Δοκιμή Jaguar I-Pace EV400: Με έμφαση στην τεχνολογία
Η Jaguar I-Pace ανανεώθηκε στα σημεία και παραμένει ένα από τα κορυφαία ηλεκτρικά SUV της αγοράς.
- -
- -
με μια ματιά
Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και στην Jaguar δεν χρειάζεται να αλλάξουν πολλά έτσι ώστε η αμιγώς ηλεκτρική I-Pace να παραμείνει το ίδιο θελκτική και επίκαιρη.
Όταν το 2018 η Jaguar παρουσίασε την I-Pace, την χαρακτήρισε ως
το σημαντικότερο μοντέλο της μετά την
E-Type. Η
κατασκευή ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου αποτελούσε εξαρχής
πρόκληση, αλλά το γεγονός ότι θα έφερε το σήμα της βρετανικής
εταιρείας, αυτομάτως έθετε τον πήχη ψηλά. Το
ηλεκτρικό SUVτης
Jaguar εμφανίστηκε αντάξιο των
προσδοκιών. Όμως, από το 2018 μέχρι σήμερα, έχουν προκύψει
μία σειρά από εξαιρετικά ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία,
κάτι που έχει ως φυσιολογικό αποτέλεσμα το αυξημένο επίπεδο
ανταγωνισμού. Και για αυτόν ακριβώς το λόγο, η βρετανική εταιρεία
αναβάθμισε το αμιγώς ηλεκτρικό
SUV στα σημεία, και
συγκεκριμένα τόσο όσο χρειαζόταν για να παραμείνει επίκαιρη. Έτσι,
εστίασε στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, σε αυτά της
υποβοήθησης του οδηγού και ασφάλειας των επιβατών, όπως και στη
βελτίωση της ταχύτητας φόρτισης.
Πινελιές…
Αν προσπαθήσετε να εντοπίσετε με… γυμνό μάτι τις διαφορές της
αναβαθμισμένης γενιάς, θα καταλάβετε σύντομα ότι είναι μάταιο.
Με εξαίρεση τους μεγάλους τροχούς διαφοροποιημένης
σχεδίασης, αλλά και μία σειρά νέων χρωματισμών, το θελκτικό
σχήμα της
I-Pace παραμένει
αναλλοίωτο. Οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στο εσωτερικό
και γίνονται ευδιάκριτες με το νέο σύστημα
πολυμέσων Pivi Pro
στην κεντρική οθόνη αφής των 10’’, αλλά και τον έγχρωμο ψηφιακό
πίνακα οργάνων 12,3’’. Το σύστημα πλοήγησης είναι επίσης
αναβαθμισμένο, προσφέροντας πληροφορίες για πρόσβαση στους
κοντινότερους φορτιστές, διαθεσιμότητα και πολλά ακόμα στοιχεία.
Βελτιωμένα είναι και τα γραφικά, ενώ από την ξεχωριστή οθόνη 5’’
πιο βρίσκεται τοποθετημένη πιο χαμηλά, μπορείς να χειριστείς το
σύστημα κλιματισμού. Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα,
διαθέτει ενσωματωμένη κάρτα SIM 4G, μπορούν να συνδεθούν δύο
smartphone ταυτόχρονα, ενώ επιπλέον δέχεται απομακρυσμένες
αναβαθμίσεις.
Οι επιπλέον αλλαγές στη «φρεσκαρισμένη» I-Pace εντοπίζονται στα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού, και συγκεκριμένα στο σύστημα 3D Surround Camera. Με τη βοήθεια του, ο οδηγός έχει ορατότητα 360 μοιρών μέσω της κεντρικής οθόνης, ανεξαρτήτως φωτισμού. Σε τεχνικό επίπεδο, η μοναδική διαφοροποίηση έχει να κάνει με το σύστημα φόρτισης. Αυτό με τη σειρά του απέκτησε ενσωματωμένο φορτιστή ισχύος 11 kW αντί για 7 kW που είχε μέχρι σήμερα, προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα πλήρους φόρτισης σε wallbox ίδιας ισχύς σε 8,6 ώρες. Τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη παραμένουν ίδια, με την καλλίγραμη I-Pace να διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά αποδίδουν 400 ίππους, αλλά και 696 Nm ροπής. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 90 kWh, ενώ σύμφωνα με τη Jaguar προσφέρει αυτονομία της τάξεως των 480 km. Παραμένοντας στα… χαρτιά, η Jaguar ισχυρίζεται πως για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται μόλις 4,8 sec. Νούμερο που μόλις βρεθείς στο εσωτερικό της διαπιστώνεις ότι είναι άκρως ρεαλιστικό.
Απαράμιλλη πολυτέλεια…
Στο εσωτερικό επικρατεί ένας αέρας πολυτέλειας. Κάτι φυσιολογικό, αφού δεν περιμένεις κάτι διαφορετικό από μία Jaguar. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία, όπως και η επιλογή των υλικών, ενώ το νέο σύστημα πολυμέσων εκτός από σύγχρονο είναι και εύχρηστο. Από τα πρώτα μέτρα σε κερδίζει η κορυφαία ποιότητα κύλισης. Η εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας, σε συνδυασμό με την λειτουργία της αερανάρτησης (περιλαμβάνεται στον προαιρετικό εξοπλισμό) δημιουργούν μία μοναδική συνταγή άνεσης. Χωρίς η ρύθμιση της να είναι μαλακή, φιλτράρει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, προσφέροντας αρχοντική αίσθηση. Και μάλιστα με τους τροχούς να έχουν διάσταση 22’’ και 40άρι προφίλ!
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Αυτονομία
- Τεχνολογίες
ξινά
- Τιμή
Όμως, εκτός από την κορυφαία άνεση, η I-Pace σε εντυπωσιάζει με την αυτονομία της. Μία μέση τιμή κατανάλωσης είναι οι 21 kWh/100 km, κάτι που στην πράξη μεταφράζεται σε 400 km. Μάλιστα, αν κινηθείτε κατά κύριο λόγο στην πόλη και κάνετε χρήση του one pedal drive (κάτι που μεταφράζεται σε μέγιστη ανάκτηση), το συγκεκριμένο νούμερο μπορεί να ξεπεραστεί εύκολα. Βέβαια, εκεί που μένεις με το στόμα ανοικτό και τα μάτια ορθάνοιχτα, είναι τη στιγμή που βυθίσεις το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα. Τα σχεδόν άμεσα 700 Nm ροπής εκτοξεύουν την ηλεκτρική Jaguar στην ευθεία με ένα τρόπο που θυμίζει supercar. Παρόλα αυτά, όσο σε τρομάζει ο τρόπος που εκτοξεύεται στην ευθεία, άλλο τόσο εντυπωσιακά ουδέτερη και φιλική εμφανίζεται στον επαρχιακό δρόμο. Από τις πρώτες στροφές συνειδητοποιείς ότι τον πρώτο λόγο έχει η πρόσφυση. Στο μέγιστο βαθμό! Ακόμα και η υπερβολική ροπή δεν μοιάζει ικανή να διαταράξει την ισορροπία που τη διακρίνει. Η μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς λειτουργεί ευεργετικά και η I-Pace σου επιτρέπει να κινηθείς πολύ γρήγορα, χωρίς να ιδρώσουν τα χέρια σου. Η ιδανική κατανομή 50/50 εμπρός πίσω, η λύση με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, είναι επιλογές που συμβάλλουν στη δημιουργία του παραπάνω προφίλ. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μηδαμινές και ουσιαστικά ανατρέχεις ξανά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου για να επιβεβαιώσεις ότι το βάρος της αγγίζει τους 2,2 τόνους!
συμπέρασμα
Μπορεί, λοιπόν, ο ανταγωνισμός να αυξάνεται, αλλά η I-Pace παραμένει μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία. Άνεση, πολυτέλεια, premium χαρακτήρας, εκρηκτικότητα και αποδοτικότητα, παντρεύονται σήμερα με σύγχρονες τεχνολογίες. Ό,τι χρειαζόταν για να παραμείνει επίκαιρη…