Δοκιμή: Volkswagen T-Roc R - Pit Bull
Προσμίξεις διάφορων εκλεκτών “φυλών” με δυναμικά χαρακτηριστικά έγιναν για τη δημιουργία αυτό του εξαιρετικού αθλητή
- -
- -
με μια ματιά
Ένα μικρό SUV με 300 ίππους. Εκρηκτικές επιδόσεις, ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά και ήχο που ξεσηκώνει.
Το T-Roc είναι ένα
μοντέλο που προέκυψε μετά από σοβαρό σχεδιασμό της Volkswagen.
Αρχικός στόχος ήταν να κερδίσει ένα νέο κοινό με τον πιο μοντέρνο
και νεανικό χαρακτήρα του. Η πλατφόρμα ενός SUV αποτελεί μια καλή
σταθερά, αφού η κατηγορία αυτή κυριαρχεί στην αγορά, ενώ παράλληλα,
μέσα από αυτό οι Γερμανοί πέρασαν και τη νέα τους σχεδιαστική
ταυτότητα.
Το αποτέλεσμα τους δικαίωσε, αφού το T-Roc πήγε από την αρχή καλά και έχει αξιόλογη πορεία στο στίβο της αγοράς, τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην Ελλάδα, που σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση, κάτω από το Polo και ξεπερνώντας το ιερό τοτέμ της Volkswagen, το Golf.
Έχοντας ως εφόδιο την αισθητική και την ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, το T-Roc αξιοποιεί την προίκα από την κορυφαία εκδοχή του αδελφού Golf για να παρουσιάσει μια σκληροπυρηνική έκδοση T-Roc R. Που του πάει πολύ!
Τα φτερά… πρήστηκαν και τα γεμίζουν μεγάλοι τροχοί, 18 ιντσών ή ακόμα και 19 ως έξτρα, με ελαστικά 235/40, όπως αυτά που φόραγε το “αυτοκίνητό μας”. Το κενό ανάμεσα στους θόλους και τα τετράπαχα ελαστικά μειώθηκε κατά 20 mm όσο κατέβηκε και η ανάρτηση σε αυτή την έκδοση.
Οι προφυλακτήρες με τις μεγάλες εισαγωγές του έρχονται πιο κοντά στο έδαφος, τα φώτα LED και οι κάθετοι προβολείς δίνουν το στίγμα εμπρός. Πίσω το diffuser με τις τέσσερις εξατμίσεις Akrapovic που διαθέτει ως έξτρα και κατεβάζουν το βάρος κατά επτά κιλά, αλλά ανεβάζουν τα dB και την τιμή σχεδόν 3.000 ευρώ, φροντίζουν να κερδίσουν τις εντυπώσεις, οπτικά και ακουστικά, κάνοντας πραγματικά τη διαφορά.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη από τις πιο απλές εκδόσεις του μοντέλου. Τα σκληρά πλαστικά έχουν διατηρηθεί και εδώ, με τις χρωματιστές φάσες στο ταμπλό να προσδίδουν φρεσκάδα και μοντέρνα αίσθηση. Οι αλλαγές εστιάζονται στα σπορ καθίσματα, στο κοφτό μικρό τιμόνι, με τα χειριστήρια των επιμέρους λειτουργιών και paddles αλλαγών ταχυτήτων, το λογότυπο “R”, αλλά και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με την οθόνη 10,25 ιντσών, με την οθόνη αφής του συστήματος infotainment να έχει διάσταση 8 ιντσών. Οι διαθέσιμοι χώροι μένουν απαράλαχτοι με τις άλλες εκδόσεις και ικανοποιούν τις ανάγκες τεσσάρων ατόμων με αποσκευές 392 λίτρων.
Η καρδιά του T-Roc R έγινε μεταμόσχευση από το Golf R και είναι ο τούρμπο 2λιτρο μοτέρ βενζίνης με απόδοση 300 ίππων και 400 Nm ροπής. Στο πακέτο περιλαμβάνεται και το κιβώτιο, αυτόματο διπλού συμπλέκτη, με επτά σχέσεις. Για να περάσει αυτή η εξωπραγματική για SUV δύναμη στο δρόμο χρησιμοποιείται η τετρακίνηση 4MOTION.
Οι ρυθμίσεις εδώ όμως είναι διαφορετικές, αφού ο πολύδισκος συμπλέκτης Haldex που κατανέμει τη ροπή, φροντίζει να πάει νωρίς η δύναμη πίσω, έτσι ώστε να μειώσει το φαινόμενο της υποστροφής που θα μπορούσε να παρουσιαστεί. Ενισχύσεις έχει δεχθεί και το πλαίσιο για μεγαλύτερη ακαμψία και περισσότερη ακρίβεια στις κινήσεις του αμαξώματος. Το τιμόνι έχει ρυθμιστεί ανάλογα έχοντας δύο στροφές από άκρη σε άκρη και μεστή πληροφόρηση.
Με αυτά και με τα άλλα, οι επιταχύνσεις του το T-Roc R θυμίζουν supercar. Το Launch Control φροντίζει να κάνει απρόσκοπτα και χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις από την πλευρά του οδηγού, το 0-100 km/h σε 4,8 sec!
Η επιτάχυνση είναι καταιγιστική και πέρα από αυτή την τυπική μέτρηση, κόβοντας την ανάσα σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Μαζί με το στροφόμετρο ανεβαίνουν και οι σφυγμοί του οδηγού, με το ταχύμετρο να… ταξιδεύει γρήγορα και με χαρακτηριστική ευκολία μέχρι τα 250 km/h της μέγιστης ταχύτητας.
Ανάλογα εντυπωσιακά φρενάρει, με προίκα επίσης από το Golf R, το σύστημα πέδησης που διακρίνεται για την απόδοσή του, αλλά και για την απόκριση και την αίσθηση που προσφέρει.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μέσω του Drive Profile να κάνει επιμέρους ρυθμίσεις πατώντας πάνω στα προγράμματα, Eco, Comfort, Normal και φυσικά το Individual που τις παραμετροποιεί μόνος του ανάλογα με τις ανάγκες του, ενώ νέο είναι το Race που έρχεται να δώσει την απαραίτητη νότα στο γρήγορο T-Roc R.
γλυκά
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ανάρτηση
- Εξάτμιση (Akrapovic)
- Αισθητική
- Τεχνολογία
- Εξοπλισμός
- Μοντέρνο εσωτερικό
ξινά
- Περιορισμένη άνεση
- Κατανάλωση
- Σκληρά πλαστικά
Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (έξτρα) κάνουν εξαιρετική δουλειά, με τις ρυθμίσεις να είναι ευδιάκριτες. Η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη και αναδεικνύει τα σπορ χαρακτηριστικά του μοντέλου, αφήνοντας σε δεύτερη προτεραιότητα την άνεση. Αντιδρά ποιοτικά εν γένει, αλλά αδικείται από τους κακούς ελληνικούς δρόμους και σίγουρα στην καθημερινότητα θα αναζητήσεις την πιο ήπια ρύθμισή της. Η άγρια θα σε συνοδεύσει στις αποδράσεις σου στα βουνά. Σε στριφτερές διαδρομές, εκεί όπου εκτός από το πλαίσιο με την καλή ισορροπία θα εκτιμήσεις και την εξάτμιση του Akrapovic. Ο ήχος εκρηκτικός, με το πάτα - άσε να συνοδεύεται από σκασίματα που φέρνουν χαμόγελα στον οδηγό αλλά και τους παραβρισκόμενους. Απολαυστικός, αλλά και εθιστικός κερδίζοντας -παρά την τιμή της- πόντους ανάμεσα στις επιλογές των έξτρα.
Πίσω από το όμορφο τιμόνι του νιώθεις ότι οδηγείς ένα SUV μόνο χάρη στην ψηλότερη θέση. Άμεσο τιμόνι, γρήγορο κιβώτιο, με αστραπιαίες αλλαγές, εκρηκτικές επιδόσεις, αστείρευτη ροπή και ανάρτηση σφιχτή που σε συνδυασμό με τη γρήγορη και καλά ρυθμισμένη τετρακίνηση βάζουν την περίσσια δύναμη ωραία στο δρόμο.
συμπέρασμα
Σε βάζει εύκολα στην… πρίζα, να κυνηγήσεις τις απόλυτες επιδόσεις και μάλιστα σε ανταμείβει με τη σχετική ευκολία που προσφέρει. Ποιος είπε ότι τα SUV δεν μπορούν να προσφέρουν οδηγική απόλαυση. Σίγουρα δεν έχει οδηγήσει το Volkswagen T-Roc R.