Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe LPG 100 PS: Συμφεροντολόγος!
Ανανεωμένο προκειμένου να γίνει πιο ελκυστικό, αλλά διατηρώντας το ίδιο καρνέ επιχειρημάτων, το Dacia Sandero Stepway παραμένει μια πρόταση για εκείνους που γνωρίζουν καλά τι ζητούν.
- -
- -
με μια ματιά
Δεν υπόσχεται τίποτα που δεν κάνει και κάνει όλα όσα υπόσχεται. Το Dacia Sandero Stepway παραδίδει μαθήματα τιμιότητας, ενώ στην έκδοση LPG ξεχνάς που βρίσκεται το βενζινάδικο! Στα ειδικά προσόντα του συμπεριλαμβάνεται η αυξημένη απόσταση από το έδαφος που χαρίζει crossover χαρακτηριστικά και οι πλούσιοι χώροι.
Στη σύγχρονη εποχή της, η Dacia κατάφερε να πείσει το κοινό με τα value for money χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων της. Όλες οι δημιουργίες της μάρκας στηρίζονται στη λογική του «όλα όσα πραγματικά χρειάζεσαι», τακτική που αποδείχθηκε αποδοτική, κρίνοντας από τα εντυπωσιακά στοιχεία πωλήσεων. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι το Sandero βρίσκεται ανάμεσα στην τριάδα των ευρωπαϊκών best-sellers, εδώ και αρκετές χρονιές.
Πλέον, η ρουμάνικη φίρμα που βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα της Renault κινείται αποφασιστικά προς την επόμενη ημέρα. Ένα γερό rebranding έφερε νέο σήμα, διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση του εμπρός (κυρίως) τμήματος και ακόμη καλύτερο εξοπλισμό. Με τη νέα εταιρική ταυτότητα, η Dacia υιοθετεί ένα πιο δυναμικό προφίλ, προσεγγίζοντας και εκείνους που ζητούν πιο αποφασιστική σχεδίαση, εκτός από κορυφαίο value for money.
Νέα σελίδα για την Dacia
Στο εμπρός τμήμα εντοπίζονται οι μεγαλύτερες αλλαγές του ανανεωμένου Dacia Sandero Stepway. Η μάσκα πλέον φιλοξενεί το ολοκαίνουργιο σήμα που μοιάζει με κρίκους αλυσίδας, ενώ ένα τρισδιάστατο εφέ που το περιβάλλει, δίνει εντονότερη προσωπικότητα. Οι LED προβολείς με τα φώτα ημέρας σε σχήμα πλάγιου “Y”, ολοκληρώνει το παρουσιαστικό. Στο πίσω μέρος έχουμε νέα φωτιστικά σώματα και ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα.
Η διαφοροποίηση της έκδοσης Stepway έρχεται με τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά στα χαμηλά σημεία του αμαξώματος και τις πρακτικές, μεγάλες ράγες οροφής που γυρνάνε και τοποθετούνται σαν σχάρα για να μη χρειάζεται ο ιδιοκτήτης να αγοράσει νέο σετ! Από τα λοιπά χαρακτηριστικά του μοντέλου, δεν άλλαξε κάτι άλλο. Η Dacia επικεντρώθηκε απλώς στη δημιουργία μιας πιο σύγχρονης εικόνας, κάτι το οποίο πέτυχε απόλυτα.
Απλά και τακτοποιημένα!
Η καμπίνα του Dacia Sandero Stepway εναρμονίζεται πλήρως με τη value for money φιλοσοφία. Η πρακτικότητα βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, όπως και οι χώροι. Τέσσερις ενήλικες επιβάτες κάθονται με άνεση, ακόμη και οι πίσω, οι οποίοι έχουν πολύ χώρο για το κεφάλι και αρκετό για τα γόνατα. Ο χώρος αποσκευών είναι κορυφαίος για την κατηγορία με 410 λίτρα και άκρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, γεγονός που προσθέτει σημαντικούς πόντους στο crossover της Dacia.
Η θέση οδήγησης τοποθετεί ψηλά το κορμί του οδηγού και εξασφαλίζει πολύ καλή ορατότητα. Το έδρανο του καθίσματος είναι κάπως μικρό, όμως θα κουράσει μετά από πολλές, συνεχόμενες ώρες χρήσης και το τιμόνι ρυθμίζεται ως προς το ύψος, αλλά και τηλεσκοπικά. Όλα τα χειριστήρια και οι διακόπτες είναι σωστά τακτοποιημένοι διορθώνοντας τα εργονομικά ατοπήματα των παλαιότερων Dacia και οι χώροι αποθήκευσης μικροαντικειμένων ικανοποιούν σε πλήθος και χωρητικότητα.
Στην πράξη δεν υπάρχουν ουσιαστικά παράπονα για το εσωτερικό του Sandero Stepway. Τα πλαστικά είναι όλα σκληρά, αλλά εκείνα που τοποθετούνται ψηλότερα έχουν αρκετά καλή ποιότητα. Χαμηλότερα εντοπίζεις υλικά οικονομικότερης επιλογής, ωστόσο κάτι τέτοιο είναι αναμενόμενο. Εντύπωση προκαλεί η υφασμάτινη επένδυση στο κέντρο του ταμπλό, η οποία βρίσκεται εκεί σε μια επιτυχημένη προσπάθεια αναβάθμισης της εικόνας.
Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας υπάρχει μια οθόνη αφής των 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Υποστηρίζει ενσύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth και όλες τις βασικές για την καθημερινότητα λειτουργίες. Η ανάλυση της εικόνας θα μπορούσε να είναι καλύτερη, αλλά η ταχύτητα απόκρισης στις εντολές δεν απογοητεύει. Σε κάθε περίπτωση, πολύ πρακτική είναι η βάση στήριξης smartphone ανάμεσα στο infotainment και τον πίνακα οργάνων, με θύρα USB (για φόρτιση και mirroring) ακριβώς από πίσω.
Υγρ-αεριωθούμενο
Στην έκδοση LPG που οδηγήσαμε, το Dacia Sandero Stepway έχει να επιδείξει εκπληκτική οικονομία κίνησης που προκύπτει από τη χαμηλή τιμή του υγραερίου. Με τιμή περίπου 0,80 € το λίτρο (την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές), οι επισκέψεις στο πρατήριο δεν είναι εφιαλτικές. Το φουλάρισμα της μπουκάλας των 40 λίτρων ισοδυναμεί με σχεδόν 32 €, ποσό που εξασφαλίζει κάτι παραπάνω από 450 χιλιόμετρα.
Η μέση κατανάλωση με υγραέριο είναι γύρω στα 8,5 λίτρα ανά 100 km σε μεικτές συνθήκες (πέφτει στα 7 lt/100 km στο ταξίδι), ενώ συνδυαστικά με το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων, η αυτονομία ξεπερνά κατά πολύ τα 1.100 χιλιόμετρα. Στα συν, ότι το LPG το βρίσκεις πολύ εύκολα, σε πάρα πολλά βενζινάδικα τόσο στις πόλεις, όσο και στις επαρχίες. Αξίζει να αναφερθεί ότι λόγω των περιορισμένων ρύπων τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά και ότι επιτρέπεται η καθημερινή είσοδος στον δακτύλιο της Αθήνας.
Συνεχίζοντας στον κινητήρα, το Dacia Sandero Stepway LPG χρησιμοποιεί το γνωστό τρικύλινδρο turbo σύνολο του 1.0 λίτρου από την οικογένεια TCe. Διαθέτει έμμεσο ψεκασμό πολλαπλών σημείων και αποδίδει 100 ίππους με 170 Nm ροπή, όταν καίει υγραέριο. Οι επιδόσεις είναι μια χαρά, με 0-100 km/h σε 11,9 sec και τελική στα 177 km/h. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει κλιμάκωση που ευνοεί τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με αποτέλεσμα να αισθάνεσαι το αυτοκίνητο ζωντανό και πρόθυμο στο βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, αρκεί η βελόνα του στροφομέτρου να σημαδεύει από τις 1.700 rpm και άνω.
Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο άλλωστε, τοποθετείται και στο Duster, ακόμη και στο επταθέσιο Jogger, οπότε τα 1.180 κιλά του Sandero Stepway δεν είναι σε θέση να το προβληματίσουν. Οι τριγμοί που παράγει είναι περιορισμένοι, ωστόσο η χαρακτηριστική τρικύλινδρη χροιά φτάνει συχνά-πυκνά στα αυτιά των επιβατών.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το Dacia Duster LPG
Αν και θεωρούμε ότι ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου LPG σπάνια θα το οδηγεί με βενζίνη, να πούμε ότι η μέση κατανάλωση με χρήση αμόλυβδης είναι περίπου 6,5 λίτρα ανά 100 km. Επίσης, ο κινητήρας αποδίδει 91 ίππους με 160 Nm ροπή όταν καίει βενζίνη, νούμερα ελαφρώς χαμηλότερα από τα αντίστοιχα με LPG.
Με χαρακτηριστικά crossover
Ο βασικός πυλώνας διαφοροποίησης του Dacia Sandero Stepway βρίσκεται στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 201 χιλιοστών και τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος. Πρακτικά, εντάσσεται στην κατηγορία των crossover, κάτι που σημαίνει πως μπορεί με άνεση να κινηθεί σε έναν χωματόδρομο, ακόμη και δύσβατο, όσο η επιπλέον πρόσφυση ενός συστήματος τετρακίνησης δεν είναι απαραίτητη. Τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά θέλουν προσοχή, ωστόσο το Sandero Stepway θα περάσει ακόμη και σε δύσκολα μονοπάτια στα χέρια ενός έμπειρου οδηγού.
γλυκά
- Κόστος μετακίνησης (LPG)
- Ελαστικότητα κινητήρα
- Νέα σχεδίαση εμπρός
- Χώροι
- Χώρος αποσκευών
- Αυτονομία
- Πρακτικότητα
- Απόσταση από το έδαφος
- Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
ξινά
- Σκληρά πλαστικά
- Ηχομόνωση
- Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης
Στην άσφαλτο η ανάρτηση με γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, εξασφαλίζει ικανοποιητική άνεση για τους επιβάτες. Η ρύθμιση είναι μαλακή, οπότε εντοπίζονται κάποιες κλίσεις στις στροφές, ποτέ όμως σε βαθμό να αγχώσουν. Στις εγκάρσιες κακοτεχνίες ίσως παρατηρηθούν κάποιες ξερές αντιδράσεις από τον ημιάκαμπτο, διαταράσσοντας στιγμιαία την ηρεμία της καμπίνας. Τα φρένα πάντως, αποδίδουν εξαιρετικά παρά τα ταμπούρα στους πίσω τροχούς. Τώρα, το σύστημα διεύθυνσης, δεν διακρίνεται ούτε για την πληροφόρηση, ούτε για την ακρίβειά του.
Σε συνθήκες ταξιδιού το Dacia Sandero Stepway τα καταφέρνει αρκετά καλά. Ο κινητήρας δεν δυσκολεύεται να κρατήσει ταχύτητες της τάξεως των 130 km/h ακόμη και σε ανηφορικά τμήματα αυτοκινητόδρομου με φορτίο και ενεργοποιημένο κλιματισμό, γεγονός που αποδεικνύει τις ικανότητές του. Στις υψηλές ταχύτητες πάντως, παρατηρείται αεροδυναμικός θόρυβος, ο οποίος προέρχεται κυρίως από τις ογκώδεις ράγες οροφής.
Συνειδητή επιλογή
Σε μια έκθεση Dacia, θα φτάσουν οι υποψήφιοι αγοραστές που ξέρουν τι ζητούν από το νέο τους αυτοκίνητο. Το Sandero Stepway συγκεκριμένα, ξεχωρίζει για τον crossover χαρακτήρα, τους χώρους και την πρακτικότητά του. Στην έκδοση LPG, το ασυναγώνιστο κόστος χρήσης την καθιστά εκπληκτικά δελεαστική για εκείνους που θέλουν να γράφουν χιλιόμετρα χωρίς να σκέφτονται τον «λογαριασμό».
συμπέρασμα
Αν και το κόστος απόκτησης έχει σκαρφαλώσει συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν, το Dacia Sandero Stepway LPG παραμένει μια εξαιρετική value for money επιλογή, συνυπολογίζοντας το ελάχιστο κόστος μετακίνησης που συνεπάγεται η χρήση υγρεαερίου. Η βασική έκδοση Essential στοιχίζει 19.270 €, ενώ η μεσαία έκδοση Expression που οδηγήσαμε είναι η πλέον ενδεδειγμένη επιλογή, καθώς προσθέτει μερικά σημαντικά στοιχεία εξοπλισμού χωρίς να σπάει το φράγμα των 20.000 € (19.950 €).