Δοκιμή: Audi A1 Citycarver 35 TFSI S tronic - Εξερευνητής
To Α1 ψήλωσε και δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις του για περιπέτεια
- -
- -
με μια ματιά
Η ψηλή έκδοση του γνωστού μας A1, με αυξημένες δυνατότητες και ξεχωριστό στιλ. Κεντρίζει το ενδιαφέρον και σίγουρα έχει κοινό, σε μια εποχή όπου τα SUV-Crossover κυριαρχούν.
Με την προσθήκη του A1
Citycarver η Audi ολοκληρώνει τη γκάμα των
SUV-crossover, διεισδύοντας
και στη μικρότερη των κατηγοριών, μέχρι τώρα, με ένα compact
μοντέλο. Η επιτυχία του A1 το καθιστά ένα δυνατό χαρτί στα χέρια
της Audi, στο οποίο μπορεί να ποντάρει πολλά περισσότερα. Έτσι, στη
δεύτερη γενιά του πλέον, έρχεται πιο διαβασμένο, περισσότερο
ποιοτικό καλύτερα στημένο και εξοπλισμένο, με πολλά καλούδια στη
λίστα των έξτρα, αλλά και με μία σίγουρα ξεχωριστή έκδοση που είναι
ικανή να προσελκύσει κοινό διαφορετικής φιλοσοφίας.
Τα supermini κυριαρχούν στην αγορά, αφού πλέον με τις μεγαλύτερες διαστάσεις τους και την καλύτερη αξιοποίηση τους, προσφέρουν αξιόλογους χώρους ακόμα και για μια μικρή οικογένεια. Το Audi A1 τοποθετείται λόγω διαστάσεων ψηλά στην κατηγορία των supermini. Με μήκος 4.046 mm, πλάτος 1.756 mm και μεταξόνιο 2.566 mm, διαθέτει την άνεση να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες επιβάτες χωρίς συμβιβασμούς. Ενώ και το 5θυρο αμάξωμα Sportback καθιστά πιο εύκολη την επιβίβαση - αποβίβαση.
Tο A1 Citycarver δεν στέκεται όμως μόνο εκεί. Διαθέτει ψηλή κορμοστασιά, με τέσσερις πόντους αυξημένο ύψος, από τους οποίους οι 3,5 προκύπτουν από την νέα ανάρτηση και οι υπόλοιποι από τους μεγάλους τροχούς που ξεκινούν από 16 ίντσες ή 17 ίντσες με ελαστικά 205/55, όπως στην έκδοση που δοκιμάζουμε και φτάνουν ακόμα και τις 18’’. Διαφορετικό είναι και σχεδιαστικά, με τη χαρακτηριστική οκτάγωνη μάσκα σε μαύρο ματ να έχει μεγαλώσει και να προσφέρει μια ξεχωριστή εικόνα στο Citycarver.
Επιπλέον, περιμετρικά του αμαξώματος τα μαύρα προστατευτικά ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου, αλλά με τη γυαλιστερή βαφή τους και την premium καταγωγή του. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρει το A1 Citycarver. Διαθέσιμο σε εννέα χρωματισμούς, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα διχρωμίας, με μαύρη οροφή, όπως αυτή του αυτοκινήτου δοκιμής μας ή γκρι.
Περνώντας στο εσωτερικό, αυτό που κυριαρχεί είναι η ποιότητα. Καλά υλικά μαλακά στην πλειονότητά τους, ντύνουν την όμορφη και πρακτική καμπίνα των επιβατών. Η τεχνολογία έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, με την ψηφιακή οθόνη 10,25’’ του πίνακα οργάνων, την οποία δεν θα βρείτε στο βασικό πακέτο, αλλά το ανώτερο, προσφέρει ευανάγνωστες πληροφορίες σε πληθώρα. Το σύστημα πολυμέσων MMI έχει βελτιωμένο interface αλλά και πάλι απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης, με το χαρακτηριστικό “κλικ” της Audi στην οθόνη αφής να εντυπωσιάζει.
Ο οδηγός στο Citycarver κάθεται πέντε εκατοστά πιο ψηλά σε σχέση με το A1 Sportback, απολαμβάνοντας απρόσκοπτη ορατότητα, αλλά και την αίσθηση… SUV που αναζητά.
Κάτω από το καπό του A1 Citycarver 35 TFSI S-tronic βρίσκουμε τον 4κύλινδρο τούρμπο 1.500άρη κινητήρα. Αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής και για τη μετάδοση φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις, που στέλνει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς (δεν υπάρχει τετρακίνητη έκδοση). Επιταχύνει από 0-100 km/h σε 8,3 sec έχοντας τελική 215 km/h.
γλυκά
- Προσωπικότητα
- Περιπετειώδης χαρακτήρας
- Διττός χαρακτήρας
- Στιλ
- Ποιότητα
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
ξινά
- Τιμή
- Βασικός εξοπλισμός
Ο κινητήρας διαθέτει σύστημα CoD (Cylinder on Demand) που απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, με γνώμονα τη βελτίωση της οικονομίας, που στην πράξη, τιμή δοκιμής, αντιστοιχεί σε 8 lt/100 km. Η λειτουργία του κινητήρα χαρακτηρίζεται από ποιότητα, με τη δύναμη να είναι παρούσα σε όλο το φάσμα στροφών. Συνεργάζεται πολύ καλά με το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο διακρίνεται για την ταχύτητά του σε βαθμό που ορισμένες φορές παρουσιάζεται… φλύαρο, αλλάζοντας ενώ ίσως δεν χρειάζεται. Στο δρόμο, το A1 Citycarver με τη νέα ανάρτηση, δίνει προβάδισμα στην άνεση έναντι της ακρίβειας. Παρουσιάζεται πιο άνετο, καταπίνοντας τις κακοτεχνίες με χαρακτηριστική ευκολία, με τη συνολική αίσθηση να είναι στιβαρή. Το τιμόνι, ανάλογα με την ταχύτητα, έχει το σωστό βάρος, ελαφρύ χαμηλά, πιο βαρύ ψηλά, ενώ θετικό πρόσημο έχουν και τα φρένα. Οι κλίσεις υπό πίεση είναι υπαρκτές, αλλά δεν επηρεάζουν την καλή οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει το A1.
Το Audi A1 Citycarver S-tronic στοιχίζει 27.490 ευρώ, δηλαδή 810 € περισσότερα από τη βασική έκδοση του A1 Sportback με το αυτόματο κιβώτιο, που δεν τα λες πολλά για μια αλλαγή… χαρακτήρα. Έχει όμως ένα επιπλέον ατού, αφού διατίθεται και με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, κάτι που δεν έχει το A1 Sportback και σε αυτή την περίπτωση κατεβαίνει στα 25.410 €.
συμπέρασμα
Το A1 Citycarver συμπληρώνει τη γκάμα των SUV-crossover της Audi, καλύπτοντας το κενό προς τα κάτω. Προσφέρει διττό χαρακτήρα, με αυξημένο ύψος και δυνατότητες πέρα της ασφάλτου, χωρίς παράλληλα να είναι σημαντικά πιο ακριβό από το αδελφό “απλό” A1. Ο συνδυασμός κινητήρα κιβωτίου το καθιστά και ταξιδιάρικο, αλλά και εύκολο στη καθημερινότητα. Μια αξιόλογη προσθήκη στη γκάμα της Audi για τους λάτρεις των SUV-Crossover.