζεις τη διαφορά στην ανάρτηση, η οποία διαβάζει με μεγαλύτερη λεπτομέρεια το ανάγλυφο του δρόμου. Ο επανασχεδιασμένος εμπρός άξονα του χαρίζει καλό turn-in, με το νέο σύστημα διεύθυνσης να έχει ακρίβεια, αλλά μέτρια πληροφορία, ενώ είναι σχετικά ελαφρύ για τα γούστα μας. Σε καλή άσφαλτο, έχει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και σου εμπνέει εμπιστοσύνη να κινηθείς γρήγορα. Είναι ουδέτερο και μόνο σε πολύ κλειστά κομμάτια θα συνειδητοποίησης ότι δεν μπορείς να αψηφήσεις του νόμους της φυσικής και το βάρος των 2,4 τόνων. Σε δρόμο με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης, έχει την τάση περισσότερο να γλιστρήσει με τα τέσσερα, παρά να υπερστρέψει, με δεδομένο μάλιστα ότι η κεντρική μονάδα μεταφέρει μεγαλύτερο μέρος της ισχύς στο δρόμο από τους πίσω τροχούς. Σε κάθε περίπτωση, τα ηλεκτρονικά που δεν απενεργοποιούνται πλήρως φροντίζουν γρήγορα να σε επαναφέρουν την τάξη… Πάντως, τις εντυπώσεις κλέβουν τα φρένα, τα οποία έχουν εξαιρετική απόδοση, ενώ η αίσθηση του πεντάλ είναι πολύ καλή για αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.

συμπέρασμα

Το νέο Q6 e-tron επαναπροσδιορίζει τη θέση της Audi στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Με τη χρήση της νέας πλατφόρμας PPE συνδυάζει το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο και την ευρυχωρία, με βελτιωμένη αποδοτικότητα, αλλά και κορυφαία ταχύτητα φόρτισης. Πρακτικά, μπορεί να είναι το ίδιο μοντέλο με την Porsche Macan, αλλά σίγουρα δεν έχει αντίστοιχα δυναμικά χαρακτηριστικά. Είναι ένας all-arounder με κορυφαία ποιότητα κύλισης, που παράλληλα θα σου επιτρέψει να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια, όταν το θελήσεις. Διατηρώντας παράλληλα ακέραιες σταθερές αξίες της μάρκας, όπως ο premium χαρακτήρας και η κορυφαία ποιότητας κατασκευής. Μπορεί η αυτονομία να μην είναι αντίστοιχη με αυτή που περιμέναμε, αλλά είναι σίγουρο, πως η πισωκίνητη έκδοση θα προσφέρει σαφώς πιο χαμηλή κατανάλωση ενέργειας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...