Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS: Everyday hero

Ως ένας παίκτης αναγνωρισμένης αξίας στον στίβο μάχης των supermini, το Hyundai i20 επιστρέφει στο σχεδιαστήριο αποκτώντας ανανεωμένη εμφάνιση και βελτιώσεις στα σημεία.

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή172 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,4 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)121,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Οι αλλαγές περιορίζονται κυρίως σε αισθητικό επίπεδο, όμως το Hyundai i20 φρεσκάρεται όσο χρειάζεται για να παραμείνει επίκαιρο. Τα supermini άλλωστε δεν… χαρίζονται. Οποιοδήποτε λάθος, μπορεί να σε αφήσει πίσω. Και η Hyundai δεν έχει καμία τέτοια πρόθεση, κρίνοντας από την επιτυχία που ήδη έχει σημειώσει το μοντέλο της!

Το i20 είναι ένα από τα μοντέλα που έβαλαν το «καλούπι» στη Hyundai, ώστε να εξελιχθεί στην εταιρεία που γνωρίζουμε σήμερα. Έχοντας ανέβει πολλά σκαλοπάτια από το πρόσφατο παρελθόν της, η μάρκα συγκαταλέγεται δικαίως ανάμεσα στις κορυφαίες, γεγονός που ισχύει σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται. Η τρίτη γενιά του i20 μέτρησε ήδη τρία χρόνια επιτυχίας στην αγορά, με εκδόσεις και κινητήρες για κάθε γούστο.

Από mild hybrid ή συμβατικά βενζίνης σύνολα 100-120 ίππων, απλό ατμοσφαιρικό 84 ίππων, αυτόματο (διπλού συμπλέκτη) ή χειροκίνητο κιβώτιο, ακόμη και hot-hatch πρόταση (i20 N) με 204 ίππους! Τι θέλουμε να πούμε; Ότι η Hyundai φρόντισε πολύ την γκάμα του i20 και του έδωσε όλα τα εφόδια, ώστε να διακριθεί στην ανταγωνιστική κατηγορία των supermini. Και τώρα με το facelift θέλει να προστατέψει τα κεκτημένα της, προσφέροντας μια ήπια ανανέωση που θα το διατηρήσει στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος για τους υποψήφιους αγοραστές.

Νυστέρι

Το facelift του Hyundai i20 έγινε επιστρατεύοντας ήπιες σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις. Μπροστά παρατηρούμε τους νέους προφυλακτήρες, τα διαφορετικά φωτιστικά σώματα και την ανασχεδιασμένη μάσκα. Το… σεβαστών διαστάσεων σήμα της μάρκας «μετακόμισε» από το κέντρο της μάσκας στο χείλος του καπό, ενώ στο πίσω μέρος, ένας διακριτικός διαχύτης μαζί με μικρές αλλαγές στον προφυλακτήρα, προδίδουν τη διακριτική ανανέωση. Από εκεί και πέρα έχουμε νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου 16 ή 17 ιντσών, όπως και τρία νέα χρώματα: το Metal Blue Pearl (αυτοκίνητο δοκιμής), το Lucid Lime Metallic και το Lumen Grey Pearl για να δημιουργηθεί μια παλέτα με 8 διαφορετικές επιλογές χρωματισμού.

Ένα μεγάλο μικρό!

Στο εσωτερικό, δεν παρατηρούνται διαφορές συγκριτικά με το προ facelift μοντέλο, παρά μόνο το σήμα της μάρκας που πλέον δεν είναι γυαλιστερό, αλλά ματ και χωρίς ανάγλυφη σχεδίαση. Η ελληνική εισαγωγική της Hyundai άλλαξε λίγο τις λίστες εξοπλισμού ανάλογα με την έκδοση, κάνοντας μικρές προσαρμογές. Για παράδειγμα στο i20 Distinctive της δοκιμής μας πλέον υπάρχει ως στάνταρ η μεγάλη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, που συνοδεύεται και από τηλεματική Bluelink. Τα γραφικά της είναι ευχάριστα, η ταχύτητα που αντιδράει στις εντολές πολύ καλή, όμως παρατηρείται η εξής παραφωνία: η μικρή οθόνη των 8 ιντσών υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ η θεωρητικά πιο προηγμένη των 10,25 ιντσών, χρειάζεται οπωσδήποτε καλώδιο για να πραγματοποιηθεί το mirroring. Περίεργο! Να σημειώσουμε επίσης, ότι πλέον υπάρχει και θύρα USB-C στην κεντρική κονσόλα, μαζί με μια USB-A.

Σχετικά με τον πίνακα οργάνων, είναι πλήρως ψηφιακός με μια οθόνη 10,25 ιντσών και τοποθετείται ως standard ακόμη και στη βασική έκδοση. Διαθέτει διάφορα στυλ απεικόνισης που αλλάζουν ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης ή από το μενού, αν για παράδειγμα κάποιος προτιμά τα Sport γραφικά ακόμη και στο Normal πρόγραμμα (ή αντίστροφα). Επίσης υπάρχει και ακόμη ένα, διαφορετικό στυλ σε μοτίβο κύβου αντί των κυκλικών οργάνων, δίνοντας μεγάλη ελευθερία παραμετροποίησης. Προχωρώντας παρακάτω, οι χώροι για τους επιβάτες βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας, προσφέροντας άνετη φιλοξενία ακόμη και για τέσσερις μεγαλόσωμους ενήλικες. Πίσω η ευρυχωρία για τα γόνατα και το κεφάλι είναι αισθητά ανώτερη από την πλειοψηφία του ανταγωνισμού και ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί, με όγκο 352 λίτρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν δύο θέσεις για το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, με την πάνω θέση να δημιουργεί έναν flat, ενιαίο χώρο όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Στα bonus συγκαταλέγεται ότι η εταζέρα μπορεί να αποθηκευτεί στο ενδιάμεσο του διπλού πατώματος, για την πλήρη εκμετάλλευση όλου του διαθέσιμου χώρου χωρίς ο οδηγός να ψάχνει να βρει τι θα κάνει την εταζέρα.

Επιστρέφοντας στην καμπίνα, η εργονομία βρίσκεται στα πάντοτε υψηλά επίπεδα της Hyundai, με κάθε χειριστήριο να βρίσκεται σε σωστό σημείο. Το νέο i20 δεν έπεσε στην παγίδα της… ψηφιοποίησης και υπάρχει ακόμη ανεξάρτητη μονάδα κλιματισμού και φυσικοί διακόπτες (αντί για αφής). Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται μια πρακτική θήκη αποθήκευσης, δύο ποτηροθήκες και ένα υποβραχιόνιο που κρύβει έναν αρκετά μεγάλο χώρο από κάτω του. Τέλος, η ποιότητα συναρμογής των υλικών είναι υψηλή, με κάθε μέρος να δείχνει γερά μονταρισμένο. Τα πλαστικά από την άλλη είναι όλα τους σκληρά και δεν υπάρχει σε κανένα σημείο αφρώδες υλικό, κίνηση που αφαιρεί κάποιους πόντους αίσθησης. Ωστόσο, ακόμη κι έτσι, τα σκληρά πλαστικά στα ψηλότερα σημεία του ταμπλό είναι καλής ποιότητας και δεν δείχνουν «φθηνά».

1.000άρης με τσαγανό

Το ανανεωμένο Hyundai i20 προσφέρεται με τον γνωστό 1.0 T-GDI, ένα τρικύλινδρο turbo σύνολο που στην συγκεκριμένη περίπτωση, αποδίδει 100 ίππους με 172 Nm ροπή. Χάρη και στο σύστημα CVVD (Continuously Variable Valve Duration) που μεταβάλει τον χρονισμό, το βύθισμα αλλά και τη διάρκεια βυθίσματος των βαλβίδων, o βενζινοκινητήρας εμφανίζει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές rpm (περίπου 2.000 rpm) μέχρι και κάπου στις 5.000 rpm, όπου και η επιτάχυνση που προσφέρει αρχίζει να εξασθενεί. Σύμφωνα με τη Hyundai, το συγκεκριμένο i20 ολοκληρώνει τα 0-100 km/h σε 10,4 sec και αγγίζει μέχρι και τα 188 km/h τελικής ταχύτητας. Στην πράξη το μοτέρ είναι πρόθυμο να γεμίσει τις σχέσεις και δεν τα βρίσκει σκούρα με το σχετικά μακρύ σασμάν (η δεύτερη σχέση πλησιάζει τα 100 km/h στον κόφτη).

γλυκά
  • Χώροι
  • Ευελιξία
  • Ηχομόνωση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Τράβηγμα κινητήρα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογία
  • Πρακτικότητα
  • Εργονομία
  • Εγγύηση
ξινά
  • Μέτρια κατανάλωση
  • Ξερές αντιδράσεις ημιάκαμπτου
  • Σκληρά πλαστικά
  • Απουσία ασύρματου Apple CarPlay

Και να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν ήταν εφοδιασμένο με το mild hybrid σύστημα των 48V, αφού η Hyundai το προσφέρει ως ήπια υβριδικό αλλά και ως αμιγώς βενζινοκίνητο, με την ίδια απόδοση (100 PS). Ο 1.0 T-GDI διακρίνεται επίσης και για την πολιτισμένη λειτουργία του καθώς ούτε ενοχλητικό θόρυβο παράγει, ούτε δονήσεις μεταφέρονται στην καμπίνα, στοιχεία που μερικές φορές τα συναντάμε σε τρικύλινδρους κινητήρες. Σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου τώρα, μετρήσαμε περίπου 7,5 lt / 100 km σε μεικτές συνθήκες, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και αρκετή κίνηση σε επαρχιακούς, αλλά και αυτοκινητόδρομο. Ο ρυθμός μας πάντα ήταν σβέλτος και ποτέ δεν δώσαμε έμφαση στην οικονομία καυσίμου, ωστόσο το αποτέλεσμα είναι μέτριο για την κατηγορία. Ειδικά αν αναλογιστούμε και το μακρύ κιβώτιο που συγκρατεί τις rpm του κινητήρα στις 3.000 όταν ταξιδεύεις με 140 km/h. Για να εμφανιστεί μια σταθερή κατανάλωση της τάξεως των 6 lt / 100 km θα πρέπει ο οδηγός να διατηρεί έναν πιο ήπιο ρυθμό κίνησης, κάπου στα 110 km/h.

Για όλες τις χρήσεις

Το Hyundai i20 ήταν ένα αυτοκίνητο που σε έβγαζε ασπροπρόσωπο στην καθημερινότητα και αυτό δεν αλλάζει με το facelift που υπέστη. Με συμπαγείς διαστάσεις (4,04 m), κοφτερό τιμόνι και ζωηρό μοτέρ ανταποκρίνεται τέλεια στην καθημερινή αστική χρήση, αποδεικνύοντας ότι η πόλη είναι το βασικό πεδίο δράσης του. Το στιβαρό πλαίσιο, ο ικανός κινητήρας και το ραφινάρισμα σε κάθε επίπεδο, το βοηθάει να ανταποκρίνεται ακόμη και στο κάλεσμα ενός μακρινού ταξιδιού. Ο turbo 1.000άρης τα καταφέρνει περίφημα στον αυτοκινητόδρομο χωρίς να χρειάζεται να κατεβάσεις σχέση για να διατηρήσεις την επιθυμητή ταχύτητα σε ανωφέρεια. Παράλληλα, το πλαίσιο και η προσεγμένη για την κατηγορία ηχομόνωση, εξασφαλίζουν υψηλή ποιότητα κύλισης. Στον επαρχιακό η συμπεριφορά του είναι πάντα προβλέψιμη και δεν θα αρνηθεί τον σβέλτο ρυθμό. Το τιμόνι είναι ελαφρύ (βαραίνει λίγο στο Sport), με μέτρια αίσθηση αλλά καλή ακρίβεια, ενώ τα φρένα αποτελούνται από δίσκους σε όλους τους τροχούς (αεριζόμενους εμπρός) και ένα ακριβές πεντάλ.

Υπό πίεση θα ακολουθήσει πιστά την πορεία που δείχνει ο οδηγός με το τιμόνι, έχοντας πολύ υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και ταυτόχρονα, προσφέροντας μια ευχάριστη σιγουριά. Στην υπερβολή θα εμφανιστεί η υποστροφή, ωστόσο το φαινόμενο ελέγχεται εύκολα αφήνοντας ελαφρώς το γκάζι. Ο πίσω άξονας από την άλλη δεν είναι συμμετοχικός στη διαδικασία και πολύ δύσκολα θα τον νιώσεις να ελαφρώνει. Για το τελευταίο, το Hyundai i20 δεν μπορεί να κριθεί αρνητικά καθώς η προτεραιότητα ενός supermini σίγουρα δεν είναι οι οδηγικές συγκινήσεις. Από την άλλη, η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης μαζί με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ στις 17άρες ζάντες, προκαλούν ορισμένες ξερές αντιδράσεις σε κακοτεχνίες του δρόμου. Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω (γόνατα McPherson εμπρός) έχει την τάση να αναπηδά, ειδικά σε εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, διαταράσσοντας στιγμιαία την ηρεμία στην καμπίνα.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N-Line

Καλοδεχούμενες επεμβάσεις

Μετά από την ανανέωση, το Hyundai i20 παραμένει ένα από τα καλύτερα supermini που μπορεί να αποκτήσει κάποιος, χωρίς σημαντικά μειονεκτήματα να το συνοδεύουν. Αντίθετα, έχει πάρα πολλά σημαντικά ατού που πρέπει να σκεφτεί πολύ σοβαρά οποιοσδήποτε αναζητά ένα τέτοιο αυτοκίνητο! Ανάμεσα στα θετικά του, συμπεριλαμβάνεται και η εγγύηση 5 ετών χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό. Οι τιμές για το i20 με τον 1.0 T-GDI των 100 ίππων ξεκινούν από τις 19.390 € (20.390 € το mild hybrid 48V) ενώ η τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής στην έκδοση Distinctive με τον κορυφαίο εξοπλισμό ορίζεται στις 22.290 €.

συμπέρασμα
Το Hyundai i20 δεν ήταν ένα μοντέλο που είχε επιτακτική ανάγκη για ανανέωση, όμως οι Κορεάτες του την έδωσαν για να σταθεί με αξιώσεις στο απαιτητικό πεδίο των supermini. Η facelift εκδοχή διατηρεί στο ακέραιο το εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού από τις βασικές εκδόσεις, αφού ολόκληρη η σουίτα συστημάτων ασφαλείας Hyundai SmartSense είναι standard από τη βασική έκδοση. Επίσης, δεν λείπει ούτε το σύγχρονο στοιχείο, με ψηφιακό πίνακα οργάνων και μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών από το εισαγωγικό επίπεδο εξοπλισμού Exclusive. Η καμπίνα προσφέρει άπλετη ευρυχωρία για τα δεδομένα της κατηγορίας και ο κινητήρας στέκεται επάξια στο ύψος των περιστάσεων, καλύπτοντας κάθε απαίτηση που μπορεί να έχει ο οδηγός. 

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...