Δοκιμή Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS: Midlife botox
Το δημοφιλές μοντέλο της Nissan ανανεώνεται αισθητικά και κυρίως τεχνολογικά, ξαναζεσταίνοντας μία επιτυχημένη συνταγή που σερβίρεται «αχνιστή» για ακόμη μία φορά στο πιάτο του κοινού της B-SUV κατηγορίας.
- -
- -
με μια ματιά
Το Juke ανανεώθηκε στα σημεία και επανέρχεται στην αγορά με γνώριμη εμφάνιση και κινητήρια σύνολα, αλλά σημαντικά αναβαθμισμένο τεχνολογικό υπόβαθρο εντός της καμπίνας.
To B-SUV segment παραμένει το ισχυρότερο στην ελληνική αγορά και όχι μόνο, προσελκύοντας όλο και περισσότερους αγοραστές. Αυτό δημιουργεί ζήτηση και αυτομάτως δημιουργεί ευκαιρίες. Τόσο για να φτιάξουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάτι καινούργιο από το μηδέν ή για να επαναφέρουν το ήδη υπάρχον προϊόν τους τυλιγμένο με ένα μανδύα ανανέωσης. Στην δεύτερη κατηγορία ανήκει και το Nissan Juke, το επιτυχημένο compact SUV της ιαπωνικής μάρκας, το οποίο μόλις ήρθε στη χώρα μας ανανεωμένο από πλευράς design, αλλά κυρίως αναβαθμθσμένο τεχνολογικά, αναζωπυρώνοντας έτσι το ενδιαφέρον του κοινού για αυτό.
Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε, το Juke αποτέλεσε ένα statement. Μία δήλωση των Ιαπώνων πως μπορούν να δημιουργήσουν κάτι στιλάτο, τολμηρό και ταυτόχρονα ένα μοντέλο με ουσία, χτυπώντας τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Αν και η εν λόγω ιδιαίτερη αισθητική στην αρχή δίχασε, τελικά ήταν αυτή που το έκανε να ξεχωρίζει μέχρι και σήμερα. Η δεύτερη γενιά ακολούθησε την ίδια νοοτροπία και σήμερα ανανεώνεται για να προσφέρει φρέσκια εμφάνιση και επικαιροποιημένο τεχνολογικό υπόβαθρο. Εμείς δοκιμάζουμε το μηχανικό σύνολο που τοποθετείται στη βάση της γκάμας, με το 1.000άρι υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης των 114 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Διακριτικό έξω, ουσιώδες μέσα
Η αλήθεια είναι πως η λέξη «διακριτικό» δεν είναι η πρώτη που έρχεται στο μυαλό παρατηρώντας το Juke, αλλά είναι δεδομένο πως αυτό προστίθεται στα πλεονεκτήματα του μοντέλου. Στην προκειμένη περίπτωση η προσέγγιση των σχεδιαστών είναι διακριτική ως προς τις αλλαγές στις οποίες προχώρησαν. Εξάλλου, ένα εντυπωσιακό B-SUV σαν το Juke δεν χρειάζεται και πολλές παρεμβάσεις, οπότε οι άνθρωποι της Nissan δεν είχαν λόγο να τολμήσουν περισσότερο. Ο συνδυασμός έντονων καμπύλων και ακμών συνεχίζει να δίνει το «παρών», ενώ τόσο τα ιδιαίτερα εμπρός φωτιστικά σώματα, όσο και τα πίσω, ολοκληρώνουν την εντυπωσιακή εικόνα. Η σημαντικότερη ίσως αλλαγή που αφορά την εξωτερική εμφάνιση, εντοπίζεται στην προσθήκη της σπορτίφ έκδοσης N-Sport. Αυτή προσθέτει ένα πιο δυναμικό παρουσιαστικό στην εξίσωση, ενώ το κίτρινο χρώμα επέστρεψε στην χρωματική παλέτα, ύστερα από την πολύ μεγάλη επιτυχία που είχε στην πρώτη γενιά του μοντέλου.
Περνώντας στην καμπίνα των επιβατών, συναντάμε τις μεγαλύτερες αναβαθμίσεις. Πλέον, μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με μεγάλη ποικιλία απεικονίσεων και πληροφόρησης. Αυτή μάλιστα η προσθήκη είναι διαθέσιμη από την δεύτερη κιόλας έκδοση εξοπλισμού N-Connecta, όπως αυτή που βρίσκουμε στο αυτοκίνητο της δοκιμής, με τη βασική Acenta να είναι η μόνη που διαθέτει αναλογικά όργανα. Επίσης, στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει μια αντίστοιχων διαστάσεων οθόνη αφής που μεταξύ άλλων, υποστηρίζει και ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Αμφότερες οι οθόνες μας έχουν «συστηθεί» ήδη από τα Qashqai και X-Trail. Εδώ, η προσθήκη αυτών δείχνει την ωρίμανση του μοντέλου με το πέρας του χρόνου, καθώς αρχίζει να εστιάζει περισσότερο στην ουσία από τον εντυπωσιασμό.
Κάτι τέτοιο δεν σημαίνει πως η καμπίνα του Juke θα αφήσει οδηγό και επιβάτες δυσαρεστημένους όσον αφορά την εμφάνιση και την ποιότητα. Σύμφωνα με τη Nissan, αναβαθμίστηκαν και τα υλικά στο εσωτερικό ώστε να προσφέρουν μια πιο premium αίσθηση, κάτι που μπορούμε να επιβεβαιώσουμε. Νέα είναι και τα καθίσματα, ενώ ειδικά για την έκδοση N-Sport, υπάρχουν νέες επενδύσεις από Alcantara. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ντουλαπάκι του συνοδηγού μεγάλωσε φτάνοντας στα 7,8 lt χωρητικότητας, το υποβραχιόνιο ανασχεδιάστηκε ώστε να υποστηρίζει καλύτερα το χέρι με ένα ασύμμετρο σχέδιο, ενώ από σήμερα όλες οι εκδόσεις έρχονται με ηλεκτρονικό χειρόφρενο, απελευθερώνοντας αποθηκευτικό χώρο από την κεντρική κονσόλα. Τέλος, αναβαθμισμένη είναι και η κάμερα οπισθοπορίας, με τη Nissan να βελτιώνει την ανάλυση, διαθέτοντας πλέον έναν αισθητήρα 1,3 Megapixel (από 0,3 Megapixel).
Στην πράξη, αυτό που εισπράττει ο οδηγός μόλις βρεθεί στην εξαιρετική θέση οδήγησης είναι μία αίσθηση ποιότητας και στιβαρότητας, ενώ η ενίσχυση της τεχνολογικής του πτυχής είναι ξεκάθαρη. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι ικανοποιητικός ακόμη και για αναστήματα άνω του 1,85, αλλά η χαμηλή οροφή είναι κάτι το οποίο ίσως δημιουργήσει μικρά προβλήματα, τουλάχιστον στο μπες-βγες. Ο χώρος αποσκευών των 422 lt αποτελεί ένα άκρως ικανοποιητικό νούμερο για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Γνώριμη προσωπικότητα
Κάτω από το καπό οι αλλαγές λάμπουν δια της απουσίας τους, αφήνοντας τη γκάμα των κινητήριων συνόλων ανεπηρέαστη. Συγκεκριμένα, στη βάση της γκάμας συναντάμε τον τρικύλινδρο turbo 1.0 DIG-T με 114 ίππους και 180 Nm ροπή συνδυασμένο με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων -όπως στο αυτοκίνητο δοκιμής- ή με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων με paddles πίσω από το τιμόνι. Εκτός από την αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση, να θυμίσουμε πως διατίθεται και το Juke Hybrid, που χρησιμοποιεί έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης με 94 ίππους και 148 Nm. Μαζί με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 50 ίππων και 205 Nm που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία των 1,2 kWh η συνδυαστική απόδοση του συνόλου φτάνει τους 143 ίππους.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα εσωτερικού
- Διαστάσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
ξινά
- Ανάρτηση σε εγκάρσιες ανωμαλίες
- Λειτουργία κινητήρα χαμηλά
Επιστρέφοντας τώρα στο «δικό μας» Juke, το 1.000άρι υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ επιτρέπει στο compact SUV να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε 10,7 sec , ενώ η τελική αγγίζει τα 180 km/h. Από πλευράς κατανάλωσης η Nissan δηλώνει 6 lt/100km. Η πραγματικότητα στο ζεστό ελληνικό καλοκαίρι είναι ελαφρώς διαφορετική, με τις υπερωρίες του A/C και το μποτιλιάρισμα της Αττικής να μην επιτρέπουν σε αστικό κύκλο να πέσει το trip κάτω από τα 7,5 lt/100km. Σε ανοιχτό δρόμο και με φυσιολογικές ταχύτητες πάλι, μία τιμή γύρω στα 7 lt/100km είναι εύκολα πραγματοποιήσιμή.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Nissan Qashqai στην Πορτογαλία - Τι άλλαξε
Τα αναμενόμενα
Με την πλειοψηφία των αλλαγών να σχετίζονται με το τεχνολογικό επίπεδο της καμπίνας, όπως είναι λογικό η εικόνα που καθρεπτίζεται στο δρόμο από το Juke είναι αρκετά γνώριμη. Η παραδοσιακή συνταγή ανάρτησης με τα γόνατα McPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω δεν έχει αλλάξει και μαζί της ούτε ο τρόπος που κινείται το ιαπωνικό crossover στο ελληνικό οδικό δίκτυο. Η σπορτίφ αύρα που διέκρινε το συγκεκριμένο μοντέλο διατηρείται ακέραια, χωρίς βέβαια να μιλάμε για μία σπορ κατασκευή. Αυτό όμως δεν μεταφράζεται σε μειωμένο οδηγικό ενδιαφέρον. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφικτή χωρίς να σημαίνει ότι στερείται άνεσης. Τα αμορτισέρ απορροφούν τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, αλλά σε πολύ κατσαρό οδόστρωμα οι πίσω επιβάτες θα αισθανθούν τους κραδασμούς. Το τιμόνι έχει πιο ελαφριά αίσθηση απ’ όσο θα θέλαμε, αλλά βελτιώνεται ελαφρώς επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport στο D-Mode. Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου αν και ικανοποιητικός σε ανοιχτό ή επαρχιακό δρόμο, εντός πόλης απαιτεί έναν μικρό χρόνο προσαρμογής. Κι αυτό γιατί το 3κύλινδρο σύνολο αν και αποδοτικό στις μεσαίες, χαμηλά δείχνει κάπως νωχελικό, τραβώντας πειστικά από τις 2.500 rpm και πάνω. Σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου δεν πρόκειται να προβληματίσει, ενώ τα επίπεδα θορύβου είναι χαμηλά. Στον επαρχιακό δρόμο, η πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης θα αναδείξει τις αρετές του Juke, ενώ το πλαίσιο αποδεικνύεται στιβαρό. Φυσικά και θα πάρει κλίσεις στις κλειστές στροφές, αλλά ακόμα κι έτσι δεν θα αγχώσει. Η νευρικότητα λάμπει διά της απουσίας της, ενώ το ESP είναι πάντα εκεί για να διορθώσει τυχόν υπερβολές.
συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Juke γνωρίζει πολύ καλά την ταυτότητα του και τα σημεία στα οποία ήθελε να βελτιωθεί ώστε να παραμείνει κοντά στον ανταγωνισμό. Διατήρησε τα στοιχεία που το διέκριναν και ενίσχυσε τις πτυχές που υστερούσαν. Με τιμές που ξεκινούν από τις 22.490 € και ένα πλούσιο πακέτο βασικού εξοπλισμού, το νέο Nissan Juke αποτελεί μία εξέχουσα επιλογή για όσους θέλουν ένα στιλάτο compact SUV με χώρους και γεμάτο τεχνολογικά καλούδια.