Δοκιμή Hyundai Bayon 1.2 MPi: Crossover με αρετές σούπερμινι!
Η Hyundai διευρύνει τη γκάμα των SUV μοντέλων της, με το κόμπακτ Bayon να αποκτά των τίτλο του entry level crossover της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας
- -
- -
με μια ματιά
Το νέο Bayon ξεχωρίζει για την άνεση, την πρακτικότητα, τους άφθονους χώρους, αλλά και το εξαιρετικά υψηλό επίπεδο εξοπλισμού από την βασική κιόλας έκδοση.
Η κατηγορία των SUV και crossover κατέχει τη μερίδα του λέοντος στη
μάχη των πωλήσεων και είναι απολύτως φυσιολογικό να βρίσκεται στο
επίκεντρο του ενδιαφέροντος των αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι
προτάσεις στην κατηγορία πληθαίνουν και στόχος σχεδόν όλων
των εταιριών είναι η ύπαρξη μίας πλήρης γκάμας καλύπτοντας κάθε
ενδιαφερόμενο.
Η Hyundai μπορεί
να κατέχει σημαντικό μερίδιο με τα Santa Fe, Tucson και Kona, αλλά
αυτό δεν την απέτρεψε από το να αποκαλύψει ακόμα μία πρόταση στην
κατηγορία. Το νέο Bayon έρχεται
και τοποθετείται στη βάση της γκάμας των
SUV μοντέλων της κορεάτικης
εταιρείας, συνδυάζοντας στοιχεία από τα μεγαλύτερα σε
διαστάσεις crossover, με τις αρετές ενός σούπερμινι και φυσικά όλες
τις σύγχρονες τεχνολογίες που διαθέτει σήμερα στη φαρέτρα της.
Με γνώμονα την Ευρώπη
Για αυτόν ακριβώς το λόγο η ονομασία του προέρχεται από το
ομώνυμο θέρετρο στη Νότια Γαλλία. Με δεδομένη την παρουσία του
Kona, οι Κορεάτες ισορρόπησαν σε μία λεπτή κόκκινη γραμμή έτσι ώστε
να μην υπάρχει «σύγκρουση» ανάμεσα στα δύο crossover. Το
σημείο κλειδί την περίπτωση του
Bayon είναι οι κόμπακτ
διαστάσεις. Με μήκος 4.180 mm (-25 mm), πλάτος 1.775 mm
(-5 mm) και ύψος 1.490 mm(-10 mm) είναι ελάχιστα πιο μικρό από το
Kona. Βλέπετε, το Bayon βασίζεται στο πάτωμα του νέου i20, με το
οποίο και μοιράζεται τα περισσότερα από τα μηχανικά μέρη. Σε σχέση
με το κορεάτικο σούπερμινι, το νέο crossover της Hyundai μπορεί να
διαθέτει το ίδιο μεταξόνιο (2.580 mm), αλλά είναι κατά 140 mm
μεγαλύτερο σε μήκος.
Και με τα δύο προαναφερθέντα μοντέλα κοινός παρονομαστής είναι η
σχεδιαστική φιλοσοφία που διακρίνει τη νεότερη γενιά των μοντέλων
της κορεάτικης εταιρείας, γνωστή σε όλους ως
«Sensuous Sportiness».
Αυτή είναι ευδιάκριτη από όπου και αν το κοιτάξει κανείς, με το
εμπρός μέρος να θυμίζει αρκετά την ανανεωμένη έκδοση του Kona. Τα
λεπτά φωτιστικά σώματα ψηλά, σε συνδυασμό με τις έντονες ακμές και
γωνίες του χαρίζουν αρκετά επιθετική εικόνα, ενώ αναμφίβολα το
διαφοροποιούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Στοιχείο που
παραπέμπει στη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Hyundai,
αποτελεί και η μαύρη κυψελώτη μάσκα, που με τη σειρά της ενισχύει
τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Bayon.
Παρατηρώντας το από το πλάι, διακρίνεις την έντονη κλίση της οροφής
και τα μικρότερα πίσω παράθυρα. Το πίσω μέρος με την πιο τετράγωνη
λογική είναι αυτό που παραπέμπει περισσότερο σε crossover, ενώ τα
φωτιστικά σώματα σε σχήμα βέλους του χαρίζουν μία επιπλέον δόση
διαφορετικότητας σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας.
Ποιοτικό και άνετο!
Τα πρώτα κοινά στοιχεία με το νέο i20 είναι ευδιάκριτα από τη
στιγμή που θα περάσεις στο εσωτερικό. Η εικόνα είναι γνώριμη και
ουσιαστικά πανομοιότυπη με αυτή του σούπερμινι της Hyundai. H
minimal κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει με την παρουσία των λεπίδων σε
όλο το μήκος της, που φυσικά φιλοξενούν και τους αεραγωγούς.
Ακολουθώντας την τάση της εποχής, το Bayon
διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων διάστασης 10,25’’, ενώ στη μέση
δεσπόζει η οθόνη αφής των 8΄΄. Με εξαίρεση το σύστημα κλιματισμού,
από αυτή ο οδηγός χειρίζεται σχεδόν όλες τις λειτουργίες του
αυτοκινήτου. Είναι χαρακτηριστικό, ότι και τα δύο παραπάνω
στοιχεία περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό του
Bayon, ενώ προαιρετικά μπορεί να επιλέξει κανείς
την οθόνη αφής σε διάσταση 10,25’’. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε
πως ο ατμοσφαιρικός φωτισμός καθιστά εξαιρετικά ευχάριστο το
περιβάλλον τις νυκτερινές ώρες. Σε κάθε περίπτωση, το Bayon
διαθέτει πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, παρά το γεγονός ότι σε
κάποια σημεία έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών.
ΔΕΣ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ, ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ HYUNDAI
BAYON
Όμως, το στοιχείο που καθιστά ιδιαίτερο το
Bayon είναι η άνεση στο εσωτερικό
του. Η σωστή και έξυπνη εκμετάλλευση των χώρων έχει σαν
αποτέλεσμα να προσφέρει 1.072 mm για τα πόδια των εμπρός επιβατών
και 882 mm για τους πίσω, την ώρα που υπάρχει άφθονος αέρας για το
κεφάλι τους (993 mm / 977 mm εμπρός/πίσω).
Η πρακτικότητα του αυξάνεται με μία σειρά από θήκες στα περισσότερα
σημεία του εσωτερικού, την ώρα που ο χώρος αποσκευών είναι
μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του Kona αγγίζοντας τα
411 lt (374 lt). Με κατεβασμένα τα
καθίσματα η χωρητικότητα του Bayon εκτοξεύεται στα 1.205 lt, ενώ
αξίζει να σημειώσουμε πως στις υβριδικές εκδόσεις μειώνεται από τα
411 lt στα 344 lt.
Δεν του λείπει τίποτα!
Ένας από τους κρυμμένους άσους στο μανίκι του νέου Bayon είναι οι σύγχρονες τεχνολογίες με τις οποίες εφοδιάζεται. Ό,τι διαθέτει σήμερα η Hyundai στη φαρέτρα της περιλαμβάνεται στη λίστα του νέου crossover. Εκτός από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής των 8’’, από τη βασική έκδοση το Bayon προσφέρει ασύρματη σύνδεση για Android και iPhone, δύο θύρες USB, Bluetooth με αναγνώριση φωνής, χειριστήρια στο τιμόνι, αλλά και Cruise Control!
Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η λίστα με τις τεχνολογίες
ασφάλειας, αφού στο στάνταρ εξοπλισμό συναντάμε την ομπρέλα
«SmartSense» της
Hyundai με περισσότερα από δέκα συστήματα που
προφυλάσσουν τον οδηγό και τους επιβάτες! Σε αυτά περιλαμβάνεται
και το σύστημα έκτακτου φρεναρίσματος, και μάλιστα με αναγνώριση
πεζών και δικυκλιστών.
Γνωστή και πετυχημένη συνταγή
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, εκτός από το ίδιο πάτωμα, τα Bayon και i20 μοιράζονται τα ίδια μηχανικά μέρη. Έτσι, το νέο crossover της Hyundai προσφέρεται τόσο με τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη των 84 ίππων, όσο και με το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.000 cc, με απόδοση 100 ή 120 ίππων, που μάλιστα συνδυάζονται με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Η πρώτη μας επαφή με το νέο Bayon επί ελληνικού εδάφους έγινε με την εισαγωγική έκδοση των 84 ίππων. Ο 1.200άρης κινητήρας αποδίδει 118 Nm ροπής στις 4.200 rpm, και αναμφίβολα δεν σε κερδίζει με τις εκρηκτικές του επιδόσεις. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 13,5 sec, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 165 km/h.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
- Άνεση
- Value for money
ξινά
- Ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης
Στην πράξη, αυτό που διακρίνεις είναι η ελαστικότητα που
διακρίνει το ατμοσφαιρικό σύνολο στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.
Η απόκριση στο γκάζι είναι ικανοποιητική και σου
επιτρέπει να κινηθείς άνετα και σβέλτα στους δρόμους της πόλης.
Μόλις βρεθείς στον αυτοκινητόδρομο θα διαπιστώσεις τη μικρή ισχύ
του κινητήρα, αν και μπορείς να ταξιδέψεις άνετα με ταχύτητες που
αγγίζουν τα 135-140 km/h. Ίσως, αν εφοδιαζόταν με κιβώτιο έξι
σχέσεων, αντί για πέντε, να είχε περισσότερη ζωντάνια και παράλληλα
χαμηλότερο επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό κατά τη διάρκεια του
ταξιδιού. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η μικρή έκδοση
του Bayon αποδεικνύεται
εξαιρετικά οικονομική σε επίπεδο κατανάλωσης. Ακόμα και σε
μικτό κύκλο κυμαίνεται στα 6,5 lt/100 km, ενώ εύκολα μπορεί να
πέσει κάτω από τα 6 lt.
Με δεδομένα τα crossover χαρακτηριστικά του και την απόσταση των
165 mm από το έδαφος, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ρυθμισμένη για
να προσφέρει άνεση. Και η αλήθεια είναι ότι τα καταφέρνει
εξαιρετικά. Χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακό, περνά με
ευκολία από τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, έχοντας πολύ καλά
ποιοτικά χαρακτηριστικά. Την ίδια ώρα, η οδική του συμπεριφορά
είναι ασφαλής και ουδέτερη. Οριακά θα γλιστρήσει, αλλά η διόρθωση
είναι εύκολη με το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι, ειδικά από τη στιγμή
που οι όποιες τάσεις είναι προοδευτικές και προβλέψιμες. Μάλιστα,
οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος δεν προβληματίζουν το συνδυασμό
πλαισίου-ανάρτησης. Και αν κάτι πάει στραβά, τα δεκάδες συστήματα
ασφαλείας φροντίζουν να σώσουν την κατάσταση.
συμπέρασμα
Με δεδομένη τη ζήτηση που υπάρχει στην κατηγορία των crossover και SUV, στη Hyundai εμπλούτισαν τη γκάμα τους με ακόμα ένα μοντέλο, δίνοντας έμφαση στις κόμπακτ διαστάσεις, την άνεση και την πρακτικότητα. Παράλληλα, η παρουσία πληθώρας συστημάτων ασφαλείας και ψυχαγωγίας από τη βασική έκδοση, καθιστά προσιτή μία σειρά από σύγχρονες τεχνολογίες σε όλους, στοιχείο που εκτοξεύει την αναλογία τιμής – αξίας του νέου Bayon.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΝΑΤΑΣ