Δοκιμή Volvo C40 Recharge P8: Τηλεμεταφορά!
Όπως η NASA χάρισε τα πρώτα βήματα της ανθρωπότητας στην Σελήνη, έτσι και η Volvo δημιούργησε έναν πύραυλο εδάφους-αέρος στην κατηγορία των coupe μεσαίων SUV.
- -
- -
με μια ματιά
Η κορυφαία εκδοχή του Volvo C40 είναι φυσικά αμιγώς ηλεκτρική και με τους 408 ίππους των δύο πανίσχυρων ηλεκτροκινητήρων εκτοξεύονται οι επιδόσεις του εντυπωσιακού coupe SUV.
Δεν είναι υπερβολή πως τα κορυφαία αμιγώς ηλεκτρικά XC40 και C40 τάραξαν τα νερά στην κατηγορία των κατασκευών του είδους. Βλέπετε, δεν ήταν πολλοί αυτοί που περιμέναν κάτι αντίστοιχο από την Volvo. Και φυσικά δεν αναφερόμαστε σε επίπεδο εμφάνισης, πολυτέλειας, ασφάλειας ή άνεσης, αλλά από πλευράς επιδόσεων! 4,7 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση; Κάπου εκεί αναλογίζεσαι πως μάλλον πρόκειται για οχήματα που έχουν περισσότερη σχέση με το concept της τηλεμεταφοράς, παρά με την κοινή λογική των εμπορικών μεσαίων SUV.
Προπομπός για το μέλλον
Το Volvo C40 Recharge είναι ο συνδυασμός τριών στοιχείων. Της πλατφόρμας του XC40, της τάσης που ακούει στο όνομα coupe SUV και της δέσμευσης της σουηδικής μάρκας για μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη γκάμα μέχρι το 2030. Εφόσον μοιράζεται την ίδια βάση με τα θερμικά, υβριδικά αλλά και ηλεκτρικά XC40, το C40 Recharge θα μπορούσε κάλλιστα να επωφελείται από όλη τη γκάμα κινητήρων. Η Volvo όμως είναι ταγμένη στην ηλεκτροκίνηση, όποτε έτσι έγινε το πρώτο μοντέλο της μάρκας που δημιουργήθηκε για να διατεθεί αποκλειστικά ως ηλεκτρικό. Η ομοιότητες με το συγγενικό XC40 είναι ξεκάθαρες, με το C40 να υιοθετεί μία πιο μοντέρνα και εντυπωσιακή εμφάνιση σε σχέση με το πιο συντηρητικό XC, με τις παραδοσιακές αναλογίες.
Η μαύρη έντονα κεκλιμένη οροφή είναι το πρώτο μέρος που τραβά το ενδιαφέρον, χαρίζοντας κατευθείαν στο ηλεκτρικό SUV μια ξεκάθαρα πιο αθλητική εμφάνιση. Η επανασχεδιασμένη εμπρός όψη του το έκανε να ξεχωρίζει αρχικά, αλλά πλέον οι αλλαγές στον προφυλακτήρα και τα φωτιστικά σώματα Pixel LED (με προσαρμοζόμενη λειτουργία ανάλογα των συνθηκών) έχουν περάσει και στο XC40. Οι διαφοροποιήσεις δεν έχουν μόνο στιλιστικό χαρακτήρα, καθώς στο C40 η μελετημένη αεροδυναμική εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση ενέργειας κατά 4% στις υψηλές ταχύτητες.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 T2
Η εικόνα στο εσωτερικό είναι πανομοιότυπη με το XC40 Recharge, κάτι που φυσικά δεν ξενίζει. Εκεί συναντάμε ένα συνδυασμό minimal, high-tech και premium προσέγγισης, με τα υλικά, τη συναρμολόγησή τους και το γενικότερο διάκοσμο να επιβεβαιώνουν την πετυχημένη υλοποίηση. Με μήκος 4.440 mm και μεταξόνιο 2.702 mm αντιλαμβάνεται κανείς ότι το compact crossover της Volvo αξιοποιεί σωστά τους χώρους για τους επιβάτες, αλλά και για τις αποσκευές, με το πορτμπαγκάζ να φτάνει τα 413 lt. Έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις υπάρχουν επίσης στο δάπεδο του χώρου αποσκευών, στο εσωτερικό, αλλά και εμπρός, εκεί που υπό φυσιολογικές συνθήκες θα βρίσκαμε έναν θερμικό κινητήρα. Ένας επιπλέον χώρος 31 λίτρων φροντίζει για την αποθήκευση καλωδίων, αλλά και άλλων αντικειμένων.
Εμπειρία από ταινία sci-fi
Περνώντας στην καμπίνα του Volvo C40, η εμπειρία θα μπορούσα να ταιριάξει σε σκηνή από επιστημονική ταινία που διαδραματίζεται στο μέλλον. Ανοίγεις την πόρτα και αφού καθίσεις και κλείσεις την πόρτα, δεν χρειάζεται να πατήσεις κάποιο κουμπί για να τεθεί σε λειτουργία το αυτοκίνητο. Πατώντας απλά το φρένο, το ηλεκτρικό SUV ξυπνά και είναι έτοιμο να ξεκινήσει. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών και η κάθετη οθόνη αφής των 9 ιντσών για το infotainment δεν σε «πνίγουν» με πληροφορίες, παρά μόνο με τις βασικές. Η minimal προσέγγιση έχει περάσει και στο λογισμικό, το οποίο έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Google, προσφέροντας όλες τις λειτουργίες της εταιρείας που θα βρίσκαμε και σε μία smartphone συσκευή. Οι φωνητικές εντολές γίνονται άμεσα και αποτελεσματικά με το Google Assistant, ενώ υπάρχει πρόσβαση στις εφαρμογές του Google Play Store. Μέσα στις παροχές περιλαμβάνεται φυσικά όλη η επίκαιρη ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας (ADAS) για οδηγό και επιβάτες, ο έλεγχος του αυτοκινήτου από απόσταση μέσω της εφαρμογής Volvo Cars, η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του τηλεφώνου και το ηχοσύστημα με υπογραφή Harman Kardon.
Στην πράξη αυτό που λαμβάνει ο οδηγός και οι επιβάτες είναι μία ήρεμη και χαλαρωτική εμπειρία -τουλάχιστον για όσο δεν βυθιστεί το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα- με τις ομαλές επιταχύνσεις και την αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα να συνδυάζονται άριστα με την ραφιναρισμένη καμπίνα και την εξαιρετική ηχομόνωση. Αν ο οδηγός συνδέσει το κινητό του τηλέφωνο με το αυτοκίνητο πιθανότατα να έχει μία αψεγάδιαστη εμπειρία, αλλά σε πιο απλές λειτουργίες όπως την πλοήγηση μεταξύ των σταθμών του ραδιοφώνου, το λογισμικό φάνηκε να προβληματίζεται ελαφρώς στις γρήγορες και συνεχόμενες εντολές.
Δείτε ακόμη: Τα καλύτερα SUV του 2023!
Class 1.0 Hyperdrive
Στο Star Wars για να πετύχουν την ταχύτητα του φωτός χρησιμοποιούσαν έναν κινητήρα class 1.0 hyperdrive. Στην Volvo πάλι, το μόνο που χρειάζονται είναι ένα C40 Recharge P8. Έχοντας ήδη πάρει μία γεύση από το εξίσου τρομακτικά γρήγορο XC40, μπήκαμε προϊδεασμένοι στην coupe εκδοχή. Και πάλι όμως, στην πρώτη βίαιη επιτάχυνση με το C40 νιώσαμε τα μάτια μας να γουρλώνουν. Αυτό οφείλεται στους δύο σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη που βρίσκουμε στους δύο άξονες. Και τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ είναι ίδιας απόδοσης, 204 ίππων και 330 Nm κάτι που συνδυαστικά μεταφράζεται σε συνολική απόδοση 408 ίππων και 660 Nm ροπή. Η ενέργεια τους προέρχεται από μία μπαταρία ονομαστικής χωρητικότητας 78 kWh που βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα του SUV.
Με το βάρος της να πλησιάζει τον μισό τόνο, το coupe ηλεκτρικό Volvo δεν μπορεί να θεωρηθεί ελαφρύ, καθώς η ζυγαριά σταματά στα 2.200 kg. Στοιχείο που κάνει ακόμη πιο εντυπωσιακή την αίσθηση που σου προκαλεί στο στομάχι κάθε φορά που θα ξεκινήσεις με το γκάζι στο πάτωμα. Η μοναδική σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων απλοποιεί την εξωφρενική επιτάχυνση με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται όπως αναφέραμε και παραπάνω σε 4,7 sec, ενώ η τελική ταχύτητα, που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h έρχεται πριν προλάβεις να πεις Recharge P8...
γλυκά
- Επιδόσεις
- Χώροι
- Ποιότητα υλικών
- Ρύθμιση ανάρτησης
- Εξοπλισμός
ξινά
- Συμπεριφορά υπό πίεση
- Κατανάλωση
- Αυτονομία
Πρακτικά είναι ένα coupe crossover που δικαιολογεί το δυναμισμό του και με το παραπάνω, με τις επιδόσεις που προσφέρει. Σπινάρισμα δεν υφίσταται με τα ηλεκτρονικά να διαχειρίζονται ιδανικά τον τρόπο μεταφοράς της δύναμης στο δρόμο, οπότε η μόνη ουσιαστική έννοια του οδηγού στην ευθεία, είναι να μην πέσει πάνω στο εμπρός αυτοκίνητο! Εντός πόλης γενικότερα, η χρήση του one pedal drive θα μπορούσε να θεωρηθεί τουλάχιστον υποχρεωτική, καθώς το καλό καλιμπράρισμα κάνει ακόμη πιο εύκολες τις μετακινήσεις, με τον οδηγό να χρειάζεται στην συντριπτική πλειοψηφία των χιλιομέτρων που θα καλύψει μόνο το ένα πεντάλ. Σε δεύτερη φάση αποτελεί ένα αρκετά ευπρόσδεκτο «boost-άρισμα» για την αυτονομία, μιας και τα δύο ισχυρά ηλεκτρικά μοτέρ αποδεικνύονται αρκετά «πεινασμένα». Η μέση κατανάλωση εντός πόλης μπορεί να πέσει και κάτω από τις 20 kWh/100km με σύνεση στο γκάζι, ενώ σε γενικές γραμμές κάπου στις 22 kWh/100km είναι μία φυσιολογική τιμή για το P8.
Αυτό μεταφράζεται σε μία πραγματική αυτονομία περίπου 350 km, η οποία με προσπάθεια θα πλησιάσει τα 400 km. Για να κλείσουμε το συγκεκριμένο σκέλος, σημειώστε πως το C40 Recharge P8 χρειάζεται 8 ώρες για μια πλήρη φόρτιση σε οικιακό φορτιστή AC 11 kW, ενώ μόλις 40 λεπτά αρκούν για το 80% σε σταθμό DC (150 kW). Αν μιλάμε για ταχυφορτιστή DC των 50 kW απαιτείται μιάμιση ώρα. Επιστρέφοντας στην εμπειρία πίσω από το τιμόνι, η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης έχει επιλεχθεί ώστε να μπορέσει να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος του μεσαίου coupe SUV, αλλά ευτυχώς δεν θα κουράσει.
Το καλοστημένο και στιβαρό πλαίσιο με την αρχιτεκτονική των γονάτων McPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ανταποκρίνεται θετικά τόσο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, όσο και άνεσης. Σίγουρα, υπό συνθήκες πίεσης θα διαπιστώσεις πως πρωταρχικός στόχος είναι η άνεση και όχι οι χρόνοι στην πίστα, αλλά ένας σβέλτος ρυθμός μπορεί να επιτευχθεί χωρίς το coupe SUV να δυσανασχετεί. Η αλήθεια είναι πως υπάρχουν στιγμές που η ισχύς μοιάζει υπερβολική συγκριτικά με το υπόλοιπο σύνολο, προκαλώντας την απορία σχετικά με το αν είναι αναγκαία τόση ωμή δύναμη, σε ένα κατά τ’ άλλα φιλήσυχο SUV. Όπως και να ‘χε,ι αποτελεί ιδανικό “party trick” για τους ανυποψίαστους επιβάτες και ιδιοκτήτες σπορ αυτοκινήτων που θα έχουν την ατυχία να βρεθούν δίπλα του στο φανάρι.
συμπέρασμα
Το C40 Recharge P8 είναι ακριβώς όπως θα φανταζόμασταν ένα μοντέρνο coupe SUV με σπορ χαρακτηριστικά από την Volvo. Ποιοτικό, με εκλεπτυσμένη εμφάνιση που καταφέρνει να είναι διακριτική και παράλληλα αθλητική, άνετη καμπίνα, πλούσια παλέτα εξοπλισμού και ένα σύνολο κινητήρα-μπαταρίας που εντυπωσιάζει. Σίγουρα η καταιγιστική επιτάχυνση που προσφέρει ίσως να μην είναι αυτό που περιμένεις από μία κατασκευή του είδους, αλλά κανείς δεν παραπονιέται. Το κόστος απόκτησης για την έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες ξεκινά από τα 63.364 €, τιμή που δεν μπορεί να θεωρηθεί χαμηλή. Βέβαια, αν ρίξουμε μια ματιά στον ανταγωνισμό, θα διαπιστώσουμε πως το C40 Recharge P8 είναι εκεί που πρέπει, συνδυαστικά με όσα προσφέρει.