Δοκιμή Ford Mustang Dark Horse - Το μαγικό 7
Ποτέ άλλοτε τα πράγματα δεν ήταν τόσο εύκολα για την Mustang στην ευρωπαϊκή αγορά όσο είναι σήμερα με την εντυπωσιακή, από κάθε άποψη, Dark Horse.
- -
- -
με μια ματιά
Η καλύτερη Mustang -από κάθε άποψη- όλων των εποχών, φέρει την υπογραφή Dark Horse και κρύβει κάτω από το μακρύ καπό της έναν ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα 5,0 lt, ο οποίος μεταφέρει τη θηριώδη ισχύ των 454 ίππων του στους πίσω τροχούς.
Λένε, ότι η τελειότητα έρχεται όταν επιμένεις για κάτι που οι άλλοι θεωρούν ακατόρθωτο. Αντιπροσωπεύοντας την τέχνη των pony cars στην απόλυτη εφαρμογή τους και με την αυτοπεποίθηση που πηγάζει μέσα από μια διαδρομή 60 ετών στην αφρόκρεμα του αμερικανικού γίγνεσθαι, η Mustang της Ford, στην 7η πλέον γενιά της μπορεί να υπερηφανεύεται ότι αγγίζει… την τελειότητα.
Ειδικά, η έκδοση Dark Horse, πετυχαίνει κάτι που φάνταζε ακατόρθωτο πριν από μερικά χρόνια. Να προσφέρει στο «μεγαλωμένο» με οδηγοκεντρικά sports car ευρωπαϊκό κοινό, έναν ισάξιο αντίπαλο. Που παρότι γαλουχημένος μέχρι το μεδούλι στην αμερικανική κουλτούρα, αποδεικνύεται το ίδιο «αυθεντικός», με τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές του.
Μπρουτάλ σε κάθε της λεπτομέρεια
Οι παντοτινοί αντίπαλοί της Mustang, είτε στην pony car εποχή του μοντέλου είτε στην μετεξέλιξη του ως muscle car, μοιάζουν να έχουν ρίξει λευκή πετσέτα. Για να μη φανώ υπερβολικός, θα διορθώσω τη φράση μου λέγοντας ότι μοιάζουν, αρκετά… μπερδεμένοι.
Η μεν Camaro της Chevy, βρίσκεται εδώ και 10 σχεδόν χρόνια στην 6η της γενιά και κανείς δε γνωρίζει τι μέλλει γενέσθαι, ενώ το Charger της Dodge, στην τελευταία του εκδοχή, απέκτησε και αμιγώς ηλεκτρική version.
Η Ford, δεν έβαλε (ακόμα) μπαταρίες στο θρυλικό της μοντέλο, παίζοντας το παιχνίδι λίγο πιο έξυπνα από τους αντιπάλους της. Παρουσιάζοντας, ένα ηλεκτρικό SUV με το όνομα Mustang (Mach-E), ευελπιστώντας, ότι η κίνηση της αυτή θα «χτυπούσε» στο συναίσθημα τους φανατικούς αγοραστές του μοντέλου. Ευτυχώς, η αμερικανική φίρμα, έμεινε μόνο στο όνομα διατηρώντας τις απαραίτητες «αποστάσεις» από την κουπέ και βενζινοαίματη εκδοχή…
Μεταξύ μας, οποιαδήποτε άλλη κίνηση, θα ισοδυναμούσε με αυτοκτονία. Δε χρειάζεται να δει κανείς τις πωλήσεις για να το καταλάβει αυτό. Αρκεί να ρίξει μια ματιά στην ίδια τη Mustang. Τη σωστή. Την κουπέ. Με τα γυμνασμένα καπούλια και το μακρύ καπό, που κρύβει στα ενδότερα του έναν ατμοσφαιρικό, με πολλά κυβικά V8 κινητήρα, ο οποίος μεταφέρει τη πλούσια ισχύ του, στους πίσω τροχούς…
Εάν αυτές οι γραμμές και αυτό το στυλ δεν αποπνέουν παραδοσιακή «αμερικανίλα» τότε… Η δε έκδοση Dark Horse, η ανφάν γκατέ ουσιαστικά της γκάμας, προσθέτει το κερασάκι στην τούρτα της απόλαυσης. Σε οπτικό και τεχνικό επίπεδο.
Με σκούρα φωτιστικά σώματα (LED φυσικά), με γυαλιστερή μαύρη μάσκα και βαμμένους αεραγωγούς στο καπό, με μεγάλες εισαγωγές αέρα, με χαμηλότερα πλαϊνά μαρσπιέ, με σταθερή πίσω αεροτομή σε σχήμα λεπίδας, με αγωνιστικό διαχύτη και με τετραπλές μαύρες «μπούκες» για την εξάτμιση (με ενεργά κλαπέτα), θέλοντας και μη, όχι μόνο θα την προσέξεις αλλά θα μείνεις να την χαζεύεις με ένα χαμόγελο ζωγραφισμένο στο πρόσωπο.
Αντίστοιχα εντυπωσιακή είναι και η εικόνα στην καμπίνα. Το μάτι θέλοντας και μη θα εστιάσει πρωτίστως στη μεγάλη κυρτή επιφάνεια που φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,4’’ καθώς και το σύστημα πολυμέσων SYNC4 με οθόνη αφής 13,2’’.
Η υπολογιστική ισχύς του συστήματος SYNC 4, είναι δύο φορές ταχύτερη σε σχέση με το παρελθόν, υποστηρίζει σύνδεση 5G για real time δεδομένα κυκλοφορίας, ενώ εξυπακούεται πως συνδέεται ασύρματα με έξυπνες κινητές συσκευές Android Auto και Apple CarPlay.
Ο πίνακας οργάνων προσφέρει ποικίλες δυνατότητες παραμετροποίησης, μέχρι και ρετρό διάταξη, έχει όμορφα γραφικά και χρώματα, με την πληροφορία που μεταφέρει στον οδηγό να χαρακτηρίζεται ως υπέρ-πλήρης! Για να έχετε μια καλύτερη εικόνα, ο οδηγός της Mustang Dark Horse μπορεί ανά πάσα στιγμή να «λάβει» τα απαραίτητα δεδομένα ακόμα… και για τη θερμοκρασία στους κυλίνδρους.
Κάθεσαι στα άνετα μπάκετ καθίσματα (θα ήθελα καλύτερη πλευρική στήριξη), νιώθεις κοντά στο έδαφος, όπως πρέπει άλλωστε σε μια σπορ κουπέ κατασκευή, ρυθμίζεις κατά το δοκούν τη θέση, απασφαλίζεις πιέζοντας προς τα κάτω το αγωνιστικό χειρόφρενο (ασφαλίζει όταν πατάς φρένο), «γραπώνεις» με τη παλάμη του χεριού τη σφαιρική λαβή (από τιτάνιο) του επιλογέα ταχυτήτων και είσαι έτοιμος… για δράση.
Με σφραγίδα γνησιότητας
Σημείο αναφοράς για μία ακόμη φορά, όπως συνέβαινε βασικά από την πρώτη γενιά του μοντέλου, είναι ο V8 ατμοσφαιρικός κινητήρας. Στην περίπτωση μας 5λιτρος. Και ο ισχυρότερος στα χρονικά του μοντέλου.
Ο γνωστός… «Coyote» V8 κινητήρας διπλού ψεκασμού, φέρει νέο στρόφαλο, ενισχυμένους εκκεντροφόρους, σφυρήλατες μπιέλες και διπλή πεταλούδα, προσφέροντας απλόχερα, 454 ίππους στις 7.250 rpm, με 540 Nm στις 5.100 rpm. Στην Ευρώπη αυτές οι τιμές, λόγω ρύπων, διότι στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού η Mustang Dark Horse αποδίδει 500 ίππους…
Σημειώστε επίσης ότι η «απόλυτη» Mustang, φέρει μπλοκέ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen, ένα βοηθητικό ψυγείο λαδιού για τον κινητήρα, ένα πιο ελαφρύ ψυγείο με βελτιωμένο σύστημα διαχείρισης της θερμότητας και σύστημα ενεργής ανάρτησης MagneRide.
Υπάρχουν επίσης δύο επιλογές κιβωτίου. Είτε χειροκίνητο 6άρι είτε αυτόματο 10άρι. Ήμασταν τυχεροί γιατί στα χέρια μας έπεσε η manual έκδοση με το 6άρι της Tremec (TR-3160 σε αντίθεση με το Getrag MT-82 της GT), με τις «αγωνιστικές» ενισχύσεις στα γρανάζια για σκληρή χρήση κα αντοχή σε πίστα.
Τα προγράμματα οδήγησης είναι έξι (Normal, Sport, Slippery, Drag, Track και Custom) αφήνοντας το ελεύθερο στον οδηγό να επιλέξει αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες και τα «θέλω»… της στιγμής. Δύναται μάλιστα στο Custom πρόγραμμα, να «παίξεις» σε πολλά «μέτωπα». Για παράδειγμα, μπορείς να ρυθμίσεις το τιμόνι στο Sport, τη σκληρότητα των αμορτισέρ στο Comfort, τον ήχο της εξάτμισης στο Track και τα ηλεκτρονικά… στο off.
Ως γνήσιο sport car βέβαια που σέβεται τον εαυτό του, το «μαύρο άλογο» της Ford προσφέρει και Track Apps, εφαρμογές δηλαδή αποκλειστικά για περιβάλλον πίστας, από μετρήσεις γυρολογίου, μέχρι ελεγχόμενο burn out και πολλά ακόμα.
Δείτε ακόμη: Η Ford Mustang GTD βάζει στο στόχαστρο την 911 GT2 RS
Αρκετά όμως με τις τεχνικές πληροφορίες. Χρήσιμες σίγουρα αλλά η μαγεία κρύβεται στη δράση. Δίνεις ζωή στο 8κύλινδρο μοτέρ και πριν καλά-καλά «κουμπώσεις» την πρώτη σχέση στο εξαιρετικό ως προς την αίσθηση και ακρίβεια μηχανικό σασμάν, το «γουργουρητό» και ο μπάσος ήχος του, σε προϊδεάζουν για το τι πρόκειται να ακολουθήσει.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
- Οδική συμπεριφορά
- Ανάρτηση
ξινά
- Αίσθηση τιμονιού
- Κατανάλωση
Χαϊδεύεις το γκάζι και η αμεσότητα του V8 σε σοκάρει. Αυτό το μοναδικό συναίσθημα μόνο κινητήρες με πολλά κυβικά μπορούν να σου προσφέρουν. Η ροπή είναι παντού. Από τις χαμηλές στροφές μέχρι τον κόφτη σχεδόν στις 7.250 rpm. Ένα μικρό «φίμωμα» που αντιλαμβάνεσαι έως τις 2.000 rpm, πιστεύω οφείλεται στις αυστηρές προδιαγραφές περί ρύπων στην Ευρώπη. Στις Η.Π.Α., βάζω στοίχημα, ότι δε θα υφίσταται αυτή η «παρατήρηση» ούτε για πλάκα...
Ο ήχος είναι μπάσος, δυνατός, ικανός να αναστήσει και νεκρούς. Ειδικά στα modes Sport και Track. Ο δε συνδυασμός με το 6άρι χειροκίνητο σασμάν που σε κάθε κατέβασμα σχέσης κρατά τις στροφές σε μάχιμο σημείο (rev-match), ηχούν στα αυτιά, ως πολεμικό εμβατήριο.
Η Ford δε στάθηκε όμως μονάχα στην καρδιά του κτήνους. Έβαλε το χεράκι της παντού. Τοποθέτησε, για να γίνω πιο συγκεκριμένος, μια νέα ταχύτερη κρεμαγιέρα στο σύστημα διεύθυνσης, με λόγο μετάδοσης 15,5:1. Το τιμόνι της Dark Horse είναι σίγουρα το καλύτερο από κάθε άλλης Mustang αλλά δεν είναι τόσο επικοινωνιακό όσο μιας «M2» και του λείπει η ακρίβεια. Είναι όμως γρήγορο και με βελτιωμένη αίσθηση στα σπορ προγράμματα. Ενδεχομένως αυτό, να είναι και το μοναδικό σημείο του αυτοκινήτου, που να επιδέχονταν βελτίωσης.
Η ανάρτηση από την άλλη, με τις μεγαλύτερες αντιστρεπτικές και τα ενεργά αμορτισέρ, είναι… state of the art. Ξεκάθαρα ευρωπαϊκή σε ρύθμιση και φιλοσοφία, προσφέρει όχι μόνο εξαιρετική απόσβεση αλλά και υψηλού επιπέδου άνεση στο μοντέλο ιδίως, στο Comfort set up της.
Κι αν αυτή την αίσθηση, λίγο έως πολύ, την προσέφερε και η προηγούμενη γενιά της Mustang (S550), η Dark Horse, κατάφερε κάτι που καμία άλλη έκδοση του μοντέλου δεν είχε πετύχει ως τώρα. Να κινείται στο δρόμο ως ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο. Σύμφωνο με τα «θέλω» των Ευρωπαίων.
Η Dark Horse, θα «μαζέψει» για «πλάκα» πολλά χιλιόμετρα σε πατημένες καμπές και θα στρίψει, χωρίς ο οδηγός της να σηκώσει το πόδι από το γκάζι. Αποκορύφωμα δε, αποτελεί η τέλεια ισορροπία που προσφέρει υπό αυτές τις συνθήκες, ανάμεσα στην άνεση και τη δυναμική οδήγηση.
Εκεί όμως που νιώθεις την πραγματική «αξία» του αυτοκινήτου είναι σε μια βουνίσια διαδρομή. Η ακαμψία του πλαισίου είναι εντυπωσιακή. Η δύναμη από το μοτέρ άφθονη, η ανάρτηση εξαιρετική σε ρύθμιση και απόδοση και τα φρένα, ικανά πάντα, να ακινητοποιήσουν ταχύτατα και ασφάλεια την ορμή και το βάρος (1.837 kg) του αυτοκινήτου. Τα τελευταία, έτσι για την ιστορία, φέρουν την υπογραφή της Brembo και αποτελούνται από εξαπίστονες δαγκανές 390 mm εμπρός και τετραπίστονες, 355 mm πίσω.
Η Mustang μοιάζει σε μια ορεινή διαδρομή, όπως στην θρυλική ανάβαση της Πάρνηθας που έλαβε χώρα και η φωτογράφιση, έτοιμη για όλα. Παρά τη σφιχτή χάραξη του δρόμου και τα κάτι λιγότερο από 5 m μήκους του αμαξώματος (4.819 mm μήκος και 1.917 mm πλάτος), η Dark Horse, δε ζορίζεται.
Θέλει βέβαια τρόπο για να αποκομίσεις σε ένα τέτοιο περιβάλλον το maximum από αυτήν. Στην αρχή, ενδεχομένως και να νιώσεις το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας να λειτουργεί περισσότερο απ’ όσο θα περίμενες «κόβοντας» σου ορισμένες φορές και τη «δύναμη» από το γκάζι. Ίσως, πιέζοντας παραπάνω να αισθανθείς και τα «μούτρα» του αυτοκινήτου να «θέλουν» να ανοίξουν την τροχιά τους.
Απενεργοποιώντας όμως (δεν το συνιστούμε βέβαια) τα όποια ηλεκτρονικά που σε περιορίζουν, ελευθερώνεις το κτήνος. Η όποια υποστροφική τάση έκανε δειλά την εμφάνιση της, διορθώνεται με το γκάζι. H δύναμη από το 8κύλινδρο μοτέρ είναι πανταχού παρούσα, η ανάρτηση κοντρολάρει μαεστρικά τις κλίσεις του αμαξώματος και «παίζοντας» με το γκάζι κουνάς την ουρά, τοποθετώντας ουσιαστικά το όχημα εκεί ακριβώς που επιθυμείς.
Δε συζητάω το ενδεχόμενο να βρεθείς σε ένα ορεινό κομμάτι με ελαφρώς όμως πιο «ανοιχτές» ή με μεγαλύτερη εάν προτιμάτε «διάρκεια» στροφές. Εκεί νιώθεις σα να βρίσκεσαι σε μια παιδική χαρά. Μόνο που αυτός ο παιδότοπος είναι για «μεγάλα παιδιά». Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις, είναι να ρυθμίσεις τη δύναμη στο πεντάλ του γκαζιού. Η Mustang Dark Horse θα ανοίξει γλυκά την τροχιά της και προοδευτικά, με το μπλοκέ της Torsen να δίνει ρέστα και τα P Zero ελαστικά της Pirelli (19άρες ζάντες με 255/40 εμπρός και 275/40 πίσω) να αφήνουν ανεξίτηλο το σημάδι τους στο δρόμο.
Δεν έκανα καμία αναφορά στην κατανάλωση γιατί θεωρώ, ότι άπαντες, είναι σε θέση να αντιληφθούν ότι ένα 5λιτρο αυτοκίνητο με V8 κινητήρα θα έχει θέλοντας και μη, καλές σχέσεις με τους βενζινοπώλες. Πάντως για τα «κυβικά» και τις προδιαγραφές του, η μέση τιμή των 17,1 lt/100 km θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι «λογική». Τουλάχιστον σε σχέση με το παρελθόν. Εάν βέβαια αποφασίσεις να την απολαύσεις στο μέγιστο βαθμό, θα δεις εύκολα να γράφει πάνω από 20 lt/100 km.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Ford Focus 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS
Δε ξέρω πως μπορεί να βλέπουν οι σημερινοί 20άρηδες τη Ford Mustang Dark Horse, με όλα αυτά που συμβαίνουν στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία χρόνια. Ίσως, να την αντιλαμβάνονται ως ένα κομμάτι σίδερο που κάνει πολύ θόρυβο στο πέρασμά του.
Για κάποιους άλλους όμως, λίγο -έως αρκετά- μεγαλύτερους ηλικιακά και με άλλες «παραστάσεις» στο αυτοκινητικό γίγνεσθαι, αυτά τα σίδερα έχουν ψυχή. Εάν τα σεβαστείς, θα σου προσφέρουν απλόχερα χαρά και ευχαρίστηση. Μια αίσθηση ελευθερίας που σπανίζει από τα σύγχρονα αυτοκίνητα και για να γίνω πιο συγκεκριμένος, από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όσοι διαφωνήσουν με την άποψη μου, δεκτό πέρα ως πέρα. Είναι ελεύθεροι να πορευτούν με τάμπλετ και μπαταρίες…
συμπέρασμα
Σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία βαδίζει με μαθηματική ακρίβεια στην πρίζα, η Ford, ρίχνει στη μάχη ένα μαύρο καθαρόαιμο άτι που ζει και αναπνέει… με βενζίνη. Η καλύτερη Mustang ever και ίσως… η τελευταία του είδους.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ