Δοκιμή CUPRA Leon 1.5 eTSI 150 PS DSG7: Μέχρι τέλους

Δεν είναι χημεία ούτε μαθηματικά. Είναι απλή λογική. Όσο υπάρχουν ακόμα προτάσεις στην κλάση των μικρομεσαίων οχημάτων, όπως το Leon της CUPRA, για πολλούς η ηλεκτροκίνηση θα έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,7 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)134,0 gr/km
με μια ματιά

Το Leon στην ήπια υβριδική εκδοχή του, προσφέρει ανταγωνιστικές επιδόσεις και μετρημένη κατανάλωση καυσίμου – ρύπων, δίχως προφανώς να απαιτεί καμία διασύνδεση με την πρίζα.   

Δε ξέρω εάν τελικά η ηλεκτροκίνηση θα αποδειχθεί το Άγιο Δισκοπότηρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, γνωρίζω ωστόσο μετά βεβαιότητας, ότι οι κατασκευαστές έχουν ποντάρει τα ρέστα τους σε αυτό και δε θα κάνουν πίσω.  

Επίσης, δεν θα κρίνω εάν αυτή η απόφαση είναι σωστή ή λάθος. Ο χρόνος θα δείξει. Άλλωστε, όπως συμβαίνει με κάθε μεγάλη αλλαγή έτσι και σε αυτή, χρειάζεται ένα εύλογο διάστημα… «προσαρμογής».  

Θα πόνταρα όμως, ότι σε καμιά 20αριά χρόνια από σήμερα, οι νεότερες γενιές θα βλέπουν τυχαία στο δρόμο κάποιο θερμικό «δεινόσαυρο» να κυκλοφορεί «ανέμελος» κάποια ηλιόλουστη Κυριακή και η εικόνα θα φαντάζει τόσο «ξένη» και μακρινή στα μάτια τους, όσο φαινόταν στους παλαιότερους… η ατμομηχανή.

Αυτό που δε μπορώ όμως να δεχτώ, είναι τις αιρετικές απόψεις και την ισοπέδωση των πάντων, στο βωμό της ηλεκτροκίνησης. Δε φταίνε για όλα τα περιβαλλοντικά δεινά αυτού του κόσμου -ξαφνικά- οι ρυπογόνοι κινητήρες εσωτερικής καύσης των αυτοκινήτων.  

Γιατί έρχεται ένα ωραίο πρωί, εκείνη η στιγμή, που οδηγείς ένα σύγχρονο μικρομεσαίο θερμικό μοντέλο όπως το Leon 1.5 eTSI των 150 PS με το 7αρι DSG σασμάν και διαπιστώνεις στην πράξη, το αντίθετο.

Αντιλαμβάνεσαι βασικά, πως πέραν της εξαιρετικής αίσθησης που βιώνεις σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς πίσω από τα πηδάλια του (η οποία μέχρι σήμερα κακά τα ψέματα δε μπορεί να συγκριθεί με κανένα ανταγωνιστικό ηλεκτρικό μοντέλο), το αυτοκίνητο είναι σε θέση να σου προσφέρει και κάτι ακόμα εξίσου σημαντικό. Χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Ένα μικρομεσαίο όχημα που δε σου λείπει τίποτα

Η CUPRA μετρά μόλις έξι χρόνια ζωής. Έχει βέβαια από πίσω της την κληρονομιά της SEAT να τη συνοδεύει και φυσικά την έμπρακτη στήριξη του ομίλου VW όπου και ανήκει. Το νεοσύστατο brand θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι στάθηκε «άτυχο» στα πρώτα του βήματα.

Λίγο η πανδημία, λίγο οι ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα που βασάνισαν την αυτοκινητοβιομηχανία, λίγο το «ομιχλώδες» τοπίο στο χώρο με τις συνεχείς «αλλαγές», σίγουρα δε ήταν οι καλύτερες δυνατές συνθήκες για να αναπτυχθεί μια νέα φίρμα.

Παρόλα αυτά η CUPRA τα κατάφερε. Με το Formentor αιχμή του δόρατος και φυσικά την κλασσική αξία του Leon να υποστηρίζει την όλη προσπάθεια. Πλέον, η γκάμα αριθμεί πέραν των δυο αυτών προτάσεων και τα Born και Tavascan. Και έπεται συνέχεια με το Terramar και όχι μόνο.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο CUPRA Terramar

Όμως το Leon αξίζει μια ιδιαίτερης μνείας. Διότι πάει ακόμη κόντρα στη μόδα των SUV και προτάσσει τις παραδοσιακές αξίες ενός οδηγοκεντρικού χάτσμπακ μοντέλου, που με τις απαραίτητες τεχνολογικές «ενέσεις» του σήμερα, μοιάζει να βρίσκεται στο απόγειο της δόξας και της εξέλιξης του.

Ειδικά η τελευταία του εκδοχή. Η οποία και αναβαθμίστηκε τόσο στο κομμάτι της εικόνας όσο και του περιεχομένου. Το ισπανικό «χατς» απέκτησε τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της CUPRA, με την γνωστή «μύτη καρχαρία» στο εμπρός μέρος, τους ευμεγέθεις αεραγωγούς, τους νέους προφυλακτήρες και τα επίσης νέα matrix LED φώτα (εμπρός-πίσω).

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Μικρή υστέρηση σε «γρήγορα» κατεβάσματα σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου
  • Θόρυβος σε εγκάρσιες ανωμαλίες από τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα

Αυτό όμως που ξεχωρίζει είναι ο «ψηφιακός κόσμος» του ανανεωμένου Leon. Η CUPRA εφοδίασε το μοντέλο της με την τελευταία εκδοχή του συστήματος πολυμέσων του Group, που σημαίνει ότι στο κέντρο πλέον του ταμπλό βρίσκεται μια έγχρωμη οθόνη αφής 12,9’’, η οποία πέραν της πληθώρας εφαρμογών και συστημάτων που διαθέτει, φέρει νέο ταχύτερο επεξεργαστή και σαφώς πιο εύκολη πρόσβαση στα υπομενού του.  

Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης ψηφιακός, με δυνατότητα παραμετροποίησης, ενώ στο τιμόνι πέραν των πρακτικών χειριστηρίων εδράζονται σε περίοπτη θέση, δύο μεγάλα μπουτόν, το «START» και το «CUPRA», με το μεν πρώτο να εκκινεί προφανώς τον κινητήρα και το δεύτερο, να αλλάζει τα προγράμματα οδήγησης (Comfort, Performance και Individual) σύμφωνα με τις ανάγκες του οδηγού.

Όσον αφορά τους χώρους, στη καμπίνα του Leon θα «φιλοξενηθούν» με χαρακτηριστική άνεση τέσσερα ενήλικα άτομα, με τον οδηγό, να «βολεύεται» σε μια τέλεια θέση οδήγησης. Ο δε όγκος του αποθηκευτικού χώρου ανέρχεται στα 380 λίτρα, προσφέροντας επιπλέον και ένα «σωστό» σχήμα ώστε να φορτώσει κανείς όσο πιο εύκολα γίνεται τις αποσκευές του σε αυτόν.

Σπορτίφ και οικονομικό

Κάτω από το καπό του ανανεωμένου CUPRA Leon που βρέθηκε στα χέρια μας, βρισκόταν ο γνωστός από τη θητεία του σε πολλά μοντέλα του ομίλου VW, 4κύλινδρος 1.500άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας, άμεσου ψεκασμού, ο οποίος πέραν του ήπια 48βολτου υβριδικού συστήματος που διαθέτει, φέρει και την τεχνολογία απενεργοποίησης της καύσης των δύο κυλίνδρων και φυσικά, συνεργάζεται αποκλειστικά με το «διπλοσύμπλεκτο» 7άρι DSG σασμάν.

Στη γλώσσα των αριθμών, το μηχανικό σύνολο του Leon αποδίδει 150 ίππους στις 5.000 – 6.000 rpm και 250 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 3.500 rpm. Τα πρώτα 0-100 km/h επιτυγχάνονται σε χρόνο 8,7’’, με την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 215 km/h.

Η ηλεκτρική υποβοήθηση θα γίνει «αντιληπτή» κατά τη διάρκεια της εκκίνησης, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που νιώθεις το έξτρα αυτό «μπουστάρισμα» να φωνάζει παρών και στη διαδικασία της επιτάχυνσης. Επίσης, σε ανοιχτό δίκτυο και διατηρώντας μια σταθερή ταχύτητα κίνησης μπορεί να αισθανθείτε ότι το μοτέρ δε δουλεύει. Αυτό συμβαίνει γιατί το σύστημα «κρίνει» ότι μπορείτε να κινηθείτε και… με λιγότερους κυλίνδρους.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι θα περιορίσετε σημαντικά  και την κατανάλωση καυσίμου. Εκμεταλλευόμενοι τις ηλεκτρικές ενέσεις μέσα στην πόλη και δίχως απότομες αυξομειώσεις στο πεντάλ του γκαζιού δεν είναι καθόλου δύσκολο να «γράψετε» μια μέση κατανάλωση της τάξεως των 5,5 lt/100 km, ενώ στην εθνική, κινούμενοι στα προβλεπόμενα όρια ή λίγο πάνω από αυτά, θα εκπλαγείτε όταν διαπιστώσετε ότι ο ψηφιακός «δείκτης» που αναγράφει τη μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά τα 6,5 lt/100 km. Σε γενικές γραμμές, κρατήστε στην άκρη του μυαλού σας πως σε μια μικτή χρήση, το Leon «έκαψε» στα χέρια μας 7,1 lt/100 km. Συμπεριλαμβανομένων βέβαια διαδρομών με περισσότερο μπρίο και χαρακτήρα.

Σε κομμάτια δηλαδή που το ισπανικό «χατς» έχει τα φόντα να κινηθεί, αφήνοντας μάλιστα απόλυτα ικανοποιημένο τον οδηγό του. Πόσω μάλλον εάν αναλογιστεί κανείς ότι μιλάμε για μια mainstream έκδοση που δε συνοδεύεται από καυτές προδιαγραφές όπως είναι για παράδειγμα η «300άρα» του CUPRA Leon με τα λογότυπα VZ.

Η ανάρτηση και της απλής έκδοσης είναι σφιχτή – χωρίς να κουράζει- και το πλαίσιο «γεροδεμένο». Το τιμόνι κοφτερό και ακριβές και το «δίδυμο» κινητήρας-κιβώτιο, πάντα εκεί να υποστηρίξει τα «θέλω» του οδηγού του.

Το αυτόματο σασμάν, έχει σπορ πρόγραμμα λειτουργίας και προσφέρει δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Οι αλλαγές του είναι ταχύτατες, και μόνο υπό έντονη πίεση μπορεί να αργήσει να «ακούσει» σωστά κάποιο κατέβασμα.

Ο κινητήρας έχει την απαιτούμενη σπιρτάδα από χαμηλά ώστε να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα των 1.400 kg και διατηρεί την ίδια ζωντάνια στο μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας του.

Τα φρένα με την σειρά τους (αεριζόμενοι δίσκους εμπρός και συμπαγείς πίσω ), στέκονται στο ύψος των απαιτήσεων. Έχουν πάρα πολύ καλή αίσθηση, «λογική» διαδρομή και «σοβαρές» αντοχές ακόμα και έπειτα από μια σβέλτη βόλτα που ενδεχομένως να χρειαστεί να πιεστούν αρκετά.

Δείτε ακόμη: Το CUPRA Born VZ είναι το κορυφαίο ηλεκτρικό hatchback του ομίλου VW

Με πιο απλά λόγια, το ανανεωμένο CUPRA Leon, συμπυκνώνει σε ένα σπορτίφ περιτύλιγμα όλα όσα χρειάζεται ο αγοραστής ενός σύγχρονου μικρομεσαίου χάτσμπακ αυτοκινήτου. Δίχως μάλιστα αυτό να απαιτεί κάποια διασύνδεση με την πρίζα.  

συμπέρασμα

Η CUPRA κατάφερε με το ανανεωμένο Leon να προσφέρει στο κοινό ένα μικρομεσαίο «χατς» που δεδομένου του χαρακτήρα και των προδιαγραφών του, είναι από τις καλύτερες επιλογές που μπορεί να κάνει κανείς τη σήμερον ημέρα.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...