Δοκιμή Citroen e-C4 X: Αντισυμβατική και επίκαιρη! [video]

Ο πολύπλευρος χαρακτήρας της Citroen C4 X «παντρεύεται» με τη δημοφιλέστερη τάση της εποχής, συνθέτοντας μία επίκαιρη και σύγχρονη πρόταση.

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,5 sec
Κατανάλωση ενέργειας15,10 kWh/100 km
με μια ματιά

Με δεδομένη τη διαφορετική και την αντισυμβατική σχεδίαση, η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της C4 X είναι επίκαιρη και αποδοτική προσφέροντας σύγχρονες τεχνολογίες και αυτονομία που ξεπερνάει τα 300 km.

Η Citroen είναι σύνηθες να μας εκπλήσσει με τις δημιουργίες της, έχοντας επιλέξει πολλές φορές στο παρελθόν να ακολουθήσει το δικό της δρόμο. Ουκ ολίγες φορές έχει αποφύγει την πεπατημένη και το αποτέλεσμα ήταν μοντέλα όπως τα 2CV, DS, GS, αλλά και η καινοτόμα τη δεκαετία του ’70 CX. Έχοντας ως σταθερά τη διαφορετικότητα και το νεοτερισμό, το γαλλικό εργοστάσιο αποκάλυψε το C4 X. Μία ιδιαίτερη δημιουργία που ουσιαστικά ήρθε για να καλύψει το κενό ανάμεσα στα C4 C-Cross και C5 Aircross. Κύριο χαρακτηριστικό του; Το μοναδικό σε σχεδίαση και σύλληψη ως ιδέα αμάξωμα! Το γαλλικό εργοστάσιο διαθέτει τη νεότερη προσθήκη στη γκάμα της με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και σε αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή. Στη σημερινή εποχή, και με δεδομένο πως η συγκεκριμένη τάση αποτελεί τη δημοφιλέστερη στην αυτοκίνηση, η e-C4 X είναι η έκδοση που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Διατηρεί όλα τα βασικά χαρακτηριστικά και στοιχεία που διακρίνουν το γαλλικό μοντέλο, αλλά αντλεί ενέργεια από τον γνωστό ηλεκτροκινητήρα του Group με απόδοση 136 ίππων. 

Σχεδίαση: Δεν υπάρχει μέση λύση

Στην εξίσωση της C4 X ο παράγοντας Χ είναι η σχεδίαση του αμαξώματος. Αυτό που ήθελαν οι Γάλλοι τεχνικοί ήταν να συνδυάσουν μία σειρά από στοιχεία που συναντάμε σε μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών, σε ένα αμάξωμα! Κάπως έτσι, πήραν το… σέικερ και έβαλαν μέσα συστατικά από fastback, sedan και crossover. Tο «κούνησαν» καλά και το αποτέλεσμα είναι το C4 X. Καταρχήν, οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι οι φωτογραφίες το αδικούν, αν και σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα είναι αντισυμβατικό. Στη Citroen δεν ξεκίνησαν από λευκό χαρτί, αφού ως βάση χρησιμοποιήσαν το επιτυχημένο C4 C-Cross, με το οποίο και μοιράζονται το ίδιο πάτωμα και μεταξόνιο, αν και το C4 X είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε μήκος αγγίζοντας συνολικά τα 4,6 m.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη Citroen C4 X με τον κινητήρα βενζίνης των 130 ίππων! 

Αν το δεις από γωνία που δεν διακρίνεται το προφίλ του, δε θα διακρίνεις αλλαγές σε σχέση με το C4 –Cross, διατηρώντας τη βασική σχεδιαστική αισθητική του γαλλικού crossover. Όταν όμως το παρατηρήσεις από το πλάι, συνειδητοποιείς ότι πρόκειται για ένα τελείως διαφορετικό μοντέλο. Η δυναμική γραμμή της οροφής που καταλήγει στο πάνω μέρος του πορτ μπαγκάζ δημιουργεί μία fastback σιλουέτα, ενώ η σχεδίαση του πίσω μέρους δημιουργεί ισχυρή σύνδεση με το αμάξωμα ενός σεντάν μοντέλου. Η ξεχωριστή σιλουέτα του αυτοκινήτου και η κεκλιμένη γραμμή της οροφής του χαρίζει επιπλέον εξαιρετικό αεροδυναμικό προφίλ με συντελεστή που αγγίζει το 0,29 Cd. Τα 156 mm απόσταση από το έδαφος και οι τροχοί με διάμετρο 690 mm, σε συνδυασμό με τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα και τα χαρακτηριστικά air bumbs προσθέτουν τις απαραίτητες SUV πινελιές… Την ηλεκτρική φύση της e-C4 X αναγνωρίζεις μόνο από τις σχετικές ενδείξεις σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου. 

Εσωτερικό – χώροι: Άλλο επίπεδο άνεσης

Ανάμεσα στις σταθερές αξίες της Citroen είναι το κορυφαίο επίπεδο άνεσης, με το πρόγραμμα Citroen Advanced Comfort να προσφέρει μία κορυφαία εμπειρία συμβίωσης με το C4 X. Αυτό αποτελείται από μία σειρά παραμέτρων, αν και όλα ξεκινούν από την καμπίνα των επιβατών. Μπορεί σχεδιαστικά να είναι ίδια με αυτή του C4 C-Cross, αλλά η αισθητική της εξακολουθεί να είναι μοντέρνα, ενώ καλή είναι η ποιότητα κατασκευής, με τους Γάλλους να έχουν κάνει χρήση προσεγμένων υλικών. Το περιβάλλον είναι ευχάριστο, λειτουργικό, αλλά και τεχνολογικά προηγμένο. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, ενώ οι περισσότερες λειτουργίες γίνονται μέσω της οθόνης αφής των 10’’, η οποία μάλιστα διαθέτει νέα γραφικά, ενώ μπροστά από οδηγό συναντάμε και heads up display. Φυσικά, προσφέρει τεχνολογίες τελευταίας γενιάς στους τομείς της συνδεσιμότητας και των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης βελτιώνοντας τα επίπεδα ασφαλείας, αλλά και ψυχαγωγίας. 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Καθίσματα
  • Ανάρτηση
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Ορατότητα πίσω
  • Μη ρυθμιζόμενη ανάκτηση

Όμως, ο κρυφός άσος στο μανίκι του C4 X είναι οι χώροι στη καμπίνα των επιβατών. Πέντε άτομα θα φιλοξενηθούν άνετα στο εσωτερικό του, έχοντας 198 mm διαθέσιμα για τα γόνατα τους! Την ίδια ώρα, τα καθίσματα Advanced Comfort εκτοξεύουν το επίπεδο άνεσης. Δεν είναι υπερβολή πως αισθάνεσαι ό,τι κάθεσαι στον καναπέ του σπιτιού σου, αποτελώντας αναμφίβολα μία από τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς. Κορυφαία είναι και η πρακτικότητα, κάτι που μαρτυρούν τα 39 επιπλέον λίτρα αποθήκευσης που προσφέρουν διάφορες θήκες, ενώ δεν λείπουν και οι έξυπνες λύσεις όπως η στήριξη για τάμπλετ μπροστά από το συνοδηγό. Όσον αφορά τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, με 510 lt, δεν υπάρχει αμφιβολία πως τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας. 

Μηχανικά μέρη: Στο πνεύμα της εποχής

Οι διαθέσιμοι κινητήρες βενζίνης είναι δύο, με απόδοση 100 και 130 ίππους, ενώ το γαλλικό εργοστάσιο επιπλέον προσφέρει το C4 X με έναν πετρελαιοκινητήρα 130 ίππων. Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα ακολουθώντας το στρατηγικό πλάνο εξηλεκτρισμού της Citroen. Το γαλλικό σεντάν-fastback-sedan-crossover, ή ό,τι άλλο θέλετε, παίρνει ενέργεια από το γνωστό ηλεκτροκινητήρα που συναντάμε στο Group με απόδοση 136 ίππων, και όχι αυτόν της νεότερης γενιάς των 156. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η ηλεκτρική e-C4 X μπορεί να καλύψει μία απόσταση της τάξεως των 360 km. Η μέση κατανάλωση αγγίζει τις 16,5 kWh/100 km σε μικτές συνθήκες, περιλαμβάνοντας διαδρομή και στον αυτοκινητόδρομο. Στην περίπτωση που το μεγαλύτερο μέρος της μετακίνησης εντοπίζεται στον αστικό κύκλο και κάνουμε χρήση των προγραμμάτων evo ή normal, η αυτονομία ξεπερνάει τα 300 km. Ένα στοιχείο που αξίζει να σημειώσουμε, είναι πως το σύστημα ανάκτησης δεν διαθέτει ρύθμιση, προσφέροντας ένα βαθμό μέσω του προγράμματος «Β» στο κιβώτιο. Σημαντικό είναι ότι μπορεί να δεχθεί ταχύτητα φόρτισης έως και 100 kW, στοιχείο που του επιτρέπει σε 30 λεπτά να ανακτήσει το 80% της ενέργειας της μπαταρίας του. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τρία διαφορετικά Citroen C5 Aircross!

Στο δρόμο: Ξεκάθαρος προσανατολισμός

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, στόχος της Citroen ήταν το C4 X να προσφέρει μία κορυφαία εμπειρία συμβίωσης και το νέο γαλλικό μοντέλο ξεχωρίζει για το εξαιρετικό επίπεδο άνεσης. Κάτι που διαπιστώνεις από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του, με την ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions με τα υδραυλικά bumpstop να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο τρόπος λειτουργίας της είναι εντυπωσιακός και ουσιαστικά δεν σε απασχολούν οι ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ελάχιστες από αυτές περνούν στην καμπίνα των επιβατών, ακόμα και στις εγκάρσιες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Σε συνδυασμό με την αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα και την απουσία αεροδυναμικών θορύβων, στο εσωτερικό του αισθάνεσαι αποκομμένος από το εξωτερικό περιβάλλον, με το C4 X να προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

Βέβαια, η συγκεκριμένη επιλογή στη ρύθμιση της ανάρτησης, έχει το σχετικό αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά. Δε διακρίνεται για τα δυναμικά χαρακτηριστικά της, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι αισθητές στις στροφές, και σίγουρα δεν σε προδιαθέτει να κινηθείς γρήγορα. Εύκολα διαπιστώνεις ότι υπό συνθήκες πίεσης δεν είναι στο στοιχείο του, χωρίς όμως αυτό να αναιρεί το γεγονός πως το C4 X είναι ασφαλές, προβλέψιμο και φιλικό στο δρόμο. Αντίστοιχη είναι η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος έχει διαφορετική απόδοση ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλέξει ο οδηγός. Συγκεκριμένα, ο οδηγός έχει διαθέσιμους 82 ίππους στο Eco, 109 στο normal και 136 στο Sport, επιλογές που καθορίζουν την απόκριση στο γκάζι, αλλά και την αυτονομία... Δεν έχει την εκρηκτικότητα που έχουμε συνηθίσει σε ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά στο πρόγραμμα που έχεις όλη την ισχύ στη διάθεση σου, αποδεικνύεται ζωηρό και σβέλτο μέχρι τα 60-70 km/h, στοιχείο που το καθιστά ευχάριστο στις καθημερινές μετακινήσεις.

Δείτε τη δοκιμή και σε video:

συμπέρασμα

To C4 X είναι γνήσιος απόγονος της σχολής που έχει δημιουργήσει η Citroen, με επίπεδο άνεσης που συναντάς σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Στην περίπτωση του νέου γαλλικού μοντέλου συνδυάζεται με υψηλό δείκτη πρακτικότητας και άφθονους χώρους στο εσωτερικό. Επιπλέον, η διαφορετικότητα του νέου C4 X εντοπίζεται στο καλλίγραμμο αμάξωμα, το οποίο αποτελεί τη λύση για όσους εξακολουθούν να γοητεύονται από τη σιλουέτα ενός σεντάν, αλλά δελεάζονται από τις γραμμές ενός crossover και fastback. H ηλεκτρική του εκδοχή έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα, όντας μία εναλλακτική, σύγχρονη και σύμφωνη με την εποχή λύση, για όσους οικογενειάρχες παραμένουν αντισυμβατικοί…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...