Δοκιμή Toyota C-HR Plug-in Hybrid: Κέντα!
Η νεότερη γενιά του Toyota C-HR εφοδιάζεται για πρώτη φορά με τεχνολογία plug-in, αναδεικνύοντας ακόμα μία αποδοτική πτυχή της θελκτικής προσωπικότητας του.
- -
- -
με μια ματιά
Στο πακέτο της ανατρεπτικής και τολμηρής σχεδίασης, αλλά και του κορυφαίου τεχνολογικού υπόβαθρου, η plug-in έκδοση του CH-R έρχεται να προσθέσει 223 ίππους και εξαιρετική οικονομία καυσίμου.
Όταν το 2016 η Toyota αποκάλυψε το C-HR κατάφερε να προκαλέσει αίσθηση, αφού το εντυπωσιακό crossover δεν έμοιαζε με τις συντηρητικές προτάσεις της κατηγορίας. Ήταν ανατρεπτικό και επαναστατικό. Φυσικά, γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία, με τις πωλήσεις του να ξεπερνούν τις 840.000 παγκοσμίως, την ώρα που 14.000 αυτοκίνητα πωλήθηκαν στην ελληνική αγορά. Όμως, η σημαντικότερη επιτυχία του ήταν πως κατάφερε να προσεγγίσει ένα τελείως καινούργιο και νεανικό κοινό στην Toyota, το οποίο γοητεύτηκε από την σχεδίαση του αμαξώματος.
Η δεύτερη γενιά του C-HR ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία και επαναστατική προσέγγιση. Οι Ιάπωνες σχεδιαστές έδωσαν έμφαση στο συναίσθημα, τόλμησαν, ρίσκαραν και αφουγκράστηκαν τις επιθυμίες του ευρωπαϊκού κοινού για το ριζικά ανανεωμένο C-HR. Επιπλέον, ένας νεοτερισμός στη νεότερη γενιά του ιαπωνικού crossover είναι το γεγονός ότι εκτός από τα γνωστά υβριδικά σύνολα, θα προσφέρεται και σε plug-in εκδοχή. Αυτή είναι η πρώτη φορά που το θελκτικό SUV κάνει χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας και έχει στόχο να θέσει νέα στάνταρ σε επίπεδο αποδοτικότητας. Μάλιστα, στην Toyota έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στη συγκεκριμένη έκδοση, αφού θεωρούν πως το 25% των πελατών που θα αποκτήσουν το C-HR στην Ευρώπη, θα επιλέξουν την plug-in έκδοση!
Σχεδίαση - Concept car for the road
Με αυτά ακριβώς τα λόγια περιγράφουν οι Ιάπωνες το νέο C-HR. Ως ένα πρωτότυπο που βρήκε το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής. Και η αλήθεια είναι πως αυτό που αναφέρουν δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Το ιαπωνικό crossover καταφέρνει και ξεχωρίζει. Ακριβώς, όπως ο προκάτοχος του. Οι μικροί εμπρός και πίσω πρόβολοι, το φαρδύ και χαμηλό αμάξωμα, σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς που γεμίζουν το θόλους, το καθιστούν συμπαγές και δυναμικό. Το εντυπωσιακό εμπρός μέρος είναι επιθετικό και αιχμηρό, με τα φωτιστικά σώματα να υιοθετούν τη νεότερη σχεδιαστική ταυτότητα της Toyota, θυμίζοντας αυτά των bZ4X και Prius. Η τεχνοτροπία diamondcut στο πλάι του αμαξώματος, το τελείωμα της οροφής σε στιλ κουπέ και το… mucho πίσω μέρος, δένουν αρμονικά και δημιουργούν ένα σύνολο που συγκεντρώνει τα βλέμματα στο δρόμο. Η plug-in εκδοχή δεν διαφοροποιείται σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις, και για να την αναγνωρίσεις πρέπει να παρατηρήσεις τη δεύτερη θύρα για την εξωτερική φόρτιση της μπαταρίας ή το λογότυπο PHEV στο πίσω μέρος. Επιπλέον, διατίθεται αποκλειστικά με τη διχρωμία «bi-tone+» στο αμάξωμα, στοιχείο που σε άλλες εκδόσεις αποτελεί στοιχείο του επιπλέον εξοπλισμού.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη 2λιτρη εκδοχή του νέου Toyota C-HR!
To ίδιο μοντέρνα με το αμάξωμα είναι και η καμπίνα των επιβατών. Το περιβάλλον είναι απόλυτα ψηφιακό, αλλά με οδηγοκεντρική φιλοσοφία, αφού η κεντρική οθόνη αφής των 12,3’’ είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Φιλοξενεί τη νεότερη γενιά του συστήματος πολυμέσων Toyota Smart Connect και στην πράξη αποδεικνύεται εύχρηστη. Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων, επίσης σε διάσταση 12,3’’, προσφέροντας σημαντικές δυνατότητες παραμετροποίησης. Ιδιαίτερα πρακτική αποδεικνύεται η παρουσία φυσικών διακόπτων για το σύστημα κλιματισμού και την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης. Τώρα, η μοναδική διαφορά στην έκδοση plug-in εντοπίζεται στην ένδειξη με το ποσοστό της μπαταρίας στον πίνακα οργάνων. Όσον αφορά το τεχνολογικό υπόβαθρο είναι κορυφαίο τόσο σε επίπεδο συστημάτων άνεσης, όσο υποβοήθησης του οδηγού. Η σουίτα Toyota T-Mate περιλαμβάνει την πιο προηγμένη γενιά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης Toyota Safety Sense, και μάλιστα στο βασικό εξοπλισμό.
Για την κατασκευή της καμπίνας έχει γίνει πολύ προσεκτική επιλογή των υλικών, τα οποία είναι ποιοτικά, με το φινίρισμα και την συναρμογή τους να είναι άψογη. Στον τομέα της ευρυχωρίας, σε σχέση με το παρελθόν όσοι βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων έχουν περισσότερο χώρο για τα γόνατα τους. Ο αέρας για το κεφάλι είναι βελτιωμένος, κάτι που οφείλεται στην παρουσία της πανοραμικής οροφής, αλλά παραμένει οριακός για όσους με ύψος κοντά ή που ξεπερνάει το 1.80. Αντίστοιχα, περιορισμένος είναι και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος στην plug-in έκδοση αγγίζει τα 310 lt, όταν η προσθιοκίνητη υβριδική εκδοχή έχει χωρητικότητα 388 lt.
Μηχανικά Μέρη - Νέα δεδομένα…
Το C-HR εφοδιάζεται με την 5η γενιά των υβριδικών συστημάτων της Toyota. Η Plug-in εκδοχή δανείζεται τα μηχανικά μέρη που έχουν τοποθετηθεί και στην αντίστοιχη έκδοση της νεότερης γενιάς του Prius. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει ένας δίλιτρος 4κύλινδρος κινητήρας που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και αποδίδει 152 ίππους, και ενισχύεται με την παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα 163 ίππων, με τη συνδυαστική τους ισχύ να αγγίζει τους 223 ίππους. Αυτά τα νούμερα, το καθιστούν ως το ισχυρότερο στη γκάμα του C-HR, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε μόλις 7,4 sec! Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μία σαφώς μεγαλύτερη σε σχέση με τις απλές υβριδικές εκδόσεις μπαταρία, με χωρητικότητα 13,6 kWh. Η παρουσία της εξασφαλίζει έως και 66 km κίνησης με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, όταν ο ενσωματωμένος φορτιστής των 6,6 kW μπορεί να την επαναφορτίσει σε wallbox, σε λιγότερο από δυόμιση ώρες. Αξιοσημείωτο είναι πως το C-HR χρησιμοποιεί επιπλέον μία αντλία που συλλέγει θερμότητα του κινητήρα για την υποστήριξη του συστήματος κλιματισμού το χειμώνα, ελαχιστοποιώντας τη χρήση της μπαταρίας και συμβάλλοντας στην μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Μία έξυπνη και αποδοτική λύση.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Prius Plug-in Hybrid
Στο δρόμο - Level up!
Μόλις βρεθείς πίσω από το τιμόνι του διαπιστώνεις ότι η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη, όπως αρμόζει σε ένα crossover. Κάθεσαι καλά, αν και η ορατότητα πίσω, όπως και στις γωνίες είναι σχετικά περιορισμένη. Από τα πρώτα μέτρα είναι εύκολο να αντιληφθείς τη μεγάλη διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Και αυτή αφορά το επίπεδο θορύβου, το οποίο είναι αισθητά πιο χαμηλό, ενώ σημαντικά βελτιωμένη και ραφιναρισμένη είναι η λειτουργία του e-CVT κιβωτίου. Ο θόρυβος γίνεται έντονος, μόνο αν φλερτάρεις με τα κόκκινα στο στροφόμετρο. Γενικά, η λειτουργία του υβριδικού συνόλου είναι πολιτισμένη και έχεις δύναμη στο μεγαλύτερο εύρος στροφών. Η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα του χαρίζει εξαιρετική απόκριση στις χαμηλές στροφές, ενώ η δύναμη δεν σου λείπει στις μεσαίες. Είναι γρήγορο και ανεβάζει πρόθυμα χιλιόμετρα, χωρίς φυσικά να βάζει φωτιά στην άσφαλτο…
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Τεχνολογία
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
- Οδική συμπεριφορά
- Κατανάλωση
ξινά
- Χώρος αποσκευών
- Αέρας για το κεφάλι πίσω
Η εναλλαγή ανάμεσα σε ηλεκτροκινητήρα και θερμικό μοτέρ γίνεται σχεδόν ανεπαίσθητα, με το plug-in υβριδικό σύστημα να έχει τέσσερις διαφορετικές λειτουργίες. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, στην αυτόματη εναλλαγή ανάμεσα στα δύο μοτέρ, τη μέγιστη χρήση του βενζινοκινητήρα, ενώ υπάρχει και η επιλογή charge, με τον κινητήρα βενζίνης να αναλαμβάνει τη φόρτιση της μπαταρίας. Στην πράξη, το C-HR μπορεί να κινηθεί για 55-60 km με ηλεκτρική ενέργεια, αν και το ιαπωνικό crossover προκαλεί μεγαλύτερη έκπληξη με τις τιμές της κατανάλωσης. Στην πόλη είδαμε νούμερα κοντά στα 2 lt/100 km, ενώ η μέγιστη τιμή που παρατηρήσαμε άγγιξε τα 4,5 lt/100 km, οδηγώντας στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και στον επαρχιακό! Ένας μέσος όρος κοντά στα 3,5 lt/100 km δεν αποτελεί ουτοπία, με το υβριδικό σύνολο να εντυπωσιάζει με την οικονομία καυσίμου. Σημειώστε, πως το σύστημα ανάκτησης ρυθμίζεται, χωρίς να έχει αντίστοιχη αίσθηση με αυτή που ονομάζουμε one pedal, συμβάλλοντας όμως από τη μεριά του στην κορυφαία αποδοτικότητα του συνόλου.
Στο δρόμο, το χαμηλότερο επίπεδο θορύβου έχει αναβαθμίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την ποιότητα κύλισης. Σε αυτό, το ρόλο της διαδραματίζει και η ανάρτηση, με τους Ιάπωνες τεχνικούς να έχουν επιλέξει την αρχιτεκτονική με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Μία ιδιαιτερότητα που συναντάμε στην plug-in έκδοση, αφορά τα αμορτισέρ, τα οποία έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με τη ZF και κάνουν χρήση τεχνολογίας Frequency Sensitive Control και διαθέτουν τη δυνατότητα επιλεκτικής συχνότητας και απόσβεσης. Σε σχέση με τις υβριδικές εκδόσεις, η ρύθμιση της είναι πιο σφικτή και το νιώθεις στις κακοτεχνίες των δρόμων. Όμως, η λειτουργία της είναι πολύ καλή, απορροφώντας τις περισσότερες από τις ανωμαλίες, με το C-HR να αποδεικνύεται στην πράξη άνετο.
Δείτε ακόμη: Που θα μπορέσετε να δείτε από κοντά το νέο Toyota Prius;
Επιπλέον, καταφέρνει και διαχειρίζεται υποδειγματικά τις αντιδράσεις του αμαξώματος. Η οδική του συμπεριφορά είναι εντυπωσιακά καλή για crossover, προσφέροντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης σε γρήγορο ρυθμό ή και στην απότομη αλλαγή πορείας. Βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA και το πλαίσιο αποδεικνύεται στιβαρό και άκαμπτο, ενώ η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα συμβάλλει στη διατήρηση του κέντρου βάρους χαμηλά. Στις γρήγορες και μέτριες στροφές σου επιτρέπει να κινηθείς πολύ γρήγορα, και μόνο στα κλειστά κομμάτια θα διαπιστώσεις τάσεις υποστροφής, ειδικά αν υπερβάλλεις στην είσοδο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως η plug-in εκδοχή του C-HR ζυγίζει επιπλέον 180 kg σε σχέση με τις υβριδικές εκδόσεις. Ακόμα και έτσι, οι όποιες τάσεις είναι εύκολα ελεγχόμενες με το καλό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης, ενώ το σύστημα πέδησης έχει σχετικά μέτρια αίσθηση, αλλά καλή απόδοση.
συμπέρασμα
To νέο C-HR δεν είναι εξελιγμένη εκδοχή της προηγούμενης γενιάς. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μία ολιστική αναβάθμιση σε κάθε επίπεδο, που έρχεται να συμπληρώσει με ιδανικό τρόπο την ήδη πλούσια γκάμα SUV της Toyota. Εξακολουθεί να κερδίζει με την εντυπωσιακή και ξεχωριστή σχεδίαση του, διατηρώντας ακέραια τα στοιχεία που το καθιέρωσαν στην κατηγορία, αλλά σήμερα είναι ενισχυμένο με αποδοτικά υβριδικά σύνολα και κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο. H Plug-in hybrid εκδοχή προσφέρει επιπλέον εξαιρετική οικονομία καυσίμου και πολύ καλές επιδόσεις, αν και το κόστος είναι σχετικά υψηλό. Βέβαια, όσοι ενδιαφερθούν για τη δίλιτρη εκδοχή, ίσως θα πρέπει να κοιτάξουν την plug-in έκδοση, η οποία θέτει νέα στάνταρ αποδοτικότητας για τις κατασκευές του είδους.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΝΑΤΑΣ