Πρώτη Δοκιμή Opel Astra Plug-in Hybrid 180 PS e-EAT8: Επιδόσεις με ελάχιστη κατανάλωση

Στην κατηγορία που φαίνεται να έχει χτυπηθεί περισσότερο από την μάστιγα των SUV, η Opel χαρίζει ψήφο εμπιστοσύνης εξηλεκτρίζοντας το Astra σύμφωνα με τις προσταγές της εποχής.

  • -
  • -
Ισχύς180 PS
Ροπή360 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,6 sec
Κατανάλωση ενέργειας14,20 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)23,0 gr/km
με μια ματιά
Πρόκειται για την πρώτη εξηλεκτρισμένη έκδοση του διάσημου μικρομεσαίου της Opel η οποία έρχεται να συνδέσει τις παραδόσεις και τις αρχές του Astra με τις τεχνολογίες του σήμερα.

Δεν είναι υπερβολή πως το Astra είναι ένα μοντέλο ζωτικής σημασίας για την Opel. Στην νέα εποχή της μάρκας, μετά την ένταξη της κάτω από την στέγη του Ομίλου Stellantis, η 8η γενιά του μικρομεσαίου hatchback έχει σαν στόχο να δώσει απαντήσεις. Καταρχήν, ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παραμένει πιστή στην ταυτότητα της και δεύτερον πως μπορεί να εκσυγχρονιστεί και να συμβαδίσει με τις απαιτήσεις και τις τάσεις της εποχής. Για το πρώτο φροντίζει η πλούσια γκάμα κινητήρων βενζίνης αλλά και diesel, ενώ το κομμάτι του εκσυγχρονισμού πέφτει στις πλάτες της plug-in hybrid έκδοσης της δοκιμής μας, η οποία είναι η πρώτη του είδους της στην ιστορία του μοντέλου.

frontΕμφάνιση που μαγνητίζει

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το νέο Opel Astra, όσον αφορά την εμφάνιση, έκοψε τους δεσμούς με τους προγόνους του. Το μικρομεσαίο μοντέλο αν και έχει σημειώσει μεγάλη εμπορική επιτυχία στο παρελθόν, ποτέ δεν ήταν αυτό που ξεχώριζε μέσα στο πλήθος. Πλέον, κάτι τέτοιο δεν ισχύει, με τη νέα γενιά να ελκύει τα βλέμματα στο πέρασμα του. Η επιθετική σχεδίαση με τις έντονες ακμές, τονίζει τις διαστάσεις του αμαξώματος κάνοντας το να δείχνει φαρδύ και επιβλητικό. Στο εμπρός μέρος, το χαρακτηριστικό Vizor που κοσμεί την μάσκα όλων των μοντέλων της μάρκας περιλαμβάνει τα φώτα τεχνολογίας LED στις άκρες του και δένει άψογα με τις μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες που εντοπίζονται χαμηλά στον προφυλακτήρα. Στοιχείο που αποτελεί προνόμιο της σπορ έκδοσης GS Line της δοκιμής μας. Εκτός από αισθητικούς πόντους, οι μαύρες επιφάνειες καταφέρνουν να καμουφλάρουν και όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, κρύβοντας τους απαραίτητους αισθητήρες ενεργητικής ασφάλειας.

front

Ακόμη ένα στοιχείο που τονίζει το πλάτος του είναι τα τρία κάθετα νεύρα πάνω στο επίπεδο καπό. Παρατηρώντας τώρα το Astra από το πλάι, η αναλογία μεταξύ κάτω και άνω μέρους αναδεικνύει έντονα στοιχεία δυναμισμού. Χαμηλά, οι πρησμένοι θόλοι τους οποίους γεμίζουν οι εντυπωσιακές 18άρες ζάντες, έρχονται να δέσουν άψογα με την χαμηλή οροφή που χαρίζει μία πιο coupe αίσθηση καθώς χάνεται πίσω από την τρίτη κολόνα, την μοναδική που είναι στο χρώμα του αμαξώματος. Ακριβώς από κάτω, στην αριστερή πλευρά του οχήματος βρίσκεται και το ένα από τα μόλις δύο στοιχεία που προδίδουν τη εξηλεκτρισμένη φύση του μοντέλου. Εκεί συναντάμε τη δεύτερη τάπα ανεφοδιασμού που κρύβει τη θύρα φόρτισης, ενώ το δεύτερο και τελευταίο στοιχείο είναι το σήμα Hybrid στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

hybrid

Η μαύρη οροφή τελειώνει σε μία αεροτομή που έρχεται και αγκαλιάζει το πίσω παμπρίζ, ξεχωρίζοντας από την οπτική συνέχεια της κεραίας που φέρει στο κέντρο της. Για να τονίσουν περαιτέρω τη συγκεκριμένη λεπτομέρεια, οι σχεδιαστές της Opel τοποθέτησαν σε αυτό το σημείο κάθετα το τρίτο στοπ, δίνοντας έτσι μία άκρως φουτουριστική εικόνα στο πίσω μέρος του Astra. Τα λεπτά οριζόντια φωτιστικά σώματα και ο μυώδης προφυλακτήρας, κάνουν το μοντέλο να ξεχωρίζει από κάθε γωνία, ενώ το μαύρο σήμα και το όνομα του μικρομεσαίου στην 5η πόρτα χαρίζουν την premium αύρα που αναζητά η μάρκα.

wheels

Προσεγμένο και με χαρακτήρα

Η επιβλητική και γεμάτη ακμές σχεδίαση περνά και στο εσωτερικό. Οι δίχρωμες επενδύσεις με διαφορετικά υλικά και πινελιές αντίστοιχες με αυτές του εξωτερικού χρώματος, συνδυάζονται με την τεχνολογία Pure Panel. Δύο οθόνες 10 ιντσών κάτω από ενιαίο πλαίσιο, με κυρτή σχεδίαση χαρίζουν έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Η διάταξη των στοιχείων στον πίνακα οργάνων θέλει να απεικονίζονται τα βασικά νούμερα και οτιδήποτε άλλο να έρχεται στο προσκήνιο, μόνο όταν είναι σημαντικό και απαραίτητο. Αυτό βέβαια κάνει την οθόνη που βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τον οδηγό να μοιάζει σχετικά άδεια μερικές φορές, αλλά δεν πρόκειται για ένα πρόβλημα που δεν μπορεί να καλύψει η μεγάλη διαθεσιμότητα παραμετροποίησης. Ακριβώς από πάνω, το προαιρετικό Head-Up Display ίσως να είναι από τα καλύτερα της αγοράς, από πλευράς ευκρίνειας αλλά και παρεμβατικότητας. Με εικόνα εφάμιλλη του πίνακα οργάνων σε όλες τις συνθήκες φωτισμού, αλλά και τοποθέτηση που δεν θα ενοχλήσει ποτέ.

interior

Η κεντρική οθόνη ελέγχου του infotainment διαθέτει εύχρηστο menu και όμορφα γραφικά. Η λειτουργία Mirror Screen καθώς και η συμβατότητα με Apple Car Play και Android Auto καλύπτουν όλες τις ανάγκες συνδεσιμότητας. Υπάρχει δυνατότητα Over-the-air αναβαθμίσεων, δημιουργίας προσωπικού προφίλ με όλες τις προτιμήσεις του οδηγού, καθώς και φωνητικές εντολές στα αγγλικά. Εξαιρετική φάνηκε να είναι και η λειτουργία του Intelli-Vision, του συστήματος 4 καμερών που ενεργοποιείται αυτόματα με την όπισθεν ή κατόπιν επιλογής. Με εικόνα υψηλής ανάλυσης και καθόλου καθυστέρηση στην απεικόνιση, μπορείτε να έχετε καθαρή εικόνα ώστε να παρκάρετε με άνεση ακόμη και στα πιο στενά σημεία. Σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές που κάνουν το σφάλμα να χρησιμοποιήσουν αποκλειστικά χειριστήρια αφής, η Opel προσφέρει ομοιογένεια και ευκολία στην χρήση χάρη στα φυσικά πλήκτρα για την επιστροφή στην αρχική οθόνη και shortcut για τις ρυθμίσεις του οχήματος, καθώς και για τον κλιματισμό, τα οποία βρίσκονται ακριβώς από κάτω. Μια προσθήκη που θεωρούμε ότι αυξάνει το βαθμό εργονομίας, την ευκολία χρήσης και εν τέλει την ασφάλεια. Η premium αύρα που εκπέμπει η εξωτερική εμφάνιση έχει την συνέχεια της και εντός της καμπίνας, με μαλάκα υλικά να καλύπτουν μεγάλο μέρος των επιφανειών, ενώ σκληρότερα κομμάτια συναντάμε μόνο χαμηλότερα. Η συναρμολόγηση είναι πολύ καλή και το φινίρισμα προσεγμένο.

interior

Οι δύο θήκες στην κεντρική κονσόλα είναι πρακτικές, αν και η μεγαλύτερη από τις δύο στη βάση έχει κάπως περίεργη διαμόρφωση. Στο βαθύτερο τμήμα της δεν βλέπεις τα πράγματα που τοποθετείς, ενώ η πρόσβαση στη θέση για το κινητό είναι κάπως δύσκολη. Με δεδομένη την απουσία του χειρόφρενου, ο χώρος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό έχει αξιοποιηθεί από 2 ποτηροθήκες, τα πλήκτρα του κιβωτίου και τον επιλογέα για τα προγράμματα οδήγησης. Τέλος, το ντουλάπι μεταξύ των καθισμάτων προσθέτει ακόμη μία θέση αποθήκευσης μακριά από τα μάτια των αδιάκριτων.

interior

Η θέση οδήγησης έχει καλή γεωμετρία, ενώ χάρη στα καθίσματα AGR ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την θέση του σε 8 διαφορετικές κατευθύνσεις βρίσκοντας την ιδανική για αυτόν. Η ορατότητα είναι πολύ καλή, τόσο περιμετρικά όσο και προς τον πίνακα οργάνων. Τιμόνι και πεντάλ έρχονται στη σωστή θέση, όπως ακριβώς και στην βενζινοκίνητη έκδοση του μοντέλου που οδηγήσαμε. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ από πλευράς άνεσης, ίσως εδώ να νιώσουν ελαφρώς περισσότερους κραδασμούς σε σχέση με την αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση. Αυτό συμβαίνει λόγω της σφιχτότερης ρύθμισης που διαθέτει η ανάρτηση, αποτέλεσμα του αυξημένου συνολικού βάρους λόγω της παρουσίας του υβριδικού συστήματος. Τέλος, ακόμη ένα σημείο που επηρεάζεται από την ύπαρξη της υβριδικής τεχνολογίας είναι ο χώρος αποσκευών. Η παρουσία της μπαταρίας έχει σαν αποτέλεσμα να μειωθεί από τα 422 στα 352 λίτρα.

trunk

 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Συναρμογή
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Αίσθηση φρένου

Έξυπνος team player

Αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες που χαρίζει ο Όμιλος Stellantis, το γερμανικό hatchback έχει χτιστεί πάνω στην γνωστή πλατφόρμα EMP2, την οποία μοιράζεται με μοντέλα όπως το συγγενικό Peugeot 308. Πάνω σε αυτή μπορούν να βασιστούν πολλά κινητήρια σύνολα με τις αμιγώς θερμικές αλλά και υβριδικές εκδόσεις να είναι ήδη διαθέσιμες, ενώ μέσα στο επόμενο έτος θα δούμε και την αμιγώς ηλεκτροκίνητη. Στην περίπτωση του plug-in hybrid συνόλου που οδηγούμε, πρόκειται για το μικρότερο εκ των δύο (θα υπάρξει και ένα με απόδοση 225 ίππων), φτάνοντας τους 180 ίππους και τα 360 Nm ροπής. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού 1,6 λίτρων έχει απόδοση 150 ίππους και ενισχύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων που είναι τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 12,4 kWh και σύμφωνα με την Opel μπορεί να χαρίσει 61 αμιγώς ηλεκτρικά χιλιόμετρα. Αξίζει να σημειώσουμε πως με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, το Αstra μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες που φτάνουν έως και τα 135 km/h! Όσον αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας, απαιτούνται περίπου επτά ώρες σε οικιακή πρίζα, ενώ με τη χρήση wallbox ο χρόνος μειώνεται σε λιγότερο από πέντε ώρες.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή DS 4 1.6 PureTech 180 EAT8

side

Στιβαρή ακρίβεια

Το «βασιλικό» πάτημα για το οποίο σε προδιαθέτει η εμφάνιση του Astra, επιβεβαιώνεται από τα πρώτα μέτρα που θα πραγματοποιήσεις πίσω από το τιμόνι του. Κάθε φορά που το γερμανικό hatchback τίθεται σε λειτουργία, ξεκινά στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και για να την αλλάξεις πρέπει να χρησιμοποιήσεις τον επιλογέα που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα για τα προγράμματα οδήγησης. Από εκεί μπορείς να περιηγηθείς στις λειτουργίες Hybrid και Sport, με την τελευταία να αλλάζει και τα χρώματα στον πίνακα οργάνων και το infotainment. Ξεκινώντας λοιπόν αθόρυβα, το Astra αποδεικνύεται εύκολο στην χρήση εντός αστικού περιβάλλοντος με το ελαφρύ τιμόνι και τον αρκετά μικρό κύκλο στροφής των 10,5 m να λειτουργούν υπέρ του οδηγού. Καθώς τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, το κινητήριο σύνολο έχει την δυνατότητα να αποδείξει την εκλεπτυσμένη λειτουργία του. Το 8άρι αυτόματο είναι καλά ρυθμισμένο, ώστε οι αλλαγές να είναι ανεπαίσθητες, ενώ το ίδιο ισχύει για τη μετάβαση από την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία στην υβριδική. Εάν δεν υπήρχε ο ήχος του μοτέρ, δύσκολα θα καταλάβαινες πως έχει τεθεί σε λειτουργία. Η ηχομόνωση βρίσκεται σε εξαιρετικά επίπεδα, με τον θόρυβο από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να είναι έντονος μόνο όταν περιστρέφεται κοντά στον κόφτη, σημείο όπου ο ήχος μοιάζει κάπως τραχύς.

front

Από πλευράς απόδοσης, η Opel δηλώνει πως από στάση έως τα πρώτα 100 km/h απαιτούνται 7,7 sec, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 225 km/h. Νούμερα άκρως ικανοποιητικά για ένα σβέλτο οικογενειακό hatchback. Στον τομέα της  κατανάλωσης το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στη λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το Astra Plug-in Hybrid καταναλώνει 1,1 lt/100km. Ξεπερνώντας αυτή την αρκετά αισιόδοξη αλλά εφικτή τιμή, η κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 6-6,7 lt/100km. Εάν βέβαια φροντίσετε να αξιοποιήσετε την ηλεκτρική υπόσταση του μοντέλου φορτίζοντας τακτικά, τότε σχεδόν το 100% των αστικών μετακινήσεων μπορούν να γίνουν με το θερμικό μοτέρ εκτός λειτουργίας. Μάλιστα, επιλέγοντας επιπλέον τη λειτουργία B του κιβωτίου, τότε έχετε στη διάθεση σας ένα είδος one-pedal με το σύστημα ανάκτησης να φρενάρει το αυτοκίνητο, όχι όμως μέχρι και την πλήρη ακινητοποίηση του.

back

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Renault Austral στην Ισπανία

Περνώντας στην κύλιση τώρα, το 40άρι προφίλ των ελαστικών μπορεί να μην είναι η ιδανικότερη επιλογή για τις κακοτεχνίες του ελληνικού οδοστρώματος. Παρ’ όλα αυτά, η επίδοση από πλευράς άνεσης είναι πολύ καλή, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις μετακινήσεις σε αυτοκινητόδρομο, με το adaptive cruise control να λύνει τα χέρια του οδηγού. Τέλος, σε πιο σβέλτους ρυθμούς το Astra θα επιδείξει μία εξαιρετική προθυμία να ακολουθήσει τις εντολές του οδηγού. Τα δυναμικά χαρακτηριστικά που… «υπαινίσσεται» η εμφάνιση, ξεδιπλώνεται όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, χωρίς όμως το αυτοκίνητο να αποκτά νευρικό χαρακτήρα. Αντίθετα, το πίσω μέρος παραμένει βιδωμένο στην άσφαλτο, κάτι που σημαίνει ότι δεν επιτρέπει την τοποθέτηση στην είσοδο της στροφής. Το τιμόνι διαθέτει το απαιτούμενο βάρος που στην πλειοψηφία των περιπτώσεων θα σας ικανοποιήσει με την πληροφόρηση του. Σπανίως, μπορεί να φανεί και κάπως τεχνητό σε αίσθηση. Σίγουρα, το μοναδικό μας παράπονο είναι το πεντάλ του φρένου. Απαιτεί χρόνο προσαρμογής και υστερεί σημαντικά σε αίσθηση. Το θετικό είναι πως το σύστημα πέδησης έχει καλή απόδοση και αποτελεσματικότητα.

συμπέρασμα

Το Opel Astra είναι εδώ για να εδραιώσει τη νέα θέση της μάρκας στην αγορά. Αποτελεί έμπρακτη απόδειξη των όσων μπορεί να καταφέρει η γερμανική εταιρεία, όντας ένα ολοκληρωμένο και πλήρως αναζωογονημένο μοντέλο. Η ριζοσπαστική σχεδίαση, η ποιότητα κατασκευής, η πιο premium αλλά και τεχνολογικά προηγμένη προσέγγιση, επαναπροσδιορίζουν την εικόνα του Astra τόσο εντός της μάρκας όσο και στην αγορά. Η plug-in hybrid έκδοση αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα (τουλάχιστον μέχρι να εμφανιστεί η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση), φέρνοντας την 8η γενιά του μοντέλου στο σήμερα. Αποτελεί το επιτυχημένο πείραμα που συνδυάζει το οικολογικό προφίλ και την οικονομία με επιδόσεις και αποτελεσματικότητα, όπως ακριβώς προστάζουν οι καιροί, ενώ ταυτόχρονα κρατά ζωντανή την ταυτότητα της Opel.

front

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...