Δοκιμή Alfa Romeo Junior Elettrica: It’s alive!

Ηλεκτρικό compact SUV, με το σήμα της Alfa Romeo. Δεν πρόκειται για αστείο, αλλά για τη νέα Junior που φιλοδοξεί να φέρει μέρος του DNA της μάρκας στην πιο mainstream κατηγορία της αγοράς.

  • -
  • -
Ισχύς156 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Κατανάλωση ενέργειας15,50 kWh/100 km
με μια ματιά

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Alfa Romeo είναι ένα B-SUV, το οποίο ρίχνεται στην αρένα της πλέον ανταγωνιστικής κατηγορίας της ευρωπαϊκής αγοράς. Δοκιμάζουμε την έκδοση με την μπαταρία των 54 kWh και τον ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων και απαντάμε στο βασικό ερώτημα: Είναι γνήσιος εκπρόσωπος της ιταλικής σχολής;

Το συναίσθημα και το πάθος είναι έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες με τις δημιουργίες της Alfa Romeo. Όμως, αυτές δεν αρκούν σήμερα για να φέρουν μία αυτοκινητοβιομηχανία σε… τροχιά κερδοφορίας. Η εμβληματική ιταλική μάρκα αποφάσισε να μπει στο χορό στοχεύοντας στην καρδιά της πιο ανταγωνιστικής και mainstream κατηγορίας της αγοράς. Αυτής των B-SUV. Στόχος των γειτόνων μας είναι να προσελκύσουν καινούργιο και πρωτίστως νεανικό κοινό στη μάρκα. Και ο δούρειος ίππος που θα τους επιτρέψει να εισβάλλουν δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά είναι η νέα Junior. Το πρώτο compact SUV, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Alfa Romeo.

Οι Ιταλοί είχαν το πράσινο φως για να χρησιμοποιήσουν ό,τι διαθέτει σήμερα το Group Stellantis στα εργαστήρια του και επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν γνωστές και δοκιμασμένες λύσεις. Κάπως έτσι, σοφά σκεπτόμενοι αποκαλύψαν και την έκδοση Ibrida, η οποία εφοδιάζεται με το υβριδικό θερμικό σύνολο του Group Stellantis, κλείνοντας το μάτι σε όσους ακόμα δεν νιώθουν έτοιμοι να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Όμως, η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους έγινε με την Elettrica στην έκδοση Speciale, η οποία αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία 54 kWh και τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 156 ίππων.

Αντικειμενικά όμορφη…

Oι Ιταλοί σεφ ξεκίνησαν με την πλατφόρμα e-CMP2 του Group Stellantis, η ίδια στην οποία βασίζονται τα Peugeot 2008, Jeep Avenger, FIAT 600, DS 3, Opel Mokka και εν ολίγοις η… πλειοψηφία του ανταγωνισμού! Το πάτωμα κατέληξε στις εγκαταστάσεις της Alfa Romeo και από εκείνο το σημείο ανέλαβε δράση το Centro Stile. Οι ευρηματικοί Ιταλοί σχεδιαστές άφησαν ελεύθερη τη φαντασία τους και φρόντισαν να δώσουν το στίγμα τους, συνθέτοντας ένα αναμφίβολα θελκτικό σύνολο που ξεχωρίζει. Και δεν είναι υπερβολή, πως ακόμα και ο πιο αυστηρός κριτής, θα μιλήσει με κολακευτικά σχόλια για τις γραμμές της Junior.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε την Alfa Romeo Junior Veloce στο Balocco! [video]

Οι ιδανικές διαστάσεις, με μήκος 4,17 m και πλάτος 1,78 m, της επιτρέπουν να δείχνει συμπαγής και μυώδης. Οι μεγάλοι και τονισμένοι θόλοι της χαρίζουν τον απαραίτητο δυναμισμό, ενώ τα νεύρα στο καπό μοιάζουν ως φυσική συνέχεια της επιβλητικής μάσκας. Το εμπρός μέρος δεν κρύβει τη σύνδεση με το παρελθόν, με το χαρακτηριστικό Scudetto να δεσπόζει, αλλά στην εκμοντερνισμένη του εκδοχή. Μαζί με τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα και τον επιθετικό προφυλακτήρα με τις έντονες ακμές, συνθέτουν ένα ενιαίο στοιχείο που γοητεύει. Αντίστοιχες πινελιές νοσταλγίας παρατηρούμε και στο πίσω μέρος, με τη σχεδίαση της 5ης πόρτας να αντλεί έμπνευση από την αγωνιστική Giulia TZ της δεκαετίας του ’60. Το μόνο σίγουρο είναι πως όσο και να θέλεις, είναι σχεδόν αδύνατο να περάσεις απαρατήρητος στο εσωτερικό της.

Οδηγοκεντρική φιλοσοφία

Το μεσογειακό ταπεραμέντο που χαρακτηρίζει το καλλίγραμμο αμάξωμα διακρίνει και το εσωτερικό, με την ιταλική ευρηματικότητα να κυριαρχεί. Η σχεδίαση της καμπίνας ξεφεύγει από τα καθιερωμένα, αναδύοντας μία αίσθηση δυναμισμού. Το φαρδύ και ψηλό κεντρικό τούνελ διαχωρίζει τη θέση ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, ενώ η κονσόλα που φιλοξενεί την οθόνη αφής των 10,25’’ είναι σαφέστατα στραμμένη προς την πλευρά αυτού που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Ακριβώς από κάτω είναι τοποθετημένοι μία σειρά από φυσικούς διακόπτες που αφορούν βασικές λειτουργίες, στοιχείο που αυξάνει την εργονομία. Βέβαια, κάθε ένα από τα κουμπιά στην καμπίνα είναι ακριβώς ίδιο με αυτό που έχουμε συναντήσει σε άλλα μοντέλα του Group Stellantis. Και ίσως, η ιταλική μάρκα θα μπορούσε να διαφοροποιηθεί, χρησιμοποιώντας έστω για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης DNA τον κλασσικό περιστροφικό επιλογέα.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Θέση οδήγησης
  • Χώρος αποσκευών
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αποδοτικότητα
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά
  • Ξερές αντιδράσεις πίσω άξονα

Βέβαια, στην Alfa Romeo ξέφυγαν από τα καθιερωμένα του Group, διατηρώντας το κλασσικό σχήμα με τις καμπύλες Cannocchiale στο πάνω μέρος του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 10,25’’, αλλά και με το όμορφο τριάκτινο τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη. Λεπτομέρειες που παραπέμπουν σε σπορ κατασκευή. Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής, ως επί το πλείστον έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών, με αποτέλεσμα να μην σου προκαλεί την αίσθηση πως βρίσκεσαι στο εσωτερικό ενός premium μοντέλου. Επιπλέον, δεν δρέπει χωροταξικές δάφνες όσον αφορά την άνεση των επιβατών. Οι εμπρός απολαμβάνουν άφθονο αέρα για το κεφάλι τους, αλλά όσοι περάσουν στην πίσω σειρά καθισμάτων δεν έχουν αρκετό διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα τους. Αντίθετα, πληθωρικός είναι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος έχει χωρητικότητα 400 lt και τοποθετεί τη Junior στο άνω άκρο της κατηγορίας, την ώρα που ιδιαίτερα βολικό αποδεικνύεται το διπλό πάτωμα με τον ειδικό χώρο για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης. Τέλος, υψηλό είναι το τεχνολογικό της υπόβαθρο, αφού εκτός από τις απαραίτητες δυνατότητες συνδεσιμότητας, η Junior ενισχύεται και με την παρουσία της τελευταίας γενιάς των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού της Alfa Romeo.

Στα χνάρια του Group

Η βασική εκδοχή της Elettrica εφοδιάζεται με το ηλεκτρικό σύστημα τελευταίας γενιάς του Group, το οποίο διαθέτει έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα τεχνολογίας «Hybrid Synchronous», όπως και νέα μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 54 kWh. Το συγκεκριμένο συνδυασμό τον έχουμε συναντήσει και στα υπόλοιπα μοντέλα του Group, με την απόδοση του να αγγίζει τους 156 ίππους, όταν η ροπή φτάνει τα 260 Nm. Στην περίπτωση της Junior, οι Ιταλοί υπόσχονται μία μέση κατανάλωση της τάξεως των 15,5 kWh/100 km και αυτονομία 410 χιλιομέτρων σε μικτές συνθήκες. Μάλιστα, στον αστικό κύκλο, αναφέρουν ότι μπορεί να φτάσει έως και τα 590 km. Όσον αφορά την ταχύτητα φόρτισης, τα 100 kW είναι ένα ικανοποιητικό νούμερο και σε ταχυφορτιστή DC μπορεί να αναπληρώσει από το 10% έως το 80% της ενέργειας της σε λιγότερο από 30 λεπτά, ενώ σε wallbox των 11 kW, σχεδόν έξι ώρες είναι αρκετές για μία πλήρη φόρτιση.

Let’s get serious…

Δεν είναι υπερβολή πως η Junior σε προκαλεί με την αισθητική της και από τη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό της θέλεις να διαπιστώσεις κατά πόσο… «δικαιολογεί» τον θυρεό στην εμπρός μάσκα. Η πραγματικότητα είναι πως το ιταλικό B-SUV έχει δύο πρόσωπα. Σαν τον αρχαίο Θεό Ιανό. Και διαφοροποιείται ανάλογα με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης. Με τα Advanced Efficiency και Natural, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι μειωμένη και αντίστοιχα η απόκριση στο γκάζι. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως στο ηλεκτρικό σύστημα της Stellantis, η απόδοση διαφοροποιείται ανάλογα με το drive mode. Είναι χαρακτηριστικό, πως στο Advanced Efficiency, νομίζεις ότι το αυτοκίνητο έχει μπει σε safe mode. Σε κάθε περίπτωση, όμως, αυτό που σε εντυπωσιάζει είναι η χαμηλή κατανάλωση ενέργειας. Σε χαλαρούς ρυθμούς είδαμε μέχρι και 11 kWh/100 km, με την Junior να αποδεικνύεται εξαιρετικά οικονομική. Ακόμα και τις μέρες που οδηγήσαμε σε πιο γρήγορο ρυθμό, δεν είδαμε περισσότερο από 19 kWh/100 km. Μία μέση τιμή της τάξεως των 16 kWh είναι απόλυτα εφικτή, ενώ σίγουρα στην πόλη μπορείς να σημειώσεις ακόμα καλύτερα νούμερα.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Tonale PHEV των 280 ίππων! 

Βέβαια, όλα τα παραπάνω δεν απαντούν στο ερώτημα κατά πόσο αποτελεί γνήσιο γόνο της Alfa Romeo. Σίγουρα, όμως, από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις ότι διαφοροποιείται σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η αρχιτεκτονική που επέλεξαν οι Ιταλοί υιοθετεί γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με τη ρύθμιση της ανάρτησης να είναι σφικτή, διαβάζοντας με λεπτομέρεια το ανάγλυφο του δρόμου. Η αίσθηση δεν είναι ενοχλητική, με εξαίρεση κάποιες εγκάρσιες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων που γίνονται έντονα αισθητές στον πίσω άξονα. Σε γενικότερες γραμμές η ποιότητα κύλισης είναι καλή και διαπιστώνεις ότι η συγκεκριμένη επιλογή στη ρύθμιση της ανάρτησης έχει γίνει με γνώμονα την αίσθηση στο δρόμο. Και η Junior δεν θα σε απογοητεύσει, συνυπολογίζοντας πάντα τη γενικότερη φιλοσοφία και τον προσανατολισμό της.

Με το πρόγραμμα Dynamic η απόκριση στο γκάζι είναι καλή και γραμμική. Δεν έχει την εκρηκτικότητα κατασκευών του είδους, με τη δύναμη να περνάει προοδευτικά στο δρόμο. Τα 9 sec που απαιτούνται για τα πρώτα 100 km/h από στάση αποδεικνύουν έμπρακτα ότι δεν έχει στόχο να βάλει φωτιά στο δρόμο. Όμως, θα ανεβάσει εύκολα χιλιόμετρα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και θα σου επιτρέψει να κινηθείς γρήγορα. Στο Dynamic αλλάζει και η χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης, το οποίο αποκτά βάρος, με την αίσθηση του να είναι καλύτερη από τα περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Κάτι που δεν ισχύει και για το φρένο, το οποίο έχει νεκρό σημείο στο πρώτο πάτημα. Σημειώστε, πως η ανάκτηση ενέργειας δεν ρυθμίζεται, με εξαίρεση την επιλογή B στο κιβώτιο μονής σχέσης, το οποίο δεν επιβραδύνει σε βαθμό που μπορεί να χαρακτηριστεί one pedal.

Τη στιγμή που θα βρεθείς στον επαρχιακό δρόμο, θα εκτιμήσεις δύο στοιχεία. Τη ρύθμιση της ανάρτησης και το βάρος της κατασκευής. Μπορεί τα 1.500 kg να ακούγονται πολλά, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρική κατασκευή. Οι Ιταλοί έκαναν αυστηρή δίαιτα στη Junior και καταλαβαίνεις τη διαφορά στο δρόμο. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μειωμένες και έχει πολύ καλή κατευθυντικότητα. Ανταποκρίνεται προοδευτικά στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης, ενώ το πίσω μέρος δύσκολα θα ελαφρώσει, με εξαίρεση περιπτώσεις που ο συντελεστής πρόσφυσης του οδοστρώματος είναι χαμηλός. Είναι ουδέτερη και μόνο αν υπερβάλλεις στην είσοδο θα διαπιστώσεις πως το εμπρός θα ανοίξει την τροχιά του. Με τον δικό τους τρόπο, οι Ιταλοί κατάφεραν να της χαρίσουν ευχάριστη οδική συμπεριφορά, στοιχείο που ουσιαστικά διαφοροποιεί τη Junior σε σχέση με τον ανταγωνισμό. 

συμπέρασμα

Κάθε μοντέλο της Alfa Romeo έχει ένα μοναδικό χάρισμα. Να σου προκαλεί έντονα συναισθήματα. Και η Juniorτο καταφέρνει με τον τρόπο της. Δεν υπολείπεται έναντι του ανταγωνισμού σε επίπεδο τεχνολογιών, πρακτικότητας και άνεσης. Στο ρινγκ της πλέον ανταγωνιστικής κατηγορίας, και συγκεκριμένα σε αυτό των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, η ιταλική μάρκα ρίχνεται στη μάχη με μία δημιουργία που προκαλεί με την αποδοτικότητα της, αλλά πολύ περισσότερο με τη θελκτική της σχεδίαση και το χαρακτήρα της. Και μάλιστα με τιμή εκκίνησης τα 28.900 €, που συνοδεύονται από πλούσιο εξοπλισμό και δεν την τοποθετούν στη σφαίρα της ηλεκτρικής φαντασίας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...