Δοκιμή Ecocar Yudo: Τέλος στην ακρίβεια!

Δεν αποτελεί μόνο το φθηνότερο ηλεκτρικό B-SUV, αλλά και ένα από τα φθηνότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, ανεξαρτήτως καυσίμου! Αυτός είναι ο ισχυρότερος άσσος στο μανίκι του Ecocar Yudo!

  • -
  • -
Ισχύς94 PS
Ροπή165 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h sec
με μια ματιά

Η Ecocar έφερε στην ελληνική αγορά το Yudo, το B-SUV που βάζει τέλος στα ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα! Με αυτονομία που το καθιστά πρακτικό στην καθημερινότητα, αλλά και σημαντική ευρυχωρία, διεκδικεί με αξιώσεις μία θέση στην αγορά.

Μόλις 20.391,94 ευρώ! Αυτό το ποσό είναι αρκετό για να βρεθεί κάποιος πίσω από το τιμόνι του Ecocar Yudo. Eνός B-SUV που βάζει τέλος στα ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Ταυτόχρονα, καλύπτει αρκετά αποτελεσματικά ένα μεγάλο ποσοστό από τις ανάγκες μιας οικογένειας. Μπορεί οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να είναι μεγαλύτερες από εκείνες που έχουμε συνηθίσει, ειδικά στις πιο mainstream κατηγορίες, όμως αυτό δεν θα ισχύει για πολύ καιρό ακόμα. Σταδιακά αυξάνονται οι πιο προσιτές επιλογές, οπότε η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση γίνεται εφικτή για περισσότερους. Συνήθως η τιμή είναι ένα από τα τελευταία στοιχεία που αναφέρουμε σε μία δοκιμή, όμως εδώ έχουμε μία διαφορετική περίπτωση. 

Αναλύοντας το φθηνότερο ηλεκτρικό B-SUV

Ο τιμοκατάλογος της Ecocar γράφει 26.900 ευρώ με ΦΠΑ. Γράφει επίσης ότι το αυτοκίνητο δικαιούται επιδότηση 6.508,06 ευρώ. Αυτό το ποσό προκύπτει από το 30% επί της ΛΤΠΦ, την επιδότηση που έδινε το Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, όμως το ίδιο ποσοστό αναμένεται να δίνει και το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3. Κάπως έτσι φτάνουμε στο τελικό ποσό των 20.391,94 ευρώ. Το ερώτημα που προκύπτει είναι τι παίρνει ο αγοραστής με αυτά τα χρήματα; Η σύντομη απάντηση είναι, ένα B-SUV το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει μια οικογένεια και τις αποσκευές τις, με αυτονομία που εξαφανίζει το άγχος σε αστικές και περιαστικές συνθήκες, αλλά και καλύτερη ποιότητα κατασκευής από εκείνη που φαντάζεται κανείς σε αυτή την τιμή. 

Ενδιαφέρουσες πινελιές

Σχεδιαστικά το Ecocar Yudo συγκεντρώνει ενδιαφέρον, με τα αιχμηρά φώτα και τις μεγάλες εισαγωγές στο εμπρός μέρας. Στο πλάι του αμαξώματος, τα νεύρα στην πάνω και κάτω μεριά της πόρτας δίνουν τον τόνο, με τα φωσφοριζέ καπάκια στις ζάντες 17 ιντσών να κάνουν τη διαφορά. Το πίσω μέρος είναι το πιο ζωντανό. Η επιθετική αεροτομή, το τμήμα που ενώνει τα φώτα, το τριγωνικό ανακλαστικό χαμηλά, τα κάθετα ανακλαστικά στις άκρες και ο διαχύτης (αποκλειστικά για αισθητικούς λόγους), δημιουργούν ένα σύνολο που το προσέχεις αν βρεθείς πίσω του. Βέβαια, κοιτώντας από αυτήν την όψη αναγνωρίζεις και το… «πρώτο ψεγάδι», που είναι η απουσία πίσω υαλοκαθαριστήρα. Σίγουρα, δεν είναι deal breaker σε μία χώρα με 300 μέρες ηλιοφάνεια κάθε χρόνο, όμως έχουμε συνηθίσει να είναι εκεί. 

Δείτε ακόμη: Τα δέκα φθηνότερα ηλεκτρικά! 

Εσωτερικό ανώτερο των προσδοκιών

Το εσωτερικό σε εκπλήσσει ευχάριστα! Τα υλικά είναι σαφώς ποιοτικότερα απ’ όσο θα περίμενε κάποιος σε αυτήν την κατηγορία τιμής, ακόμα κι αν επρόκειτο για θερμικό, πόσω μάλλον για ηλεκτρικό. Οι χρωματικοί συνδυασμοί είναι όμορφοι στο μάτι, οι ανοιχτές αποχρώσεις κάνουν την καμπίνα φωτεινή, ενώ η αίσθηση τους σε κερδίζει. Το παραπάνω ισχύει σε κάπως μικρότερο βαθμό για το ταμπλό και τις επενδύσεις των θυρών. Εκεί συναντάμε σκληρά πλαστικά, ωστόσο το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι απογοητευτικό. Παρά το γεγονός ότι είναι σκληρά, δεν αφήνουν δυσάρεστη αίσθηση ενώ κερδίζουν τις εντυπώσεις με την παντελή απουσία θορύβων. Ακόμα και σε δρόμους με πάρα πολύ έντονες κακοτεχνίες, δεν ακούγεται τίποτα. Ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό υπάρχουν δύο ποτηροθήκες και μία ορθογώνια για μικροαντικείμενα, ενώ από κάτω υπάρχει ένας μεγάλος ανοιχτός χώρος, την ώρα που μεγάλη χωρητικότητα έχει και αυτή κάτω από το υποβραχιόνιο. 

Δύο οθόνες, ταχύτατο infotainment

Αναμενόμενα, πρωταγωνιστές του εσωτερικού είναι οι οθόνες. Η μία που είναι μπροστά στον οδηγό έχει διαγώνιο 7 ίντσες, με ικανοποιητική ανάλυση και φωτεινότητα. Εκτός από την ταχύτητα κίνησης, την αυτονομία, την επιλογή του κιβωτίου ταχυτήτων (P, R, N, D, με τον λεβιέ να είναι στην κολώνα του τιμονιού) και τις διάφορες ειδοποιήσεις όπως για το ESP και το Auto Hold (στα φανάρια δεν χρειάζεται ο οδηγός να κρατάει πατημένο το φρένο), η οθόνη απεικονίζει και τη στάθμη της μπαταρίας, απλά με μία ιδιαιτερότητα. Υπάρχουν δύο σετ μπάρες που δείχνουν ακριβώς το ίδιο, χωρίς να υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ τους. Βέβαια, στο κέντρο του ενδιαφέροντος είναι η οθόνη 12,3 ιντσών του infotainment. Είναι πολύ φωτεινή, ταχύτατη (έχει επεξεργαστή Snapdragon) και πολύ εύκολα μενού. Σπάνια θα χρειαστεί πάνω από 2-3 κλικ για να γίνει μία επιλογή. Μέσω αυτής, μπορείς να ρυθμίσεις τη μουσική, τον κλιματισμό, αλλά και τα οδηγικά προφίλ, τον βαθμό ανάκτησης, το ESP και το Auto Hold. Από εκεί ελέγχεται και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός ο οποίος μπορεί να αλλάζει χρώμα, να «αναπνέει» με τον ρυθμό της μουσικής ή να αναβοσβήνει σε σταθερό τέμπο.

γλυκά
  • Χώροι
  • Εμφάνιση εσωτερικού
  • Αυτονομία
  • Ευκολία ελιγμών
  • Ταχύτατο infotainment
  • Εύκολο μενού
ξiνά
  • Λειτουργία ανάκτησης
  • Συνδεσιμότητα με κινητό
  • Χώρος αποσκευών
  • Ταχύτητα DC φόρτισης

Η συνδεσιμότητα με το κινητό είναι ένας από μία από τις ιδιαίτερες πλευρές του Ecocar Yudo. Βλέπετε, τα Android Auto και Apple CarPlay απουσιάζουν και στη θέση τους υπάρχει μία εφαρμογή που ονομάζεται Carbit Link. Στο μενού του Carbit Link υπάρχουν κάποιες προεγκατεστημένες εφαρμογές όπως Spotify και Google Maps, η εκκίνηση των οποίων πρέπει να γίνει μέσα από το περιβάλλον του app. Καθ’ όλη τη διάρκεια της σύνδεσης, το κινητό γίνεται ουσιαστικά mirroring στην οθόνη του infotainment. Αυτό σημαίνει ότι στην οθόνη του αυτοκινήτου εμφανίζεται ακριβώς η ίδια εικόνα που βλέπουμε και στο κινητό. Το πρόβλημα είναι πως αν κλειδώσει το κινητό, η εικόνα χάνεται από την οθόνη. Κατά συνέπεια, αν θέλουμε να βάλουμε πλοήγηση από το κινητό. Όσο χρόνο χρειάζεται να έχουμε πλοήγηση, κινητό και infotainment απασχολούνται αποκλειστικά με αυτήν την εργασία. 

Πώς είναι στον δρόμο;

Οδηγικά το Ecocar Yudo είναι πολύ καλύτερο από το αναμενόμενο. Επιταχύνει άμεσα, ειδικά από στάση, φιλτράρει τις ανωμαλίες του δρόμου αρκετά ώστε να μην κουράζονται οδηγός και επιβάτες, ενώ καταφέρνει να ελέγχει τις όποιες κλίσεις σε σβέλτο ρυθμό. Με το πλαίσιο και τη ρύθμιση της ανάρτησης να πετυχαίνουν τον στόχο τους, ένα θέμα εντοπίζεται στα ελαστικά που δεν στέκονται πάντα στο ύψος των περιστάσεων, ειδικά σε βρεγμένη επιφάνεια. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, ειδικά στο Sport (τα άλλα προφίλ είναι τα Normal, Eco και Low Battery) και το τιμόνι έχει σχετικά καλή αμεσότητα. Η επιτάχυνση που ανακοινώνεται αφορά το 0-50 km/h και είναι 4,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 130 km/h. Όσον αφορά το σύστημα ανάκτησης, αν και ρυθμίζεται ο βαθμός έντασης, ο τρόπος που λειτουργεί δεν είναι γραμμικός. Αν επιλεγεί το οδηγικό προφίλ Eco ή Normal, σε συνδυασμό με ήπια ανάκτηση, αυτό το πρόβλημα αμβλύνεται σημαντικά και η μετάβαση από το γκάζι στην ανάκτηση γίνεται με ανεπαίσθητο τρόπο. Όμως αν επιλεγεί το Sport προφίλ οδήγησης, η μετάβαση γίνεται περισσότερο αισθητή, ειδικά αν συνδυαστεί με τον μέγιστο βαθμό επιβράδυνσης. One Pedal Drive επιλογή δεν υπάρχει.

Δείτε ακόμη: Το Ecocar Yudo τράβηξε όλα τα βλέμματα στην Κρήτη! 

Το παραπάνω ζήτημα είναι κάτι που θα απασχολήσει τον οδηγό τις πρώτες 3-4 μέρες και ουσιαστικά μέχρι να εξοικειωθεί μαζί του. Η αυτονομία που ανακοινώνεται για το Ecocar Yudo φτάνει τα 320 km και απεικονίζεται τόσο στην οθόνη μπροστά από τον οδηγό, όσο και σε ένα από τα μενού της οθόνης του infotainment. Το στοιχείο που προκαλεί εντύπωση είναι ότι η αυτονομία μειώνεται με σταθερό ρυθμό, άσχετα από τον τρόπο οδήγησης. Δηλαδή στο 100% θα γράφει πάντα 320 km, στο 75% θα γράφει 240 km, στο 50% θα γράφει 160 km και στο 25% θα γράφει 80 km, κάτι που σημαίνει ότι η αυτονομία που απεικονίζεται δεν απεικονίζεται σε πραγματικό χρόνο. Το παράξενο είναι ότι η κατανάλωση καταγράφεται, έστω μόνο για τα τελευταία 10 km, οπότε στο σύστημα υπάρχει η απαραίτητη πληροφορία ώστε να υπολογίζεται πιο ρεαλιστικά η αυτονομία. 

Ευρυχωρία σε μικρές διαστάσεις

Όσον αφορά τους χώρους, το Ecocar Yudo δεν μας προβλημάτισε καθόλου. Οι μπροστά επιβάτες έχουν επαρκή απόσταση ανάμεσά τους, ενώ πίσω θα βολευτούν άνετα δύο άτομα, με τον χώρο για τα γόνατα τους να είναι σημαντικά καλύτερος από τον μέσο όρο. Το μέγεθος του Ecocar Yudo είναι 4.035x1.735x1.625 mm, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.480 mm και την απόσταση από το έδαφος στα 165 mm. Όσο περιμένεις από ένα τυπικό crossover. Η προτεραιότητα που δόθηκε στον άνεση των επιβατών, είχε επιπτώσεις στον χώρο αποσκευών, ο οποίος όμως διατηρήθηκε στα 310 lt, δηλαδή πάνω από το ψυχολογικό όριο των 300 lt

Προτιμά ξεκάθαρα την πόλη

Οι 41,7 kWh της LFP μπαταρίας σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου με ταχύτητα γύρω στα 110 km, θα επαρκέσουν για απόσταση λίγο μεγαλύτερη από 200 km, ενώ η μέγιστη ισχύς φόρτισης σε DC ταχυφορτιστή δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 50 kW. Η ευνοϊκή μεταχείριση της καμπίνας έναντι του χώρου αποσκευών, η απουσία cruise control, η ανακοίνωση χρόνου για το 0-50 km/h, η τελική ταχύτητα στα 130 km/h, η αυτονομία στον αυτοκινητόδρομο και η χαμηλή ταχύτητα DC φόρτισης, δείχνουν ότι το Ecocar Yudo σχεδιάστηκε πρωτίστως για την πόλη. Αν χρειαστεί να ταξιδέψει θα τα καταφέρει, όμως δεν προορίζεται για μεγάλες εξορμήσεις. Ευτυχώς τα όποια ζητήματα εντοπίσαμε είναι κυρίως θέμα software. Αυτό σημαίνει ότι διορθώνονται εύκολα με ένα απλό update μέσω internet. Αν διαφοροποιηθούν στοιχεία όπως η συνδεσιμότητα, ο υπολογισμός της αυτονομίας και η μετάβαση από το γκάζι στην ανάκτηση, το Ecocar Yudo είναι μία πρόταση η οποία αποτελεί όαση στην αγορά των ηλεκτρικών αυτήν τη στιγμή.

συμπέρασμα

Πόσο καλό είναι το Ecocar Yudo; Κρίνοντάς το ως ένα αστικό crossover με τιμή λίγο πάνω από τις 20.000 ευρώ, το Ecocar Yudo εκτελεί ιδιαίτερα αξιόλογα τα καθήκοντά του. Έχει άκρως ικανοποιητικούς χώρους, άμεση απόκριση στο γκάζι και φρενάρισμα που δεν εγείρει ανησυχίες, παρκάρει εύκολα χάρη στις κόμπακτ διαστάσεις του και την κάμερα οπισθοπορείας, προσφέρει καλή αυτονομία και χαρακτηρίζεται από ασφαλή συμπεριφορά στον δρόμο. Όλα αυτά τα κάνει ζητώντας τα λιγότερα χρήματα από κάθε ηλεκτρικό ανταγωνιστή, ενώ αν συμπεριλάβουμε τα θερμικά B-SUV, θα βρούμε ελάχιστα με χαμηλότερη τιμή. Στο οικονομικό σκέλος πρέπει να συνυπολογίσουμε το ιδιαίτερα χαμηλό κόστος κίνησης που έχουν εξ’ ορισμού τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κάπως έτσι, η επιλογή του Ecocar Yudo αυστηρά με οικονομοτεχνικούς όρους, κερδίζει πόντους. Πλεονέκτημα του Yudo είναι ότι στην Ελλάδα προσφέρεται από την Ecocar. Μπορεί για πολλούς να αποτελεί άγνωστο όνομα, όμως η εταιρεία δραστηριοποιείται πολλά χρόνια στην πώληση microcars και επαγγελματικών οχημάτων μικροκινητικότητας. Μέσα σε αυτά τα χρόνια έχει χτίσει καλή φήμη και δεν υπάρχει κανένας λόγος αυτό να αλλάξει σήμερα που η εταιρεία έκανε το άλμα στα επιβατικά αυτοκίνητα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...