Δοκιμή: Ford Kuga 1.5 EcoBoost - Ολοκληρωμένο
Στην έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης, το αναθεωρημένο Kuga, αναδεικνύει με καλύτερο τρόπο τις αρετές του στο δρόμο
- -
- -
με μια ματιά
Μεγαλύτερο, πιο πρακτικό, τεχνολογικά προηγμένο και για πολλούς, ομορφότερο, το νέο, τρίτης γενιάς Kuga έρχεται να αναθεωρήσει τη θέση του και τη δυναμική του στην μικρομεσαία κατηγορία των SUV και στην έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης να αναδείξει τις αρετές του στο δρόμο.
Στην εποχή των SUV, η Ford δίνει το “παρών” με το
Kuga, το σπουδαιότερο μοντέλο
της στην κατηγορία. Στη νέα, τρίτη γενιά του, το Kuga αποκτά
περισσότερα ταλέντα και δείχνει πιο ολοκληρωμένο και ελκυστικό,
ικανό να καλύψει περισσότερες ανάγκες.
Μεγάλωσε, φτάνοντας στα 4,61 m και, αν και ανήκει στα C-SUV, με τις διαστάσεις του πλέον άγγιξε τις παρυφές της ανώτερης κατηγορίας. Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, μακριά από τις ακμές και με πολλές καμπύλες, δημιουργεί την αίσθηση ενός πιο μαζεμένου συνόλου, που κρύβει επιμελώς τις διαστάσεις του.
Στο εμπρός μέρος η μεγάλη μάσκα με τα φωτιστικά σώματα κυριαρχούν, με τους κάθετα τοποθετημένους προβολείς ομίχλης να κάνουν τη διαφορά. Τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος ενισχύουν την περιπετειώδη εικόνα του μοντέλου, ενώ στο πλάι τα παράθυρα που κατεβαίνουν και συναντούν στο τελείωμά τους το μικρό τριγωνικό φινιστρίνι δημιουργούν μια αίσθηση… κουπέ. Εκεί, στο πίσω μέρος, ο προφυλακτήρας ενσωματώνει δύο μεγάλες εξατμίσεις.
Αναλυτικότερα το νέο Kuga σε σχέση με το απελθόν είναι πιο μεγάλο κατά 89 mm σε μήκος, 44 mm σε πλάτος, έχοντας όσον αφορά τον σημαντικότερο τομέα 20 mm πιο μακρύ μεταξόνιο. Αυτό εξαργυρώνεται στο ακέραιο και με το παραπάνω μάλιστα από του επιβάτες. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι περισσότερο από ικανοποιητικοί. Χωρίς υπερβολές βολεύουν ακόμα και πέντε άτομα.
Επιπλέον ευελιξία στη διαμόρφωση εσωτερικού προσθέτουν τα πίσω καθίσματα, τα οποία μετακινούνται κατά τον διαμήκη άξονα, αυξομειώνοντας αντιστρόφως ανάλογα το χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Ακόμα και τέρμα μπροστά τοποθετημένα, όπου ο όγκος του χώρου αποσκευών γίνεται 645 λίτρα από 475, αφήνουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια. Η πέμπτη πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά, με σύστημα hands-free, ανεβάζοντας το δείκτη άνεσης.
Οι θήκες στο εσωτερικό αμέτρητες, θα φιλοξενήσουν κάθε μικρό ή μεγαλύτερο αντικείμενο της καθημερινότητας επιβατών και οδηγού. Ο τελευταίος κάθεται ψηλά, έχοντας εποπτική θέση, με την ορατότητα να είναι απρόσκοπτη προς όλες τις κατευθύνσεις. Σχεδιαστικά και εργονομικά ακολουθούνται τα πρότυπα του Focus, στο οποίο εξάλλου “πατάει” το Kuga. Η οθόνη αφής δεν είναι πλέον χωνευτή, αλλά στέκεται ψηλά στο κέντρο του ταμπλό, με το μέγεθός της να είναι 8 ίντσες.
Το σύστημα πολυμέσων SYNC3 υποστηρίζει όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας, ενώ επιπλέον το νέο Kuga διαθέτει το FordPass Connect που προσφέρει τη δυνατότητα σύνδεσης με wi-fi έως και 10 συσκευών. Στο τεχνολογικό πλήρες οπλοστάσιο του νέου Kuga υπάρχει επίσης ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, το head-up display, ασύρματη φόρτιση smartphone, αλλά και πολλά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.
Κάτω από το καπό της έκδοσης της δοκιμής μας βρίσκεται ο γνωστός τούρμπο κινητήρας βενζίνης 1.496 cc. Έχει τρεις κυλίνδρους, που δεν θα καταλάβεις ούτε από το ήχο, αλλά ούτε από κραδασμούς, που απουσιάζουν σε κάθε περίπτωση. Αποδίδει 150 ίππους στις 6.000 rpm και 240 Nm ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα από χαμηλά. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 1.600 rpm, αλλά στην πράξη το βενζινοκίνητο Kuga τραβάει θετικά από χαμηλότερα, λίγο πάνω από το ρελαντί.
Γεμάτος στο σύνολό του, ανεβάζει αγόγγυστα στροφές, αξιοποιώντας στο έπακρο την απόδοση. Ταιριάζει γάντι με το σπορ πλαίσιο, αναδεικνύοντας τις αρετές του. Μπορεί να μην είναι τόσο οικονομικός όσο ο diesel, αλλά είναι πιο δυνατός και με λειτουργία που ακολουθεί την εν γένει φιλοσοφία του μοντέλου. Ανταπεξέρχεται μια χαρά με το μεγάλο βάρος του αμαξώματος που φτάνει σχεδόν τον 1,5 τόνο.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το χειροκίνητο Kuga επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 9,7 sec, αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τα 195 km/h. Διόλου άσχημα για ένα μεγάλο, χωρίς καμία υπερβολή, SUV. Οι απαιτήσεις σε καύσιμο απέχουν λίγο από τις ανακοινώσεις του κατασκευαστή και τα 5,5 lt/100 km που δίνει. Στην πράξη και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε χωρίς μεγάλο κόπο τιμές κοντά στα 7 με 7,5 lt/100 km. Αν από την άλλη σε συνεπάρει το καλό πλαίσιο και πιέσεις περισσότερο το δεξί πεντάλ θα δεις κοντά στα 8,5 lt/100 km.
Στο δρόμο δείχνει ισορροπημένο, με αξιόλογη ποιότητα κύλισης και άνεση. Μερίδιο ευθύνης αποδίδεται και στα ελαστικά 225/65 με το υψηλό προφίλ. Στην πράξη όμως η μερίδα του λέοντος πάει στους μηχανικούς της Ford που είναι υπεύθυνοι για την ανάρτηση. Σφιχτή όσο χρειάζεται, χωρίς να αφήνει το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις, αλλά ούτε και να χτυπάει σε κάθε κακοτεχνία. Στις στροφές το Kuga σε προκαλεί να παίξεις, -τηρουμένων των αναλογιών της κατηγορίας-, με το ESP που είναι εκεί για να σε προστατεύσει από τις κακοτοπιές και τους λάθος χειρισμούς, να λειτουργεί… φιλικά.
Το Kuga συνδυάζει με μαεστρία την υψηλού επιπέδου άνεση με τη σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι έχει όσο σφιχτή αίσθηση χρειάζεται και χωρίς να κουράζει μεταφέρει με σαφήνεια πληθώρα πληροφοριών σχετικά με τη θέση των τροχών. Η πίσω ανάρτηση, πολλαπλών συνδέσμων ακολουθεί ιδανικά. Απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, και κρατά ξεκούραστους τους επιβαίνοντες.
γλυκά
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Ποιότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Τεχνολογία
- Αισθητική
ξινά
- Ευελιξία
Στην καμπίνα επικρατεί ησυχία, με τη μόνωση να προσδίδει στο Kuga αέρα μοντέλου ανώτερης κατηγορίας. Ακόμα και σε χώμα θα κινηθεί αξιοπρεπώς. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος που ξεπερνάει ελαφρώς τα 190 mm, του επιτρέπει να περάσει από εμπόδια που είναι για αμιγώς εκτός δρόμου μοντέλα. Βλέπετε τα προγράμματα οδήγησης που διαθέτει το νέο Kuga το κάνουν πιο αξιόμαχο σε κάθε πεδίο και παρά το γεγονός ότι η κίνηση περνάει μόνο στους εμπρός τροχούς. Τα Normal, Eco και Sport ταιριάζουν σε ασφάλτινες διαδρομές, ενώ Slippery και Snow/Sand είναι για πιο σαθρά εδάφη.
Η βενζινοκίνητη έκδοση του Ford Kuga είναι η βασική κινητήρια του μοντέλου και στοιχίζει 26.272 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση Trend που διαθέτει… τα πάντα. Σίγουρα δεν κατατάσσει το μοντέλο της εταιρείας με σήμα το μπλε οβάλ στα πιο προσιτά, αλλά αντιπαρέρχεται με τους αχανείς χώρους που προσφέρει, την τεχνολογία που εξοπλίζεται, τα υψηλά επίπεδα άνεσης που διαθέτει και φυσικά την ενδιαφέρουσα συμπεριφορά του στο δρόμο. Λίγο πιο πάνω τοποθετείται η έκδοση Titanium, με τιμή 27.197 ευρώ, ενώ η πιο σπορ ST Line στοιχίζει 31.971 ευρώ.
συμπέρασμα
Μεγαλύτερο, με αχανείς χώρους, αναβαθμισμένη ποιότητα, στα υλικά, αλλά και στον τρόπο που κινείται στο δρόμο, το νέο Kuga, έρχεται διαβασμένο σε μια δύσκολη κατηγορία να δείξει το δρόμο στον ανταγωνισμό. Αναμφίβολα μια κορυφαία πρόταση με πολυσχιδή χαρακτήρα.