Δοκιμή Mercedes-AMG A 35 4MATIC: Γεύση… από supercar

Μπορεί ένα μικρομεσαίο hatchback, να προσφέρει ένα «σφηνάκι» απόλαυσης, από το μαγικό κόσμο των supercar; Η Mercedes-AMG A 35 4MATIC, απαντά καταφατικά σε αυτήν την ερώτηση.

  • -
  • -
Ισχύς306 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,7 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)8,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)188,0 gr/km
με μια ματιά

Πρόκειται για τη βασική έκδοση της Mercedes-AMG, στην κλάση των μικρομεσαίων hatchback. Η Α 35 4Matic αποδίδει 306 ίππους, ενώ υπάρχει επίσης και η «45άρα» με 421 PS, ενώ η ευρύτερη οικογένεια A-Class, περιλαμβάνει και την GLA.  

Σε μια εποχή, που όλα πλέον μετριούνται σε kwh, αυτονομία και φόρτιση, αυτοκίνητα σαν την Mercedes-AMG A 35 4MATIC, μοιάζουν να κρατούν τις Θερμοπύλες της απόλαυσης και ενδεχομένως… των αναμνήσεων, μιας ολόκληρης εποχής που σιγά-σιγά μας αποχαιρετά.

Και είναι πράγματι στενάχωρο, ειδικά εάν αναλογιστεί κανείς ότι αυτοκίνητα αυτής της «κλάσης», βρίσκονται σήμερα στο απόγειο της τεχνολογικής τους εξέλιξης…

Λύκος με μανδύα προβάτου

Η ανανεωμένη version της Mercedes-AMG A 35 παραμένει δυναμική σε εμφάνιση αλλά διακριτική, δίχως να χάνει επ’ ουδενί, σε κομψότητα. Κάθε τι πάνω της υπάρχει για να εξυπηρετεί ένα σκοπό.

Από τους μεγάλους αεραγωγούς, την διακριτική αεροτομή, τον διαχύτη, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, τις τετραπίστονες δαγκάνες… τα πάντα, έχουν ένα συγκεκριμένο λόγο ύπαρξης. Και το καλύτερο, δίχως να είναι κραυγαλέα αισθητικά.

Στοίχημα, ότι αν περάσει φευγαλέα από το πλάι σας, δύσκολα θα αντιληφθείτε ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι ένα supercar τσέπης. Θα πρέπει να προσέξετε καλά τις λεπτομέρειες που προανέφερα ή να ακούσετε τα χαρακτηριστικά σκασίματα από τα «φλαπς» της εξάτμισης.

Τη δε ανανεωμένη version θα την καταλάβετε πλέον από τη «shark nose» μάσκα, τους νέους προβολείς με τα έντονα περιγράμματα και το καπό με powerdome…

Ο ιδανικός συνδυασμός

Ο εσωτερικός διάκοσμος της Α 35 AMG συνδυάζει σε σωστές αναλογίες τη σπορ φινέτσα, με την ποιότητα και την τεχνολογία. Το ψηφιακό περιβάλλον είναι κορυφαίο και σε βάθος αναπτυγμένο, ενώ τα υλικά, είναι στα περισσότερα σημεία τους εξαιρετικά.

Θέλοντας και μη βέβαια, η μάτια πέφτει πάνω στις δυο οθόνες των 10,25’’ που εκτείνονται κατά μήκος του ταμπλό. Τα εξαιρετικά γραφικά τους, συνδυάζονται με διευρυμένες ενδείξεις που φέρουν την υπογραφή της AMG. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει διαφορετική απεικόνιση οργάνων και διαφορετικές θεματικές ενότητες (Classic, Sport και Supersport) σχετικά με το όχημα ή την κατάσταση του κινητήρα.

Η ίδια δυνατότητα υπάρχει και σε ό,τι αφορά στη ρύθμιση του AMG Dynamic Select με τα αντίστοιχα οδηγικά προφίλ (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ και Individual). Εξυπακούεται, πως το τεχνολογικό «μπουκέτο» ενσωματώνει όλα τα σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας, άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας.

Το σπορ τιμόνι, τα σπορ καθίσματα, οι επενδύσεις από συνθετικό δέρμα ARTICO (ύφασμα μικροϊνών MICROCUT), οι κόκκινες ζώνες ασφαλείας, ο ειδικός χρωματισμός της καμπίνας ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, ολοκληρώνουν ένα περιβάλλον όσο σπορ, πολυτελές και προηγμένο τεχνολογικά απαιτεί η εποχή.

Και με διαθέσιμους χώρους που επαρκούν για την άνετη μεταφορά τεσσάρων ενήλικων επιβατών με τις αποσκευές τους (χώρος αποσκευών 370 έως 1.210 λίτρα ανάλογα με τη διάταξη των πίσω καθισμάτων).

Ένα masterpiece της σύγχρονης μηχανολογίας

Κάτω από το καπό της Mercedes-AMG A 35 4MATIC βρίσκεται ο αλουμινένιος με κωδικό Μ 260 κινητήρας των 1.991 cc, με άμεσο ψεκασμό, τουρμπίνα twin-scroll, μεταβαλλόμενο χρονισμό βαλβίδων, με επιπλέον μεταβολή του βυθίσματος στην εισαγωγή καθώς και σχεδίαση κυλίνδρων CONICSHAPE με ειδική επίστρωση NANOSLIDE στο εσωτερικό τους για ελάχιστες τριβές και απώλειες.

Ο δίλιτρος κινητήρας των 306 ίππων με τα 400 Nm ροπής, είναι ένα masterpiece της σύγχρονης μηχανολογίας. Ένα μοτέρ που σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό στους τομείς της ελαστικότητας, της απόκρισης, της δύναμης αλλά και του εύρους λειτουργίας.  

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Κατανάλωση υπό πίεση

Μην έχετε ωστόσο την απαίτηση να βρείτε σε αυτό και την πλακέτα υπογραφής του μηχανικού που συναρμολόγησε στο χέρι το μοτέρ σας, γιατί ο κινητήρας της Α 35 είναι αποτέλεσμα γραμμής παραγωγής της Mercedes-AMG, αφήνοντας στην 45αρα αυτό το προνόμιο. Μικρό το «κακό» θα πείτε και θα με βρείτε απόλυτα σύμφωνο με αυτήν την άποψη.

Στην ανανεωμένη βέβαια version υπάρχει μια σημαντική αλλαγή σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Ο δίλιτρος κινητήρας της 35αρας A-Class έχει δεχτεί και mild hybrid υποβοήθηση.

Υποστηρίζεται δηλαδή στις χαμηλές στροφές λειτουργίας από 13 ηλεκτρικούς ίππους που τον βοηθούν να είναι ακόμα πιο αποδοτικός από «χαμηλά», εξασφαλίζοντας συγχρόνως και ελαφρώς καλύτερες τιμές στη μέση κατανάλωση καυσίμου.

Στην πράξη πάντως τον χαρακτηρίζεις με μια μόνο λέξη «εντυπωσιακό», ενώ αντίστοιχου επιπέδου είναι η συνεργασία του με το ακριβές και ταχύτατο 8άρι διπλοσύμπλεκτο G-DCT σασμάν της AMG.

Πιάσε με αν μπορείς…

O πολύδισκος τώρα συμπλέκτης που έχει ενσωματωθεί στο πίσω διαφορικό αναλαμβάνει ανάλογα με τις συνθήκες την κατανομή της ροπής. Από 100-0 έως και 50:50 εμπρός-πίσω. Ναι, ίσως να ήθελε, η εξαιρετική κατά τα άλλα τετρακίνηση, να δίνει λίγο περισσότερο πίσω. Για το «παιχνίδι» και μόνο. Λεπτομέρειες όμως είναι αυτές μπροστά σε ένα τόσο άρτιο σύνολο.

Στην A 35 AMG δε νιώθεις επ’ ουδενί τα 1.570 kg του βάρους. Ο κινητήρας με τα σκασίματα σε κάθε αλλαγή σε προκαλεί να πιέσεις ακόμα πιο πολύ. Μέχρι εκεί που μπορείς βασικά και το λέει η ψυχούλα σου…  Το κιβώτιο αλλάζει σχέσεις αστραπιαία και δεν εμφανίζει την παραμικρή υστέρηση. Τέλειο.  

Το πλαίσιο, υπενθυμίζει σε κάθε ευκαιρία, ότι δεν πτοείται από τη δύναμη του κινητήρα ενώ η ανάρτηση, κοντρολάρει με απίστευτη μαεστρία τις κλίσεις του αμαξώματος, προσφέροντας σου τη σιγουριά που χρειάζεσαι.

Είναι σίγουρα πιο σφιχτή από τα συνηθισμένα αλλά δε θα σε «ενοχλήσει» σε καθημερινή χρήση. Ειδικά εάν αναλογιστείς, ότι αυτό το σφιχτό set up και η μικρή διαδρομή που έχει, είναι για να συνάδει με τη συνολική φιλοσοφία της κατασκευής. Που είναι ξεκάθαρα σπορ.

Το εμπρός μέρος πολύ δύσκολα θα ανοίξει την τροχιά του ακόμα και στους γλιστερούς ελληνικούς δρόμους, οπότε, απλώς μαζεύεις χιλιόμετρα, σημαδεύεις την επόμενη στροφή... και απολαμβάνεις.

Το μπροστινό βρίσκει εύκολα τη σωστή γωνία προσέγγισης στη στροφή, ενώ εάν υιοθετήσεις ένα πιο επιθετικό στιλ οδήγησης, με άφημα του γκαζιού ή απότομη μεταφορά βάρους στην είσοδο της στροφής, αισθάνεσαι το πίσω μέρος να συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία, χωρίς βέβαια να παίζεις με την ουρά αλλά έχοντας πάντα πολύ δύναμη και grip για να βγεις στην έξοδο της στροφής με ασφάλεια και πολλά χιλιόμετρα. Είναι χωρίς κάποια δόσης υπερβολής, απολαυστική…

Δείτε ακόμα: Έρχεται το super SUV από την AMG, με 1.000+ ίππους

Να πω για την κατανάλωση; Σε νορμάλ ρυθμούς είσαι στα 10 με 12 λίτρα. Αν αποφασίσεις να την απολαύσεις όπως της αξίζει θα δεις και «20αρια» για πλάκα. Όποιος όμως σκέφτεται την κατανάλωση σε αυτό το αυτοκίνητο, μάλλον κάτι δεν έχει καταλάβει καλά…

Όσοι λοιπόν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά την απόκτηση της Mercedes-AMG A 35 4MATIC, προχωρήστε, χωρίς δεύτερη σκέψη. Είναι σχεδόν σίγουρο, ότι σε μερικά χρόνια από σήμερα θα έχετε ένα future classic όχημα στο γκαράζ σας…

συμπέρασμα

Η Mercedes κάνει ένα ακόμη τελευταίο ίσως (;) δώρο στους απανταχού petrolheads. Την AMG A 35 4MATIC. Ένα από τα τελευταία σκληροπυρηνικά αυτοκίνητα του είδους και ένα από τα ελάχιστα πλέον μοντέλα του segment C που απευθύνεται στον Πραγματικό Οδηγό.  

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...