Δοκιμή Renault Austral Mild Hybrid 160 Auto: Νέο κύμα! [video]
Η επανάσταση της Renault εκφράζεται απόλυτα με το νέο Austral, ένα μεσαίο SUV που έχει στόχο να επαναφέρει τη γαλλική εταιρεία στο επίκεντρο της πλέον εμπορικής κατηγορίας.
- -
- -
με μια ματιά
Με έμφαση στη μοντέρνα σχεδίαση, τις σύγχρονες τεχνολογίες σε επίπεδο άνεσης, ασφάλειας και κινητήριων συνόλων, το νέο Renault Austral έχει ξεκάθαρο στόχο να πρωταγωνιστήσει στα μεσαία SUV. Δοκιμάζουμε την mild hybrid έκδοση απόδοσης 160 ίππων και διαπιστώνουμε πως τα δεδομένα στην κατηγορία αλλάζουν…
Δεν είναι μυστικό πως τα μεσαία SUV αποτελούν την πλέον εμπορική κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς, με το επίπεδο του ανταγωνισμού να είναι εξαιρετικά υψηλό. Τα μοντέλα του είδους έχουν πληθύνει, ενώ δεν είναι υπερβολή πως τα περισσότερα από αυτά αποτελούν πολύ καλές προτάσεις, στοιχείο που έχει σαν αποτέλεσμα ο πήχης σήμερα να τοποθετείται ψηλά. Στο στρατόπεδο της Renault, το στρατηγικό πλάνο της… επανάστασης της γαλλικής φίρμας – Renaulution- βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και μία από τις κατηγορίες που έχουν… κυκλώσει, είναι αυτή του C-Segment. Και το νέο Austral έρχεται για να επανατοποθετήσει τους Γάλλους στην ανταγωνιστική κατηγορία. Ξεχάστε ό,τι γνωρίζατε με το Kadjar, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν αποτέλεσε εμπορική επιτυχία, παρά το γεγονός πως χρησιμοποιούσε τα ίδια μηχανικά μέρη με το Nissan Qashqai. Στην περίπτωση του Austral έχουμε ένα τελείως καινούργιο μοντέλο, που συνδυάζει τη γαλλική παράδοση με κορυφαίες σύγχρονες τεχνολογίες και έχει σχεδιαστεί για να επαναφέρει τη Renault στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στην κατηγορία.
From scratch
Οι Γάλλοι τεχνικοί πήραν ένα λευκό χαρτί και ξεκίνησαν τη σχεδίαση του Austral από το μηδέν. Το βασικό στοιχείο της συνταγής είναι η πλατφόρμα του Group CMF-CD, η οποία αποτελεί μία νεότερη εκδοχή αυτής που βασίζεται το Qashqai. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό πως είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται σε μοντέλο της Renault. Οι διαστάσεις του είναι αυξημένες συγκριτικά με το Kadjar, αγγίζοντας τα 4.510 mm, όντας μακρύτερο και από το Qashqai. Το μέγεθος του το καθιστά επιβλητικό και αναμφίβολα μυώδες. Όπως είναι φυσικό, δανείζεται στοιχεία από τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Renault, με τα εμπρός φωτιστικά σώματα σε σχήμα C να φανερώνουν τις καταβολές του. Ο δυναμισμός ενισχύεται με τη μεγάλη μάσκα που κοσμούν χρωμιωμένες λεπτομέρειες, με το λογότυπο της γαλλικής φίρμας να δεσπόζει στο κέντρο.
Το μακρύ καπό με τα χαρακτηριστικά νεύρα, και ακόμα περισσότερο οι τονισμένοι θόλοι που κρύβουν τους μεγάλους τροχούς σε διάσταση 19 ιντσών του χαρίζουν ένα αθλητικό στιλ. O όγκος του γαλλικού SUV γίνεται πιο ευδιάκριτος στο πίσω μέρος, το οποίο ακολουθεί την παραδοσιακή λογική ενός SUV, αλλά με την έντονη κλίση της οροφής να του προσδίδει μία σπορ αισθητική. Το πίσω μέρος, ξεχωρίζει για τα μεγάλα φωτιστικά σώματα –επίσης σε σχήμα C- τα οποία σχεδόν ενώνονται στο σήμα της Renault στο κέντρο. Επιπλέον, ο απαραίτητος περιπετειώδης χαρακτήρας που αναζητά το κοινό στην κατηγορία, γίνεται εμφανής από τα πλαστικά προστατευτικά σε μαύρη γυαλιστερή απόχρωση και την απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 180 mm!
Δείτε ακόμη: Αναλυτικά οι τιμές του νέου Renault Austral στην Ελλάδα
Ποιοτικό και ψηφιακό
Ο εσωτερικός διάκοσμος και το περιβάλλον στην καμπίνα των επιβατών δεν σηματοδοτούν απλά μία αναβάθμιση σε σχέση με το παρελθόν. Εκφράζει τη σχεδιαστική φιλοσοφία που θα χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Renault στη νέα εποχή που διανύουμε. Μία πρώτη γεύση είχαμε πάρει από το αμιγώς ηλεκτρικό Megane E-Tech και τα συγγενικά στοιχεία ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι εμφανή. Σημείο αναφοράς και στο Austral είναι οι δύο μεγάλες οθόνες των 12 ιντσών, οι οποίες είναι ενωμένες και μοιάζουν ως μία ενιαία μονάδα σχηματίζοντας ένα ανάποδο «L». H παρουσία τους αναμφίβολα καθιστά το εσωτερικό φουτουριστικό και hightech. Ιδιαίτερα σημαντικό, όμως, είναι ότι οι Γάλλοι δεν έχουν περιοριστεί στην εικόνα, αλλά και στην κατασκευή της καμπίνας. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική, έχοντας συνδυάσει μαλακά και σκληρά πλαστικά. Η συναρμογή και το φινίρισμα τους είναι πολύ καλό, και σε κάθε περίπτωση είναι φανερό ότι έχει γίνει χρήση κορυφαίων υλικών.
Ο high tech χαρακτήρας που αναφέρουμε παραπάνω, αναδεικνύεται από τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, με το Austral να έχει ενισχυθεί με ό,τι καλύτερο έχει η Renault στη διάθεση της. Το νεότερης γενιάς σύστημα πολυμέσων OpenR Link αποδεικνύεται γρήγορο και λειτουργικό, αν και απαιτεί ένα μικρό χρονικό διάστημα προσαρμογής, ενώ επιπλέον κάνει και χρήση εφαρμογών της Google. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως σε επίπεδο τεχνολογιών, το γαλλικό SUV εφοδιάζεται με τα νεότερα συστήματα ασφάλειας οδηγού και επιβατών, τα οποία συνολικά αγγίζουν τα 32, και είναι τα περισσότερα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο της μοντέλο της Renault.
Με δεδομένο πως το κοινό της συγκεκριμένης κατηγορίας δίνει ιδιαίτερη προσοχή στον τομέα της ευρυχωρίας, η Renault φρόντισε να προικίσει το Austral με άφθονους χώρους για τους επιβάτες. Τα 27,4 cm που έχουν στη διάθεση τους για τα γόνατα τους οι πίσω επιβάτες, το τοποθετούν ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας. Πέντε επιβάτες θα ταξιδέψουν άνετα στο εσωτερικό του, ενώ ιδιαίτερα βολική αποδεικνύεται η παρουσία του πίσω συρόμενου καθίσματος (περιλαμβάνεται στον επιπλέον εξοπλισμό), το οποίο μπορεί να μετακινηθεί κατά 16 cm, την ώρα ο διαθέσιμος αέρα για το κεφάλι είναι 90 cm. Αντίστοιχα υψηλό βαθμό στον τομέα της ευρυχωρίας αποσπά και ο χώρος των αποσκευών με χωρητικότητα 575 lt (555 lt για τις φουλ υβριδικές εκδόσεις), την ώρα που μία σειρά θηκών και έξυπνων λύσεων στο εσωτερικό προσθέτουν 35 επιπλέον λίτρα αποθήκευσης.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Renault Arkana E-Tech [video]
Απόλυτος εξηλεκτρισμός
Σημαντικό μέρος του στρατηγικού πλάνου Renaulution αποτελεί και εξηλεκτρισμός της γκάμας των μοντέλων της γαλλικής εταιρείας. Έτσι, όλες οι εκδόσεις του Austral συνδυάζονται με σύστημα υβριδικής τεχνολογίας. Στην ελληνική αγορά, θα είναι διαθέσιμο σε δύο mild hybrid εκδοχές απόδοσης 130 και 160 ίππων, ενώ στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η φουλ υβριδική έκδοση E-Tech των 200 ίππων. Η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους, έγινε με την έκδοση που εφοδιάζεται με το γνωστό σύνολο των 1,3 λίτρων και 160 ίππων, το οποίο ενισχύεται με την προσθήκη ενός συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 12V.
Η παρουσία του ενισχύει την αποδοτικότητα του κινητήρα. Πιο συγκεκριμένα, ενεργοποιείται κατά την εκκίνηση βελτιώνοντας τη λειτουργία του Start & Stop, ενώ συμβάλλει και στη λειτουργία Sailing Stop, όπου και σε περίπτωση coasting ή επιβράδυνσης απενεργοποιείται ο κινητήρας. Το 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο άμεσου ψεκασμού αποδίδει 160 ίππους από τις 5.250 έως και τις 5.500 rpm, την ώρα που η ροπή των 270 Nm είναι διαθέσιμη σε ένα εύρος από τις 1.700 έως τις 3.800 rpm. Τέλος, σημειώστε πως η συγκεκριμένη εκδοχή συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων X-Tronic.
Γαλλικό DNA
Έχοντας περάσει στο εσωτερικό, ο SUV χαρακτήρας του αυτοκινήτου ενισχύεται από τη θέση οδήγησης. Το κάθισμα είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένο, προσφέροντας την αίσθηση πως βρίσκεσαι σε ένα crossover, με τον οδηγό να έχει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, ακόμα και για όσους έχουν αυξημένο ύψος, αν και διάφορες εργονομικές ατέλειες απαιτούν συνήθεια. Όπως για παράδειγμα η τοποθέτηση του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στην κολώνα του τιμονιού δίπλα στους καθαριστήρες ή το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα που μοιάζει… κρυμμένο. Πάντως, δεν σας κρύβουμε πως ουκ ολίγες φορές ενεργοποιήσαμε τους καθαριστήρες, αντί να επιλέξουμε την επιθυμητή σχέση στο κιβώτιο…
Δείτε ακόμη: Η πρώτη εικόνα του νέου Renault Clio!
Βέβαια, όλα τα παραπάνω περνάνε σε δεύτερη μοίρα από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης είναι ένα στοιχείο που διακρίνει όλα τα μοντέλα της Renault και το Austral δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Παρά το γεγονός ότι η ήπια υβριδική έκδοση κάνει χρήση ημιάκαμπτου άξονα πίσω (πολλαπλών συνδέσμων συναντάμε μόνο στην full hybrid), το γαλλικό SUV περνά με χαρακτηριστική ευκολία πάνω από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Το σημαντικότερο, όμως, είναι πως ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και την πολύ καλή αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό. Η ρύθμιση της είναι τόσο σφικτή όσο χρειάζεται για να απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου, αλλά παράλληλα επιτρέπει στο αμάξωμα να είναι συγκροτημένο όταν οι περιστάσεις το απαιτούν.
Η συνδυαστική λειτουργία του κινητήρα των 160 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων είναι αποδοτική και λειτουργική. Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1,3 λίτρων ξεχωρίζει για την πολιτισμένη λειτουργία του και την ελαστικότητα που το διακρίνει στο μεγαλύτερο εύρος στροφών. Με αρωγό τις σχετικά κοντές σχέσεις μετάδοσης, έχει καλή απόκριση στις χαμηλές στροφές, ενώ στις μεσαίες κάνουν αισθητή την παρουσία τους οι 160 ίπποι. Μετά τις 5.000 rpm οι πτωτικές τάσεις της ισχύος είναι φανερές και ουσιαστικά περνάς στην επόμενη σχέση. Σίγουρα, δεν πρόκειται για μία κατασκευή που θα… βάλει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά τα 9,7 sec που απαιτούνται για τα πρώτα 100 km/h από στάση, φανερώνουν ότι μπορείς να κινηθείς σβέλτα πίσω από το τιμόνι του.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Ευρυχωρία
- Τεχνολογίες
- Εξοπλισμός
- Πρακτικότητα
- Οδική συμπεριφορά
ξινά
- Εργονομικές ατέλειες
Στο βολικό και καλαίσθητο flat bottom τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη, εντοπίζεται το κουμπί του συστήματος Multisense, μέσω του οποίου επιλέγεις το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης, από τα συνολικά τέσσερα, διαφοροποιώντας την απόκριση στο γκάζι, το βάρος του τιμονιού και τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου. Το σασμάν των συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων λειτουργεί ιδανικά στον αστικό κύκλο και στον αυτοκινητόδρομο, συμβάλλοντας στο κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Σε πιο γρήγορο ρυθμό δείχνει έξω από τα νερά του, χωρίς όμως να ενοχλεί, αν και όσοι περισσότερο ανήσυχοι μπορούν να επιλέξουν τη χειροκίνητη λειτουργία με τη χρήση των paddles πίσω από το τιμόνι.
Σε δρόμο με διαδοχικές στροφές το Austral ξεδιπλώνει μία διαφορετική πτυχή της προσωπικότητας του, αναδεικνύοντας τις γαλλικές καταβολές του. Βασιζόμενος στο εξαιρετικό και στιβαρό πλαίσιο, μπορείς να κινηθείς γρήγορα, έχοντας τον απόλυτο έλεγχο. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές για κατασκευή του είδους, ενώ σε απότομη αλλαγή κατεύθυνσης το αμάξωμα δεν θα αντιδράσει με ταλαντώσεις ή απώλεια του ελέγχου. Είναι ουδέτερο και το πίσω μέρος παραμένει ακλόνητο, ακόμα και αν επιδιώξεις το κάτι παραπάνω. Την ίδια ώρα το μπροστινό σύστημα θα υπακούσει τις εντολές του οδηγού και μόνο οριακά θα ανοίξει την τροχιά του, και μετά από υπερβολή του οδηγού. Αναμφίβολα, σου εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά, με το σύστημα διεύθυνσης να προσφέρει καλή πληροφόρηση για το που σημαδεύουν οι εμπρός τροχοί. Στοιχεία που το καθιστούν ευχάριστο ακόμα και σε μία φιδωτή διαδρομή… Επιπλέον, σημειώστε πως καλή αίσθηση και απόδοση έχουν τα φρένα, τα οποία δεν δείχνουν εύκολα σημάδια κόπωσης. Όσον αφορά την κατανάλωση, η έκδοση των 160 ίππων αποδεικνύεται σχετικά οικονομική αν υπολογίσουμε το βάρος, το χαρακτήρα και τον όγκο του αμαξώματος. Κατά μέσο όρο είδαμε μία τιμή κοντά στα 6,5 lt/100 km, ενώ κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης και σε πιο γρήγορο ρυθμό έφτασε κοντά στα 7,5 με 8 lt/100 km.
Δείτε τη δοκιμή και σε video:
συμπέρασμα
Θεωρητικά, αλλά και πρακτικά πρέπει να ξεχάσουμε ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα. Το Austral δεν αποτελεί απλά τον αντικαταστάτη του Kadjar, αλλά δείγμα γραφής της… επανάστασης Renaulution. Διαθέτει όλα τα απαραίτητα εφόδια για να πρωταγωνιστήσει στα μεσαία SUV. Αυτό μεταφράζεται σε θελκτική σχεδίαση, σύγχρονες τεχνολογίες, αποδοτικά σύνολα, πλούσιο εξοπλισμό και οδική συμπεριφορά αντίστοιχη με αυτή που μας έχουν συνηθίσει οι Γάλλοι. Η ήπια υβριδική έκδοση των 160 ίππων ξεκινάει από τα 42.950 €, ενώ εκμεταλλευόμενοι προωθητική ενέργεια μπορείτε να αφαιρέσετε επιπλέον 1.800-2.200 €, ανάλογα με την έκδοση. Βέβαια, ακόμα και έτσι το τίμημα μοιάζει σχετικά υψηλό, χωρίς όμως να αναιρεί πως το Austral είναι ένα ολοκληρωμένο SUV, το οποίο ουσιαστικά επιτρέπει στη γαλλική εταιρεία να επανατοποθετήσει το status της στην κατηγορία.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΝΑΤΑΣ