Δοκιμή Mazda 2 1.5 SkyActiv-G90 AT6: Ποιοτική απλότητα
Το μικρό Mazda 2 φροντίζει να ανανεώνεται τακτικά και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων αποτελεί το νεότερο «οπλο» του.
- -
- -
με μια ματιά
Το Mazda 2 ανανεώνεται τακτικά έτσι ώστε να παραμένει πάντα φρέσκο, διατηρώντας όμως την παραδοσιακή του προσέγγιση, με το συμμετοχικό σύνολο να κινείται ακόμα από ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα. Τελευταία προσθήκη στο "οπλοστάσιο" του αποτελεί το νέο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.
To Mazda 2 αποτελεί ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης το οποίο μένει ελαφρώς αποστασιοποιημένο από τον τρόπο που λειτουργούν οι υπόλοιποι ανταγωνιστές του. Διατηρεί σθεναρά το δικό του χαρακτήρα χωρίς να υποκύπτει σε όσα προστάζουν οι «μόδες» του αυτοκινητιστικού χώρου. Για αυτό το λόγο, όποιος το επιλέγει είναι ένας αγοραστής που ξέρει ακριβώς τι ζητά από το όχημα του. Τι είναι αυτό; Άνεση, ποιότητα, μοντέρνα αλλά ταυτόχρονα ώριμη εμφάνιση με προσοχή στην λεπτομέρεια, ευκολία στις διαδρομές εντός πόλης και ευχαρίστηση στις εκτός αστικού κύκλου. Και όλα αυτά είναι πλέον διαθέσιμα με την επικάλυψη ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων, το οποίο κολακεύει τον αποκλειστικά ατμοσφαιρικό (ναι ατμοσφαιρικό!) 1.500άρη 4κύλινδρο κινητήρα των 90 ίππων.
Να αναφέρουμε πως τα διαθέσιμα επίπεδα απόδοσης είναι μόλις δύο,
75 και 90 ίππων. Η αυτόματη έκδοση του SkyActiv-G90 δεν
υποστηρίζεται από το ήπια υβριδικό σύστημα mHybrid 22,5 V με μια
μπαταρία 0,012 kWh που φορτίζει μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά την
επιβράδυνση. Παρ’ όλα αυτά, όλα τα διαθέσιμα κινητήρια σύνολα έχουν
βελτιωθεί τόσο σε απόδοση, όσο και στον τομέα της κατανάλωσης –
εκπομπών ρύπων, με τη Mazda να ανακοινώνει
συνολική βελτίωση κατά 6,8% στην οικονομία καυσίμου και
κατά 9-12% στις εκπομπές CO2. Τα νούμερα αυτά είναι
αποτέλεσμα σημαντικών αλλαγών, όπως η αύξηση της σχέσης συμπίεσης
από 13:1 σε 15:1, το νέο σύστημα ανακύκλωσης των καυσαερίων EGR και
η ανασχεδιασμένη πολλαπλή εξαγωγής σε 4 σε 2 σε 1. Κάπως έτσι
έχουμε ένα εύστροφο μοτέρ με ελαφρώς υψηλότερη ροπή (151 Nm από 148
Nm) η οποία αποδίδεται στις 3.500 rpm, 500 rpm νωρίτερα σε σχέση με
πριν.
Το ελαφρώς βελτιωμένο κινητήριο σύνολο σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο φαίνεται να ταιριάζει γάντι στο Mazda 2. Το σωστά ρυθμισμένο λογισμικό των 6 σχέσεων ευνοεί τον ατμοσφαιρικό κινητήτα, επιλέγοντας πάντα την σωστή σχέση χωρίς να κρεμάει. Παράλληλα, η κοντύτερη κλιμάκωση σε σχέση με το χειροκίνητο, δίνει στο μοτέρ τη ζωντάνια που μπορεί να έλειπε σε πολλούς που το σύγκριναν με τους υπερτροφοδοτούμενους ανταγωνιστές του. Η Mazda δηλώνει πως το αυτόματο 2άρι των 90 ίππων χάρη στα μόλις 1.037 kg που ζυγίζει, επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε 12,1 sec, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 177 km/h. Από πλευράς κατανάλωσης, το 2 για τον καιρό που μας συνόδευσε κινήθηκε στα 7 lt/100km, ενώ αν ήσουν πιο απαιτητικός με τις επιδόσεις το νούμερο αυξανόταν σχετικά εύκολα. Το σύστημα start/stop αν και δεν επηρέαζε το τρόπο που συμπεριφερόταν το αυτοκίνητο στις εκκινήσεις παρά την απουσία υβριδικού συστήματος, παρουσίαζε μία έλλειψη συνέπειας και δεν λειτουργούσε πάντα.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα υλικών και συναρμογής
- Οδική συμπεριφορά
- Λειτουργία κιβωτίου
- Κατανάλωση
ξινά
- Χώροι πίσω επιβατών
- Σχετικά υψηλή τιμή στις πλουσιότερες εκδόσεις
Στο δρόμο το ιαπωνικό supermini συνεχίζει να προσφέρει την
απαραίτητη άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις, η οποία έχει
ενισχυθεί χάρη στην ευκολία που προσφέρει το κιβώτιο έναντι ενός
χειροκίνητου. Την ίδια ώρα, ο σπορ χαρακτήρας που κρύβει το
πλαίσιο, εμφανίζεται στην πρώτη ορεινή διαδρομή που θα βρεθεί.
Εντός πόλης ξεχωρίζει για την ευελιξία του, ενώ στην εθνική η
σταθερότητα του θα ικανοποιήσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς. Η
άψογα καλιμπραρισμένη ανάρτηση με τις νέες βαλβίδες στα αμορτισέρ,
το γρήγορο τιμόνι με την πλούσια πληροφόρηση αλλά και το σύστημα
G-Vectoring Plus, συντελούν ένα σύνολο που θα λάμψει στο
«στροφιλίκι». Την σπιρτάδα αυτή ενισχύει και το πρόγραμμα
Sport που αλλάζει σχέσεις σε υψηλότερες στροφές και βελτιώνει την
απόκριση του γκαζιού.
Σύμφωνα με την Mazda έχουμε καλύτερη ηχομόνωση χάρη στα ενισχυμένα μονωτικά της οροφής και τα νέα λάστιχα στεγανοποίησης τόσο των πίσω θυρών αλλά και των θόλων των πίσω τροχών, με αποτέλεσμα οι μετακινήσεις με υψηλότερες ταχύτητες να μην αποτελούν πρόβλημα. Παράλληλα, τα εμπρός καθίσματα έχουν ανασχεδιασμένη δομή προσφέροντας βελτιωμένη άνεση. Από εκεί και πέρα, η εικόνα και η αίσθηση ποιότητας αλλά και συναρμογής που προσδίδει η καμπίνα το τοποθετούν ανάμεσα στους κορυφαίους, ενώ οι απλοί αλλά άκρως λειτουργικοί περιστροφικοί διακόπτες στην βάση της κονσόλας για το infotainment και τον ήχο, είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτοι. Σίγουρα επιβάτες με ύψος 1.80 και πάνω δεν θα νιώσουν και πολύ άνετα στα πίσω καθίσματα, αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε και όλα! Από πλευράς τεχνολογιών, τόσο ασφαλείας όσο και άνεσης, το 2 παραμένει «διαβασμένο» συγκρίνοντας το με τα στάνταρ της εποχής, αναλόγως βέβαια και την έκδοση που θα επιλέξεις.
Στην βασική έκδοση Emotion προσφέρει A/C, οθόνη για το infotainment 7”, προβολείς LED, Bluetooth, G-Vectoring Control και ζάντες 15”. Πιο πάνω έχουμε τις Challenge, Revolution, Revolution Top, ενώ στην μέση υπάρχει και η ξεχωριστή έκδοση Homura που διακρίνεται για τον πλούσιο εξοπλισμό και τις μαύρες λεπτομέρειες στο εξωτερικό. Το Mazda 2 αποτελεί την ώριμη επιλογή της κατηγορίας των supermini,η οποία ξέρει που να εστιάσει και κυρίως τι θέλει να προσφέρει στον οδηγό. Styling που θα ταιριάξει σε όλες τις ηλικίες, ποιότητα υλικών και συναρμογής που θα σε εκπλήξει και περίσσια οδηγική απόλαυση.
συμπέρασμα
Το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της Mazda έχει κατασκευαστεί για όσους ξέρουν ακριβώς τι θέλουν από το αυτοκίνητο τους. Η ωριμότητα που εκπέμπει το αυτοκίνητο στο σύνολο του καταφέρνει να το κάνει ελκυστικό σε όλες τις ηλικίες, ενώ με την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου, ο τομέας της άνεσης μόλις έκανε "level up"!