Δοκιμή MINI Cooper SE - Χαρισματική απλότητα

Η 5η γενιά του MINI Cooper παραμένει διαχρονική και απόλυτα εναρμονισμένη με τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.

  • -
  • -
Ισχύς218 PS
Ροπή330 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,7 sec
Κατανάλωση ενέργειας14,10 kWh/100 km
με μια ματιά

Το νέο MINI Cooper στην αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή έρχεται να παντρέψει τις παραδοσιακές αξίες του μοντέλου, με τις σύγχρονες τάσεις της εποχής. Δοκιμάζουμε την ισχυρή έκδοση των 218 ίππων, η οποία εκτός από σημαντική αυτονομία, υπόσχεται εξαιρετικές επιδόσεις και οδηγοκεντρική συμπεριφορά.

Δεν είναι υπερβολή πως αποτελεί ένα από τα πλέον διαχρονικά και αναγνωρίσιμα μοντέλα. Με ιστορία που ξεπερνάει τα 60 χρόνια το MINI Cooper έχει καταφέρει να παραμείνει επίκαιρο μέσα στο πέρασμα του χρόνου. Η 5η και νεότερη γενιά υιοθετεί τη βασική φιλοσοφία του αρχέγονου μοντέλου, ακολουθώντας όμως μία εξελικτική πορεία που το καθιστά σήμερα απόλυτα σύγχρονο. Δίπλα στις «παραδοσιακές» θερμικές εκδόσεις, το θρυλικό Cooper διαθέτει νέες και πιο αποδοτικές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά αμιγώς ηλεκτρικές εκδοχές, οι οποίες καλούνται να το οδηγήσουν στην επόμενη μέρα της αυτοκίνησης. Με αυτό τον τρόπο, η ΜΙΝΙ προσπαθεί να ενώσει το πλέον επίκαιρο σύστημα κίνησης με την παραδοσιακή και εμβληματική σχεδίαση του Cooper.

Μην ξεχνάμε, πως μέχρι το 2030 ο στόχος είναι η μάρκα να προσφέρει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικές εκδοχές, κάτι που σημαίνει πως το Cooper θα αποτελέσει και στο μέλλον ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της μάρκας. Η ηλεκτρική εκδοχή του θελκτικού μοντέλου προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, ξεκινώντας από τους 184 και καταλήγοντας στους 258 ίππους της εκδοχής με τα καλούδια που φέρουν το λογότυπο JCW. Εμείς, δοκιμάζουμε τη… μεσαία παραλλαγή των 218 ίππων, η οποία και συνοδεύεται από το χαρακτηριστικό «SE»!

Κρατάει χαρακτήρα

Από τη δημιουργία του Αλέκου Ισιγόνη μέχρι και σήμερα, μπορείς εύκολα να εντοπίσεις τα κοινά σημεία αναφοράς. Και αυτή είναι η βασική γοητεία του Cooper, αφού σαφώς και είναι μοντέρνο, αλλά διατηρεί ακέραια βασικά στοιχεία που το καθιστούν διαχρονικό. Μπορεί με την πάροδο του χρόνου οι διαστάσεις του να αυξήθηκαν δραματικά, αλλά δεν παύει να διατηρεί άρρηκτους τους δεσμούς του με το παρελθόν. Η 5η γενιά ακολουθεί τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, η οποία μάλιστα έχει και ονοματεπώνυμο: «Characteristic Simplicity». Η ακριβής μετάφραση απεικονίζει την αισθητική απλότητα που το διακρίνει. Καθαρές γραμμές, με τα στρογγυλά φανάρια στην εμπρός κλειστή μάσκα να παραμένουν το σήμα κατατεθέν του μοντέλου. Τα τριγωνικά πίσω φωτιστικά σώματα είναι ένα δείγμα νεοτερισμού, το οποίο ταιριάζει με τη μοντέρνα αισθητική του νέου Cooper.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο MINI Cooper S

Γενικότερα, παρατηρείς πως λείπουν στοιχεία που θα προσέθεταν κάποιο στοιχείο εντυπωσιασμού, όπως το χρώμιο στο εμπρός μέρος, ή ακόμα και τα πλαστικά προστατευτικά πάνω από τους θόλους που συναντάμε στην πλειονότητα των μοντέλων σήμερα. Το αμάξωμα δείχνει και εν τέλει είναι τελείως… «καθαρό» γοητεύοντας με την απλότητα που το διακρίνει. Αρκετές λεπτομέρειες που δεν εντοπίζει το μάτι συμβάλλουν στη βελτίωση της αεροδυναμικής, με το Cooper να επιδεικνύει συντελεστή της τάξεως του 0,28 Cd. Όσον αφορά τις διαστάσεις του, μπορεί να μην έχει καμία σχέση με την πρώτη γενιά, αλλά σε σχέση με την 4η είναι ελαφρώς αυξημένες. Το μεταξόνιο, το μήκος του αμαξώματος έχουν πάρει την ανιούσα, ενώ φαρδύτερα είναι και τα μετατρόχια.

Νοσταλγία σε μίνιμαλ αισθητική…

Η καμπίνα του Cooper ακολουθεί φυσικά τη νεότερη σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, την οποία γνωρίσαμε και στο Countryman. Αυτή εκφράζεται μέσα από μία μινιμαλιστική προσέγγιση, γαρνιρισμένη με κορυφαία τεχνολογία και πληθώρα βιώσιμων υλικών για την κατασκευή του εσωτερικού. Μόνο λίγα δεν είναι τα στοιχεία που έχουν κατασκευαστεί από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως για παράδειγμα τα λουράκια στις πόρτες και στις πλάτες καθισμάτων για την αναδίπλωση, αλλά κυρίως το ταμπλό που είναι επενδυμένο από ύφασμα του είδους. Σίγουρα, η χρήση τους δεν μεταφράζεται σε συμβιβασμούς όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής, με την καμπίνα του Cooper να αποπνέει έναν αέρα πολυτέλειας, αντίστοιχο με αυτόν που αισθάνεσαι σε μία premium κατασκευή.

Φυσικά, το στοιχείο που δεν θα μπορούσε να λείπει είναι η στρογγυλή οθόνη στο κέντρο της κονσόλας, η οποία δημιουργεί τους απαραίτητους συνειρμούς με το ένδοξο παρελθόν. Η νέα OLED οθόνη αφής έχει εξαιρετικά γραφικά και υψηλή ευκρίνεια. Το μενού απαιτεί ένα σεβαστό χρονικό διάστημα προσαρμογής, αφού η διαχείριση των περισσότερων συστημάτων γίνονται μέσω αυτής. Οι επιλογές και τα μενού, σε συνδυασμό με την πληθώρα δυνατοτήτων παραμετροποίησης μπορεί να προκαλέσουν πονοκέφαλο και θα πρέπει να εξοικειωθείς για να βρεις αυτό που αναζητάς χωρίς χρονοτριβή. Μέσω της οθόνης, μπορείς να επιλέξεις και τα προγράμματα οδήγησης, τα οποία σύμφωνα με τη MINI συμβαδίζουν ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού. Συγκεκριμένα , πρόκειται για τα Go-Kart Mode, Vivid Mode, Core Mode, Green Mode, Timeless Mode, Balance Mode and Personal Mode. Ανάλογα με την επιλογή του εκάστοτε mode, δεν αλλάζουν μόνο χαρακτηριστικά που αφορούν την απόκριση στο γκάζι ή το βάρος του συστήματος διεύθυνσης, αλλά επιπλέον στοιχεία όπως ο ηλεκτρονικός ήχος του κινητήρα ή ο ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο MINI Countryman JCW ALL4

Είναι MINI Cooper

 

Μπαινοβγαίνοντας σε κάθε λογής crossover και SUV, όταν μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα κάθεσαι πίσω από το τιμόνι ενός hatchback, σχεδόν αμέσως σου φτιάχνει η διάθεση! Παραδοσιακά το Cooper προσέφερε εξαιρετική θέση οδήγησης και η νεότερη γενιά είναι αντάξια των προσδοκιών. Ανεξαρτήτως ύψους θα βολευτείς πολύ άνετα, με το κάθισμα να είναι χαμηλά τοποθετημένο και να σε προδιαθέτει ευχάριστα. Φυσικά, εξακολουθεί να μη δρέπει δάφνες σε επίπεδο ευρυχωρίας, αφού αν στη θέση του οδηγού βρίσκεται κάποιος με ύψος που ξεπερνάει το 1.85 m, το Cooper είναι πρακτικά… τριθέσιο. Γενικότερα, οι χώροι για τους πίσω είναι περιορισμένοι, ενώ το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών των 210 lt.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Φιλοσοφία
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογίες
  • Επιδόσεις
ξινά
  • Αυτονομία
  • Χώροι

Η καρδιά του Cooper SE είναι ένας ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος μπροστά, ο οποίος και αποδίδει στη συγκεκριμένη εκδοχή 218 ίππους και 330 Nm ροπή. Η σημαντική διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι η νέα μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία, η οποία έχει χωρητικότητα 54,2 kWh, με τη ΜΙΝΙ να υπόσχεται αυτονομία της τάξεως των 402 km. Σημειώστε, πως στη μικρότερη έκδοση Cooper E, η μπαταρία έχει ενεργειακό περιεχόμενο 40,7 kWh, με τη χιλιομετρική ελευθερία να αγγίζει μόλις τα 305 km με μία φόρτιση. Όσον αφορά τον… ανεφοδιασμό ενέργειας το Cooper SE υποστηρίζει ταχύτητα έως και 95 kW, κάτι που σημαίνει ότι σε ταχυφορτιστή DC μπορεί να φορτίσει στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα. Στην πράξη, αυτό που διαπιστώνεις είναι ότι όπως και στη προηγούμενη γενιά, η αυτονομία είναι περιορισμένη. Στον αστικό κύκλο μπορείς να ρίξεις την κατανάλωση κοντά στις 17-18 kWh/100 km, αλλά αν είσαι πιο… επιθετικός στην οδήγηση θα διαπιστώσεις πως πολύ εύκολα η σχετική ένδειξη θα ξεπεράσει τις 20 kWh/100 km. Με σύνεση και προσπαθώντας να οδηγήσεις οικονομικά μπορείς να καλύψεις κοντά στα 300 km, ενώ σε διαφορετική περίπτωση η χιλιομετρική ελευθερία θα μειωθεί κοντά στα 250 km.

Και η αλήθεια είναι πως η εκρηκτική λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα σε συνδυασμό με το στήσιμο του Cooper SE δεν σε… διευκολύνουν στην προσπάθεια να οδηγήσεις οικονομικά. Τα άμεσα διαθέσιμα 330 Nm ροπή του χαρίζουν εκρηκτικότητα και είναι χαρακτηριστικό ότι για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται μόλις 6,7 sec. Μάλιστα, επιταχύνει το ίδιο εντυπωσιακά τουλάχιστον μέχρι τα 140-150 km/h χωρίς κομπιάσματα ή πτωτικές τάσεις της ισχύς. Με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε επίπεδο κατανάλωσης ενέργειας… Βέβαια, από τα πρώτα μέτρα έχεις καταλάβει πως το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είναι προσανατολισμένο για να προσφέρει μόνο άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις στην πόλη. Το σφικτό setup, η μικρή διαδρομή της ανάρτησης, σε συνδυασμό με το χαμηλό προφιλ των ελαστικών, έχουν σαν αποτέλεσμα να διαβάζει με μεγάλη λεπτομέρεια το ανάγλυφο του δρόμου.

Σε δρόμους με καλό οδόστρωμα δεν ενοχλεί, αλλά στην κακής ποιότητας ελληνική άσφαλτο, οι περισσότερες από τις ανωμαλίες περνάνε σχεδόν αφιλτράριστες στην καμπίνα των επιβατών. Βέβαια, αν αφήσεις τον αστικό κύκλο και βρεθείς σε ένα δρόμο με διαδοχικές στροφές, το Cooper SE θα σε αποζημιώσει. Τηρουμένων πάντα των αναλογιών… Το άκαμπτο αμάξωμα, οι ελάχιστες κλίσεις στις στροφές και το πολύ καλό turn in θα σε εκπλήξουν ευχάριστα, ειδικά αν στην εξίσωση προσθέσεις πως πρόκειται για ένα ηλεκτρικό με βάρος κοντά στα 1.700 kg. Η προθυμία και η αμεσότητα στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης σε κάνει να ξεχνάς προς στιγμή πως βρίσκεται σε BEV, ενώ η σε καλή άσφαλτο το πίσω μέρος δεν έχει την τάση να… προσπεράσει το μπροστά. Βέβαια, σε δρόμο με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης η συμπεριφορά του Cooper SE αλλάζει σημαντικά, αφού οι εμπρός τροχοί έχουν την τάση να σπινάρουν, με αποτέλεσμα να ανοίγει η τροχιά και να απαιτεί σύνεση με το γκάζι. Η συγκεκριμένη τάση δεν θα προβληματίσει, αφού είναι εύκολα ελεγχόμενη με το άμεσο τιμόνι, αλλά και την παρουσία των ηλεκτρικών βοηθημάτων. Θετική εντύπωση μας έκαναν και τα φρένα, τα οποία παρά την παρουσία του συστήματος ανάκτησης προσφέρουν καλή αίσθηση, αλλά και απόδοση.

συμπέρασμα

Σήμερα, ζούμε σε μία τελείως νέα εποχή. Με νέα στάνταρ και διαφορετικές ανάγκες, οι οποίες απομακρύνονται από αυτό που ονομάζουμε οι παλιότεροι παραδοσιακές αξίες. Το νέο MINI Cooper στην έκδοση SE που απευθύνεται σε όσους περισσότερο… ανήσυχους, προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα σε δύο κόσμους και εποχές. «Κουβαλάει» gadget, όπως και συστήματα άνεσης και ψυχαγωγίας που θα ενθουσιάσουν τους λάτρεις της τεχνολογίας, διατηρώντας ένα οικολογικό προφίλ, χωρίς όμως η χιλιομετρική του ελευθερία να γοητεύει. Και όλα αυτά την ώρα, που προσπαθεί να προσφέρει στοιχεία που παραδοσιακά διακρίνουν τη μάρκα, όπως ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας. Όλα τα παραπάνω εν μέρει και με υποχωρήσεις παντρεύονται, αλλά με τίμημα ένα ποσό κοντά στα 30.000 €, πάντα με επιδότηση.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...