Δοκιμή Volvo XC60 Recharge T8 AWD: Με 455 PS και μεγαλύτερη αυτονομία!

Με αυξημένη ισχύ και μεγαλύτερη μπαταρία, το αναβαθμισμένο Volvo XC60 ενισχύει περαιτέρω τομείς που ήδη ξεχώριζε…

  • -
  • -
Ισχύς455 PS
Ροπή709 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας19,00 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)24,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

H ανανεωμένη εκδοχή του Volvo XC60 Plug-in αναβαθμίστηκε στην ουσία, αφού προσφέρει αυξημένη ισχύ που αγγίζει τους 455 ίππους, αλλά και μεγαλύτερη αυτονομία με την αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα.

Η Volvo είναι μία από τις εταιρείες που έχει επενδύσει εδώ και αρκετά χρόνια στον ουσιαστικό εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Η σουηδική εταιρεία έχει ήδη παρουσιάσει τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της, που φυσιολογικά θα πληθήνουν μέσα στα επόμενα χρόνια. Πολλοί θεωρούν ότι ο στόχος της Volvo, να είναι κλιματικά ουδέτερη μέχρι το 2040 είναι ουτοπικός, αλλά η σουηδική εταιρεία έχει βάλει τις βάσεις για την επίτευξη του. Δείχνοντας εξαρχής να μη φοβάται την αλλαγή. Μέρος του πλάνου του εξηλεκτρισμού της μάρκας δεν είναι μόνο το αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και όσα κάνουν χρήση plug-in τεχνολογίας. Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα αυτοκίνητα της Volvo προσφέρονται και ως PHEV. Στην περίπτωση του XC60, της premium πρότασης των Σουηδών στην κατηγορία των SUV, η ανανεωμένη του εκδοχή δεν περιορίστηκε σε μικρές αισθητικές παρεμβάσεις, αλλά σε ουσιαστική αναβάθμιση των μηχανικών μερών!

Δείτε ακόμη: Τα πάντα για το νέο Volvo EX90 [video]

Χειρουργικές παρεμβάσεις…

Οι αναβαθμίσεις -γνωστές και ως facelift- συνήθως δεν διαφοροποιούν δραματικά το εκάστοτε μοντέλο, αφού σκοπεύουν περισσότερο στο… «φρεσκάρισμα» του. Κάπως έτσι, και στο ανανεωμένο XC60 οι αισθητικές παρεμβάσεις είναι ελάχιστες και περιορίζονται σε μικρές αλλαγές στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Αντίστοιχα, απαράλλαχτη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό, το οποίο και αποπνέει έναν αέρα πολυτέλειας με έντονο το ψηφιακό στοιχείο. Η αισθητική παραμένει μίνιμαλ, με την κεντρική οθόνη σε στιλ ταμπλέτας να εξακολουθεί να ελκύει το πρώτο βλέμμα μόλις περάσεις στην καμπίνα. Οι όποιες διαφορές εντοπίζονται στο σύστημα πολυμέσων που πλέον κάνει τη χρήση του νέου λογισμικού που έχουμε γνωρίσει στα XC40, C40 και έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Google. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να κάνει χρήση μίας σειράς εφαρμογών και υπηρεσιών Google, όπως το Google Maps ή το σύστημα φωνητικών εντολών Google Assistant. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι στην αναβαθμισμένη εκδοχή του, το XC60 διαθέτει ένα νέο σύστημα καθαρισμού του αέρα στο εσωτερικό, που εμποδίζει την είσοδο του 95% των βλαβερών σωματιδίων στη καμπίνα.

Σε κάθε περίπτωση η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία και αναμφίβολα συνάδει με τον premium χαρακτήρα της κατασκευής, αλλά και των μοντέλων της Volvo γενικότερα. Σε χωροταξικό επίπεδο, το XC60 τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας, ειδικά όσον αφορά τους επιβάτες. Οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν κορυφαίο επίπεδο άνεσης και περιφερειακής ορατότητας, ενώ οι πίσω έχουν άφθονο χώρο τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια τους. Όσον αφορά αυτόν των αποσκευών, η παρουσία της μπαταρίας στο κάτω μέρος του, έχει σαν αποτέλεσμα να περιορίζεται στα 468 lt, νούμερο απλά ικανοποιητικό. Αν και μπορεί να φτάσει έως τα 1.395 lt με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Volvo C40 Recharge

Επί της ουσίας…

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, οι ουσιαστικές διαφορές στο αναβαθμισμένο XC60 είναι επιμελώς κρυμμένες κάτω από το αμάξωμα και αφορούν τόσο την αύξηση της ισχύος όσο και της ηλεκτρικής αυτονομίας. Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας είναι ελαφρώς αναβαθμισμένος και αποδίδει 310 αντί για 303 ίππους, με τη ροπή να παραμένει στα 400 Nm. Η ουσιαστικά αναβάθμιση έρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αντί για 88 ίππους αποδίδει 145! Κάτι που σημαίνει ότι η συνδυαστική ισχύ του συνόλου σκαρφαλώνει στους 455 ίππους, ενώ η ροπή –κρατηθείτε- τα 709 Nm! Είναι χαρακτηριστικό, ότι παρά το βάρος των σχεδόν 2,2 τόνων το plug-in XC60 χρειάζεται μόλις 4,9 sec για να ξεπεράσει τα πρώτα 100 km/h από στάση! Φυσικά, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h όπως σε όλα τα μοντέλα της Volvo, αλλά μπροστά σε αυτές τις εκρηκτικές επιδόσεις λίγη σημασία έχει…

Για την ενέργεια που απαιτεί ο αναβαθμισμένος ηλεκτροκινητήρας φροντίζει μία νέα μπαταρία, που σήμερα έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα φτάνοντας τα 18,8 kWh από 11,6 kWh. Η παρουσία της εγγυάται μεγαλύτερη αυτονομία με αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, και συγκεκριμένα 78 km αντί για 54 που υποσχόταν η παλαιότερη εκδοχή. Στην πράξη, διαπιστώσαμε ότι με συντηρητική οδήγηση στην πόλη και εκμεταλλευόμενοι το αποδοτικό σύστημα ανάκτησης, μία απόσταση της τάξεως των 60-65 km είναι εφικτό να καλυφθεί μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Όσον αφορά την κατανάλωση, το 1 lt/100 km που αναφέρει η Volvo είναι μάλλον ουτοπικό… Στο πρόγραμμα Hybrid με το σύνολο να λειτουργεί συνδυαστικά, μία κατανάλωση κοντά στα 7 lt/100 km είναι πιο ρεαλιστική και μπορεί να πέσει περαιτέρω, ανάλογα την οδήγηση. Τώρα, στην περίπτωση που επιλέξει κανείς το πρόγραμμα Power και … «απελευθερώσει» τους 455 ίππους θα δει τη συγκεκριμένη μέτρηση να σκαρφαλώνει στα 10 lt/100 km, και παραπάνω. Μία μέση τιμή κοντά στα 7,5-8 lt/100 km είναι ένα νούμερο που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, πάντα σε μικτές συνθήκες.

Dr. Jekyll and Mr. Hyde

Ο premium χαρακτήρας του αυτοκινήτου αναδεικνύεται από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσεις πίσω από το τιμόνι του. Η ποιότητα κύλισης είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία με την πνευματική ανάρτηση να ισοπεδώνει τα πάντα στο πέρασμα της. Ελάχιστες από τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος θα περάσουν στην καμπίνα των επιβατών, ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση δημιουργεί την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα απομονωμένο περιβάλλον. Αυτή η ατμόσφαιρα καθιστά την καθημερινή μετακίνηση, αλλά και ακόμα περισσότερο το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, εξαιρετικά ξεκούραστα.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 Recharge P6

Το υβριδικό σύνολο κάνει αισθητή την παρουσία του από τη στιγμή που θα γυρίσεις το διακόπτη με την ένδειξη start. Το XC60 ξεκινάει πάντα με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, με το θερμικό μοτέρ να επεμβαίνει ανάλογα με το πόσο έντονα θα πατήσει κανείς το πεντάλ του γκαζιού. Βέβαια, ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης, εκτός από τα Hybrid και Power, συναντάμε το Pure, με το οποίο το πολυτελές SUV κινείται αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Επιπλέον, σημειώστε την παρουσία των Off Road και Constant AWD, με το πρώτο να προορίζεται για εκτός δρόμου μετακινήσεις.

Αυτή είναι και η μία πλευρά της προσωπικότητας του XC60, μέσα από την οποία αναδεικνύεται ο πράος και φιλικός χαρακτήρας του. Αν όμως επιλέξεις το πρόγραμμα Power και βυθίσεις το πόδι στο πάτωμα, το πολυτελές σεντάν μεταμορφώνεται σε πύραυλο εδάφους αέρος! Τα 4,8 sec για τα πρώτα 100 km/h αντικατοπτρίζουν απόλυτα τον τρόπο που επιταχύνει το θηριώδες Volvo. Απλά, εξωφρενικός! Μάλιστα, είναι εντυπωσιακό ότι ξεκινάει με μία ισχυρή κλωτσιά που κολλάει την πλάτη στο κάθισμα, ενώ μόλις περάσει τα 60-70 km/h ακολουθεί μία δεύτερη, που δίνει συνέχεια στη διαδικασία της… εκτόξευσης, και μάλιστα με μεγαλύτερη ένταση. Τα 180 km/h της τελικής εμφανίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων πριν προλάβεις να καταλάβεις ποιος «διάολος μπήκε στο κορμί του». Το μήκος των ευθειών αποκτά άλλο νόημα και η απόσταση ανάμεσα στις στροφές εκμηδενίζεται σε χρόνο dt.

γλυκά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογία
  • Άνεση
  • Ασφάλεια
  • Επιδόσεις
  • Ηλεκτρική αυτονομία
  • Χώροι
ξινά
  • Βάρος
  • Σύστημα διεύθυνσης

Βέβαια, σε αυτό το σημείο πρέπει να είσαι έτοιμος να βυθίσεις το πεντάλ του φρένου στο πάτωμα, αφού το XC60 δεν είναι μία σπορ κατασκευή με έντονα δυναμικά χαρακτηριστικά. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σαφώς προσανατολισμένη στο να προσφέρει ουδέτερη και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Αν το παρακάνεις και φτάσεις στην είσοδο με περισσότερα χιλιόμετρα θα διαπιστώσεις απότομα το βάρος της κατασκευής. Ευτυχώς, τα φρένα είναι πολύ καλά σε απόδοση και αίσθηση, σε αντίθεση με την προηγούμενη εκδοχή, κάτι που δεν είναι σύνηθες σε μοντέλα που κάνουν χρήση plug-in τεχνολογίας λόγω της παρουσίας του συστήματος ανάκτησης. Παρόλα αυτά, μόλις εξακριβώσεις που βρίσκονται τα όρια, θα διαπιστώσεις ότι είναι αποτελεσματικό. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αποδεκτές για το μέγεθος και το βάρος του αμαξώματος, ενώ η συμπεριφορά του σε καμία περίπτωση δεν είναι νωθρή. Βέβαια, σε κάθε περίπτωση τα ηλεκτρονικά που δεν απενεργοποιούνται φροντίζουν να σε επαναφέρουν στην τάξη και να επέμβουν άμεσα όποτε χρειαστεί. Τέλος, το σύστημα διεύθυνσης δεν ενθουσιάζει με την αίσθηση, αλλά και την πληροφόρηση που προσφέρει, όντας αρκετά ελαφρύ. 

συμπέρασμα

Το Volvo XC60 ήταν και παραμένει ένα τεχνολογικά προηγμένο SUV, εφοδιασμένο με πληθώρα σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας, αλλά και ψυχαγωγίας. Η πολυτέλεια και ο premium χαρακτήρας είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν όλη τη σειρά, με την plug-in εκδοχή να ενισχύει τον οικολογικό του χαρακτήρα, εκτοξεύοντας παράλληλα τις επιδόσεις. Εν ολίγοις, συγκρατημένη κατανάλωση καυσίμου, ελάχιστες εκπομπές ρύπων και σημαντική ηλεκτρική χιλιομετρική αυτονομία, συνδυάζονται με εξωφρενικές τιμές ισχύος και επιταχύνσεις. Ένα πολυτελές SUV που ουσιαστικά καταφέρνει να αποσπά καλό βαθμό από όποια πλευρά και αν το εξετάσεις. Και ειδικά όταν με τιμή εκκίνησης τα 73.175 € είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικό στην γερμανοκρατούμενη κατηγορία.


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...