Δοκιμή Opel Astra GSe Plug-in Hybrid 225 PS e-EAT8: To νέο GSi

Το «i» έγινε η «e», και τόσο απλά το φημισμένο αρκτικόλεξο που κοσμούσε στο παρελθόν μερικά από τα πιο… «εύγευστα» Opel, επιστρέφει στο προσκήνιο!

  • -
  • -
με μια ματιά
Η κορυφαία έκδοση του νέου Astra συνδυάζει τον πλούσιο εξοπλισμό και την ποιότητα με την αναβίωση των σπορ εκδόσεων στην εξηλεκτρισμένη εποχή.

Με τη νεότερη γενιά του Astra, η Opel έκανε δυναμική επάνοδο στο segment των μικρομεσαίων μοντέλων, εκμεταλλευόμενο τα γερά θεμέλια που του χάρισε η πλατφόρμα Ομίλου Stellantis. Αυτό μεταφράστηκε σε εντυπωσιακό design και πολυσυλλεκτική γκάμα αποδοτικών κινητήριων συνόλων. Όμως, όσοι παλαιότεροι θα θυμούνται πως οι ένδοξες μέρες του γερμανικού hatchback δεν είχαν αποκλειστικά να κάνουν με την οικονομία, την ευχρηστία και την καθημερινότητα. Είχαν και λίγο… αλατοπίπερο, το οποίο και εκφραζόταν από κατασκευές που συνοδεύονταν από ονομασίες όπως OPC ή ακόμη παλαιότερα GSi.

Το πρώτο αποτελεί συντομογραφία του Opel Performance Center, ενώ το δεύτερου του Grand Sport Injection. Μετά από ένα διάστημα μερικών ετών και ένα κενό μίας γενιάς, η 6η και νεότερη παραλλαγή του μικρομεσαίου της Opel επαναφέρει τα αρκτικόλεξα σε μία πιο σύγχρονη version (GSe) για να αναδείξει και πάλι τη σπορτίφ πλευρά του μικρομεσαίου hatchback.

gse

Grand Sport electric

Έτσι μεταφράζεται σήμερα ο τίτλος των σπορ Opel. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στο Astra, καθώς το νέο υπό-brand εξηλεκτρισμένων μοντέλων επιδόσεων περιέχει τόσο την station wagon εκδοχή του Astra με τίτλο Sports Tourer GSe, με μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 6 cm και το ίδιο κινητήριο σύνολο, αλλά και το κορυφαίο Grandland GSe, με τετρακίνηση και συνδυαστική απόδοση 300 ίππων. Ας επιστρέψουμε στο Astra GSe και ας δούμε τι κρύβει κάτω από τα διακριτικά, αλλά σαφώς πιο επιθετικά πάνελ του αμαξώματος.

Το περιβάλλον είναι αρκετά γνώριμο στο μηχανοστάσιο. Κάτι λογικό άλλωστε, μιας και μιλάμε για την πλατφόρμα EMP2 της Stellantis, με το plug-in hybrid σύνολο να αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.600 κυβικών και έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο πρώτος, αποδίδει 180 ίππους με 250 Nm ροπή και ο δεύτερος, 110 ίππους με 320 Nm. Το αποτέλεσμα είναι 225 συνδυαστικοί ίπποι και 360 Nm, που περνούν στο δρόμο μέσα από τους εμπρός τροχούς και ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων e-EAT8. Η μοναδική διαφορά στα χαρτιά σε σχέση με την μικρότερη plug-in hybrid έκδοση του Astra με τους 180 ίππους εντοπίζεται στην απόδοση του θερμικού μοτέρ, το οποίο είναι ισχυρότερο κατά 30 ίππους (180 αντί 150).

gse

Ενέργεια για το ηλεκτρικό μοτέρ παρέχει η ίδια μπαταρία με το 180άρι plug-in σύνολο, των 12,4 kWh η οποία χρειάζεται περίπου 2 ώρες φόρτισης σε wallbox, ώστε να προσφέρει έως και 52 km ηλεκτρικής αυτονομίας, σύμφωνα με το trip computer. Μάλιστα, κινούμενο αμιγώς ηλεκτρικά, το Astra GSe μπορεί να φτάσει έως και τα 135 km/h χωρίς να χρειαστεί την αρωγή του 1.600άρη υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα και χωρίς να κάψει σταγόνα βενζίνης. Εάν οι επιδόσεις είναι το ζητούμενο, με το πόδι στο πάτωμα οι διαφορές δεν είναι σημαντικές συγκριτικά με την μικρότερη έκδοση. Το GSe βελτιώνει το 0-100 km/h κατά μόλις 0,2 sec (7,5) sec, ενώ δεν σταματά να επιταχύνει έως και τα 235 km/h (+10 km/h από το 180άρι).

Ο άσσος στο μανίκι του γερμανικού μοντέλου είναι η υβριδική φύση του συνόλου και οι ευεργετικές επιπτώσεις της στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, σε σχέση με τα GSi και τα OPC του παρελθόντος. Το GSe ενώ προσφέρει άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις, δεν χρειάζεται και ένα… βυτίο καύσιμο σε κάθε βόλτα. Με τακτικές φορτίσεις, η κατανάλωση εύκολα διατηρείται στα 3-4 lt/100km. Υπό συνθήκες πίεσης ή με τον οδηγό να αμελεί το ηλεκτρικό φουλάρισμα, η σχετική τιμή ανεβαίνει κάπου στα 7 lt/100km. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα μόλις 25 g/km CO2 που εκπέμπει, το απαλλάσσουν από το άγχος των Τελών Κυκλοφορίας.

gse

Από εμφάνιση καλά πάμε…

Πριν περάσουμε στην εμπειρία πίσω από το τιμόνι, πρέπει να τονίσουμε την πιο επιθετική εμφάνιση που συνοδεύει το κορυφαίο Astra. Οι διαφορές είναι σίγουρα διακριτικές, αλλά αισθητές, ώστε να διαφοροποιείται από την υπόλοιπη γκάμα. Το GSe εκτός από τα σχετικά σήματα τόσο στην θύρα του χώρου αποσκευών, όσο και στα καθίσματα, φέρει νέους προφυλακτήρες με μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες και νέους τροχούς 18 ιντσών εμπνευσμένους από το concept Manta GSe.

Αυτές οι προσθήκες δένουν ιδανικά με την ούτως ή άλλως εντυπωσιακή εμφάνιση που χαρίζουν στοιχεία όπως η σκούρα μάσκα Visor και η γενικότερη σχεδίαση του αμαξώματος με τις έντονες ακμές. Στο εσωτερικό το περιβάλλον είναι εξίσου ευχάριστο, με την ποιοτική και προσεγμένη εικόνα που συναντάμε και στην υπόλοιπη γκάμα να έχει ενισχυθεί από τα δύο εμπρός μπάκετ καθίσματα με το λογότυπο GSe κάτω από το ενσωματωμένο προσκέφαλο. Εκτός από εντυπωσιακά σε όψη είναι και εξίσου αναπαυτικά, προσφέροντας επαρκή πλευρική στήριξη για τα δεδομένα του μοντέλου, ενώ φέρουν και πιστοποίηση AGR.

gse

Κατά τ’ άλλα η καμπίνα παραμένει απαράλλαχτη σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, κάτι που μόνο θετικό μπορεί να θεωρηθεί. Το Pure Panel με τις δύο οθόνες των 10 ιντσών έχει τον πρώτο λόγο, ενώ η αναλογία μεταξύ απτικών και φυσικών χειριστηρίων είναι ιδανική. Η ποιότητα τόσο σε υλικά όσο και συναρμογή είναι άκρως ικανοποιητική, αν και με τιμή που πιθανότατα βρίσκεται στο φάσμα των 50.000 € (η τιμή δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές), θα πρέπει να είμαστε πιο αυστηροί όσον αφορά την χρήση σκληρών πλαστικών. Ακόμη κι αν δείχνουν υψηλής ποιότητας.

Από πλευράς χώρων, τέσσερις ενήλικοι δεν θα δυσκολευτούν να βολευτούν, ενώ γίνεται συζήτηση και για πέμπτο, εάν οι πίσω βρίσκονται όλοι κοντά στο μέσο όρο ύψους. Η ύπαρξη της ηλιοροφής ίσως δυσκολέψει τους ψηλότερους οδηγούς (με ύψος άνω του 1,90). Ο χώρος αποσκευών έχει το ίδιο μειονέκτημα που είδαμε και στο Astra PHEV των 180 ίππων συγκριτικά με τις απλές εκδόσεις, καθώς 70 λίτρα έχουν θυσιαστεί λόγω της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος. Αυτό μειώνει τη χωρητικότητα στο Astra GSe στα 352 λίτρα, τα οποία μπορούν όμως να αυξηθούν στα 1.268 εάν διπλωθεί η δεύτερη σειρά καθισμάτων.

gse

Γνήσιο… warm-hatch

Το κορυφαίο Astra έχει τρία προγράμματα οδήγησης: Electric, Hybrid και Sport. Αυτή η τυπική κατηγοριοποίηση θα έπρεπε να λειτουργεί ως το πρώτο σημάδι, πως GSe δεν ισούται… με OPC. Αν όχι, υπάρχουν πολλά στοιχεία τα οποία υποδηλώνουν πως το Astra GSe αποτελεί περισσότερο μία ελαφρώς πιο σβέλτη εκδοχή, παρά ένα πραγματικό hot-hatch. Άλλωστε, αυτό είναι και το ζητούμενο, καθώς οι καιροί, αλλά και οι προτιμήσεις του κοινού έχουν αλλάξει. Πλέον, οι οδηγοί που ζητούν μια άκρως ειδική κατασκευή έχουν λιγοστέψει. Το κοινό στο οποίο απευθύνεται το συγκεκριμένο μοντέλο θα εκτιμήσει περισσότερο την πραγματικά ανεπαίσθητη μετάβαση από το ηλεκτρικό στο θερμικό μοτέρ και αντίστροφα. Ή ακόμα και την επιλογή της γερμανικής μάρκας να τοποθετήσει Michelin Primacy 4 με στόχο την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μείωση των εκπομπών ρύπων, που μπορούν να κοστίσουν σε πόντους πρόσφυσης.

gse

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Συναρμογή
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Αίσθηση φρένου
  • Μέγεθος ρεζερβουάρ
  • Θόρυβος κινητήρα

Με λίγα λόγια, το κορυφαίο Astra είναι όσο διαφορετικό χρειάζεται. Γι’ αυτούς που θέλουν το κάτι παραπάνω σε ζωντάνια και αίσθηση, φροντίζει η κατά 10 mm χαμηλότερη ανάρτηση με τα αμορτισέρ της KONI, τα οποία φέρουν τεχνολογία FSD (Frequency Selective Damping). Αυτή χαρίζει μία ελαφρώς πιο σφιχτή αλλά εξίσου υψηλής ποιότητας κύλιση, με το αμάξωμα να παίρνει μικρότερες κλίσεις υπό πίεση. Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα πέδησης με την αίσθηση του πεντάλ να δείχνει βελτιωμένη, αλλά όχι τέλεια μιας και το σύστημα ανάκτησης συνεχίζει να κάνει δύσκολη την ζωή των μηχανικών της Opel. Πάντως, η απόδοση τους ικανοποιεί, ενώ τα πρώτα σημάδια κόπωσης αργούν σχετικά να έρθουν, ιδιαίτερα αν υπολογίσουμε και το όχι και τόσο ανεπαίσθητο βάρος που ξεπερνά τα 1.600 kg.

Σαν συνολική αίσθηση, το Astra GSe αποτελεί ένα στιβαρό, σβέλτο hatchback και όχι ένα καθαρόαιμο hot-hatch. Με το που μπεις η εξαιρετική γεωμετρία της θέσης οδήγησης με το κάθισμα ελαφρώς χαμηλότερα τοποθετημένο, σε προδιαθέτει ευχάριστα. Τα πρώτα χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον το πιο πιθανό είναι να τα καλύψεις χωρίς το θερμικό μοτέρ να τεθεί σε λειτουργία. Μόνο στις υψηλότερες ταχύτητες ή στα απότομα πατήματα του γκαζιού τείνει να ξυπνά. Όταν βρεθείς εκτός των τοίχων της πόλης και επιλέξεις το πρόγραμμα Sport, το θερμικό και ηλεκτρικό μοτέρ συνεργάζονται με συνέπεια και αρμονικά, με στόχο τη μέγιστη απόδοση. Ιδανικά επιλέγεις και την ενίσχυση του ήχου με θόρυβο που έρχεται από τα ηχεία μιας και η χροιά του 1.6 Puretech δεν θα λέγαμε πως είναι και η πιο μελωδική.

gse\" width=

Εάν στόχος είναι να κινηθείς γρήγορα και αποτελεσματικά, το κορυφαίο Astra θα σταθεί στο πλευρό σου. Αν πάλι θελήσεις να το προκαλέσεις και να κινηθείς στο όριο ελπίζοντας για «παιχνίδια», το παρεμβατικό ESP και η υποστροφική ρύθμιση του πλαισίου θα σου θυμίσουν ότι η πίσω πόρτα γράφει GSe και όχι GSi. Είναι προτιμότερο να κατέβεις ένα-δύο κλικ σε ρυθμό και να κινηθείς λιγότερο επιθετικά. Τότε θα γίνει πιο ευχάριστο και θα «μάχεσαι» λιγότερο απέναντι στα ηλεκτρονικά. Το τιμόνι έχει ελαφρώς περισσότερο βάρος από τις απλές εκδόσεις, αλλά δεν μπορούμε να πούμε ότι σφύζει από πληροφόρηση. Το καλό είναι ότι θα σημαδέψει ακριβώς εκεί που θέλεις με τους όποιους περιορισμούς μπορεί να θέτουν τα ελαστικά.

Η χρήση των paddles πίσω από το τιμόνι για τις αλλαγές είναι μία επιλογή που απευθύνεται σε όσους αναζητούν τον μέγιστο έλεγχο. Αν και η μικρή καθυστέρηση μεταξύ πατήματος και πραγματοποίησης της αλλαγής, μπορεί να αποσυντονίσει σε συνθήκες πίεσης. Διαφορετικά, σε πιο ήπιο ρυθμό στον αυτοκινητόδρομο, το Astra θα φροντίσει να βγάλει όλη την γερμανική φύση που κρύβει μέσα του. Στιβαρό ακόμη και στα πολλά χιλιόμετρα και με ελάχιστο αεροδυναμικό θόρυβο, το GSe μπορεί να κινηθεί τάχιστα για εκατοντάδες χιλιόμετρα χωρίς ίχνος κόπωσης. Μοναδική τροχοπέδη, ειδικά αν δεν φορτιστεί ξανά η μπαταρία, το μικρό ρεζερβουάρ των 42 lt, το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα να γίνουν πιο συχνές οι στάσεις για ανεφοδιασμό.

gse

συμπέρασμα

Εν κατακλείδι, εξετάζοντας πιο σφαιρικά το Opel Astra GSe, η επίγευση που μένει είναι αυτή ενός πλούσια εξοπλισμένου, σβέλτου, οικογενειακού hatchback. Και για την συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών σήμερα… αυτό είναι αρκετό! Ένα αυτοκίνητο που πραγματικά δεν του λείπει τίποτα και έχει το κάτι παραπάνω τόσο για να ξεχωρίζει, αλλά και να μπορεί να δικαιολογήσει τα 50.000+ που θα κοστίζει. Βέβαια, το ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσο το brand GSe μπορεί να σταθεί δίπλα στα φημισμένα GSi και OPC. Για τους σκληροπυρηνικούς μάλλον όχι, αν και με το συγκεκριμένο είδος αγοραστών να βρίσκεται υπό εξαφάνιση, μάλλον μικρό το κακό.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...