Δοκιμάζουμε τη Suzuki V-Strom 1.050 XT: Ψυχοθεραπεία!
Αξιοποιεί την παράδοση, εκμεταλλεύεται την τεχνολογία και απλοποιεί την βόλτα σε κάθε σημείο του ορίζοντα. Η Suzuki V-Strom 1.050 XT ευφραίνει (μοτοσυκλετιστική) καρδίαν!
- -
- -
με μια ματιά
Με 20χρονη πορεία και στην 4η γενιά της η μεγάλη V-Strom διδάσκει ρεαλισμό, νοσταλγική σύνδεση με το παρελθόν και σύγχρονη αποδοτικότητα στα πλαίσια που ορίζει η κατηγορία των μεγάλων On-Off.
Όσο και αν διαθέτει γεύση lifestyle, φινέτσα και εφόδια για καθημερινό αστικό σούρτα φέρτα, όπως και να το κάνεις ο κύριος ρόλος του είναι να εξαφανίζεται προς πάσα κατεύθυνση και κάθε τερέν. Και για να μην παρεξηγηθούμε, με το 1.050 σε βερσιόν XT, την πιο adventure εκδοχή της, δεν θα πάρεις συμμετοχή στο Dakar, όμως ελάχιστα θα σε απασχολήσει αν πρέπει να αναλωθείς αποκλειστικά στον αυτοκινητόδρομο, στο δευτερεύον οδικό δίκτυο ή στον δασικό που οδηγεί στην απομόνωση στη φύση.
Χιλιομετροφάγος
Για να ακριβολογούμε η έκδοση XT κερδίζει Οff στοιχεία για να γαρνίρει τον On χαρακτήρα του. Μοιάζει να είναι το εισιτήριο στην απόδραση και το αγχολυτικό που χρειάζεσαι για να μπουκάρεις και σε μη ασφαλτοστρωμένο δίκτυο. Μέχρι τότε όμως το απολαμβάνεις στην άσφαλτο ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο, πεδίο δόξης λαμπρό για ένα supersport ή sport touring και λιγότερο για ένα on-off ή adventure όπως επιτάσσει το μάρκετινγκ στις μέρες μας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
SuzukiV-Strom 1.050 XT
Κινητήρας V-Twin 90o , 1.037 cc
Ιπποδύναμη 107,4 PS
Ροπή 100 Nm
Κιβώτιο 6 σχέσεων
0-100 km/h Δ.Α
Τελική ταχύτητα Δ.Α
Μέση κατανάλωση (WLTP) 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 (WLTP) Δ.Α
Τιμή από 14.695 €
Η ιστορία του μεγάλου V-Strom ξεκίνησε το 2002, για να ακολουθήσει δυο χρόνια αργότερα το εμπορικά πετυχημένο 650. Στην πιο πρόσφατη μορφή του, ενεργοποιήθηκε το 2014, έπειτα από ένα 5ετες διάλειμμα και απέκτησε σύγχρονη απλοποιημένη αισθητική ελαφραίνοντας από ογκώδη πλαστικά. Το 2017 έκανε μια ακόμα γενναιά αναβάθμιση κερδίζοντας ηλεκτρονικά και ουσία στην απόδοση και το 2020 πέρασε στη 4η γενιά του. Βαφτίστηκε 1.050 χωρίς να έχει αλλάξει ο κυβισμός, αν και η αναβάθμιση στα σωθικά του κινητήρα είναι δημιουργική και υιοθέτησε αυτό που η Suzuki ξεκίνησε το μακρινό 1988. Το χαρακτηριστικό ρύγχος που πρωτοεμφανίστηκε στο DR 750S διατήρησε στο DR 800 Big και έσπευσαν όλοι να αντιγράψουν και να διατηρήσουν ακόμα και σήμερα, πολλές φορές διεκδικώντας την πατρότητα της ιδέας. Το νεότερο λοιπόν V-Strom είναι μια εξέλιξη στα σύγχρονα δεδομένα της κατηγορίας με εμφάνιση φόρο τιμής στην ιδέα του 1988. Ακόμα και στα χρώματα!
Πάνω στην σέλα του ούτε που καταλαβαίνεις για πότε αλλάζεις νομούς. Ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο, που δεν πετάς τη σκούφια σου αν δεν είσαι με κάτι που δεν λέγεται Hayabusa, το V-Strom 1.050 δείχνει πρόθυμο να διατηρήσει ξεκούραστα ρυθμό και ταχύτητα, κατ’ επέκταση υψηλή μέση ωριαία και όλα αυτά τα καταφέρνει χωρίς να είναι το «άθλημα» που διακρίνεται. Η άνεση και η κύλιση που προσφέρει είναι εξαιρετική. Θέση απόλυτα ανθρώπινη και ένας αναβαθμισμένος V2 που εκφράζεται ζωηρά, ροπάτα και εύστροφα, σε μια πλήρη ισορροπία απόδοσης που ούτε τρομάζει ούτε υστερεί σε ψυχή.
Μπορεί να δουλεύει ολημερίς και ολονυχτίς ανάμεσα στα 160-180 km/h χωρίς την παραμικρή υποψία κόπωσης, ούτε για κινητήρα ούτε για αναβάτη, που προστατεύεται εξαιρετικά από τον αέρα. Μπορεί και παραπάνω, με την ψηφιακή του ένδειξη να απεικονίζει αριθμούς που ξεκινούν από το νούμερο 2, όμως τότε θα κάνεις κακό στην τσέπη σου με την κατανάλωση να σε ενημερώνει στο trip computer ότι βρίσκεται ένα τσικ από τα διψήφια νούμερα. Αν πάλι διατηρήσεις σε χαμηλότερες ταχύτητες το ψηφιακό σου ταχύμετρο (130-160 km/h) η μέση κατανάλωση θα ξεκινάει από τον αριθμό 5. Ακόμα και οι βαλίτσες (εκάστη 37 lt) της Motech με υπογραφή Suzuki, ελάχιστα επηρεάζουν την ακλόνητη πορεία του 1.050 στις υψηλές ταχύτητες. Μόνο στην πόλη θέλουν προσοχή μην αφήσεις καμιά πίσω σου, γιατί αναμενόμενα εξέχουν και οφείλεις να θυμάσαι ότι τις φοράς ώστε να μην χώνεσαι. Αν μαλιστα τις αφήσεις σπίτι, κινούμενος στην πόλη έχεις να αντιμετωπίσεις ένα βάρος … που πρακτικά εξαφανίζεται με το που κυλίσουν οι τροχοί του. Και μιλάμε για την βαρύτερη εκδοχή του 1.050 κάτι που οφείλει κυρίως στον πλούσιο εξοπλισμό (προστατευτικά κάγκελα, ποδιά, τροχοί με ακτίνες, κ.ά) που ανεβάζει κατά 11 κιλά το βάρος με τη ζυγαριά να στρογγυλοκάθεται στα 247 κιλά.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Κινητήρας
- Πλαίσιο
- Αναρτήσεις
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Τεχνολογία
- Απόδοση
- Κατανάλωση
- Χώροι
- Τιμή
ξινά
- Οθόνη LCD
- Αντανακλάσεις Οθόνης
Το σωστά κατανεμημένο βάρος και η στενή θέση οδήγησης που δεν ανοίγει υπερβολικά τα πόδια, σε συνδυασμό με τις ανθρώπινες γωνίες σε πόδια - χέρια, κάνουν το V-Strom 1.050 ΧΤ απόλυτα διαχειρίσιμο στις αστικές δυσκολίες. Τα χειριστήρια είναι ποιοτικά, εύκολα στη χρήση και χωρίς να απαιτούν εξοικείωση στην αναζήτηση με το μενού. Στα δεξιά συναντάμε το Cruise control και στα αριστερά ένα κουμπί που σε μετακινεί στο επιθυμητό mode για να μεταβάλεις το χάρτη του traction control και του ABS. Υπάρχουν ακόμα δυο μικρότερα μπουτόν που αυξάνουν ή μειώνουν τα επίπεδα εμπλοκής τους. Το ABS δεν αποσυνδέεται εντελώς, αλλά έχει δυο επίπεδα που αφορούν την παρεμβατικότητα του. Η ψηφιακή LCD οθόνη με την πράσινη απόχρωση στις ενδείξεις της μπορεί να μην αποτελεί τοπ τεχνολογική παροχή σε σχέση με τον ανταγωνισμό όμως δεν είναι χαοτική και προσφέρει πλήθος πληροφορίας. Από εκεί θα ενημερωθείτε για ταχύμετρο και στροφόμετρο, τον ολικό και τους δύο μερικούς χιλιομετρητές, υπάρχει δείκτης θερμοκρασίας και καυσίμου, ενώ διαθέσιμες είναι και οι ενδείξεις θερμοκρασίας περιβάλλοντος, μέσης και στιγμιαίας κατανάλωσης, αυτονομίας , ώρας, σχέσης κιβωτίου, Τraction και Cruise control. Στον εξοπλισμό υπολογίστε επίσης σχάρα, χούφτες, ζελατίνα ρυθμιζόμενη καθ' ύψος, κεντρικό και πλαϊνό στάντ αλλά και δύο παροχές ρεύματος 12V.
ΟΚ, στην πόλη δεν αγκομαχάει ούτε το ίδιο ούτε ο αναβάτης του, στον αυτοκινητόδρομο σε πείθει για την στιβαρή αίσθηση και την ασφάλεια που σου προσφέρει, αλλά όταν αρχίζει ο δρόμος να στριφογυρίζει αποκτάς έναν καλό λόγο να επιτεθείς.
Φυσιολατρία και οδήγηση
Εδώ είναι που ο δικύλινδρος ταξιδιώτης οργιάζει! Σε βαθμό που δίνει στην ταξιδιωτική έννοια ρυθμό, που χωρίς «χέρια» και κόπο πάνω σε ένα supersport, δύσκολα το πιάνεις. Και όλα αυτά με τον οδηγό του V-Strom να απολαμβάνει πληροφορία και ευκολία, αμεσότητα και αίσθηση, ενώ ακόμα και σε νυχτερινές συνθήκες διαπιστώνεις πόσο καλά αποδίδει ο LED προβολέας του ώστε να μην περιορίζεις ταχύτητα στην απολαυστική βόλτα που σου προσφέρει.
Χωρίς να πέσει στην παγίδα της υπεραπόδοσης, η Suzuki εξέλιξε τον V2 των 1.037 cc, φροντίζοντας όμως να τον ελαφρύνει και να βελτιώσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Οι 107,4 ίπποι στις 8.500 rpm και τα 100 Nm στις 6.000 rpm είναι απόδοση απόλυτα ρεαλιστική για επιδόσεις χωρίς υπερβολές και εύστοχα διαχειρίσημη από το υπόλοιπο σύνολο. Το στιβαρό πλαίσιο, το πλήρες ρυθμίσεων ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι της ΚΥΒ και οι ακτινικές monobloc Tokico σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο και την ηλεκτρονική προίκα (Traction Control 3 σταδίων επεμβατικότητας, τρεις χαρτογραφήσεις A, B, C που αλλάζουν την απόκριση στο γκάζι) δίνουν στην V-Strom την ταμπέλα της ομοιογένειας και της αποτελεσματικότητας σχεδόν σε κάθε πεδίο δράσης.
Tο γκάζι έγινε κι αυτό ηλεκτρονικό ride by wire και το γεγονός αυτό επέτρεψε μια σειρά από φρέσκο ηλεκτρονικό εξοπλισμό στην πλούσια έκδοση ΧΤ περιλαμβάνοντας το Suzuki Intelligent Ride System (SIRS), που είναι η ομπρέλα κάτω από την οποία κρεμιούνται τα συστήματα υποβοήθησης. Το Cornering ABS με αναβαθμισμένο software και λειτουργία συνδυασμένης πέδησης αλλά και το Cruise Control είναι ένα μικρό δείγμα των δυνατοτήτων του νέου 1.050 XT.
Ακλόνητη αίσθηση μέσα στην στροφή, απαράμιλλη ευελιξία που συναντάς σε μικρότερες «Οn-Οff» και απουσία νευρικότητας, σε βάζουν στο τριπάκι του πλαγιάσματος δίχως υποψία ιδιοτροπίας εξαιτίας του καλοστημένου συνόλου και του μεγάλου μεταξονίου. Το εξαιρετικό στήσιμο και το αγχολυτικό traction control σου επιτρέπει να απολαύσεις τον υποδειγματικό V2 των 100+ ίππων χωρίς αναστολές, ενώ το παιχνίδι «ξύσε τους μασπιέδες» γίνεται όλο και πιο συναρπαστικό σε ένα τυπικό επαρχιακό δρόμο, χωρίς απαραίτητα να είναι στρωμένος με ιδανικό ασφαλτοτάπητα.
Όταν έρθει η ώρα όμως να χώσει τη μουσούδα του στο χώμα τότε αναρωτιέσαι πόσο υπερβολή είναι να αναζητάς την περιπέτεια με 250 κιλά κάτω από τα πόδια σου. Καλοζυγισμένα μεν, αλλά η αδράνεια με ασφάλτινα λάστιχα δεν αστειεύεται και σε στέλνει εύκολα και απροειδοποίητα είτε μένεις με ανοιχτό γκάζι είτε το κλείνεις σε σαθρό έδαφος. Περιοριζόμαστε σε περιήγηση λοιπόν που σίγουρα θα άλλαζε τις εντυπώσεις, με όφελος την σαφήνεια πορείας αν τα ελαστικά του είχαν πιο off ταυτότητα.
Το διακριτικά σπορ στήσιμο και τα ασφαλτικά ελαστικά δηλώνουν ότι θα περάσει περισσότερο χρόνο στην άσφαλτο, ενώ ο σύγχρονος εξοπλισμός του δικαιολογεί την τιμή που δεν ξεφεύγει προς το ταβάνι της κατηγορίας του. Το V-Strom 1.050 XT καταφέρνει να προσφέρει όλα όσα πραγματικά χρειάζεσαι στην καθημερινότητά σου, όποια και αν είναι αυτή. Είτε αναλώνεσαι σε αστική χρήση, είτε ταξιδεύεις, είτε τα συνδυάζεις και τα δύο και αναζητάς ταυτόχρονα χώρους και γεύση σπορ γαρνιτούρας, το εύστοχο μεγάλο δικύλινδρο της Suzuki είναι ο δίτροχος συνοδοιπόρος που χρειάζεσαι.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
συμπέρασμα
Ψάχνεις τη μοναδική μοτοσυκλέτα σου, με ιαπωνική σφραγίδα κατασκευής και αποδεδειγμένη αξιοπιστία; Αυτή που θα σε γοητεύσει σε κάθε χρήση και κάθε τερέν, αυτή που θα γίνει σύντροφος στις μετακινήσεις σου; Αυτή που θα σε ταξιδέψει ή θα σε πηγαινοφέρνει στις αστικές σου καθημερινές διαδρομές; Αυτή που θα τη φορτώσεις το βιός σου για φευγιό μόνος ή με παρέα, αυτή που θα σε ξελαμπικάρει σε μια σύντομη σόλο βόλτα στην απαιτητική στριφτερή διαδρομή ή αυτή που δεν θα σε περιορίσει στην άσφαλτο; Η μεγάλη V-Strom είναι η απάντηση στα πολλαπλά άνωθεν ερωτήματα. Το ψυχοθεραπευτικό δίτροχο που θα κουμπώσει παντού και σε κάθε επιθυμία - ανάγκη του ιδιοκτήτη, προσφέρεται σε λογική τιμή για την προσφορά του και κυρήσει τον ρεαλισμό απέναντι στην υπερβολή της κλάσης.