Δοκιμή Leapmotor C10 - Στοχευμένο!
Με το αμιγώς ηλεκτρικό C10, η Leapmotor κάνει την είσοδο της στην ανταγωνιστική κατηγορία των D-SUV δίνοντας έμφαση στην άνεση, την ευρυχωρία και το εξαιρετικό τεχνολογικό υπόβαθρο.
- -
- -
με μια ματιά
Το C10 είναι το κορυφαίο μοντέλο στη γκάμα της Leapmotor! Το αμιγώς ηλεκτρικό D-SUV της κινεζικής εταιρείας αποδίδει 218 ίππους και υπόσχεται αυτονομία 420 km. Κρυμμένος άσσος στο μανίκι του η τιμή εκκίνησης, με τα 30.000 € να το καθιστούν εξαιρετικά συμφέρουσα επιλογή αν συνυπολογίσουμε τον υπερπλήρη εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης.
Όταν το 2015 η Leapmotor άνοιξε το πρώτο κεφάλαιο στην ιστορία της, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ποια θα ήταν η συνέχεια. Μετά από σχεδόν μία δεκαετία η κινεζική εταιρεία είναι η 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα, στα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in μοντέλα! Και κάπου εκεί, η φιλόδοξη εταιρεία αποφάσισε να κάνει την είσοδο της και στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά όχι μόνη της. Το Group Stellantis επένδυσε και απόκτησε το 21% της εταιρείας και σήμερα τα μοντέλα της Leapmotor δεν εισάγονται από την Κίνα, αλλά κατασκευάζονται στη γηραιά ήπειρο, χρησιμοποιώντας μάλιστα και τεχνολογία του κολοσσού Stellantis. H κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία πραγματοποίησε προσφάτως την είσοδο της και στην ελληνική αγορά, προσφέροντας δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Το Τ03 είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο συγκαταλέγεται ανάμεσα στα φθηνότερα μοντέλα της αγοράς! Η δεύτερη επιλογή από τη γκάμα της Leapmotor είναι το C10. Ένα όμορφο SUV, με έμφαση στην άνεση και την ευρυχωρία, το οποίο τοποθετείται ξεκάθαρα στην κατηγορία των D-SUV. Η σχέση τιμής / αξίας είναι ένα από τα ισχυρά χαρτιά που καταθέτει απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό, έχοντας πάντα κρυμμένο άσσο στο μανίκι του τη συμμαχία με το Group Stellantis.
Χωρίς να προκαλεί…
Πολλές φορές οι καθαρές και λιτές γραμμές είναι αρκετές για να προκαλέσουν ένα θελκτικό σχεδιαστικά αποτέλεσμα. Το C10 δεν προκαλεί με εξεζητημένες σχεδιαστικές επιλογές και λύσεις, καταφέρνοντας να δείχνει συμπαγές και επιβλητικό. Σε αυτό παίζει ρόλο και το μήκος του αμαξώματος, το οποίο αγγίζει τα 4,8 m, όταν το πλάτος είναι ακριβώς 1.900 mm! Το εμπρός αεροδυναμικό μέρος ξεχωρίζει με τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τα οποία δένουν αρμονικά με την κλειστή μάσκα. Το πίσω μέρος δείχνει πιο ογκώδες, αλλά σε κάθε περίπτωση το C10 καταφέρνει και δείχνει σύγχρονο, μοντέρνο, χωρίς να προκαλεί με την παρουσία του. Επιπλέον, μία σειρά από έξυπνες λύσεις, όπως οι κρυφές χειρολαβές για τις πόρτες, αλλά και το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου μόλις ακουμπήσεις την κάρτα στον καθρέφτη, του χαρίζουν αναβαθμίζουν το τεχνολογικό του προφίλ, παραπέμποντας στα μοντέλα της Tesla.
Τεχνολογική υπεροχή
Η μίνιμαλ αισθητική και η απλότητα, σε συνδυασμό με το ψηφιακό περιβάλλον, είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το εσωτερικό. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή τους είναι πολύ καλή, ικανοποιώντας και τον πλέον απαιτητικό. Η καθαρή σχεδίαση της καμπίνας και η παντελής απουσία φυσικών διακόπτων, σημαίνει πως όλες οι λειτουργίες του C10 πραγματοποιούνται μέσω της οθόνης αφής υψηλής ευκρίνειας των 14,6 ιντσών. Και όταν λέμε όλες, εννοούμε όλες! Μέχρι και η ρύθμιση για τους καθρέφτες… Τα γραφικά είναι πολύ καλά, ενώ γρήγορη είναι και η ταχύτητα απόκρισης στις εντολές, αν και χρειάζεται ένα μικρό χρονικό διάστημα προσαρμογής μέχρι να βρεις που βρίσκεται η κάθε λειτουργία. Ένα ακόμα στοιχείο που εντυπωσιάζει και σίγουρα κάνει εξαιρετικά ευχάριστη την παραμονή στο εσωτερικό του C10, είναι η πανοραμική οροφή με εμβαδό σχεδόν 2,1 m!
Δείτε ακόμη: Τα δέκα φθηνότερα αυτοκίνητα στην Ελλάδα
Βέβαια, το κύριο χαρακτηριστικό της καμπίνας του C10 είναι η σημαντική ευρυχωρία. Το μεταξόνιο που ξεπερνάει τα 2,8 μέτρα και το επίπεδο πάτωμα εκτοξεύουν την άνεση των επιβατών. Είναι χαρακτηριστικό πως πολύ εύκολα μπορούν να βολευτούν τρεις ενήλικες στην πίσω σειρά καθισμάτων, απολαμβάνοντας άφθονο αέρα για τα γόνατα, αλλά και το κεφάλι τους. Αντίθετα, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι μέτρια και φτάνει τα 435 lt, διαθέτοντας δεύτερο πάτωμα που χρησιμεύει για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης. Στην περίπτωση που αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα του διαθέσιμου χώρου αποσκευών σκαρφαλώνει στα 1.410 lt.
Η δημιουργία ενός πολυτελούς περιβάλλον στην καμπίνα των επιβατών υποστηρίζεται από το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού. Από τη βασική έκδοση Style είναι εφοδιασμένο με πληθώρα τεχνολογιών, περιλαμβάνοντας στοιχεία όπως η μεγάλη οθόνη αφής και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, Wi Fi, σημείο ασύρματης φόρτισης κινητού, online σύστημα πλοήγησης, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός με αντλία θερμότητας, Full LED προβολείς, μέχρι και η πανοραμική ηλιοροφή με εμβαδό 2,1 m! Αντίστοιχα πληθωρικός είναι εξοπλισμός ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, ο οποίος περιλαμβάνει στη βασική έκδοση 16 συστήματα ADAS, και όλα αυτά στα 30.900 €. Είναι χαρακτηριστικό, πως η ακριβότερη κατά μόλις 1.500 € έκδοση Design, προσφέρει επιπλέον δερμάτινες επενδύσεις, θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, ρυθμιζόμενο ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, τροχούς σε διάσταση 20’’ και πίσω φιμέ τζάμια.
Στο πνεύμα της εποχής…
Η Leapmotor έχει εξελίξει η ίδια τα ηλεκτρικά σύνολα και τις μπαταρίες που τροφοδοτούν με ενέργεια τα μοντέλα της. Το C10 υιοθετεί τη νεότερη γενιά της τεχνολογίας Cell-to-Chassis της κινεζικής εταιρίας, η οποία θέλει την μπαταρία να είναι ενσωματωμένη στο πλαίσιο, αυξάνοντας έτσι το επίπεδο ασφάλειας, αλλά και τη στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος. Η μπαταρία είναι τύπου LFP, όπως και στην περίπτωση της BYD, και έχει χωρητικότητα 69,9 kWh. Σύμφωνα με τους τεχνικούς της μάρκας διαχειρίζεται ιδανικά τη θερμότητα, ενώ μπορεί να τροφοδοτήσει με ρεύμα ηλεκτρικές συσκευές με την τεχνολογία V2L. Η Leapmotor αναφέρει ότι το C10 μπορεί να καλύψει 420 km σε μικτές συνθήκες, την ώρα που η αυτονομία εκτοξεύεται στα 574 km στον αστικό κύκλο.
γλυκά
- Ποιότητα
- Ευρυχωρία
- Άνεση
- Αποδοτικότητα
- Τιμή
- Επίπεδο εξοπλισμού
ξινά
- Ταχύτητα φόρτισης
- Χώρος αποσκευών
- Αίσθηση φρένου
Το C10 διατίθεται αποκλειστικά σε μία έκδοση, με τη μπαταρία των 69,9 KWh να δίνει ενέργεια σε ένα σύγχρονο ηλεκτρικό κινητήρα μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 218 ίππων και 320 Nm ροπή. Έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα, από τον οποίο και περνάει η δύναμη στο δρόμο. Τα νούμερα μπορεί να μην ακούγονται εντυπωσιακά, αφού είναι δεδομένο πως στην εποχή των ηλεκτρικών οι ιπποδυνάμεις έχουν… ξεφύγει, αλλά σίγουρα η απόδοση του C10 δεν αποτελεί αμελητέα ποσότητα. Μάλιστα, οι τεχνικοί της Leapmotor υπόσχονται ότι μόλις 7,5 sec είναι αρκετά για να ολοκληρώσει τη διαδικασία του 0-100 km/h! Στην πράξη, δεν έχει την εκρηκτικότητα που έχουμε συνηθίσει από άλλα ηλεκτρικά μοντέλα. Ακόμα και αν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport η επιτάχυνση είναι γραμμική και προοδευτική, χωρίς να συνοδεύεται από ξέσπασμα ισχύος, καταφέρνοντας να κινήσει το C10 σβέλτα. Η γενικότερη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, σου περνάει και το πρώτο μήνυμα αναφορικά χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το οποίο έχει στόχο να είναι φιλικό προς το χρήστη.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Leapmotor T03
Στοιχείο που γίνεται ξεκάθαρο από το ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης, το μέτριο σε αίσθηση πεντάλ φρένου, αλλά και τη λειτουργία της ανάρτησης. Η ρύθμιση της ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και τη σωστή διαχείριση των αντιδράσεων του αμαξώματος. Δεν είναι σκληρή, αλλά ούτε τόσο μαλακή όσο σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού. Κύριο μέλημα του C10 είναι η άνεση, τομέας στον οποίο τα καταφέρνει πολύ καλά, ακόμα και στους κακούς ελληνικούς δρόμους. Σε συνθήκες πίεσης διαπιστώνεις πως το αμάξωμα θα πάρει κλίσεις, χωρίς όμως να σε τρομάξει. Γενικότερα είναι φιλικό και προβλέψιμο, ενώ σε οδόστρωμα με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης, αν απενεργοποιήσεις το σύστημα ευστάθειας είναι σχετικά εύκολο να προκαλέσεις υπερστροφή ισχύος. Αν και σίγουρα πρόκειται για… συμπεριφορά, που δεν ταιριάζει στο χαρακτήρα του μοντέλου. Αυτό που ενοχλεί περισσότερο είναι η λειτουργία και η παρέμβαση των συστημάτων υποβοήθησης, η οποία μπορεί να προκαλέσει εκνευρισμό. Οι ηχητικές ειδοποιήσεις είναι συνεχείς και μάλιστα κάποιες φορές δεν προλαβαίνεις να καταλάβεις τι έχεις κάνει λάθος…
Όσον αφορά την κατανάλωση ενέργειας, όπως αναφέραμε και παραπάνω το C10 μπορεί να καλύψει στα χαρτιά 424 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, νούμερο το οποίο μπορεί να αυξηθεί στα 574 αν κινείσαι στην πόλη. Στην πράξη σε μικτές συνθήκες μπορείς να διανύσεις γύρω στα 350 km, ενώ αν κινηθείς στην πόλη, το νούμερο μπορεί να αυξηθεί σημαντικά. Σε κάθε περίπτωση, στην αποδοτικότητα του συνόλου βοηθάει το σύστημα ανάκτησης, με το κινέζικο SUV να διαθέτει και λειτουργία one pedal. Όμως, μειονέκτημα στην περίπτωση του C10 αποτελεί η χαμηλή ταχύτητα φόρτισης, η οποία ανέρχεται μόλις στα 84 kW σε DC και στα 6,6 kW μέσω του on-board φορτιστή AC. Αυτά τα νούμερα είναι αρκετά χαμηλά για τα σημερινά δεδομένα, με το κινέζικο SUV να χρειάζεται 30 λεπτά για να ανανεώσει την ενέργεια του από το 30% στο 80%, ενώ σε wallbox απαιτούνται 12 ώρες για μία πλήρη φόρτιση.
συμπέρασμα
H Leapmotor μας συστήθηκε με δύο σύγχρονα και αποδοτικά μοντέλα, έχοντας στόχο να προσφέρει δύο προσιτές λύσεις στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Το C10 έχει σκληρό ανταγωνισμό, αλλά με όπλο του την εξαιρετική ευρυχωρία, το πολύ καλό τεχνολογικό του υπόβαθρο και τον υπερπλήρη εξοπλισμό από τη βασική έκδοση και σε λογικό κόστος, αποτελεί μία ολοκληρωμένη και εν τέλει προσιτή πρόταση στην κατηγορία. Και έχοντας πάντα κρυμμένο άσσο στο μανίκι, τη συνεργασία με τον Όμιλο Stellantis. Με ό,τι συνεπάγεται αυτό….
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ