Δοκιμή BMW X3 xDrive30e: Το οδηγοκεντρικό premium SUV που καίει 2 lt/100 km
Η plug-in υβριδική τεχνολογία συμβάλλει στην περαιτέρω βελτίωση της ανανεωμένης X3, αποδεικνύοντας πως ακόμα και μία κορυφαία επιλογή στην κατηγορία μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερη.
- -
- -
με μια ματιά
Ένα premium SUV που δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει, αλλά έχει εμπιστοσύνη στο κοινό στο οποίο απευθύνεται ότι θα το επιλέξει λόγω της ουσίας που προσφέρει. Επιδόσεις και οικονομία συνδυασμένα με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Στο άκουσμα της λέξης premium, ο νους στις περισσότερες περιπτώσεις πηγαίνει σε γνωστές γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Αν και πληθώρα κατασκευαστών έχουν αναβαθμίσει σημαντικά τα μοντέλα τους χαρίζοντας τους μία αύρα πολυτέλειας, εταιρίες όπως η BMW πάντα θα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία. Ακόμη και στα SUV, τα οποία έχουν πληθύνει σημαντικά, μοντέλα όπως η X3 διατηρούν μία ιδιαίτερη αίγλη που εξακολουθεί να τα διακρίνει απέναντι στον υψηλό ανταγωνισμό. Η πολυετής εμπειρία στις κατασκευές του είδους είναι ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτό.
Ας μην ξεχνάμε πως η BMW X3 βρίσκεται στην 3η της γενιά, έχοντας μάλιστα ήδη υποστεί και το πρώτο της facelift. Από το 2003 όταν και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, το μεσαίου μεγέθους SUV έχει σημειώσει πάνω από 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις. Στοιχεία, όπως ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας και η premium αίσθηση, αποτελούσαν εξ’ αρχής δύο από τα ισχυρότερα προσόντα του γερμανικού μοντέλου. Σήμερα, έρχεται να προστεθεί και η οικολογική συνείδηση, με την plug-in υβριδική τεχνολογία να ενισχύει την X3 xDrive30e με τα προτερήματα του εξηλεκτρισμού, χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματα ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου SUV.
Αναβαθμισμένη αισθητική
Ξεκινώντας από την εμφάνιση της ανανεωμένης X3, οι μικρές αλλά αισθητές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το pre-facelift μοντέλο, επικαιροποίησαν την εικόνα της, επιτρέποντας της να συμβαδίζει με την υπόλοιπη γκάμα της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα εμπρός χαρακτηριστικά νεφρά έχουν αποκτήσει μεγαλύτερες διαστάσεις και συνοδεύονται από νέα, λεπτότερα κατά 10 mm φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Φυσιολογικά, ανασχεδιασμένος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας, με το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειες του να είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος. Επιπλέον, δεν λείπουν μία σειρά από προστατευτικά που ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μεσαίου SUV. Αντίστοιχα, καινούργια είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα που ελκύουν τα βλέμματα με την ιδιαίτερη τρισδιάστατη σχεδίαση και την αναθεωρημένη φωτεινή υπογραφή. Τέλος, νέος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας που φιλοξενεί νέες μεγαλύτερων διαστάσεων εξατμίσεις.
Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το αυτοκίνητο του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου που «έπιασε» 2+ εκατ. €
Aντίστοιχες αλλαγές συναντάμε και μόλις ανοίξουμε την πόρτα του εσωτερικού, με την εικόνα να θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τη καμπίνα των μοντέλων νεότερης γενιάς της BMW. Μπορεί κάποιοι να την χαρακτήριζαν ελαφρώς συντηρητική, αλλά τα ποιοτικά υλικά και η προσεγμένη συναρμογή αποπνέουν την premium αύρα που αρμόζει στο γερμανικό SUV. Στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει μία οθόνη αφής 12,3 ιντσών, εξοπλισμένη με την τελευταία γενιά του iDrive, του γνωστού συστήματος πληροφοριών και ψυχαγωγίας της BMW.
Ίδιων διαστάσεων είναι και ο πίνακας οργάνων, ο οποίος εμπλουτίστηκε με τα πιο πρόσφατα γραφικά, όπως και με περισσότερες επιλογές παραμετροποίησης μετά την ανανέωση του μοντέλου. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής, είχαμε στην διάθεση μας το ευρύ head-up display των Γερμανών, που κυριολεκτικά καλύπτει πάνω από το 80% των πληροφοριών που θα χρειαστεί ο οδηγός στις καθημερινές του μετακινήσεις, μειώνοντας στο ελάχιστο το χρόνο που απαιτείται να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο.
Εξηλεκτρισμένα γρήγορο
Περνώντας στα μηχανικά μέρη, κάτω από το εμπρός επιβλητικό καπό συναντάμε ένα 2λιτρο υπετροφοδοτούμενο σύνολο, που με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα αποδίδει 292 συνδυαστικούς ίππους. Εάν διαχωρίσουμε τις δύο πηγές ισχύος, θα διαπιστώσουμε πως οι 184 ίπποι προέρχονται από το θερμικό μοτέρ, με την επιπλέον ισχύ να προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα. Για την απαραίτητη χορήγηση ενέργειας του φροντίζει μία μπαταρία 12 kWh (11,2 kWh ωφέλιμο), η οποία όμως έχει την δυνατότητα να φορτίσει μόνο με εναλλασσόμενο ρεύμα ισχύος έως 3,7 kW. Κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 3μιση ώρες για μία πλήρη φόρτιση. Για να καταλήξουν οι 292 ίπποι και τα 420 Nm ροπής στην άσφαλτο, πρώτα περνούν μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ενώ στην συνέχεια μοιράζονται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος μόνιμης τετρακίνησης xDrive. Κάτι που επιτρέπει στο μεσαίο premium SUV να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε μόλις 6,1 sec, την ώρα που η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 210 km/h.
Τα προηγούμενα χρόνια, αυτού του επιπέδου οι επιδόσεις και μάλιστα σε ένα μοντέλο που ξεπερνά τους δύο τόνους, θεωρούταν δεδομένο πως θα συνοδεύονταν από εξαιρετικά υψηλή κατανάλωση. Πλέον, με την αρωγή της υβριδικής τεχνολογίας, μοντέλα όπως η X3 μπορούν να χαρίσουν έντονες συγκινήσεις, ενώ ταυτόχρονα η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 4,5 lt/100km. Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, τα 40 km αμιγώς ηλεκτρικής μετακίνησης που υπόσχεται η BMW μοιάζουν αισιόδοξα, καθώς χωρίς ακρότητες καταφέραμε να διανύσουμε 28 km πριν το θερμικό μοτέρ επέμβει. Σε επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου, όσο ο οδηγός φροντίζει να διατηρεί αρκετό απόθεμα ενέργειας στη μπαταρία, τότε τιμές μεγαλύτερες των 7lt/100km θα τις δει μόνο στην περίπτωση που κινείται με το γκάζι στο πάτωμα. Εντός πόλης μπορεί να κινηθεί εύκολα στο εύρος των 4-5 lt/100km, ενώ στην περίπτωση που η μπαταρία αδειάσει, τότε η μέση κατανάλωση με φυσιολογική καθημερινή χρήση μπορεί να φτάσει έως τα 7,3 lt/100km. Ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός πως ακόμη και με την μπαταρία θεωρητικά άδεια, πάντα υπάρχει ένα μικρό απόθεμα ενέργειας που επιτρέπει στον οδηγό να έχει ανά πάσα στιγμή στη διάθεση του την πλήρη απόδοση του συνόλου.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5 MHEV 130 PS
Βαυαρική αριστοκρατία
γλυκά
- Σχεδιάση
- Οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Ποιότητα υλικών
- Άνεση
- Εξοπλισμός
ξινά
- Ηλεκτρική αυτονομία
- Χώρος αποσκευών
Αυτή η έκφραση αντιπροσωπεύει πλήρως την αίσθηση που εισπράττει κάποιος πίσω από το τιμόνι της plug-in hybrid Χ3. Η στιβαρότητα και η οδηγοκεντρική προσέγγιση των μηχανικών της BMW, έχει ενισχυθεί από την ραφιναρισμένη λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Αρχικά, να σημειώσουμε πως 5 ενήλικες θα βολευτούν εύκολα στο πολυτελές εσωτερικό, με τον χώρο αποσκευών των 450 lt να βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Η θέση οδήγησης είναι σύμφωνη με τα πρότυπα της μάρκας, όντας οδηγοκεντρική και με καλή περιμετρική ορατότητα. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι κορυφαία και ουσιαστικά συνάδει με την αίσθηση που παραδοσιακά προσφέρουν τα μοντέλα της BMW. Συνδυάζει ιδανικά την άνεση με δυναμικά χαρακτηριστικά. Αν και λόγω του αυξημένου βάρους η ανάρτηση είναι ελαφρώς πιο σφιχτή, η ομαλότητα με την οποία το γερμανικό SUV περνά από τις ανωμαλίες είναι κορυφαίου επιπέδου. Ειδικά αν συνυπολογίσουμε πως πατά σε τροχούς 21 ιντσών με 40άρι προφίλ ελαστικού.
Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, αντιστοίχως διαφοροποιείται και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Στις επιλογές Electric ή Hybrid, μπορεί κάποιος να διανύσει εκατοντάδες ακούραστα χιλιόμετρα, είτε εντός πόλης είτε στον αυτοκινητόδρομο. Εάν ο οδηγός ζητήσει το κάτι παραπάνω, ο δυναμισμός που κρύβει το πλαίσιο του πολυτελούς SUV ξεδιπλώνεται με την επιλογή των προγραμμάτων Sport ή XTRA Boost. Η απόκριση στο γκάζι γίνεται ακαριαία χάρη στον ηλεκτροκινητήρα, ενώ το καλά καλιμπραρισμένο 8-άρι λειτουργεί υποδειγματικά, κάνοντας περιττή την ενασχόληση με τα paddles για χειροκίνητες αλλαγές. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές, ενώ εξαιρετικά σε απόδοση είναι τα φρένα, με μόνο μειονέκτημα την ελαφρώς αλλοιωμένη αίσθηση λόγω της ανάκτησης.
Η λογική επιλογή
Σε μία κατηγορία που οι επιλογές πληθαίνουν με ραγδαίο ρυθμό, η BMW χρησιμοποιεί την πολυετή εμπειρία της, και όχι μόνο, για να ξεχωρίσει. Στηρίζεται με σιγουριά στις βάσεις που έχει θέσει εδώ και χρόνια εξακολουθώντας να προσφέρει το απόλυτο σύγχρονο πακέτο. Με τα προνόμια του υβριδισμού να υπερνικούν οποιαδήποτε παραδοσιακή βενζινοκίνητη ή πετρελαιοκίνητη επιλογή, η BMW X3 στην έκδοση xDrive30e με τιμή εκκίνησης τις 67.300 € μοιάζει μονόδρομος. Ένα ολοκληρωμένο πολυτελές SUV που συνδυάζει χώρους, επιδόσεις, κορυφαία οδική συμπεριφορά και χαμηλή κατανάλωση. Εάν κοιτάς την ουσία, τότε η πρόταση της BMW τσεκάρει όλα τα αντικειμενικά κουτάκια.
συμπέρασμα
Η BMW X3 xDrive30e αποτελεί την “ go-to” επιλογή για όσους θέλουν ένα σύγχρονο πολυτελές SUV που ξέρει πως να συνδυάζει τα καλά από διάφορους κόσμους. Μέσα σε ένα πακέτο έχουμε επιδόσεις που παραπέμπουν στην γκάμα M, κατανάλωση καυσίμου αντίστοιχη με Σειρά 1 και οικολογική συνείδηση αλά iX3.