Δοκιμή Citroen C3 1.2 Turbo 100 PS: Crisis management

Η απειλή που δέχεται η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αντιμετωπίζεται μόνο με ολοκληρωμένα και to the point μοντέλα όπως το νέο Citroen C3, το οποίο δοκιμάζουμε στην βενζινοκίνητη εκδοχή των 100 ίππων.

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)128,0 gr/km
με μια ματιά

Το νέο Citroen C3 κόβει τους δεσμούς με την προηγούμενη γενιά του. Σήμερα, θυμίζει SUV αλλά δεν συστήνεται ως τέτοιο, ενώ ο δείκτης value for moneyδείχνει υψηλότερος από ποτέ. Πρόκειται για μια περίπτωση… καταδικασμένης επιτυχίας, λόγω ουσίας αλλά και σωστής τιμολογιακής τοποθέτησης που θα πρέπει να ανοίξει τα μάτια στον ανταγωνισμό.

Το Citroen C3 ποτέ δεν ήταν ένα συμβατικό αυτοκίνητο πόλης. Φυσικά, βρισκόταν στον «στίβο» των supermini, όμως η γαλλική μάρκα δεν δίστασε ποτέ να ακολουθήσει έναν διαφορετικό δρόμο για το μοντέλο της. Μετά τις δύο πρώτες γενιές, με το χαρακτηριστικό, στρογγυλό -σχεδόν σαν αυγό- σχήμα τους, η τρίτη έφερε πιο τετράγωνη λογική μαζί με τα ιδιαίτερα AirBumps που είχαν γίνει μόδα στην γκάμα της εταιρείας, αλλά και λίγο πιο ψηλή σιλουέτα που ίσως, υπό προϋποθέσεις, «έφερνε» σε crossover. Σήμερα, η τέταρτη ανατρέπει και πάλι τα δεδομένα και μας συστήνεται με έναν εντελώς boxy σχεδιασμό, SUV χαρακτηριστικά, αλλά supermini στόχευση. Και κυρίως, με τιμή που ανταποκρίνεται στην κατηγορία B, θέτοντας ψηλά το value for money.

Έχει χαρακτήρα

Υιοθετώντας μια ολοκαίνουργια σχεδιαστική προσέγγιση, το Citroen C3 ξεχωρίζει με την αισθητική του. Η boxy λογική δένει με τις καμπύλες, τα ευφάνταστα φουσκώματα και την ψηλή σιλουέτα, δημιουργώντας ένα σύνολο που κατά κοινή ομολογία, αρέσει. Αν και η μάρκα δεν το κατατάσσει σε κάποια υποκατηγορία των SUV, τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά στους θόλους και το πάτωμα, οι ράγες οροφής και τα σχεδόν 19 cm απόστασης από το έδαφος, έχουν αντίθετη άποψη. Σε κάθε περίπτωση οι διαστάσεις είναι συγκρατημένες με μήκος στα 4.015 mm, πλάτος 1.755 mm και ύψος 1.577 mm, με μεταξόνιο στα 2.540 mm. Οι λεπτομέρειες που ξεχωρίσαμε είναι τα τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα LED (στην έκδοση MAX της δοκιμής), το νέο σήμα της Citroen και η ευχάριστη διχρωμία με μπλε χρώμα αμαξώματος-λευκή οροφή.

Στη σωστή κατεύθυνση

Χωρίς περιττές προσπάθειες εντυπωσιασμού, το Citroen C3 διαθέτει μια ιδιαίτερα φιλόξενη καμπίνα. Αρχίζοντας από τα βασικά, τα καθίσματα Advanced Comfort (από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού και άνω) παρέχουν εξαιρετικό επίπεδο άνεσης με πλούσιο αφρώδες υλικό που κρατά ξεκούραστο το κορμό των επιβατών. Με αντίτιμο, όμως, την ελλιπή πλευρική στήριξη. Η θέση οδήγησης θυμίζει κάτι από… Peugeot με το μικρό τιμόνι και τη θέα του πίνακα οργάνων πάνω από τη στεφάνη (και όχι μέσα από αυτή). Παρόλα αυτά, αναγνωρίζουμε ότι η προσπάθεια της Citroen είναι καλύτερη και οι ενδείξεις δεν κρύβονται κατά την οδήγηση, όπως συχνά συμβαίνει σε μοντέλα της «αδελφής» εταιρείας.

Αυτό οφείλεται κυρίως στο λεπτό καντράν που περιλαμβάνει τις βασικές ενδείξεις (από τον οποίο απουσιάζει πάντως το στροφόμετρο). Επιπλέον, ο οδηγός απολαμβάνει κορυφαία ορατότητα, με μοναδική πιθανή εξαίρεση προς τα πίσω και δεξιά, λόγω της σχετικά φαρδιάς τρίτης κολόνας. Σε πολύ υψηλό επίπεδο βρίσκουμε και τον δείκτη πρακτικότητας. Το ταμπλό δύο επιπέδων δημιουργεί αρκετά ράφια αποθήκευσης και σε συνδυασμό με τις θήκες της κονσόλας, αλλά και τις μεγάλες «τσέπες» στις πόρτες, εξυπηρετούν σημαντικά στην καθημερινότητα. Τα “happy tags” όπως τα ονομάζει η Citroen, στα υποβραχιόνια των θυρών δίνουν έναν νεανικό και fun χαρακτήρα, ενώ το μικρό τιμόνι εξυπηρετεί στις αστικές διαδρομές, περιορίζοντας τις κινήσεις των χεριών και την… προσπάθεια του οδηγού.

Η έκδοση που δοκιμάζουμε (ΜΑΧ) διαθέτει και μεγάλη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών στον κορυφή της κεντρικής κονσόλας, στην οποία αναγνωρίζουμε την απλότητα στη χρήση, τα λίγα αλλά πολύ βολικά μενού, την υποστήριξη ασύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay και την πολύ γρήγορη απόκριση στις εντολές που απλοποιεί τη χρήση. Αν διέθετε και περιστροφικό χειριστήριο για την αυξομείωση της έντασης (και όχι χειριστήριο αφής), θα ήταν τέλεια! Να αναφέρουμε ωστόσο πως εκτιμήσαμε αφάνταστα τη χρήση ανεξάρτητων χειριστηρίων για τον κλιματισμό, αφού ευτυχώς οι Γάλλοι τεχνικοί δεν τις ενσωμάτωσαν στην οθόνη, όπως στα πιο πολλά Citroen.

Κανένα παράπονο δεν «σηκώνει» ούτε ο τομέας των διαθέσιμων χώρων. Τέσσερις ενήλικοι χωράνε με περίσσεια άνεση στην καμπίνα και οι πίσω απολαμβάνουν κορυφαίο αέρα για τα γόνατα, όπως και το κεφάλι τους. Σε αυτό συμβάλλει το ψηλό αμάξωμα, όπως και η χωροταξική εκμετάλλευση του μεταξονίου με αποτέλεσμα στις πίσω θέσεις να βολεύονται επιβάτες με ύψος 2 μέτρων χωρίς γκρίνια. Ο χώρος αποσκευών των 328 lt είναι αρκούντως ικανοποιητικός με δεδομένο και το σημαντικό ύψος του. Πάντως, θα μπορούσε στο κάτω μέρος να φιλοξενεί ρεζέρβα, αφού σε αυτή την έκδοση δεν υπάρχει μπαταρία υβριδικού συστήματος να περιορίζει τον διαθέσιμο χώρο.

Τέλος να αναφέρουμε ότι στην καμπίνα του Citroen C3 κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά σε όλες τις επιφάνειες. Δεν υπάρχουν καθόλου μαλακές επενδύσεις, οι οποίες μάλλον δεν θα λείψουν και συγκεκριμένα για τρεις λόγους. Πρώτον, ο χαρακτήρας του μοντέλου αποστασιοποιείται από περιττές για την κατηγορία πολυτέλειες. Δεύτερον, τα σκληρά πλαστικά που χρησιμοποιούνται ικανοποιούν και με το παραπάνω σε ποιότητα και αίσθηση και τρίτον, υπάρχουν υφασμάτινες φάσες σε σημεία όπως το κεντρικό τμήμα του ταμπλό και τα υποβραχιόνια των θυρών που «σπάνε» τη μονοτονία.

Ικανό από τη βάση

Η γκάμα κινητήρων του Citroen C3 «ανοίγει» με τον τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων με απόδοση 100 PS και 205 Nm. Αυτό είναι και το σύνολο του αυτοκινήτου δοκιμής, σε συνδυασμό με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο. Το ελαστικό πρόσωπό του από χαμηλά, αποδεικνύεται ιδανικός συνδυασμός για το μοντέλο και δεν γίνεται καμία παραχώρηση σε επίπεδο ισχύος, κάτι που δεν είναι δεδομένο για τις βασικές εκδόσεις στην κατηγορία B. Η επιτάχυνση που προσφέρει κρίνεται ως ζωηρή για το είδος του και οι επιδόσεις, τίμιες, με το 0-100 km/h να πραγματοποιείται  σε 10,6 sec και η τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Χαρακτήρας
  • Ευελιξία
  • Κινητήρας
  • Κύκλος στροφής
  • Ορατότητα
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός (έκδοση MAX)
  • Τιμή
ξινά
  • Εξοπλισμός (έκδοση YOU)
  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων
  • Έλλειψη στροφόμετρου

Να σημειώσουμε ότι ανήκει στη νέα γενιά κινητήρων του ομίλου Stellantis, κάτι που σημαίνει ότι ο εμβαπτιζόμενος στο λάδι του κινητήρα ιμάντας χρονισμού που προκαλούσε τα γνωστά πλέον ζητήματα αξιοπιστίας, έχει αντικατασταθεί από καδένα. Το σύνολο διακρίνεται για την αρκετά πολιτισμένη λειτουργία και τους ελάχιστους κραδασμούς που παράγει. Η απόκριση στο δεξί πεντάλ είναι καλή και η κατανάλωση λογική, με τη μέση τιμή στη διάρκεια της δοκιμής μας να είναι στα 7 λίτρα ανά 100 km με κύριο πεδίο δράσης την πόλη. Στον αυτοκινητόδρομο το άστρωτο Citroen C3 της δοκιμής μας (το παραλάβαμε με μόλις 10 km στο οδόμετρο) έπεσε με ευκολία στα 5,5 lt ανά 100 km χωρίς προσπάθεια, ωστόσο θεωρούμε ότι ένας στρωμένος κινητήρας θα φέρει καλύτερα αποτελέσματα. Κυρίως στον μεικτό κύκλο και τις εντός πόλης διαδρομές. Αργότερα θα προστεθεί ακόμη ένα Hybrid μοντέλο στην γκάμα του Citroen C3 με επίσης 100 PS, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση.

«Σφραγίδα» Citroen

Η νέα γενιά του Citroen C3 δεν βασίζεται στη γνωστή πλατφόρμα CMP του ομίλου Stellantis (Peugeot 208, Opel Corsa, Opel Mokka, Peugeot 2008, Jeep Avenger, Alfa Romeo Junior κ.ά) αλλά στην πλατφόρμα Smart Car Platform, πάνω στην οποία θα δούμε κι άλλα μοντέλα στο άμεσο μέλλον (Citroen C3 Aircross, Opel Frontera, Fiat Grande Panda κ.ά.). Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο που οδηγούμε με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα, η οποία εστιάζει στο βελτιωμένο value for money, τόσο σε μοντέλα με θερμικό κινητήρα, όσο και σε αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα. Το πρώτο πράγμα που εισπράττεις πίσω από το τιμόνι του νέου Citroen C3 είναι η κορυφαία άνεση, τομέας-σημαία της γαλλικής φίρμας εδώ και δεκαετίες. Χρησιμοποιεί συμβατική ανάρτηση με διάταξη McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ωστόσο η τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions, με υδραυλικά bump-stops στα αμορτισέρ, προσδίδει κορυφαία διαχείριση των κακοτεχνιών του δρόμου και θυμίζει τη λειτουργία ακριβότερων αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας. Ουσιαστικά, τα αμορτισέρ έχουν δύο «μαξιλάρια» στα άκρα των διαδρομών του που αποτρέπουν το χαρακτηριστικό κοπάνημα όταν εξαντληθεί η διαδρομή. Μαζί με τα καθίσματα Advanced Comfort που διαθέτουν πλούσια γέμιση, το αποτέλεσμα είναι ανώτερο των προσδοκιών.

Εντός πόλης το Citroen C3 ξεχωρίζει με τον μικρό κύκλο στροφής του. Το τιμόνι κόβει πολύ διευκολύνοντας τις μανούβρες, οι συμπαγείς διαστάσεις δεν προβληματίζουν στο παρκάρισμα και η ψηλή θέση οδήγησης εξασφαλίζει την απαραίτητη ορατότητα. Παράλληλα, το σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβλητή υποβοήθηση καθιστά παιχνίδι την οδήγηση με χαμηλές ταχύτητες, δείχνοντας ότι το γαλλικό μοντέλο είναι κατασκευασμένο πρώτα και κύρια για χρήση εντός αστικού ιστού. Εκτός αυτού, το μοτέρ ανταποκρίνεται πολύ καλά και δεν του λείπει η δύναμη σε κανένα σενάριο. Το τιμόνι αποκτά περισσότερο βάρος και η ανάρτηση, επιτρέπει μεν κάποιες κλίσεις, αλλά όχι τόσο έντονες που να προβληματίζουν. Φυσικά, το C3 δεν απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα fun to drive μοντέλο, στοιχείο πολύ λογικό κρίνοντας από τον χαρακτήρα του. Αν πιεστεί το αμάξωμα θα πάρει κλίσεις και το μπροστινό μέρος έχει την τάση να ανοίξει την τροχιά του. Όμως, η επέμβαση του ESP την εξουδετερώνει και η κατάσταση εξομαλύνεται γρήγορα. Στον αυτοκινητόδρομο το C3 εμφανίζεται σταθερό και ασφαλές. Η μεγάλη πλαϊνή επιφάνεια δεν το καθιστά ευπαθές σε πλευρικούς ανέμους, όμως ο αεροδυναμικός θόρυβος θα κάνει την εμφάνισή του από τα 120 km/h και άνω.

Cash out

Η δοκιμή του νέου Citroen C3 μας απέδειξε ότι υπάρχουν τρόποι να κατασκευαστούν ολοκληρωμένα και προσιτά αυτοκίνητα, ακόμη και σήμερα. Ο value for money χαρακτήρας σε καμία περίπτωση δεν μεταφράζεται σε… «φθηνιάρικο» για το νέο C3. Το αντίθετο μάλιστα, αφού καταφέρνει να προσφέρει όλα όσα πραγματικά χρειάζεται κάποιος, χωρίς να απαιτείται μια περιουσία για να αποκτηθεί. Οι τιμές ξεκινούν από τις 16.900 ευρώ (με προωθητική ενέργεια) για την έκδοση των 100 PS στο επίπεδο εξοπλισμού YOU. Υπάρχουν κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό, όμως οι εκδόσεις PLUS και MAXδιατηρούν πολύ καλή αναλογία τιμής-αξίας χωρίς το κόστος να ξεφεύγει σημαντικά (18.900 και 19.900 ευρώ, αντίστοιχα, με προωθητική ενέργεια).

συμπέρασμα

Το νέο Citroen C3 «τολμάει» την αλλαγή και μπαίνει σε crossover μονοπάτια που μόνο ευεργετικά στοιχεία φέρνουν στον χαρακτήρα του, τόσο στο χρηστικό κομμάτι (ύψος καμπίνας, απόσταση από το έδαφος) όσο και στο ενδιαφέρον, αφού όπως και να το κάνουμε, οτιδήποτε μοιάζει με SUV κερδίζει και την προτίμηση των αγοραστών. Παίζοντας έξυπνα με τις ισορροπίες γύρω από τον νεανικό χαρακτήρα και την προσιτή τιμή, το νέο C3 βρίσκει τον τρόπο να σε κερδίσει. Λογικό, αφού χτυπάει διάνα στα βασικά ζητούμενα: την άνεση, την ευελιξία, την πρακτικότητα, την εμφάνιση, τον κινητήρα και βέβαια, το κόστος. Τέτοια αυτοκίνητα χρειάζεται η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Για να αντιμετωπίσει πάσης φύσεως «απειλές», αλλά και να δώσει ρεαλιστικές λύσεις στους υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτων!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...