Δοκιμή Jeep Compass e-Hybrid: Όχι ακόμα ένα mild hybrid!

Mε τεχνολογία που ξεπερνά τις συνήθεις δυνατότητες των mild hybrid, το Compass e-Hybrid προσφέρει κορυφαία αποδοτικότητα, διατηρώντας τα στοιχεία που παραδοσιακά χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της Jeep.

  • -
  • -
Ισχύς129 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,0 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)129,0 gr/km
με μια ματιά

Η τεχνολογία e-Hybrid ενισχύει τον αποδοτικό και οικονομικό χαρακτήρα του Compass, προσφέροντας μειωμένη κατανάλωση και υψηλό επίπεδο άνεσης, παραμένοντας παράλληλα σύμφωνο με τις απαιτήσεις και την παράδοση της Jeep. 

Η Jeep συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, ακολουθώντας φυσιολογικά τη σημαντικότερη τάση της εποχής, παραμένοντας στο προσκήνιο και ακολουθώντας τις επιθυμίες του αγοραστικού κοινού. Με την plug-in τεχνολογία αυξήθηκε το επίπεδο αποδοτικότητας των μοντέλων της αμερικανικής εταιρείας, ενώ έχει ήδη αποκαλυφθεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, το Avenger. Η προσιτή υβριδική επιλογή στη γκάμα της Jeep ονομάζεται e-hybrid και τα χαρακτηριστικά της ξεπερνούν τις συνήθεις δυνατότητες των μοντέλων που κάνουν χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.

front

Το Compass e-Hybrid είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα της αποδοτικότητας της συγκεκριμένης τεχνολογίας, με την υβριδική λύση της Jeep να αναβαθμίζει σημαντικά το αμερικανικό SUV. Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως σε επίπεδο πωλήσεων το Compass αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της Jeep στην ευρωπαϊκή αγορά. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε, πως πλέον διατίθεται αποκλειστικά σε υβριδικές εκδόσεις, είτε ήπιας υβριδικής είτε plug-in τεχνολογίας. Στην περίπτωση της mild hybrid έκδοσης, το Compass διατίθεται αποκλειστικά με το σύνολο απόδοσης 130 ίππων. Έκδοση, την οποία και δοκιμάζουμε στους ελληνικούς δρόμους

back

Η «καρδιά» του συστήματος

Το υβριδικό σύστημα του Compass βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, αφού όπως αναφέραμε και παραπάνω καταφέρνει να προσφέρει μία σημαντικά αναβαθμισμένη εμπειρία ηλεκτρικής μετακίνησης. Η σημαντικότερη διαφορά του mild hybrid συστήματος εντοπίζεται στο γεγονός πως προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά, υπό συνθήκες. Σε επίπεδο μηχανικών μερών, καρδιά του συστήματος είναι ένας νέος υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης, ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Miller. Αυτό που τον ξεχωρίζει είναι πως έχει σχεδιαστεί ειδικά για υβριδικά συστήματα και λειτουργεί σε υψηλή συμπίεση (12:5,1), την ώρα που το σύστημα ψεκασμού έχει αντίστοιχα πολύ υψηλή πίεση που φτάνει τα 350 bar.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το plug-in Jeep Compass των 240 ίππων! 

Ο νέος 1.500άρης κινητήρας συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου επτά σχέσεων και έναν ηλεκτροκινητήρα 48V απόδοσης 20 ίππων. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος ανάμεσα στο κιβώτιο και τον θερμικό κινητήρα, ενώ ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας μίζα/γεννήτρια αναλαμβάνει τη φόρτιση της μπαταρίας και την επανεκκίνηση του βενζινοκινητήρα. Η απόδοση του συνόλου είναι 130 ίπποι και 240 Nmροπή, και μάλιστα διαθέσιμα από τις 1.500 rpm. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα μόλις 0,8 kWh, ενώ το βάρος της αγγίζει τα 13,5 kg  και είναι εξαιρετικά compact σε διαστάσεις (11 lt). Επιπλέον, έχει τοποθετηθεί στο πάτωμα του αυτοκινήτου, στοιχείο που έχει σαν αποτέλεσμα να μην επηρεάζονται οι χώροι στο εσωτερικό, αλλά και αυτός των αποσκευών! Όσον αφορά την ανάκτηση, αυτή πραγματοποιείται κατά την επιβράδυνση, με ή χωρίς τη χρήση του φρένου. Με τη γλώσσα των αριθμών, σύμφωνα με τη Jeep η υβριδική εκδοχή του Compass προσφέρει κατά 15% μειωμένη κατανάλωση σε σχέση με μία συμβατική.

Πιστό στην παράδοση

Μπορεί να μιλάμε για την εποχή του εξηλεκτρισμού, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η Jeep κάνει συμβιβασμούς στο χαρακτήρα των μοντέλων της. Η φιλοσοφία και η παράδοση που συνοδεύει την αμερικανική εταιρεία παραμένει αναλλοίωτη στο επιβλητικό αμάξωμα του Compass διατηρώντας τη στιβαρή αισθητική των μοντέλων της μάρκας. Οι γραμμές του ακολουθούν τη βασική σχεδιαστική άποψη της Jeep, εκφράζοντας έντονο δυναμισμό, αλλά και την αίσθηση πως πρόκειται για ένα off-road υψηλών ικανοτήτων. Σε αυτό συμβάλλει και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που αγγίζει τα 198 mm. Σε κάθε περίπτωση, θα λέγαμε πως συνδυάζει τον περιπετειώδη χαρακτήρα με τη φινέτσα και την πολυτέλεια.

Premium αίσθηση

Η αναβαθμισμένη γενιά του Compass διαφοροποιήθηκε σημαντικά στο χώρο επιβατών, με τις αλλαγές να έχουν συμβάλλει στη δημιουργία μίας σαφώς πιο σύγχρονης εικόνας. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, με μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή που πείθει για την αντοχή στο χρόνο. Όπως εξάλλου αρμόζει σε ένα μοντέλο της Jeep... Ακολουθώντας την digital τάση της εποχής, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και έχει διάσταση 10,25’’, ενώ η κεντρική οθόνη των 10,1’’ φιλοξενεί τη νεότερη γενιά του συστήματος πολυμέσων UConnect 5. Το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Jeep Compass επεκτείνεται και στο επίπεδο των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), προσφέροντας δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2! Σε κάθε περίπτωση, ο εξοπλισμός του Compass e-Hybrid είναι πλούσιος από τη βασική κιόλας έκδοση, την «Longitude».

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Jeep Wrangler 4xe Plug-in Hybrid! 

Η νεότερη γενιά του Compass σημειώνει υψηλή βαθμολογία και στον τομέα της πρακτικότητας. Αυτό οφείλεται σε μία σειρά από νέες θήκες και έξυπνους χώρους, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την κεντρική κονσόλα που προσφέρει 7,2 lt αποθήκευσης. Τιμή σχεδόν τριπλάσια σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Παράλληλα, στο εσωτερικό του μπορούν να φιλοξενηθούν τέσσερις ή πέντε ενήλικες, έχοντας ικανοποιητικό χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως παρά την παρουσία του υβριδικού συστήματος, ακριβώς ίδιος με τις συμβατικές εκδόσεις παραμένει ο χώρος αποσκευών, του οποίο η χωρητικότητα διατηρείται στα 424 lt.

Καμία σχέση!

Η δυνατότητα μετακίνησης αμιγώς ηλεκτρικά είναι το κύριο χαρακτηριστικό διαφοροποίησης του υβριδικού συστήματος των 48V της Jeep, σε σχέση με τον mild hybrid ανταγωνισμό. Το Compass μπορεί να κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα υπό συνθήκες, και συγκεκριμένα στο μποτιλιάρισα, σε χαμηλές ταχύτητες, στο παρκάρισμα και φυσικά στην εκκίνηση από στάση. Πως μεταφράζεται αυτό στην πράξη; Ουσιαστικά, διαπιστώνεις πως έχει χαρακτηριστικά plug-in ή fullhybrid μοντέλου, αφού κινείται με ηλεκτρική ενέργεια πολύ περισσότερο από όσο έχουμε συνηθίσει με ένα mild hybrid. Στο μποτιλιάρισμα και στο παρκάρισμα η χρήση του ηλεκτροκινητήρα είναι εμφανής, ενώ το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του coasting με χαμηλές ταχύτητες, αφού σου επιτρέπει να διατηρήσεις την επιθυμητή ταχύτητα πατώντας πολύ ελαφρά το γκάζι.

Τώρα στην περίπτωση που χρειαστεί να επέμβει ο κινητήρας βενζίνης, η εμπλοκή του γίνεται με ιδιαίτερα ομαλό τρόπο, χωρίς απότομες αντιδράσεις ή κραδασμούς. Στην πόλη, το υβριδικό σύστημα βρίσκεται στο στοιχείο του και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη λειτουργεί ιδανικά και ξεδιπλώνει τις αρετές του. Την ίδια ώρα η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα σε συνδυασμό με τη ροπή των 240 Nm ροπή του χαρίζουν ζωντάνια στην πόλη. Απλά, σε κάποιες περιπτώσεις νιώθεις ότι πρέπει να πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι, αφού υπάρχει μία μικρή υστέρηση στην απόκριση. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, παρά τη σχετικά σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης. Μπορεί να διαβάζει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά η μεγάλη διαδρομή φροντίζει να απορροφά τις περισσότερες από αυτές.

Η συγκεκριμένη επιλογή στη ρύθμιση της ανάρτησης δεν επηρεάζει τη συμπεριφορά του Compass στον ταξίδι, αφού αποδεικνύεται εξαιρετικά άνετο. Σε αυτό συμβάλλει και το χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα των επιβατών, αποτέλεσμα της πολύ καλής ηχομόνωσης. Η παρουσία του κινητήρα γίνεται αισθητή μόνο στις υψηλές στροφές περιστροφής, και συγκεκριμένα σε συνθήκες πίεσης. Στον επαρχιακό δρόμο, η λύση των τεχνικών της Jeep στην ανάρτηση έχει σαν αποτέλεσμα ο οδηγός να έχει πολύ καλή αίσθηση και έλεγχο του αυτοκινήτου. Ακολουθεί την τροχιά που θα επιλέξει ο χειριστής, ενώ ακόμα και στην απότομη αλλαγή πορείας δεν θα προβληματίσει. Παρά το γεγονός πως εμφανίζει μικρές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, καταφέρνει και εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό για να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς, αφού εν τέλει αποδεικνύεται φιλικό και προβλέψιμο. Χωρίς βέβαια να πρέπει να ξεχνάει κανείς τον χαρακτήρα του μοντέλου... Ο κινητήρας από την πλευρά του, δεν «βάζει» φωτιά στην άσφαλτο, αφού ξεχωρίζει περισσότερο για τη ροπή του χαμηλά και την ελαστικότητα που τον διακρίνει γενικότερα, ενώ στις μεσαίες λειτουργεί άκρως ικανοποιητικά. Μετά τις 4.000-4.500 rpm είναι φανερές οι πτωτικές τάσεις της ισχύς.

γλυκά
  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Premium εσωτερικό
  • Χώροι πρακτικότητα
  • Κατανάλωση
  • Υβριδικό σύστημα
  • Λειτουργία ανάρτησης
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Κιβώτιο στη γρήγορη οδήγηση

Καλή αίσθηση και πληροφόρηση προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης, ενώ το φρένο έχει δύναμη και διάρκεια, χωρίς να επηρεάζεται από την παρουσία του συστήματος ανάκτησης. Το μοναδικό στοιχείο που δεν βοηθάει στη σβέλτη οδήγηση είναι το αυτόματο κιβώτιο. Για λόγους οικονομίας έχει την τάση να επιλέγει μεγαλύτερη σχέση από την επιθυμητή. Σε αυτή την περίπτωση είναι προτιμότερο να επιλέξει κανείς τη χειροκίνητη επιλογή. Βλέπετε, ο συνδυασμός του υβριδικού συστήματος με το αυτόματο κιβώτιο έχουν στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα. Και το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει τους τεχνικούς της Jeep, αφού η συνεργασία τους έχει ευεργετικές επιπτώσεις στον τομέα της κατανάλωσης. Η μέση τιμή που είδαμε το διάστημα που το είχαμε στη διάθεση μας άγγιξε τα 6,5 lt/100 km, όταν στον αυτοκινητόδρομο έπεσε κοντά στα 6 lt/100 km! Τιμές που το καθιστούν εξαιρετικά αποδοτικό και οικονομικό.

συμπέρασμα

Η Jeep έχει αναβαθμίσει το οικολογικό και φιλικό προς το περιβάλλον προφίλ της, προσφέροντες νέες, σύγχρονες και αποδοτικές τεχνολογίες. Στην περίπτωση του Compass το υβριδικό σύστημα e-Hybrid έρχεται να δέσει ιδανικά στο αμερικανικό SUV. Όλα τα πλεονεκτήματα που το χαρακτηρίζουν, όπως οι χώροι, η πρακτικότητα, ο περιπετειώδης χαρακτήρας και ο πλούσιος εξοπλισμός, διατηρούνται στο ακέραιο. Αλλά ενισχύονται με χαμηλότερη κατανάλωση, αυξημένη άνεση και μια ηλεκτρική εμπειρία οδήγησης που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα που έχουμε συνηθίσει με τα mild hybrid.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...