Δοκιμή Jeep Avenger 1.2T 100 PS: Back to basics
Έχοντας ήδη συστηθεί στο κοινό ως το μοντέλο που εισάγει την Jeep στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, το Avenger κάνει ένα «θερμικό» βήμα… πίσω και στοχεύει κατευθείαν στην κορυφή της B-SUV κατηγορίας.
- -
- -
με μια ματιά
Το Jeep Avenger με τον 1.200άρη turbo κινητήρα βενζίνης κάτω από το καπό συνεχίζει στον ίδιο δρόμο που χάραξε η ηλεκτρική του εκδοχή και κάνει την θελκτική εμφάνιση του αμερικανικού μοντέλου διαθέσιμη σε ένα πιο ευρύ κοινό.
Με την ηλεκτροκίνηση να αποτελεί τα τελευταία χρόνια αναπόσπαστο μέρος της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχουμε συνηθίσει τα νέα μοντέλα να ξεκινούν την πορεία τους ως θερμικά ή υβριδικά και στη συνέχεια να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή με ένα αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο. Κόντρα στο ρεύμα, η Jeep προτίμησε να λανσάρει το νέο Avenger ως αμιγώς ηλεκτρικό και εν συνεχεία να αποκαλύψει την εκδοχή με θερμικό κινητήρα. Κάπως έτσι, το μοντέλο που αντιπροσωπεύει την είσοδο της θρυλικής αμερικανικής μάρκας στην ηλεκτρική εποχή «αλλαξοπίστησε». Πλέον διατίθεται και με κινητήρα βενζίνης 1.200 cc και 100 ίππων, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμο και ως υβριδικό. Κάπως έτσι, η Jeep πραγματοποιεί κίνηση ματ στην άκρως ανταγωνιστική αγορά των B-SUV, καθιστώντας διαθέσιμο το compact μοντέλο της, με την νεανική και έντονη προσωπικότητα σε ακόμη μεγαλύτερη γκάμα αγοραστών.
Ρεαλιστική προσέγγιση
Το Avenger με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι το ισχυρότερο όπλο αυτή τη στιγμή στη φαρέτρα της Jeep για να «γεμίσουν» τα ταμεία της. Όταν έχει στα χέρια σου το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς και μπροστά σου μία αγορά που διψά συνεχώς για νέες προσθήκες στην πιο ποθητή κατηγορία των SUV, δεν μένεις άπραγος. Αν τώρα προσθέσεις το πλεονέκτημα ενός Group που μπορεί να σου προσφέρει ουκ ολίγες έτοιμες και δοκιμασμένες προτάσεις, καταλήγεις στο ότι η δημιουργία ενός Avenger με κινητήρα εσωτερικής καύσης ήταν απόλυτα φυσιολογική επιλογή.
Με τη Stellantis να «βάζει το χεράκι της», η δοκιμασμένη πλατφόρμα CMP λειτούργησε σαν «plug and play» για το αμερικανικό crossover με τις ευρωπαϊκές καταβολές. Στη θέση του ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων βρίσκουμε ένα «παραδοσιακό», θερμικό turbo 3κύλινδρο σύνολο 1,2 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων στις 5.500 rpm και 205 Nm στις 2.750 rpm, το οποίο συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Απλή συνταγή μεν, αλάνθαστη δε, καθώς προσφέρει κατανάλωση της τάξης των 6,1 lt/100km και εκπομπές που δεν ξεπερνούν τα 125-127 g/km.
Αθλητικό και αδιαμφησβήτητα Jeep
Όσο και αν ψάξεις, δύσκολα θα ξεχωρίσεις το βενζινοκίνητο Avenger από το ηλεκτρικό. Βλέπετε, τα σημάδια είναι λίγα και διακριτικά. Κι αυτό γιατί η θερμική παραλλαγή έχει διατηρήσει το νεανικό και ταυτόχρονα επιβλητικό στιλ απαράλλαχτο, αφαιρώντας μόνο τα μπλε σήματα “e” της ηλεκτρικής έκδοσης. Και φυσικά, προσθέτοντας την απαραίτητη για την περίσταση απόληξη της εξάτμισης στο πίσω μέρος. Από εκεί το σχεδιαστικό προφίλ που παραπέμπει απευθείας στον αέρα του Αμερικανού κατασκευαστή διατηρείται ακέραιο και στη θερμική έκδοση.
Στο εμπρός μέρος, οι 7 κάθετες γρίλιες είναι το πρώτο και ίσως βασικότερο στοιχείο που «τιμά τις παραδόσεις», ενώ το κλασσικό «Χ» στα πίσω φωτιστικά σώματα παραπέμπει στο παραδοσιακό κάνιστρο του Willys! Το μοναδικό μοντέλο στην ιστορία της μάρκας που είναι μικρότερο από το Avenger. Επιπλέον, στοιχεία όπως οι τετραγωνισμένοι, πρησμένοι θόλοι και τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος ενισχύουν ακόμη περισσότερο τον επιβλητικό αλλά και περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου.
Οι κοντοί πρόβολοι, εκτός του ότι επιτρέπουν στο αμάξωμα των 4.084 mm να μοιάζει ακόμη πιο compact απ’ ότι είναι, του χαρίζουν δύο ακόμη πλεονεκτήματα. Το πρακτικό αφορά τις πολύ καλές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (20,20 και 32 μοίρες αντίστοιχα), στις οποίες συμβάλει και η απόσταση των 20,1 εκατοστών από το έδαφος. Από εκεί και πέρα, αυτό που κάνουν είναι σε συνδυασμό με τα μοντέρνα φώτα ημέρας να δημιουργούν μία επιβλητική εικόνα που σίγουρα κεντρίζει το ενδιαφέρον στο δρόμο, αλλά και ανάμεσα στα υπόλοιπα μέλη του segment.
Στο εσωτερικό οι διαφοροποιήσεις αναπόφευκτα ήταν πιο δραστικές. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έκλεψε τον μεγάλο αποθηκευτικό χώρο που βρίσκαμε ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα του ηλεκτρικού, με έναν καλαίσθητο αλουμινένιο επιλογέα να ξεχωρίζει. Ευτυχώς, αυτό δεν αφορά όλο τον διαθέσιμο χώρο που υπήρχε, αφήνοντας έτσι αρκετό ανοιχτό χώρο ακριβώς από πίσω και ένα ακόμα μικρό ντουλαπάκι κάτω από το υποβραχιόνιο.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Οδική συμπεριφορά
- Τεχνολογίες
- Ανάρτηση
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
ξινά
- Χώροι πίσω επιβατών
- Σκληρά πλαστικά
Από εκεί και πέρα η καμπίνα του Avenger διατηρεί την μοντέρνα και ελκυστική σχεδίαση του ηλεκτρικού, με την εκτεταμένη χρήση σκληρών πλαστικών να κλέβει μεν από τον premium χαρακτήρα, αλλά να προσθέτει πόντους ανθεκτικότητας χάρη στην καλή συναρμογή. Το digital στοιχείο φυσικά δεν λείπει, με τις δύο οθόνες σε ρόλο πίνακα οργάνων και infotainment να προσφέρουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με όμορφα γραφικά. Από πλευράς προδιαγραφών, παρέχονται όλες οι σύγχρονες λύσεις ψηφιακών ανέσεων, όπως ασύρματη σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ το λογισμικό δέχεται και over-the-air ενημερώσεις. Επιπλέον, πλήρης μπορεί να θεωρηθεί και η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού, με την πλειονότητα αυτών να περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό.
Περνώντας στους χώρους, δεν πρόκειται για ένα τομέα που το Avenger θα διαπρέψει, μιας και συγκαταλέγεται στα μικρότερα μοντέλα της κατηγορίας. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι σχετικά περιορισμένος, ενώ αν το ανάστημα αυτών ξεπερνά το 1,80, ίσως τα βρουν δύσκολα και στο χώρο για το κεφάλι. Ευτυχώς, αυτός των αποσκευών αγγίζει τα 380 lt, ενώ με τα καθίσματα διπλωμένα φτάνει τα 1.275 lt. Επίσης, στοιχεία όπως η ηλεκτρική 5η πόρτα, το χαμηλό κατώφλι και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα βελτιώνουν ακόμη περισσότερο το πρακτικό προφίλ του B-SUV.
Ευχάριστο και ικανό
Οδηγώντας το βενζινοκίνητο Avenger από τα πρώτα χιλιόμετρα σου δημιουργεί μία ευχάριστη διάθεση. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και συνδυάζει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, άνεση, αλλά και ιδανική απόσταση από τα χειριστήρια. Με αυτό τον τρόπο, η πρώτη αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι του crossover είναι σίγουρα θετική. Το πλαίσιο αποδεικνύεται στιβαρό, ενώ η σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης βοηθά στην αντιμετώπιση των κακοτεχνιών του ελληνικού οδικού δικτύου και δίνει αυτοπεποίθηση σε εκτός δρόμου μετακινήσεις. Μοναδική παραφωνία, αποτελούν οι αντιδράσεις του πίσω άξονα σε κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες, με τον κραδασμό να περνά αφιλτράριστος στην καμπίνα. Το τιμόνι με τον κύκλο στροφής των 11,7 m βοηθά στα στενά της πόλης, ενώ η πληροφόρηση που παρέχει αρκεί για τα δεδομένα του μοντέλου. Αντίστοιχα ικανοποιητικά είναι και τα φρένα τόσο σε αίσθηση όσο και απόδοση.
Το δοκιμασμένο μοτέρ των 1.200 κυβικών μόνο πόντους μπορεί να προσθέσει στο Avenger, χάρη στην ελαστικότητα -ειδικά στις μεσαίες- και τη σπιρτάδα που το διακρίνει, κάνοντας τους 100 ίππους να μοιάζουν υπέρ-αρκετοί. Ξυπνά για τα καλά από τις 2.000 rpm, ενώ δεν είναι ανάγκη να κυνηγάς τα κόκκινα, καθώς όχι μόνο χάνει –λογικά- σε απόδοση, αλλά επιπλέον ο θόρυβος και η τραχύτητα του προδίδουν την 3κύλινδρη φύση του. Το 6άρι κιβώτιο βοηθά ώστε να διατηρείται πάντα στο ωφέλιμο εύρος στροφών, με τον επιλογέα να έχει καλό κούμπωμα αλλά ελαφρώς λαστιχένια αίσθηση. Κάτι που εν τέλει δεν ενοχλεί, αφού αποδεικνύεται ιδιαίτερα εύχρηστος στις συχνές αλλαγές που επιβάλλουν οι αστικές μετακινήσεις.
Τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow επιτρέπουν στο Avenger να προσαρμόζεται ιδανικά σε όλες τις συνθήκες. Είτε μιλάμε για πόλη, για ανοιχτό δρόμο ή επαρχιακό, το compact SUV ποτέ δεν θα «ιδρώσει» καθώς κινείται με άνεση και σταθερότητα σε κάθε συνθήκη. Στον επαρχιακό, με τους τροχούς ακροβολισμένους στις τέσσερις γωνίες, το Avenger δείχνει ευέλικτο και ευχάριστο με σωστή ισορροπία, ενώ στην εθνική θα ταξιδέψει με αύρα μοντέλου μεγαλύτερης κατηγορίας. Όσον αφορά την κατανάλωση, με μία μίξη όλων των σεναρίων που προαναφέραμε, χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό από μέρους μας το Avenger δεν απέκλινε από τις εργοστασιακές τιμές, με τα 6,7 lt/100km του trip computer στο τέλος της δοκιμής να μοιάζουν εξαιρετικά.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ
συμπέρασμα
H βενζινοκίνητη εκδοχή του Jeep Avenger καταφέρνει να πάρει την επιτυχημένη συνταγή της ηλεκτρικής έκδοσης και να την κάνει να λάμψει ακόμη περισσότερο, μέσω της απλότητας που προσφέρει ένα σύγχρονο θερμικό κινητήριο σύνολο. Αποτελεί ένα μοντέλο που έχει κατασκευαστεί με γνώμονα την ευρωπαϊκή αγορά, το οποίο καταφέρνει να διατηρήσει ζωντανό το αμερικανικό του DNAκαι να δημιουργήσει ένα πακέτο που ξεχωρίζει, ενώ ταυτόχρονα προσφέρεται σε άκρως ανταγωνιστική τιμή (25.990 €). Ξεχωρίζοντας ως ένα νεανικό, μοντέρνο και οικονομικό B-SUV, αλλά με το σήμα μίας θρυλικής μάρκας στο τιμόνι.