Δοκιμή Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8: Αίσθηση υπεροχής

Σε μια εποχή που τα πάντα αλλάζουν άρδην, το Peugeot 2008 επιδεικνύει τη δυναμική του με ένα κινητήριο σύνολο που είναι κομμένο και ραμμένο για τους Έλληνες οδηγούς.

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,4 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)137,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το ανανεωμένο Peugeot 2008 αποδεικνύει με τον πιο εμφατικό τρόπο γιατί βρίσκεται στα best seller της ελληνικής αγοράς. Ο 1.200άρης κινητήρας βενζίνης των 130 ίππων με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, ταιριάζουν «γάντι» στο γαλλικό B-SUV, αναδεικνύοντας την αισθητή υπεροχή του. 

Όπως γράφει ο σπουδαίος Malcolm Gladwell, για να γνωρίσει κάποιος το «μεγαλείο της επιτυχίας» απαιτείται να εξασκείται συνεχώς για 10 χρόνια επί 1.000 ώρες τον χρόνο. Στην περίπτωση του 2008, η Peugeot τα κατάφερε στο ελάχιστο δυνατό διάστημα.

2008

Οι Γάλλοι, με το 2008, θαρρείς και εφηύραν την «κότα με χρυσά αβγά». Το B-SUV σάρωσε κυριολεκτικά σε πωλήσεις οπότε παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του πριν από περίπου μια πενταετία, φιγουράροντας όχι μόνο στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας από εμπορικής πλευράς, αλλά στο σύνολο της αγοράς γενικότερα. Ο θρίαμβος του μοντέλου οφείλεται σε έναν παράγοντα: στο γεγονός ότι δεν προσαρμόστηκε στον ανταγωνισμό, αλλά έθεσε τους δικούς του όρους.

Η εξωτερική εικόνα, το μοναδικό του στυλ και η αισθητική του σαλονιού, ήταν τα σημεία που έθεσαν τις βάσεις τις επιτυχίας, σμίγοντας με τους αποδοτικούς κινητήρες, τις προηγμένες τεχνολογίες και τη δυναμική οδική συμπεριφορά.

2008

Στην ανανεωμένη εκδοχή του, το σωστό timing αποτέλεσε πανάκεια της συνέχειας της καρποφορίας της μάρκας. Οι μικρές αλλά καίριες επεμβάσεις ενίσχυσαν τη μυώδη και εκφραστική του σχεδίαση, τονίζοντας παράλληλα την τεχνολογική του αρτιότητα, την ποιότητα και την απόδοση.

Έτσι εξηγούνται όλα

Πέντε χρόνια έπειτα από την πρεμιέρα του νεότερου 2008, η Peugeot προχώρησε στην αισθητική και τεχνολογική αναβάθμιση του μοντέλου. Το αποτέλεσμα τη δικαίωσε απόλυτα, με το αυτοκίνητο να προβάλλει το σπορτίφ παρουσιαστικό του, παράλληλα με την κομψότητα. Η έντονη μάσκα με τα νέα φώτα LED, τους προβολείς επίσης LED σε σχήμα «νυχιών», το εντυπωσιακό πλέγμα στη γρίλια και τα γυαλιστερά πλαίσια, αναδεικνύουν περαιτέρω την ξεχωριστή παρουσία του στον δρόμο.

2008

Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες, αλλά και τα πίσω φώτα, με το όνομα Peugeot να αναγράφεται πλέον στη μαύρη λωρίδα της 5ης πόρτας. Το αμάξωμα είναι σαφώς πιο καλαίσθητο, με το εσωτερικό περιβάλλον από την άλλη να μαγνητίζει με την εκλεπτυσμένη αισθητική του.

Η Peugeot, αφού εντόπισε τις ανάγκες των αγοραστών, βελτίωσε την εργονομία, αναβάθμισε ακόμη περισσότερο την ποιότητα κατασκευής και φυσικά το i-Cockpit. O ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών έχει νέο σχεδιασμό 3D απεικόνιση, ειδικά στην έκδοση GT, με τα χρώματα και τη διάταξη των πληροφοριών να εξατομικεύονται πλήρως.

2008

Στο κέντρο, η 10άρα οθόνη αφής περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, ενσωματώνοντας μάλιστα τεχνολογία HD στις εκδόσεις ALLURE και GT. Τα πλήκτρα τύπου «piano» εξακολουθούν να διατηρούνται για την ταχύτερη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες, όπως και το τιμόνι μικρής διαμέτρου.

Επιπλέον, η κορυφαία έκδοση GT που είχαμε στη διάθεσή μας, διαθέτει και ατμοσφαιρικό φωτισμό 8 αποχρώσεων, οι οποίες συντονίζονται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, δίνοντας μια πνοή φινέτσας και πολυτέλειας.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα
  • Εσωτερικό περιβάλλον
  • Τεχνολογίες
  • Ποιότητα κύλισης
  • Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
ξινά
  • Μικρό τιμόνι

Από τον εξοπλισμό δεν λείπει το παραμικρό, με τους ανθρώπους της Peugeot να προικίζουν το 2008 με κάθε λογής σύστημα άνεσης και ασφάλειας, από την υποβοήθηση στάθμευσης με κάμερες υψηλής ευκρίνειας, έως το Adaptive Cruise Control, το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, την προειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού, τον έλεγχο τυφλών σημείων και πολλά ακόμη.

Από πλευράς χώρων, 4 επιβάτες δεν πρόκειται να αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Το γαλλικό B-SUV σε μεταφέρει με άνεση ακόμη και σε ένα πολύωρο ταξίδι, δίχως να κουράζει τους πίσω. Ο χώρος αποσκευών είναι από τους πιο ευρύχωρους και πρακτικούς στην κατηγορία, με όγκο 434 λίτρων και διπλό δάπεδο.

2008

Εδώ, αξίζει να σημειώσουμε πως, η Peugeot έχει δημιουργήσει και μια ευρεία γκάμα εξοπλισμού και αξεσουάρ, που θα ικανοποιήσει και τις πλέον εξειδικευμένες ανάγκες του οδηγού, όπως μπαγκαζιέρα οροφής, σχάρα ποδηλάτων και συστήματα υποστήριξης tablet και ψηφιακών συσκευών.

Απολαυστικό

Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και ποιότητας κύλισης, το 2008 είναι από τα κορυφαία B-SUV. Το αυτοκίνητο επιχειρεί να ισορροπήσει μεταξύ σπορτίφ συμπεριφοράς και άνεσης, με το δεύτερο να υπερέχει. Η ανάρτηση με τα γόνατα τύπου MacPherson και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός, απορροφά αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, σε αντίθεση με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω που αντιδρά ορισμένες φορές «ξερά», δίχως όμως να ενοχλεί.

2008

Το 2008 έχει τη δυνατότητα να κινηθεί σπιρτόζικα σε μια επαρχιακή διαδρομή με συνεχόμενες στροφές, χάρη στον γεμάτο ενέργεια κινητήρα του, το στιβαρό πλαίσιο και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το 8άρι κιβώτιο ενεργεί ταχύτατα για τα δεδομένα της κατηγορίας, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητη λειτουργία των ταχυτήτων.

Ανάλογα τις συνθήκες και τη διάθεση, το «Drive Mode» με τα τρία προφίλ (Eco, Normal και Sport), ο κάτοχος το οχήματος επιλέγει το πρόγραμμα και, κινείται είτε καταναλώνοντας το ελάχιστο καύσιμο σε καθημερινή οδήγηση, είτε πιο γρήγορα στον ανοικτό δρόμο.

2008

Η σβελτάδα του μέσα στην πόλη εκτιμάται δεόντως, με τις συμπαγείς διαστάσεις και τις κάμερες να βοηθούν ακόμη και τον άπειρο οδηγό να ελιχθεί και να παρκάρει εύκολα. Στην εθνική οδό διατηρεί χωρίς να προβληματίζεται έναν σταθερό ρυθμό στα 130 km/h, με τον 1.2 Puretech βενζινοκινητήρα των 130 ίππων και 270 Nm ροπής να κάνει τη διαφορά.

Σε μια προσπέραση, αρκεί ένα βαθύ πάτημα του δεξιού ποδιού στο γκάζι για να ξεπεταχθεί μπροστά, αν και η όλη φιλοσοφία του γαλλικού SUV δεν αφήνει πολλά περιθώρια για σπορ αναζητήσεις. Η αποτελεσματική κλιμάκωση των οκτώ σχέσεων και η πολιτισμένη λειτουργία του μοτέρ διατηρούν σε ικανοποιητικό επίπεδο την κατανάλωση καυσίμου, με τη μέση σε ρεαλιστικές συνθήκες να ανέρχεται στα 7,5 lt/100 km.

2008

Ο οδηγός κάθεται σωστά και κυρίως βολικά στο κάθισμα, κάθε διακόπτης είναι εργονομικά τοποθετημένος και παρότι η Peugeot επιμένει σε αυτόν τον τύπου τιμονιού, που κόβει την ξεκάθαρη οπτική επαφή με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, τίποτα δεν δύναται να σε προβληματίσει.

Αξίζει τα λεφτά του;

Στην έκδοση με τον 1.2 Puretech κινητήρα βενζίνης των 130 ίππων και το ΕΑΤ8 κιβώτιο, το Peugeot 2008 κοστίζει 29.900 ευρώ. Η έκδοση GT είναι ακριβότερη κατά περίπου 4.000 €, τιμές που σαφώς δεν είναι αμελητέες. Το αυτοκίνητο όμως, αξίζει και με το παραπάνω τα χρήματα που απαιτούνται για την απόκτησή του, αφού προσφέρει τα πάντα σε ένα άκρως ελκυστικό πακέτο. Το συγκεκριμένο μοτέρ, το θεωρούμε ένα από τα καλύτερα της αγοράς, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο.

συμπέρασμα

Το 2008 δεν βρίσκεται τυχαία στις πρώτες επιλογές των οδηγών. Η Peugeot έχει δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που εντυπωσιάζει με την εμφάνισή του, το premium εσωτερικό του και τις προηγμένες τεχνολογίες. Στην ανανεωμένη εκδοχή του με τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα, το γαλλικό B-SUV συγκαταλέγεται αναφανδόν στις πιο αξιοπρόσεκτες προτάσεις, προσφέροντας μια εμπειρία οδήγησης υψηλού επιπέδου. Ξεκάθαρα, πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο από κάθε πλευρά όχημα, που καλύπτει τις απαιτήσεις τόσο ενός νεαρού οδηγού χάρη στο ξεχωριστό στυλ του, όσο κι έναν οικογενειάρχη, λόγω των άφθονων για τα δεδομένα της κατηγορίας χώρων.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...