Δοκιμή Nissan Micra 1.0 IG-T 100 PS XTronic
Η γκάμα του ανανεωμένου Micra με τον 1.000άρη τούρμπο κινητήρα εμπλουτίζεται με μια αυτόματη έκδοση με κιβώτιο τύπου CVT, που του ταιριάζει πολύ
- -
- -
Το Nissan Micra πέρασε πρόσφατα από μια ανανέωση περισσότερο ουσιαστική, με αλλαγή στη γκάμα των κινητήρων του. Τη σκυτάλη πήραν νέοι βενζίνης τούρμπο πιο αποδοτικοί, που δίνουν έμφαση στις επιδόσεις, τη χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά και την καλή λειτουργία. Νέα προσθήκη επίσης αποτελεί το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο μέχρι πρότινος δεν υπήρχε καθόλου ως επιλογή. Κίνηση την οποία καθόρισε εν πολλοίς η τάση της αγοράς που θέλει τα αυτόματα και όπως τα στοιχεία δείχνουν, αναμένεται μεγάλη αύξηση στη ζήτηση τους τα επόμενα χρόνια.
Είναι ξεκάθαρο λοιπόν, ότι το Micra παίζει μπάλα πιο δυνατά στην κατηγορία του, αφού προσφέρει τα πάντα πλέον και μάλιστα, σε αυτή τη φάση τα γαρνίρει με ένα πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού. Επί της ουσίας τώρα και όσον αφορά το αυτοκίνητο δοκιμής μας, αυτό εφοδιάζεται με τον νέο 3κύλινδρο 1.0 IG-T των 999 cc, -αντικαθιστά τον επίσης 3κύλινδρο 0.9- και αποδίδει 100 ίππους και ελαφρώς μειωμένη ροπή στα 144 Nm σε σχέση με το χειροκίνητο 1.000άρη που έχει 160 Nm, αλλά σε πιο χαμηλές στροφές, στις 2.000 rpm.
Οι Ιάπωνες αν και είχαν στα ράφια τους ένα νέο αυτόματο διπλού συμπλέκτη το οποίο συναντάμε στο νέο Qashqai, επέλεξαν, συνεχίζοντας την παράδοση στα CVT, ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, με την ονομασία XTronic. Σε αυτή τη φάση της ζωής του έχει εξελιχθεί, υιοθετώντας μια νέα τεχνολογία D-Step Logic Control, που κάνει πιο ομαλή τη λειτουργία του, εξαλείφοντας τις παιδικές του ασθένειες.
Πιο συγκεκριμένα, υπό πίεση, με το δεξί πόδι να πέφτει βαρύ στο πεντάλ, τα αυτόματα τύπου CVT ανεβάζουν τις στροφές κοντά στον κόφτη και τις κρατά εκεί όσο επιταχύνεις δυνατά, παράγοντας παράλληλα έναν ενοχλητικό ήχο. Στην περίπτωση του XTronic όμως, το λογισμικό που δημιούργησε η Nissan λειτουργεί εντελώς διαφορετικά, προσομοιώνοντας σχέσεις και δίνοντας την αίσθηση της αλλαγής, μακραίνοντας τη σχέση και ρίχνοντας τις στροφές. Με λίγα λόγια νιώθεις ότι οδηγείς ένα συμβατικό αυτόματο, με ομαλή λειτουργία, χωρίς τα κλοτσήματα στις χαμηλές ταχύτητες που χαρακτηρίζουν τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη.
Αναμφίβολα είναι από τα καλύτερα CVT που κυκλοφορούν, απαλλαγμένο από το βουητό των προκατόχων ακόμα και με το γκάζι στο πάτωμα, ενώ σε καθημερινές συνθήκες σε κερδίζει με την ευκολία που προσφέρει. Δεν διεκδικεί σπορ δάφνες, αφού εξάλλου η ουσία της προσθήκης αυτής στη γκάμα του Micra είναι η άνεση. Και υπό αυτό το πρίσμα τα καταφέρνει άψογα. Μάλιστα, η Nissan υποστηρίζει επίσης ότι συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης, με τα δικά μας κιτάπια κατά τη διάρκεια της δοκιμής να δείχνουν τιμές κοντά στα 7,5 lt/100 km.
Κατά τα λοιπά, το αυτόματο 1.000άρη Micra, είναι όπως και τα αδελφά μοντέλα στις άλλες εκδόσεις, ελκυστικό, με στοιχεία δυναμισμού, όπως αυτά ορίζονται από τις ακμές που έχει στο αμάξωμά του. Στο δρόμο η άνεση έχει το προβάδισμα, αφήνοντας τη σπορ αίσθηση στο ισχυρότερο 1.000άρη με τους 117 ίππους. Η οδική συμπεριφορά είναι προβλέψιμη, με τις κλίσεις υπό πίεση υπαρκτές, αλλά όχι ανησυχητικές. Το τιμόνι με την ελαφριά αίσθηση παρέχει τις πληροφορίες που αναζητά ένας δυνητικός αγοραστής αυτής της κατηγορίας.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι επίσης γνωστή, με την προσεγμένη ποιότητα και την καλή εργονομία να σε κερδίζουν. Οι χώροι χωρίς να εντυπωσιάζουν, είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβαίνοντες, με τον όγκο του διαμερίσματος των αποσκευών να αγγίζει τα 300 λίτρα.
γλυκά
- Αισθητική
- Ποιότητα
- Τεχνολογία
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- Άνεση κιβωτίου
- Άνεση ανάρτησης
- Σύστημα πολυμέσων
ξινά
- Ορατότητα προς τα πίσω
- Προαιρετικά ηλεκτρικά παράθυρα πίσω
Στους νεοτερισμούς της προσφάτως ανανεωμένης εκδοχής του Micra, βρίσκουμε το σύστημα πολυμέσων NissanConnect, με οθόνη αφής επτά ιντσών, ίδιου μεγέθους με την προηγούμενη, αλλά με περισσότερες δυνατότητες, αλλά και πιο μαλακά πλήκτρα. Παρέχει δυνατότητα σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, αλλά και ενημέρωση του χάρτη και του λογισμικού με τη μέθοδο Over The Air, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Επίσης, μέσω εφαρμογής υπάρχει η δυνατότητα πλοήγησης από «Πόρτα σε Πόρτα» και σε συνεργασία με την TomTom παρέχει ακριβή δεδομένα κίνησης.
Επίσης, αναγνωρίζει φωνή, ενώ προσφέρει και μια ενδιαφέρουσα λειτουργία «Find My Car» που καταγράφει τη θέση στάθμευσης, χρήσιμο για αυτούς που ξεχνούν που πάρκαραν. Επιπλέον, διαθέσιμα είναι και ηλεκτρικά παράθυρα πίσω (κάτι που δεν υπήρχε πριν), ενώ μικρής έκτασης αλλαγές συναντάμε και στη σχεδίαση του πίνακα οργάνων. Το Nissan Micra 1.0 IG-T XTronic είναι διαθέσιμο στις εξοπλιστικές εκδόσεις Energy, Acenta, Ν-Connecta και Techna, με τιμές 15.350 €, 16.090 €, 16.990 € και 18.890 € αντίστοιχα.
συμπέρασμα
Το αυτόματο Nissan Micra 1.0 IG-T XTronic δίνει ξεκάθαρα προβάδισμα στην άνεση. Αναθεωρεί όσα ξέρατε μέχρι τώρα για το αυτόματο κιβώτια τύπου CVT, με εξαιρετική λειτουργία, χωρίς ενοχλητικό θόρυβο, αλλά απόλυτα ομαλές αλλαγές. Από την άλλη υστερεί ελαφρώς σε επιδόσεις, αλλά στοχεύει σε αυτούς που αναζητούν ήρεμες ξεκούραστες μετακινήσεις, χωρίς κόπο και σίγουρα θα τους κερδίσει, από την πρώτη κιόλας επαφή.