Δοκιμή Suzuki Swift 1.2 Hybrid - High value
Με ουσιαστικές αλλαγές, το νέο Suzuki Swift έρχεται στην ελληνική αγορά με στόχο να διατηρήσει θετικό το πρόσημο στη σχέση αξίας-κόστους.
- -
- -
με μια ματιά
Με αλλαγές ουσίας και αναβάθμιση στην πλειονότητα των χαρακτηριστικών του, το Suzuki Swift επιδιώκει να διατηρήσει κορυφαίο δείκτη τιμής/αξίας. Εφοδιάζεται αποκλειστικά με τον νέο κινητήρα των 1.200 cc και εμείς δοκιμάζουμε την προσθιοκίνητη χειροκίνητη εκδοχή.
Τα προσιτά μοντέλα στην αγορά αυτοκινήτου μειώνονται ολοένα και περισσότερο, με τις επιλογές για όσους αναζητούν ένα μοντέλο με χαμηλό κόστος ολοένα και λιγοστεύουν. Είναι χαρακτηριστικό, πως η άλλοτε κραταιά κατηγορία των supermini συρρικνώνεται, με τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να γυρνούν την πλάτη τους και να στρέφουν την σε κάθε λογής SUV και crossover. Αυτό δεν ισχύει για όλες τις εταιρείες, αφού η Suzuki έχει καταφέρει να δημιουργήσει ισχυρή παράδοση στην κατηγορία με το αειθαλές Swift. Η 4η γενιά του ιαπωνικού supermini έρχεται για να εδραιωθεί σε μία κατηγορία που οι μεγάλες αγορές δεν δείχνουν ενδιαφέρον, αλλά στη χώρα μας εξακολουθεί να συγκεντρώνει σημαντικό μερίδιο. Αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, με νέο ακόμα πιο αποδοτικό κινητήρα και εφοδιασμένο με πληθώρα τεχνολογιών, έχει στόχο να διατηρήσει θετικό το πρόσημο στη σχέση αξίας / κόστους. Διατηρώντας παράλληλα ακέραιες τις αξίες που το καθιέρωσαν, με κυριότερο στοιχείο τον fun to drive χαρακτήρα. Λεπτομέρεια που παραδοσιακά το διαφοροποιούσε σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Ίδια υλικά, νέα συνταγή
Παρατηρώντας το σταθμευμένο, θαρρείς πως οι αλλαγές δεν είναι τόσο σημαντικές. Και η αλήθεια είναι πως διατηρεί τις βασικές αρχές που διακρίνουν το σχήμα του Swift, με την εμφάνιση του να έχει ουσιαστικά επικαιροποιηθεί. Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος με τα τελείως καινούργια φωτιστικά σώματα, τον διαφοροποιημένο προφυλακτήρα, αλλά και το νέο καπό. Πίσω τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα μαρτυρούν ότι πρόκειται για το νέο μοντέλο, διατηρώντας τη σύνδεση με την προηγούμενη εκδοχή, ενώ διαφορετικός είναι και ο προφυλακτήρας. Το αμάξωμα εξακολουθεί να διατηρεί το νεανικό στοιχείο, ενώ το αυξημένο πλάτος το καθιστά δυναμικό. Ίσως, λίγο μεγαλύτεροι σε διάσταση τροχοί να βελτίωναν ακόμα περισσότερο την εικόνα του. Όσον αφορά τις διαστάσεις του, αυτές δεν έχουν ουσιαστικά μεταβληθεί, με το μήκος να διατηρείται στα 3,9 m, στοιχείο που εξακολουθεί να το καθιστά ευέλικτο και εύκολο στο παρκάρισμα.
Δείτε ακόμη: Τι προσφέρει δωρεάν η Suzuki το καλοκαίρι!
Σύγχρονο και πληθωρικό
Η εικόνα του εσωτερικού έχει βελτιωθεί, αφού οι αλλαγές έχουν σαν αποτέλεσμα να αναβαθμιστεί λειτουργικά, αλλά και ποιοτικά. Η διχρωμία στο ταμπλό χαρίζει έναν ευχάριστο τόνο, ενώ τα πλαστικά είναι πολύ καλής ποιότητας, με τη συναρμογή και το φινίρισμα να είναι εξαιρετικά προσεγμένο. Το τεχνολογικό του υπόβαθρο έχει ενισχυθεί σύμφωνα με ό,τι προτάσσει η εποχή, με τη νέα οθόνη αφής να ξεχωρίζει. Έχει διάσταση 9 ιντσών και είναι ελαφρώς στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, ενώ φιλοξενεί τη νεότερη γενιά του συστήματος πολυμέσων. Είναι εύκολη στη χρήση και έχει γρήγορη απόκριση, ενώ είναι ασύρματα συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ευελιξία
- Ποιότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Βάρος
ξινά
- Χώρος αποσκευών
Κόντρα στο ρεύμα, ο πίνακας οργάνων δεν είναι ψηφιακός, αλλά αναλογικός. Τα όργανα είναι όμορφα και ευανάγνωστα, ενώ μία κεντρικά τοποθετημένη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων μεταφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες. Ουσιαστικά, μοιάζει με συνέχεια της λύσης που είχαν επιλέξει οι σχεδιαστές της Suzuki στην προηγούμενη γενιά. Σε κάθε περίπτωση, είναι εξαιρετικός λειτουργικά και δεν υπολείπεται έναντι των ψηφιακών. Επιπλέον, μία σειρά από φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό, αλλά και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, αυξάνουν το βαθμό εργονομίας και αποδεικνύονται ευπρόσδεκτοι. Χωροταξικά, το Swift δεν διεκδικεί δάφνες σε επίπεδο ευρυχωρίας. Όσοι καθίσουν μπροστά θα βολευτούν άνετα, κάτι που δεν ισχύει για τους πίσω. Οι χώροι είναι απλά επαρκείς, ενώ αυτός των αποσκευών έχει χωρητικότητα μόλις 265 lt.
Η σημαντική τεχνολογική αναβάθμιση του Swift αποδεικνύεται μέσα από τη νεότερη γενιά των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Ολόκληρη η σουίτα περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό και σε αυτόν συναντάμε τεχνολογίες όπως σύστημα αποφυγής και διατήρησης λωρίδας, υποβοήθησης πέδησης, adaptive cruise control, ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, αναγνώρισης τυφλού σημείου και υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας. Επιπλέον, από το βασικό εξοπλισμό το Swift προσφέρει την οθόνη αφής των 9 ιντσών, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED αλλά και αισθητήρες παρκαρίσματος.
Με έμφαση στην οικονομία
Η σημαντικότερη διαφορά στο νέο Swift εντοπίζεται κάτω από το εμπρός καπό. Πλέον, εφοδιάζεται με έναν νέο ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο κινητήρα 1,200 κ.εκ., ο οποίος ενισχύεται με την παρουσία ενός 12βολτου υβριδικού συστήματος, που αποτελείται από μίζα / γεννήτρια συνδεδεμένη με ιμάντα και μια μικρή μπαταρία λιθίου για την αποθήκευση της ενέργειας. Ουσιαστικά, συνεισφέρει στην επιτάχυνση από χαμηλά, με τη συνολική θερμοδυναμική του απόδοση να αγγίζει το εντυπωσιακό 40%. Επιπλέον, χαμηλότερες είναι και οι εκπομπές ρύπων, οι οποίες είναι κάτω από τα 100 gr/kmκαι απαλλάσσουν το Swift από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, ενώ του χαρίζουν ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο.
Η απόδοση του νέου 3κύλινδρου συνόλου είναι 82 ίπποι, με τη ροπή να αγγίζει τα 111 Nm, η οποία μάλιστα αποδίδεται στις 4.500 rpm. Θα λέγαμε αρκετά ψηλά, αφού οι υπερτοροφοδοτούμενοι κινητήρες που έχουμε συνηθίσει σήμερα, προσφέρουν μεγαλύτερες τιμές και σε χαμηλότερο εύρος στροφών. Ακόμα και έτσι, όμως, το Swift αποδεικνύεται σβέλτο! Φυσικά, ο κινητήρας δεν σε κερδίζει με τις επιδόσεις που χαρίζει στο ελαφρύ αμάξωμα, αλλά περισσότερο με την ελαστικότητα του. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή στις χαμηλές στροφές, ενώ ικανοποιητική είναι η απόδοση του και στις μεσαίες. Πιο ψηλά του λείπει η δύναμη και σίγουρα δεν κρύβει τη δυσαρέσκεια του κοντά τις 5.000 σ.α.λ. Ίσως, να του ταίριαζε περισσότερο ένα 6άρι κιβώτιο με πιο σφικτή κλιμάκωση… Σε κάθε περίπτωση, στην καθημερινότητα το 3κύλινδρο σύνολο αποδεικνύεται ευχάριστο και οικονομικό! Η κατανάλωση καυσίμου είναι χαμηλή και χωρίς να είμαστε ιδιαίτερα συγκρατημένοι είδαμε μία μέση τιμή κοντά στα 5,5 lt/100 km. Τιμή που εύκολα μπορεί να πέσει κοντά στα 4 lt/100 km.
Δείτε ακόμη: Ήρθε Ελλάδα το νέο Suzuki Vitara - Δείτε τιμές!
Όπως το θυμάστε…
Το στοιχείο που ανεξαρτήτως έκδοσης καθιστούσε ενδιαφέρον το Swift, ήταν η οδική συμπεριφορά. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης παραμένει η ίδια, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά πλέον εφοδιάζεται με αντιστρεπτική που διαθέτει μεγαλύτερη διάμετρο και νέες βάσεις τεφλόν. Σε συνδυασμό με τις νέες βάσεις του κινητήρα, προσφέρει μία πιο στιβαρή αίσθηση στο δρόμο. Η ποιότητα κύλισης και το επίπεδο άνεσης είναι αναβαθμισμένο, ενώ πολύ καλή είναι και η ηχομόνωση, κρατώντας εκτός της καμπίνας τους εξωτερικούς θορύβους. Την ίδια ώρα, η ανάρτηση απορροφά άνετα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, χωρίς να εμφανίζει ξερές αντιδράσεις.
Όμως, το βασικό χαρακτηριστικό που αισθάνεσαι άμεσα στο τιμόνι του Siwift είναι πως εξακολουθεί να είναι fun to drive στον επαρχιακό δρόμο. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες και σου εμπνέει εμπιστοσύνη. Το χαμηλό βάρος των 918 kg, του χαρίζει πολύ καλή κατευθυντικότητα στην απότομη αλλαγή πορείας, με το πλαίσιο να δείχνει πως μπορεί εύκολα να διαχειριστεί πολύ μεγαλύτερη ισχύ από αυτή που διαθέτει ο 1.200άρης κινητήρας. Αν το προκαλέσεις, είτε με το φρένο είτε σηκώνοντας το πόδι από το γκάζι, θα γλιστρήσει προοδευτικά και προβλέψιμα, με τη διόρθωση να είναι εύκολη και εν τέλει ευχάριστη ως διαδικασία. Επιπλέον, η νέα κρεμαργιέρα έχει πιο άμεση απόκριση και καλύτερη πληροφόρηση, ενώ τα φρένα αποδεικνύονται αποτελεσματικά παρά την παρουσία ταμπούρων στον πίσω άξονα.
συμπέρασμα
Σε μία κατηγορία που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν δίνουν ιδιαίτερο βάρος, το νέο Swiftέρχεται για να εδραιώσει τη θέση του. Ανανεωμένο αισθητικά, βελτιωμένο ποιοτικά και αναβαθμισμένο τεχνολογικά, διατηρεί το κόστος σε λογικά πλαίσια προσφέροντας υψηλό επίπεδο εξοπλισμού από τη βασική έκδοση. Αποτελεί μία πρόταση με υψηλή αξία σε λογικό κόστος. Μία επιλογή και λύση που η αγορά σήμερα την έχει ανάγκη. Και όλα αυτά, διατηρώντας ακέραια την ευχάριστη οδική συμπεριφορά που το καθιέρωσε στη συνείδηση μας.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΝΑΤΑΣ