Δοκιμή: MINI Countryman JCW ALL4 - Εκδρομική ταχεία

Το εκδρομικό στην γκάμα, παντρεύει το στιλ με την περιπέτεια και καρπώνεται προδιαγραφές που θα μπορούσαν να σε στείλουν στην εκκίνηση ειδικής διαδρομής

  • -
  • -
Ισχύς306 PS
Ροπή450 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,1 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,9 lt/100km
Εκπομπές CO2156 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η ξεχωριστή αισθητική ενός Countryman, στην πιο δυναμική μορφή του. Με την ταμπέλα John Cooper Works, τετρακίνηση και αφθονία ίππων για να εκπληρώσει τις σπορ συνήθειες.

To Countryman ήρθε ως σύγχρονος μπαλαντέρ που θα προσελκύσει όσους γοητεύονται από ένα MINI αλλά οι ανάγκες τους δεν περιορίζονται σε μικρό μέγεθος. Αν αναζητάς 5πορτο και 5θεσιο, αν ψάχνεις τους παραπάνω χώρους, αν θέλεις στην καθημερινότητα σου κάτι ψηλότερο, ακόμα και τετρακίνητο για τις φευγάτες στιγμές, η MINI προσφέρει το σπορ dna της σε SUV εκτέλεση. Και φυσικά όταν υπάρχουν στο κορμί του Countryman τα διακριτικά JCW, ξέρεις ότι το καλάθι είναι γεμάτο για να ακολουθήσεις με πίστη τις σπορ συνήθειες που πουσάρουν την ικανοποίηση του οδηγού.  


 

Ταμπέλα απόλαυσης  

Το δίλιτρο TwinPower Turbo μοτέρ για να αποκτήσει ταμπέλα JCW και να απογειώσει την απόδοση στους 306 ίππους και στα 450 Nm ροπής, δέχτηκε της επεμβάσεις που χρειαζόταν τόσο στο software, αλλά κυρίως στο hardware. Πριν λοιπόν από επαναπρογραμματισμούς, τα σωθικά του απέκτησαν νεα έμβολα, η έδραση του στροφάλου ενισχύθηκε και αναβαθμίστηκε το κύκλωμα ψύξης για να αντιμετωπίζει καλύτερα τα θερμικά φορτία. Μια μεγαλύτερη τουρμπίνα πήρε θέση, ενώ αντικαταστάθηκαν και τα μπεκ του ψεκασμού για τις αυξημένες ανάγκες «σίτισης» του θαλάμου καύσης.
Φυσικά το πακέτο συνοδεύεται από 8άρι Steptronic, με την τετρακίνηση να αντικαθιστά το ηλεκτρονικό μπλοκέ εμπρός με ένα Torsen διαφορικό. Οπτικά οι λεπτομέρειες είναι αυτές που του δίνουν την ταυτότητα JCW. Προκύπτει εκτός από τα ομώνυμα λογότυπα με τονισμένους αεραγωγούς και διπλές απολήξεις εξατμίσεων, στοιχεία που δηλώνουν τον (ακόμα) πιο σπορ χαρακτήρα. Στο σαλόνι ξεχωρίζουν τα απαραίτητα μπάκετ καθίσματα που προσφέρουν σπορ αισθητική και ουσιαστική στήριξη, όταν οι πλευρικές επιταχύνσεις κάνουν την εμφάνισή τους. Εκτός από την αποδεδειγμένη ευρυχωρία α λα Countryman, προσφέρει την αναμενόμενη σχεδιαστική δημιουργικότητα που συναντά κανείς σε ένα MINI.
Το ταμπλό είναι πανομοιότυπο με τα αδέρφια του με μικρές στιλιστικές αλλαγές που δεν αλλάζουν την κεντρική ιδέα σχεδιασμού, η συναρμολόγηση στο γνωστό υψηλό επίπεδο και η ποιότητα των υλικών τέτοια ώστε να δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό premium. Χρειάζεσαι χρόνο βέβαια για να αφομοιώσεις εργονομικά τους διακόπτες, εκτός αν προέρχεσαι από άλλο MΙΝΙ που θα τα βρεις όλα οικεία. Πέρα από το κοντέρ και το εφαπτόμενο σε αυτό ημιελλειπτικό στροφόμετρο που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι, το κλασσικά τοποθετημένο στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας κυκλικό όργανο φιλοξενεί μια οθόνη 8,8’’ για τις υπηρεσίες ψυχαγωγίας και ενημέρωσης του Mini Connected.
Ο κυκλικός δακτύλιος είναι φωτιζόμενος και αλλάζει χρώμα ανάλογα με το στιλ και το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός ή αναβοσβήνει αν χτυπάει το συνδεδεμένο με Bluetooth τηλέφωνό του. Συνολικά ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και ανάλογα με το βάθος της τσέπης του ενδιαφερόμενου μπορεί να κερδίσει ακόμα περισσότερα στοιχεία που πολλά από αυτά αφορούν το κομμάτι της εξατομίκευσης.

 

Σπορ και θέαμα

Οι 306 ίπποι διατηρούνται από τις 5.000 έως τις 6.250 rpm και παραμένουν εντυπωσιακοί ως νούμερο για δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Δεν είναι όμως απλά ένα νούμερο, αλλά συνοδεύεται και από αποτέλεσμα. Μαζί με τη θηριώδη ροπή των 450 Nm, που είναι διαθέσιμη από τις 1.750 rpm (έως τις 4.500 rpm), προσφέρουν θαύματα και στο κομμάτι των επιδόσεων. Ακόμα και με το βάρος ανεβασμένο κοντά στα 1.700 kg.

Tα 5,1 sec για τα πρώτα 100 km/h δείχνουν ότι το Countryman JCW έχει ψυχή που συνεχίζει να την σερβίρει στον οδηγό του μέχρι τα 250 km/h τελικής ταχύτητας. Η απόδοση παραμένει γεμάτη από χαμηλά και το 8άρι Steptronic είτε στην θέση D είτε σε manual λειτουργία, καταφέρνει να απλοποιήσει οποιοδήποτε στιλ οδήγησης. Είτε της ράθυμης καθημερινότητας είτε της αφηνιασμένης στιγμής που θα σε εξιτάρει ο ήχος του TwinPower Turbo. Ακόμα και αν αποφασίσεις να οδηγήσεις ροπάτα και χωρίς εξάρσεις προς το κόκκινο του στροφόμετρου, το γρήγορο Countryman παραμένει ζωντανό και πρόθυμο να προσφέρει τις υπηρεσίες του.
Στο σβέλτο ρυθμό όμως η κατανάλωση δύσκολα θα πέσει σε μονοψήφιο νούμερο και στην επιθετική οδήγηση αναζητώντας το μέγιστο - σε μια απολαυστική ορεινή διαδρομή για παράδειγμα, θα πρέπει να συνηθίσεις τα νούμερα που απεικονίζονται στον υπολογιστή ταξιδίου και είναι κάτι ανάμεσα στα 13-18 lt/100 km.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Σπορ λογική και συνήθειες
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Απόδοση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Εργονομία διακοπτών
  • Τιμή

Η ουσία βέβαια είναι ότι δεν χρειάζεται να πλησιάζεις τα κόκκινα για να κινηθείς γρήγορα αλλά μπορείς εκμεταλλευόμενος την ροπή να κάνεις αστραπιαία περάσματα από στροφή σε στροφή, χωρίς να είσαι αργός στις ευθείες. O απόλυτος χαρακτήρας με τις αστραπιαίες αντιδράσεις των Cooper S, δείχνουν να έχουν μετακομίσει στο Countryman με ονοματεπώνυμο John Cooper Works. Αν και της σχολής SUV - Crossover το πάτημα είναι βγαλμένο από το σπορ εγχειρίδιο της οικογένειας. Σε προκαλεί να απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά ευστάθειας, για να νιώσεις τα σπορ κατορθώματα έτσι όπως οφείλει να μεταφέρει ένα σωστά στημένο αυτοκίνητο της γρήγορης παρέας. Η πληροφόρηση και η αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό παραμένουν πιστές στο δόγμα της εταιρείας περί συναρπαστικής οδικής συμπεριφοράς.
Το τιμόνι παραμένει γρήγορο, διατηρεί τον εύστοχο χαρακτήρα και το σωστό βάρος στα χέρια, τη στιγμή που το μπροστινό σύστημα χαράζει τη γραμμή που έχει βάλει ο οδηγός στο μυαλό του. Η επικοινωνιακή ουρά συμμετέχει και βοηθά στο στρίψιμο με το προοδευτικό άνοιγμα να έρχεται αν το ζητήσεις. Δεν θα σε τρομάξει, αντιθέτως θα χτίσει εμπιστοσύνη στον οδηγό ώστε να απολαύσει ακόμα και θεαματικές γωνίες. Σφιχτό μεν, αλλά η στιβαρή αίσθηση ανάρτησης και πλαισίου είναι απαραίτητη για να κερδίσει την ταμπέλα που συνοδεύει την αξία του.
Οι αθεράπευτοι petrolheads έχουν μάτια και για SUV - Crossover, αρκεί στην ούγια να γράφει MINI.

συμπέρασμα

Το ταχύτερο παντός εδάφους και συνθηκών MINI είναι εδώ. Με προδιαγραφές που θα ταίριαζαν σε αγωνιστικό αλλά για ξεκάθαρα πολιτική σπορ χρήση και όχι για να μασάει και να φτύνει πέτρες σε ειδικές διαδρομές. Η τετρακίνηση είναι στη φαρέτρα του για να βρει ταχύτερα πρόσφυση και να επιταχύνει, αλλά και να σε «ξελασπώσει» στα ολισθηρά εδάφη. Οι 306 ίπποι και τα 450 Nm ροπής είναι ο λόγος για να σε σέβεται οτιδήποτε θεωρείται γρήγορο στους δρόμους, ενώ όσοι δεν πείθονται μόνο από επιδόσεις θα του βγάλουν το καπέλο μόλις διαπιστώσουν τα κατορθώματα του στις στριφογυριστές κορδέλες μιας διαδρομής. Το πνεύμα JCW ζει και βασιλεύει και στο Countryman, αλλά αναζητά πλούσιο εισόδημα για να παραδοθεί στα χέρια σου.   



AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...