Daihatsu Terios 1.5 LSD SX Plus
Το καλύτερο μικρό off-road ανανεώθηκε περισσότερο στην ουσία και λιγότερο στο “φαίνεσθαι”
- -
- -
με μια ματιά
Η δεύτερη γενιά του μικρού 4x4 της Daihatsu παρουσιάστηκε το 2006 και υπέστη μια μικρή ανανέωση το 2009 με βελτιώσεις στην κατανάλωση, τις εκπομπές ρύπων, την άνεση και τον θόρυβο.
γλυκά
- Οδική συμπεριφορά
- Εκτός δρόμου ικανότητες
- Άνεση
- Χώροι
- Φρένα
- Κατανάλωση
ξυνά
- Θορυβώδες μοτέρ
- Τιμόνι που δεν ρυθμίζεται σε απόσταση
απόψεις
Μπορεί οπτικά η ανανέωση να περνάει απαρατήρητη, όμως οι υπόλοιπες επεμβάσεις στα μηχανικά μέρη είναι σημαντικές, αλλά θα μπορούσαν να περιλάβουν πράγματα που ενοχλούν και δεν θα ήταν μεγάλη απόφαση να διορθωθούν. Ο χαρακτήρας του Terios σκόπιμα δεν έχει αλλοιωθεί και το SUV της Daihatsu παραμένει η καλύτερη πρόταση της αγοράς στην κατηγορία του.
Βασίλης Παπαδόπουλος
Τα 4x4, ειδικά τα μικρά, ήταν πάντα δημοφιλή στην Ελλάδα - δεν είναι μόνο ο Μηλιώκας που «ονειρεύεται ένα μικρό τζιπάκι». Ήταν φυσικό κι επόμενο λοιπόν το Terios, τόσο στην πρώτη γενιά του 1997 όσο και στη δεύτερη του 2006, να αποτελέσει τεράστια εμπορική επιτυχία στη χώρα μας, έχοντας ακόμη και το δικό του fun club.
Παρά το πέρασμα του χρόνου, το Terios ΙΙ παραμένει ενδιαφέρον σχεδιαστικά, οπότε οι πινελιές ανανέωσης της Daihatsu περιορίστηκαν σε νέους προφυλακτήρες, μάσκα και πίσω φώτα. Μικρές είναι οι αλλαγές και στην λιτή καμπίνα, όπου ο νέος και εξαιρετικά ευανάγνωστος πίνακας οργάνων, το τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια του ράδιο-CD και η οθόνη του αυτόματου κλιματισμού (στοιχεία της έκδοσης Plus) συμβάλλουν σε μια πιο ποιοτική αίσθηση. Τα υλικά στο εσωτερικό είναι μεν σκληρά, αλλά είναι γεροδεμένα και δεν τρίζουν ούτε στις πιο κακοτράχαλες off-road διαδρομές. Το δυνατό σημείο της καμπίνας όμως συνεχίζει να είναι η μεγάλη ευρυχωρία, τόσο για επιβάτες όσο και για αποσκευές. Είναι πραγματικά εντυπωσιακός ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια που προσφέρει το πίσω κάθισμα, η πλάτη του οποίου μάλιστα ρυθμίζεται σε κλίση. Τα ίδια θετικά σχόλια ισχύουν και για το μεγάλο, πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτμπαγκάζ των 380 lt.
Πιο ήσυχο, πιο ραφιναρισμένο, πιο green
Καθισμένος στην ψηλή θέση οδήγησης δεν βολεύεσαι απόλυτα εξαιτίας του τιμονιού που ρυθμίζεται μόνο σε ύψος. Η ορατότητα και η εργονομία πάντως ικανοποιούν απόλυτα. Ο λεβιές του κιβωτίου είναι μάλλον κοντός, αλλά αυτό δεν επηρεάζει την θετική του λειτουργία. Οι αλλαγές σχέσεων γίνονται ελαφρώς πιο εύκολα από πριν, χωρίς κομπιάσματα και με καλή αίσθηση. Το τελευταίο, η καλή αίσθηση δηλαδή, δεν λείπει ούτε από το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση (έναντι υδραυλικής του απερχόμενου μοντέλου), όπως άλλωστε η αμεσότητα και το σωστό βάρος.
Αλλαγές υπάρχουν και κάτω από το καπό. Ο 1.500άρης 16βάλβιδος ατμοσφαιρικός κινητήρας με τους δυο εκκεντροφόρους και το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (DVVT) συνεχίζει να αποδίδει 105 ίππους και 140 Nm, έχει όμως αποκτήσει περισσότερο green γονίδια. Η νέα χαρτογράφηση του εγκεφάλου και η ελαχιστοποίηση των τριβών του συστήματος μετάδοσης είχαν σαν αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 να πέσουν στα 173 gr/km (από 191) και η μέση κατανάλωση στα 7,4 lt/100 km (από 8,1). Την ίδια στιγμή ο 1.5 συνεχίζει να είναι γραμμικός και πρόθυμος, χάρη και στην κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου, επιταχύνοντας με ευκολία το μικρό 4x4. Οι επιδόσεις παραμένουν καλές, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 12,4 sec.
Παράλληλα, μειώθηκε ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα, στοιχείο που σε συνδυασμό με την πιο ποιοτική και ήσυχη λειτουργία της ανάρτησης έχουν κάνει το Terios περισσότερο ραφιναρισμένο. Είτε στην άσφαλτο είτε εκτός δρόμου, η ανάρτηση απορροφά εξαιρετικά τις ανωμαλίες, ενώ ειδικά σε εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω άξονας αναπηδά αισθητά λιγότερο από πριν. Ο κινητήρας παραμένει θορυβώδης (αν και λιγότερο από πριν) και κουράζει κάπως στον αυτοκινητόδρομο.
Έτοιμο για όλα
Η εξαιρετική μόνιμη τετρακίνηση της Daihatsu συνδυάζει καλό κράτημα στο δρόμο και εντυπωσιακές ικανότητες στο χώμα. Στην άσφαλτο το Terios πατάει γερά παρά τις αισθητές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Μόνο στις απότομες εναλλαγές πορείας με υψηλή ταχύτητα σου θυμίζει πως πρόκειται για όχημα με ψηλό κέντρο βάρους. Εκτός δρόμου όμως το Terios είναι βασιλιάς. Εκεί, συμμάχους του οδηγού αποτελούν η ικανή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (190 mm), οι κοντοί πρόβολοι, οι μεγάλες γωνίες προσέγγισης (34ο), ράμπας (24ο) και διαφυγής (38ο), τα ανθεκτικά ελαστικά της Dunlop, η μόνιμη τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό που κλειδώνει σε αναλογία 50:50 με το πάτημα ενός διακόπτη και το πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD). Στα συν το τιμόνι που δεν παρουσιάζει έντονους κραδασμούς ακόμη και σε πολύ κακοτράχαλες χωμάτινες διαδρομές και τα δυνατά φρένα.
συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Terios διατηρεί τον τίτλο του καλύτερο μικρού off-road. Συνδυάζει ιδανικά το κράτημα στην άσφαλτο με τις εκτός δρόμου ικανότητες χωρίς να παραμελεί την άνεση, ενώ την ίδια στιγμή χωρά με άνεση μια τετραμελή οικογένεια παραμένοντας όμως όσο κόμπακτ χρειάζεται για να μπορεί να παίξει και το ρόλο του αυτοκινήτου πόλης. Στα ατού του συμπεριλαμβάνονται η σφραγίδα “Made in Japan”, η αξιοπιστία και η ευκολία μεταπώλησης, αφού τα 1.500 κυβικά του παραμένουν στη σφαίρα του προσιτού.