Δοκιμή:Hyundai i30 1.0 T-GDi iMT 48V mild hybrid 120 PS - Χιλιάρι και υβριδικό

Η Hyundai σερβίρει εκτεταμένη δημιουργική ανανέωση, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και το i30 εκπληρώνει τις επιθυμίες στην μικρομεσαία κατηγορία

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή172 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,2 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,0 lt/100km
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)137,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Τολμηρή νέα σχεδίαση, κορυφαία χαρακτηριστικά ασφάλειας, συνεχής συνδεσιμότητα και 48V υβριδική τεχνολογία για πιο αποδοτική λειτουργία.


Hyundai i30 1.0 T-GDi iMT 48V mild hybrid 120 PS
- Στη δύσκολη κατηγορία των μικρομεσαίων, την κατηγορία που ένα Golf ορίζει τον πήχη διαχρονικά, οφείλεις να είσαι δημιουργικός αν θέλεις να έχεις τύχη. Να πλησιάζεις στα δεδομένα του ορόσημου, να βρεις τρόπους να ξεχωρίζεις, να έχεις να προσφέρεις το κάτι παραπάνω, αν θέλεις τουλάχιστον να διαφοροποιηθείς. Αν ψαχουλέψεις λοιπόν την κλάση C, βρίσκεις προτάσεις εφάμιλλες, προτάσεις που με το δικό τους τρόπο εχουν λόγο να κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Εδώ ανήκει και το μικρομεσαίο της Hyundai.

 

Ισχυρό χαρτί

Για την Hyundai τα άλματα της εξέλιξης την βρίσκουν σε πλεονεκτική θέση όταν μπαίνει στην διαδικασία να ανανεώσει ένα υπαρκτό μοντέλο της. Τεχνολογικό υπόβαθρο υπάρχει και διαρκώς κερδίζει αναβαθμίσεις, σχεδιαστική άποψη δεν λείπει από το αρμόδιο τμήμα και τεχνογνωσία για καλό στήσιμο και αποτελεσματικότητα στο δρόμο, αν μη τι άλλο, έχει αποδείξει ότι απέκτησε τα τελευταία χρόνια. Το νεότερο i30 ξεχωρίζει με το καλημέρα από την εξωτερική του εικόνα. Κοιτώντας το στα σημεία σημαδεύεις τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τα νέα σχέδια ζαντών, τη δυναμικότερη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, που εχουν επιπλέον και τις σχεδιαστικές τους τροποποιήσεις. Μια έντονη ακμή «τρέχει» στο προφίλ του αμαξώματος μέχρι τα πίσω επίσης αλλαγμένα φωτιστικά σώματα, ενώ εκεί είναι που δεν έχει ωφεληθεί μόνο αισθητικά, αλλά και αεροδυναμικά. Προσθήκες της ανανέωσης, οι εκδόσεις N Line που τονώνουν τον δυναμισμό σε εικόνα, αλλά και σε στήσιμο και σπορτιφ αίσθηση συμπεριφοράς (μόνο εδώ υιοθετείται ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω - σε 1.0Τ). Φυσικά οι αλλαγές στη γκάμα εχουν περάσει εκτός από την hatchback έκδοση, σε Fastback και Tourer.



Tο εσωτερικό διατηρεί τον μοντέρνο σχεδιασμό που γνωρίσαμε το i30, με την αισθητική, την ποιότητα κατασκευής και την συναρμολόγηση να βρίσκονται στο γνωστό υψηλό επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η Hyundai τα τελευταία χρόνια. Αίσθηση αναβάθμισης είναι ορατή με μαλακά πλαστικά τρέχουν στο πάνω τμήμα του ταμπλό, τα οποία σκληραίνουν όσο κατηφορίζεις το χέρι σου, αλλά το φινίρισμά τους δεν δημιουργεί δυσαρέσκεια. Ως αποτέλεσμα της ανανέωσης συναντάμε ψηφιακή οθόνη 7’’ (από την έκδοση Distinctive), στον πυρήνα του πίνακα οργάνων ανάμεσα στις αναλογικές ενδείξεις για στροφόμετρο, θερμοκρασία κινητήρα και στάθμη καυσίμου. Η εξατομίκευση της οθόνης περιορίζεται στην απόχρωση του φωτισμού και τη γραμματοσειρά, ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα από τα Drive Modes (Eco, Normal και Sport), ενώ πληροφορίες trip computer και όχι μόνο προσφέρονται ψηφιακά στον εσωτερικό δακτύλιο του ταχύμετρου (π.χ. το Energy Flow για το 48V υβριδικό, την πλοήγηση ή τις ενεργές λειτουργίες SmartSense). 



Πλήρες ανέσεων και σύγχρονων τεχνολογιών διατηρεί την σχέση του με την επικαιρότητα ζεστή, που όσον αφορά το οπλοστάσιο ασφαλείας, περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο ρεπερτόριο συστημάτων με την ταμπέλα SmartSense και ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Η στάνταρ οθόνη πολυμέσων 8’’ συνοδεύεται από κάμερα οπισθοπορείας, περιλαμβάνει λειτουργίες συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto και φροντίζει για τις υπηρεσίες infotainment. Αναβάθμιση έχουμε σε ηχοσύστημα και ηχεία, ενώ προαιρετική είναι η ασύρματη φόρτιση Smartphone. Ο έλεγχος του διζωνικού κλιματισμού γίνεται από ξεχωριστό πάνελ χειρισμού, κάτι που μπορεί να μην θεωρείται μοντέρνα προσέγγιση, συμβάλει όμως στην παραδοσιακά εξαιρετική εργονομία της Hyundai.

Ο ποιοτικός διάκοσμος, οι γενναιόδωροι χώροι για μικροαντικείμενα και η ευρύχωρη καμπίνα, συνθέτουν ένα ευχάριστο περιβάλλον για τους 4 επιβάτες και επικουρικά για τον πέμπτο, ενώ ενήλικοι υψηλού αναστήματος δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, τόσο στο χώρο για το κεφάλι όσο και στα γόνατα. Επιπροσθέτως ο χώρος για τις αποσκευές των 395 lt καλύπτει τις ανάγκες των επιβατών, ενώ η ανάκληση των καθισμάτων απογειώνει τον χώρο φόρτωσης στα 1.301 lt.


Εξηλεκτρισμός και αποτέλεσμα

Στο νεότερο i30 η εξηλεκτρισμένη 48V Hybrid Turbo τεχνολογία είναι διαθέσιμη για να μειώσει εκπομπές ρύπων CO2 και την κατανάλωση, αυξάνοντας ταυτόχρονα την απόδοση. Με άμεση σύνδεση μέσω ιμάντα στο στροφαλοφόρο άξονα, η γεννήτρια εκκίνησης, προσφέρει έως και 12 kW επιπλέον κατά την επιτάχυνση. Τα 48βολτα υβριδικά σύνολα διατίθενται με το πρωτοποριακό Intelligent Manual Transmission (iMT), με έναν ηλεκτρονικό συμπλέκτη που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης. Ως χαρακτηριστική λειτουργία του iMT, αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, και το όχημα εισέρχεται σε λειτουργία coasting (πρόγραμμα ρολαρίσματος). Στόχος φυσικά η μειωμένη κατανάλωση και τα οικολογικά συνεπακόλουθα της. Ο 1.0L T-GDi κινητήρας αποδίδει 120 ίππους και 172 Nm ροπή συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων στην περίπτωσή μας, ενώ υπάρχει έκδοση και με 7αρι διπλού συμπλέκτη (7-DCT).

Στην πράξη το πρώτο που διαπιστώνεις πίσω από το τιμόνι είναι η βελτιωμένη οδήγησης με πλήθος ρυθμίσεων για κάθε ανάστημα, ενώ εργονομικά τα πάει περίφημα. Εξαιρετική αίσθηση και από το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, είτε στο αστικό ανακάτεμα, είτε αναζητώντας το μέγιστο των επιδόσεων. Ενδεικτικά τα νούμερα επιδόσεων εκπροσωπούνται από 196 km/h τελικής ταχύτητας και 11,2 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση. Τιμές εξαιρετικές αν συνδυαστούν και με την συγκρατημένη απαίτηση για καύσιμο. Με τη συνεισφορά του ήπιου υβριδικού συστήματος και του iMT, η κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον μπορεί να κατασταλάξει στα 7 lt/100 km, ενώ σε ταξίδι με φυσιολογικές ταχύτητες που δεν τσιγκλάς τα ραντάρ της τροχαίας οι τιμές ξεκινούν από τον αριθμό 6 στο χαμηλό του. Προϋπόθεση φυσικά να μην πέφτει το πόδι σαν βαρίδι και για διάρκεια στο πεντάλ του γκαζιού. Συνολικά μια μέση κατανάλωση κοντά στα 7,5 lt/100 km είναι εφικτή, ενώ ταυτόχρονα νιώθεις ότι οδηγείς ένα ζωηρό σύνολο που πρεσβεύει την απόδοση.


Από την στιγμή που πατήσεις βαθιά το δεξί πόδι νιώθεις την προθυμία να προσφέρει ζωηρή επιτάχυνση με μια . Οι σχέσεις στο 6αρι κιβώτιο δεν έχουν απόσταση, χωρίς να το χαρακτηρίζεις κοντό και συνεργάζονται εύστοχα με το γραμμικό και εύστροφο μοτέρ ώστε να επιβεβαιώνει τις τιμές επιδόσεων. Ταξιδεύει με ποιοτικό επίπεδο κύλισης και ηχομόνωσης που κάνουν ευχάριστη την παραμονή για μεγάλες αποστάσεις.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Μοντέρνο σαλόνι
  • Κομψότητα
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Οικονομία
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού

Στο δρόμο το i30 δικαιολογεί την δυναμική του εικόνα με ισορροπημένη αίσθηση στην οδήγηση και βάζει σε προτεραιότητα την άνεση με την φιλικότητα. Το γενικό συμπέρασμα είναι: Ευθύβολο στις υψηλές ταχύτητες και αποτελεσματικό σε δρόμους με στροφές. Ακόμα και αν η αίσθηση από το τιμόνι δεν πλησιάζει την ιδανική, καταφέρνει να μεταφέρει ποιοτικές πληροφορίες και εκτελεί σωστά τις εντολές του οδηγού. Στρίβει ουδέτερα χωρίς να παίρνει μεγάλες κλίσεις, δεν χάνει μέτρα από το πάτημα που έχεις στο μυαλό του και ακόμα και στην υπερβολή η ουρά δεν θα ξαφνιάσει. Θα σε κεράσει γενικά με προοδευτικές αντιδράσεις είτε σε επίπεδο υποστροφής είτε αν προσπαθήσεις να διώξεις την ουρά, άλλωστε ακόμα και αν έχεις απενεργοποιήσει τα ηλεκτρονικά, αυτά δεν αφήνουν τις γωνίες να επεκταθούν. Συνολικά η Hyundai επενδύει στην λογική της ωρίμανσης και της προσφοράς επίκαιρης και πλούσιας τεχνολογίας, που συνολικά θα εδραιώσει το γοητευτικό μικρομεσαίο της στην αφρόκρεμα της κλάσης. Δεν κάνει εκπτώσεις πουθενά και ταυτόχρονα έχει και την τιμή με το μέρος της.

συμπέρασμα

Με αισθητική ανανέωση, αλλά κυρίως ουσιαστική αναβάθμιση που το τοποθετεί στα προικισμένα της κατηγορίας του, το μικρομεσαίο Hyundai δείχνει ότι δεν έχει να ζηλέψει τίποτα. Ακόμα και από τα πρωτοκλασάτα ανταγωνιστικά μοντέλα που τοποθετούνται ψηλά στη ιεραρχία της κατάταξης. Καταφέρνει να κερδίζει τις εντυπώσεις ανάμεσα στον πολυπληθυσμό των μικρομεσαίων, ενσωματώνει επίκαιρη τεχνολογία και εξοπλισμό, καθώς και ποιοτικό επίπεδο φινέτσας, συναρμολόγησης, ασφάλειας και επιδόσεων. Και φυσικά κανείς δεν αφήνει ανυπολόγιστο τον συνδυασμό της δελεαστικής τιμής και 5ετούς εγγύησης, χωρίς μάλιστα όριο χιλιομέτρων. 





ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...